Het is nu 18 mei 2013 17:47

Text size
Inloggen

relatieprobleem of ik?

Dump hier jouw verhalen, vragen of gebeurtenissen over liefde en seks.

Ongelezen berichtdoor kaneni » 04 aug 2009 15:42

Hoi,
Ik ben een meisje van 17 en heb de laatste week het probleem dat ik niet weet hoe ik met mijn gedachten en gevoelens moet omgaan.Dit heb ik al meerdere keren gehad.
Ik weet niet of wat ik denk of weet of voel het "juiste" is :confused:
Ik ben een gelukkig meisje, maar heb een heel zwaar jaar achter de rug, gescheiden ouders, gedumpt door vriend,blijven zitte in het 4e middelbaar, ondertussen heb ik al een nieuwe liefde, 8 jaar ouder wel, maar een lieve ongen die mij doodgraag ziet.
Het probleem is dus dat ik over alles begin te twijfelen waarmee ik vooral mijn vriend in twijfel trek, ik heb ook al nachtmerries gehad met heel veel emoties, zoals huilen in mijn slaap.
Alles wat ik denk is negatief, ik vergelijk alles met vroeger: vroeger was alles beter.
Als ik over mijn problemen en gevoelens wil praten komt dit altijd slecht over bij mijn vriend, omdat ik niet goed kan verwoorden wat ik voel..
Kan iemand mij alstublieft helpen met mijn situatie?
Ligt dit probleem bij mij of aan de relatie?
Wat kan ik doen?
Kaneni
kaneni

Ongelezen berichtdoor nordin » 04 aug 2009 15:56

Als ik over mijn problemen en gevoelens wil praten komt dit altijd slecht over bij mijn vriend

hoe merk je dat, wat zijn zijn reacties?
nordin

Ongelezen berichtdoor Vin » 04 aug 2009 16:24

Ten eerste denk ik dat het heel normaal is dat je door een soort rouw periode gaat en vaak geeft het een hoop lucht en ruimte als je nu gewoon even accepteerd dat je in deze staat verkeerd. Een wijze les waar ik ook nog elke dag opnieuw aan herinnerd word. Gun jezelf de tijd om deze enorm drastische veranderingen in je leven te verwerken, want dat is allemaal niet niks meisje! Gun jezelf dat je deze verwarring en onzekerheid er even mag zijn, dan krijgt ze de ruimte om op te lossen.

Misschien moet je ook even bij jezelf te rade proberen te gaan, en dat kan best nog niet zo makkelijk zijn op dit moment.. wat je in een nieuwe relatie zoekt... Soms kan het zijn dat iemand in zo'n situatie weer veiligheid/vastigheid zoekt.. an als je echt weer verliefd bent en het is de moeite waard om de relatie in stand te houden, is het misschien wijs om even afstand te nemen en die tijd te benutten om eerst alles voor jezelf op orde te krijgen, zodat je daarna weer alle aandacht en energie aan de relatie kunt besteden. Als hij echt gek op je is en het beste met jullie voor heeft dan kan hij vast ook even de afstand op waarde schatten.

Ik wens je alle liefde en kracht toe die je nodig hebt de aankomende tijd.
En een dikke 3some
Je denkt meer dan je weet.. en je weet meer dan je denkt...
Vin

Ongelezen berichtdoor kaneni » 04 aug 2009 16:43

Het probleem is dat ik mij soms onzeker voel bij mijn vriend :[
Ik ben bang dat ik hem irriteer of lastig val met mijn eigen problemen.
Ik wil hem niet kwijt!
Ik wil vaak bij hem zijn, dus ben ik bang dat ik hem verstik in de relatie!
Ik gun hem alles zijn hobbies en sport en al de rest, maar daarbij denk ik ook aan mzelf.
ik ben graag bij hem,dus probeer ik altijd een compromis te sluiten, wat voor beiden goed is.
Meestal is dat dan dat ik naar hem ga en doet hij zijn ding en ik het mijne en zijn we zo bij elkaaar.
Maar dat verloopt niet altijd vlot, ik denk dat hij soms te veel aan zichzelf denkt, maar als ik nu hieraan denk, ben ik bang dat ik diegene ben die teveel aan mezelf denkt!
Verwarrend :(
Zo ben ik soms beng om hem bepaalde dingen te vragen, zoals wil je voor mij naar daar rijden? en dan zeg ik er uitdrukkelijk :,sorry en je hoeft niet hoor, niet boos zijn, er kan wel een andere oplossing voor zijn, bij.
Hij ziet me doodgraag, dat zegt hij en ik weet dat hij het meent, maar ik ben bang om soms mezelf te zijn.
Leeftijdsverschil?
Ik weet niet wat ik moet doen!! =(
Ik vraag om een lief berichtje te sturen, en hij zegt daarop: je moet toch niet elke dag lieve berichtjes krijgen? dan is dat toch niet meer speciaal?! Maar als ik er nu eentje vraag.. isdat dan zoveel gevraagd?..
kaneni

Ongelezen berichtdoor Anonymousssss » 04 aug 2009 16:49

mijn eerste antwoord/mening die me te binnen schiet is dat je nog te jong bent om over een relatie in te zitten.
Je bent 'pas' 17, dus nog genoeg tijd om aan een relatie te werken.

Ga genieten van het leven, neem af en toe.. of vaak,, een leuke man mee uit, en kijk wat je aanspreekt.
ga over 10 jaar pas denken over het onderhouden van een serieuze relatie
Anonymousssss

Ongelezen berichtdoor nordin » 04 aug 2009 18:27

het lijkt er erg op dat je jezelf veel te onderdanig opstelt naar deze jongen toe. Je mag best elke dag een hartelijke attentie van hem verwachten, zou helemaal niet gek zijn, en je mag hem best vragen ergens voor jou naartoe te rijden, tuurlijk. Een relatie is geven en nemen. Jij mag nemen en dingen van hem verwachten, net zoals dat in je opkomt en je daar behoefte aan hebt. Wees jezelf he? Deze vriendschap duurt wellicht maar heel kort, met jezelf moet je eeuwig door
nordin

Keer terug naar Sex & liefde