suussuus

klachten met alcohol als ritalin allang is uitgewerkt

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit bericht te plaatsen, maar goed!

Sinds begin november slik ik ritalin. Ritalin slaat erg goed bij mij aan, ik voel mij veel rustiger, pieker minder en kan beter relativeren.
Om de 2,5 uur een half tabletje (5 mg). De laatste slik ik meestal rond 18.00.

Ik weet dat alcohol en ritalin niet samen gaan. Daarom heb ik om 17.00 mijn laatste halfje geslikt. Ik neem aan dat deze om half 6 gaat werken en dan na ongeveer 4 uur uitgewerkt is. Nu ben ik op visite en heb ik om 22.15 mijn eerste slokken (!) smirnoff ice gedronken. Voordat ik Ritalin slikte kon ik best veel alcohol tot me nemen, maar nu wordt ik na 3 slokken duizelig, krijg ik een erg warm gevoel (geen fijn gevoel) en krijg ik tintelingen op mijn voorhoofd. Ik weet dat wanneer ik zou opstaan ik flauw zal vallen en misselijk wordt. Nu sprak ik toevallig een bekende van mij die ADD blijkt te hebben en ook Ritalin slikt, maar zij ervaart deze problemen niet..

Nu vraag ik mij af of meerdere mensen hier last van hebben en wat de reden is dat ik zelfs na 5 uur na inname ritalin niet goed van alcohol wordt. Heeft dit ermee te maken dat ik altijd vrij veel at en nu veel afval omdat eten niet zo goed gaat, of blijft het veel langer in mijn bloed? Misschien zijn er andere verklaringen, ik ben erg benieuwd!

ps: Het is niet zo dat ik persé alcohol moet drinken maar af en toe een wijntje voor de gezelligheid zou wel leuk zijn, maar op deze manier echt totaal niet.

Groetjes Suzanne
jayz

Dag en nacht verschil Ritalin en methylfenidaat merkloos

Ik dacht afgelopen zaterdag naar aanleiding van de ervaringen hier op t forum maar eens de stoute schoenen aan te doen en te vragen naar de echte Ritalin van Norvartis zonder eigenlijke echte verwachtingen.

Maar wat schept mijn verbazing, de echte Ritalin werkt bij mij veel beter, komt veel geleidelijker in, veel minder rebound en werkt nog eens veel langer ook. Zat ik eerst na 2,5u-3u alweer te wachten op de rebound, nu heb ik nauwelijks reboundverschijnselen na 4 uur! Enige wat nu (nog in ieder geval) meer is is de hoofdpijn, maar goed even gewenning is op zijn plaats. En t scheelt per doosje ook nog geen euro tov het generieke. Uiteindelijk is dus de originele goedkoper omdat je minder hoeft in te nemen.

Daarnaast lijkt 5mg ritalin hetzelfde effect te hebben als 10 mg van het generieke. Ik gebruikte eerst 3 x 10 mg generiek en soms nog 5 mg aanvullend en de bedoeling was te verhogen naar 3 x 15mg!1 Nu voorlopig doe ik het met 2 x 10 mg Ritalin en 5mg aanvullend voor de avond.

Wie merkt hetzelfde effect?
psychosoof

Re: Dag en nacht verschil Ritalin en methylfenidaat merkloos

das boeiende info
want daar had een vriendin van mij het ook al over
dus miss moet ik dat ook eens gaan uittesten
want
ik was zeer tevreden met concerta
echter kon ik dat niet betalen met mijn bijstandsuitkering en slechte verzekering

so
thanks for info

yooo dft010
Luus

Re: Dag en nacht verschil Ritalin en methylfenidaat merkloos

Ja idd ...ik slik het merkloze ritalin. Maar eigelijk merk ik zelf vrij weinig ervan, terwijl ik toch 3 tot 4 maal daags 20 mg moet slikken. Een vriend van mij slikt van sandoz en dit schijnt ook beter te werken...dus ik wil ook graag overstappen op een ander merk...
jayz

Ritalin...ontwenningsverschijnselen na 1 dag?

Omdat ik vanavond eens weer lekker een potje wil drinken met me kameraden heb ik besloten vandaag eens de Ritalin te laten voor wat t is.

Nu voel ik me vandaag ontzettend beroerd en hoe bizar t ook klinkt, ik voel me alsof ik gisteren al een paar meter bier heb genuttigd terwijl dit toch echt niet het geval is.

Kan dit al nu na vanaf 17.30u gisteren geen Ritalin meer genomen te hebben?

