Het is nu 25 mei 2013 00:37

Text size
Inloggen

Angst voor iets nieuw

Bespreek in dit deel angsten en het omgaan met stress en situaties die je veel spanning of angst bezorgen.
Welke oplossingen zijn geprobeerd en helpen het beste?

Ongelezen berichtdoor kris6 » 27 sep 2009 18:39

Hallo
Ik wil volgend jaar mijn vriend helpen en thuis helpen verkopen,maar nu pieker ik elke dan en panikeer van ik ga dat niet kunnen of ik ga rood worden en verlegen en mensen gaan mij niet moeten of de jongere mensen gaan mij aankijken,ik ben 32j :)

Ik heb wel altijd al last gehad van dipjes en ben een grote piekeraar,is dat nu angs stres ofwat heb ik,ik denk soms van smorgens vroeg tot laat eraan en heb al hoofdpijn enheb soms geen zin om mijn gewoon werk tedoen .
Wat kan helpen ,ik dacht aan pilletjes tegen stres maar dat neem ik liever als het zover is ,dat is in april of maart ?
Kent iemand dit ?
groeten
k
kris6

Ongelezen berichtdoor Marina » 27 sep 2009 19:33

Hallo Kris,

Het is de onzekerheid, lijkt mij die jou parten speelt. Je blijft in die onzekerheid hangen en ik denk zelf dat dit niet met een pilletje opgelost kan worden, wel heel even zou je je wat rustiger kunnen voelen misschien, maar zodra die pilletjes weer zijn uitgewerkt voel je je toch weer onzeker. Heb jij misschien bij jezelf het gevoel dat je niet deugt, dat je dom bent, of slecht of zoiets? Is er misschien in jouw jeugd zo op jou ingepraat dat jij bent gaan denken dat jij inderdaad niets kunt en is daar die onzekerheid door ontstaan? Het ziet er een beetje naar uit dat jij je eigenwaarde verloren bent en jij bent gaan geloven dat je niet goed genoeg bent. Probeer eens vantevoren bij een psycholoog of iets van dien aard hulp te vragen om een stuk van die onzekerheid kwijt te raken, zodat je als de tijd daar is en jij je vriend wilt gaan helpen, jij er beter tegen opgewassen zult zijn, dat sterkt dan jouw zelfvertrouwen al een heel stuk. Ga proberen om je niet te sterk te richten op anderen, wat anderen wel niet van jou zouden zeggen, want dan vergeet jij je eigen kwaliteiten en die heb jij beslist, alleen sta je daar niet meer bij stil omdat je er nooit aan denkt. Ga eens een briefje maken voor jezelf waar je allemaal goed in bent en hang dit bijvoorbeeld eens ergens waar je het veel kunt lezen, dat kan jou al een heel stuk de goede richting induwen, want ik ben ervan overtuigd dat jij beslist goede en mooie kwaliteiten hebt, alleen herken je die niet meer zo gauw bij jezelf. Ga je er eens goed van bewust worden wat je eigenlijk echt zelf wilt, want ik denk dat jij dolgraag jouw vriend zou willen helpen, maar de angst heeft grip op jou. Probeer er naartoe te gaan werken om dit voor jouw vriend voor elkaar te krijgen, het zal niet alleen jouw vriend goed doen en hij zal trots zijn op jouzelf, maar jijzelf zult helemaal trots zijn want je hebt dan niet alleen jouw vriend geholpen maar bovendien jezelf en dat ben je waard, heus, ga het aan, probeer jouw angst te gaan overwinnen.

Succes hoor en waag de sprong, je zult zien dat je heel wat in je mars hebt, waar je nu geen weet van hebt.

Groetjes,

Marina
Je kunt geven zonder lief te hebben, maar je kunt niemand lief hebben zonder te geven.
Marina

Ongelezen berichtdoor kris6 » 27 sep 2009 19:40

Marina schreef:Hallo Kris,

Probeer er naartoe te gaan werken om dit voor jouw vriend voor elkaar te krijgen, het zal niet alleen jouw vriend goed doen en hij zal trots zijn op jouzelf, maar jijzelf zult helemaal trots zijn want je hebt dan niet alleen jouw vriend geholpen maar bovendien jezelf en dat ben je waard, heus, ga het aan, probeer jouw angst te gaan overwinnen.

Succes hoor en waag de sprong, je zult zien dat je heel wat in je mars hebt, waar je nu geen weet van hebt.

Groetjes,

Marina

Hoi
Ik ben onlangs weer naar een psyholoog geweest,de 1ste moet ik terug gaan en ik heb nog maar een kennismakings gesprek gehad.
Ik doe het voor ons,maar toch meer voor mijzelf want ik zou fier zijn dan ik een eigen zaakje heb en extra verdienen is goed voor mij en ik weet dat ik het na wat aanleren zal kunnen,hoop ik toch :),we hebben alles om uit te breiden dus het is nu de kans dat ik zelf thuis iets kan doen :),ik hoop altijd was het maar zover dan kan ik beginnen en hopen dat het lukt de korte pijn dus:)
kris6

Keer terug naar Stress, angsten en fobieën