Thanks.
Pone

Re: Ervaringen met Ritalin / Concerta / Methylfenidaat / Equasym

Ritalin/Dexamfatime effect=

Paranoide, agressie, Depressie, Zelfmoordneigingen, (Rand)Psychotische verschijnselen,

En nog wat kleinere dingentjes: Zoals ance, knalrood hoofd en een hart die tekeer gaat als Thunderdome.
Derailed

Re: Dag en nacht verschil Ritalin en methylfenidaat merkloos

Luus schreef:Ja idd ...ik slik het merkloze ritalin. Maar eigelijk merk ik zelf vrij weinig ervan, terwijl ik toch 3 tot 4 maal daags 20 mg moet slikken. Een vriend van mij slikt van sandoz en dit schijnt ook beter te werken...dus ik wil ook graag overstappen op een ander merk...
Gewoon aan de apotheker vragen. Je hoeft niet een vernieuwd recept krijgen van de psych.
Ik weet niet of Ritalin sterker werkt dan 'naamloze' methylfenidaat. Had ergens gelezen dat Ritalin een constate afgifte zou hebben in tegenstelling tot de naamloze waarbij de afgifte per keer nogal kon variëren. (mogelijk oorzaak zou kunnen zijn dat Ritalin een andere vulstof gebruikt.)

Ik slik nu overigens 4x 10mg per dag, maar merk er ook vrij weinig van.
jayz

Re: Dag en nacht verschil Ritalin en methylfenidaat merkloos

De Ritalin werkte in mijn geval iig langer en sterker. Ook de uitwerking was wat minder.

Heb helaas geen baat gehad bij Ritalin of het merkloze. Ik werd er een beetje somber van, had geen zin meer om lekker te ouwehoeren met vrienen en werd ontzettend moe. Kon me bed al niet uit en bij gebruik Ritalin werd ik smorgens wakker alsof ik overreden was door een vrachtauto. Daarbij ging mijn hartslag in rust naar 80-85 ipv de normale 55 die ik had en mijn bloeddruk ging van 120/70 naar 165/98! Genoeg redenen voor mij om te stoppen.

Ga volgende week als het goed is beginnen met dexamfetamine, hopelijk heeft dit wat meer effect en anders wellicht de Strattera.

Heb sinds de Ritalin alleen nog meer hoofdpijn dan ik al had, niet normaal...ben nu toch al bijna 5 dagen gestopt ma de hoofdpijn blijft erg :S

Dit is echter mijn persoonlijke ervaring, ken genoeg mensen waarbij het merkloze of het merk Ritalin wél prima werkt. Ik ben sowieso altijd erg gevoelig voor wat betreft vitamine, supplementen, medicijnen, alcohol, etc.
Logica

Re: Ervaringen met Ritalin / Concerta / Methylfenidaat / Equasym

Pone schreef:hart die tekeer gaat als Thunderdome.
Hehehe...Strak, strak in je trainingspak, pak... (goeie herinneringen..)

Maargoed.. Kan iemand mij uitleggen wat nu in vredesnaam het verschil/overeenkomst is tussen methylfenidaathydrochloride, dexamfetamine, Ritalin en concerta etcetc.. En natuurlijk generieke en merk etc blablabla...

Ik wil het nu eens voor mijzelf op een rijtje hebben, ik lees veel te veel verschillende dingen...
Logica

Re: Ervaringen met Ritalin / Concerta / Methylfenidaat / Equasym

Die site is tenminste duidelijk:

Kort door de bocht, zoals ik m snap:

Concerta is ritalin met gereguleerde afgifte.

Dexamfetamine heeft een langere halfwaardetijd en is een neurotransmitter/dopamine agonist.
starsailor

Rilatine en blauwe plekken

Hoi,

Ik neem nu bijna een jaar 3x per dag Rilatine. Sinds enkele maanden is het mij opgevallen dat ik véél meer blauwe plekken heb dan voordien. Ik sport veel dus ik krijg er bijna elke dag enkele nieuwe bij. Meestal weet ik niet eens hoe ik ze heb opgelopen.
Nu is het winter dus zijn mijn armen en benen meestal bedekt. Maar naar de zomer toe ga ik toch weer topjes en rokjes beginnen dragen en ga je ze heel erg zien. Het lijkt soms bijna alsof ik mishandeld word :-)
Zijn er mensen die dit herkennen? Kan je daar iets aan doen?

Bedankt!
Neves

Re: Rilatine en blauwe plekken

Hoi,

Nee en nee niet echt. Sorry.

Wat ik wel doe als ik wallen onder mijn ogen heb is een zonnebankje extra ofzo.

Overigens wordt niemand denk ik blij van ongewenste verkleuringen van welke aard dan ook.

Khoop verder dat alles snel verdwijnt.

Sterkte
Surreal

Ritalin vs. citalopram...

Is ritalin te combineren met citalopram? (ssri)
Positive

Re: Ritalin vs. citalopram...

Vraag het een arts is mijn eerste gedachte. Die hebben er voor geleerd.
Surreal

Re: Ritalin vs. citalopram...

Positive schreef:Vraag het een arts is mijn eerste gedachte. Die hebben er voor geleerd.
Ik slik nu al meer dan een half jaar citalopram via mijn psychiater, maar nu heb ik op straat 6 stripjes ritalin gekocht. Ik vertel dit liever niet aan mijn psychiater, maar misschien zijn er mensen op dit forum die hier verstand van hebben?
Positive

Re: Ritalin vs. citalopram...

Ga NOOIT experimenteren met medicijnen. Het kan ook slecht doen ipv iets goeds. En gekocht zo maar op straat, wie weet wat er in zit. En al vertel je het je psychiater niet gooi die troep dan gewoon weg. Ga niet spelen met iets wat je ook kwaad kan doen en je verder weg breng. Dat is mijn mening. Ik hoop dat je verstandig omgaat met medicijnen
Zoeza

Re: Ritalin vs. citalopram...

Als je psych het nodig vond dat je Ritalin ging slikken had ie het wel voorgeschreven. Ik vind het dom als je dat op eigen houtje gaat proberen en nog veel dommer om die pillen op straat te kopen!
Leeuwtjuh

Re: Ritalin vs. citalopram...

Waarom heb je ze eigenlijk gekocht? Met wat voor doel wil je die twee combineren?
Surreal

Re: Ritalin vs. citalopram...

Ik wou ritalin proberen voor recreatief gebruik, ik zocht eigenlijk speed maar daar heb ik nog niemand voor gevonden. Ik ken die persoon waarvan ik die stripjes gekocht heb wel trouwens, hij is wel te vertrouwen, en trouwens, de stripjes waren nog dicht, dus lijkt me niet dat er iets anders inzit...
Leeuwtjuh

Re: Ritalin vs. citalopram...

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=14777
Vraag:
Hallo beste voorlichters, artsen en lezers, Uit diverse eerdere berichten blijkt dat citalopram in combinatie met pepmiddelen (o.a. amfetaminen, cocaine en andere dopamine-agonisten/ adrenalineboosters) problemen kan geven. Nu krijg ik sinds kort citalopram voorgeschreven, dosering 10mg per dag. Hiernaast krijg ik methylfenidaat 60mg per dag. Af en toe gebruik ik iets meermethylfenidaat, tot zo'n 100mg. Dit met mondeling overeenstemmen van mijn arts. Dit is met name een dopamine-en noradrenaline-agonist. In hoeverre heeft het ook invloed op de serotonine (heropname-blokkade in dat geval, neem ik aan)? Ik heb in de jaren 90 wel eens XTC gebruikt, echter reageerde ik hier niet sterk op. Slapen was dan voor mij daarna ook nooit een probleem, bijv. . Eigenlijk kan ik beter vragen; is de combinatie van 100mg methylfenidaat en 10mg citalopram riskant? Of geldt dat vooral voor mensen die om recreatieve redenen opwekkende middelen gebruiken? Vriendelijke groet, mijn complimenten voor deze site!

Antwoord:
Je code was: serotonine+dopamine Beste vraagsteller, Ik neem aan de Citalopram 10mg per dag is voorgeschreven als een soort slaapmiddel. Voor antidepressieve behandeling is de dosis namelijk erg laag. De combinatie met methylfenidaat (Ritalin) hoeft daarom niet bar en boos te zijn. Waarschijnlijk heb je er ook helemaal geen problemen door. Combinatie met opwekkende middelen als XTC, cocaïne en speed is echter wel heel gevaarlijk, omdat dan een sterk vergrote kans bestaan om getroffen te worden door ernstige complicaties die nu eenmaal aan opwekkende middelen vastkleven. Denk daarbij speciaal aan hartfalen of bloedvatproblemen. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.
Leeuwtjuh

Re: Ritalin vs. citalopram...

Of dit:
Ik mocht de twee van mijn psychiater niet direct combineren omdat ik, zoals misschien meer add-ers, lijd aan Bipolairiteit type II. Dan ben je niet manisch, maar licht - of hypomanisch, afgewisseld met midden tot zware depressies. Door het gebruik van alleen Citalopram/ SSRI kan zo een hypomanie al doorslaan naar een echte manie.
http://www.addonline.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=1149
Surreal

Re: Ritalin vs. citalopram...

Ook als je geen ADHD hebt is het niet gevaarlijk? Want in het eerste bericht staat wel dat je beter geen opwekkende middelen kunt gebruiken, maar ritalin is wel opwekkend al s je geen adhd hebt...
Leeuwtjuh

Re: Ritalin vs. citalopram...

Misschien kun je het op die fora eens vragen?

Terug naar “Medicatie”