kriske b

Ervaringen met Risperdal

hey

Heeft er iemand risperdal en invega al genomen? Wat zijn zo wat de bijwerkingen van die twee?

alvast bedankt
ToB

Re: risperdal vs invega

Ik heb een tijdje risperdal gekregen. Ik kan niet zeggen dat ik ervan onder de indruk was. Ik sliep vreselijk slecht, en kwam een acht kilo aan, terwijl ik niets van de effecten ondervond waarvoor ik het in feite nam. Mijn huisarts vond het tenslotte ook maar idioot omdat het zo duidelijk niets (nuttigs) deed, en zei dat ik er dan maar mee mocht stoppen. Immers, het is nu niet zo dat ik iets van probleemgedrag heb, het was gewoon eens om te zien of er iets verbeterde.
Refusing

Begonnen met Risperdal

Ik ben net begonnen met Risperdal, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik neem het voor m'n diverse stoornissen.. :nod:
Carolien

Re: Begonnen met Risperdal

Heb ook risperdal geslikt, en was er niet tevreden over.
Voelde niet goed in mijn hoofd.
remmy

Re: Begonnen met Risperdal

Ik heb het twee dagen gebruikt en heb anderhalve dag alleen maar gelopen. Werd er helemaal gek van kon niet meer stil zitten ben er dus gelijk maar weer mee gestopt.
knuppelhout

Re: Begonnen met Risperdal

ligt er natuurlijk aan waarvoor je het neemt, maar het is een van de door patienten beter verdragen antipsychotica. relatief weinig stijfheidsklachten.
Larie

Re: Begonnen met Risperdal

Ik gebruik Risperdal met tevredenheid. Maar dat zegt niets. Het werkt bij iedereen anders. Het is vaak zoeken voor de juiste medicatie gevonden is.
goswien

Re: Begonnen met Risperdal

ik heb ook risperdal gehad samen met abilify ik krijg nu invega
goswien

Re: risperdal vs invega

de bijwerkingen risperdal zijn gewicht toenamen wazig zien en verstoping
goswien

Re: risperdal vs invega

in de eerste helft van volgend jaar komt asenapine uit het schijnt minder bijwerkingen te heben
Respiro

Re: risperdal vs invega

ik heb van juni 2008 t/m februari 2009 Risperdal gebruikt... Het heeft mij een paar maanden heeeel goed geholpen... Tegen mijn herbelevingen... Ik kon ook weer iets met wat anders bezig zijn.... Niet meer alleen mijn beelden..
ik had maar 1 mg.. Maar na enkele maanden deed het niets meer.... Heb weinig tot geen bijwerkingen gehad..

Het hielp mij echt. Zou zo weer ermee willen beginnen.. :oops:. Mja..

respiro
Respiro

Re: Begonnen met Risperdal

ik heb enkele maanden Risperdal gebruikt. tegen mijn beelden/herbelevingen.... Hielp mij erg goed.. had wel hele lage dosering.. 1 mg... ik KON me weer met iets anders bezig houden dan alleen mijn beelden enzo...

Echter heeft het maar enkele maanden gewerkt!!! :(.
Heb nu Citalopram.. die vrij weinig bij mij.. alleen dat ik me minder opsluit op me kamer en afzonder... Maar verder helpt het me niet...

Risperdal daar aan tegen, heb staan springen van blijdschap in me kamer, toen het begon te werken!!!!! heb toen kunnen leren voor mijn examen toen dertijd.. (was zomer 2008)..
saskia72

Ervaringen met Risperdal/Risperidon Accord

Hallo allemaal,
ik ben hier nieuw en hoop dan ook dat ik dit goed post.
Het gaat om het volgende,
Mijn zoon van 12jaar heeft syndroom van asperge,
heeft Risperidon voorgeschreven voor zijn onrust in zijn hoofd en angst
hij slikt dit middel sinds 20dec eerst een week een halve en nu een hele van1mg
nu is het zo sinds een kleine week dat zijn angsten alleen maar erger worden in plaats van minder
durft bijna niets meer als het donker is niet naar de wc of alleen slapen als ik maar te ver weg ben begint hij al te roepen
volgens zijn psychiater kan dit niet komen door zijn med.
ik vraag dit nu dus af.
wie kan mij hier bij helpen

groetjes saskia72 :knuffel:
Respiro

Re: bijwerkingen bij het middel Risperidon Accord

is risperidon accord hetzelfde als gewoon risperdal?

Want dat heb ik in 2008 enige tijd gebruikt tegen de drukte in mijn hoofd, van de en tegen de beelden/herbelevingen van vroeger..
I had ook 1 mg, het hielp mij heeeel goed. Dus ken dat niet vzn uw zoon.. Echter deed het na enige tijd niets meer..

Waar u wel eens naar moet vragen. Ik heb gelezen dat jongens die risperdal slikken )kinderen) last kunnen krijgen van borstvorming, omdat er of vrouwlijk hormoon wordt aangemaakt, of dat er in zit..

Igg sterkte
saskia72

Re: Ervaringen met Risperidon Accord

tja dat weet ik eigenlijk niet.af dat het zelfde is, ik moet ook zeggen dat ik het nergens anders lees hoor over die angsten.
maar goed hoe dan ook hij kreeg dit middel om juist zijn angst minder te laten worden dus helpt het niet.kun je dit eigenlijk al zeggen als hij het een kleine maand slikt.of moet het nog beter in werken.ik geef het hem savonds tegelijk met zijn melatonine.
zit hier iets fout misschien.
ik hoor het wel
:knuffel: saskia72
Respiro

Re: Ervaringen met Risperdal

Heeey.

Heb iemand ervaring met het anti-psychoticum Risperdal.. In combi met je gewicht. Ik heb dit eens eerder in 2008 gehad, toen had ik nergens last van. NU heb ik het sinds een week of 3 a 4.. opnieuw. (zit nu op 2 mg, tegen mijn psychose). EN ik kom behoorlijk aan... Naast dat ik aankom, heb ik me ook een honger als een paard, niet normaal..

Zijn er mensen met deze ervaring, en wat deden jullie ermee?

groetjes,
Respiro
nevermind

Re: Ervaringen met Risperdal

Ik had dat ook! echt zo vervelend. (ik had 4 mg)
maar ik had ook tepelvloeiing.

Als je zo'n honger hebt kun je het beste water drinken
dat helpt wel een beetje :)

xxxx nevermind
Vlinder78

Re: Ervaringen met Risperdal

Gebruikte 11 jaar een megadosering Risperdal (7 mg.) - hiep heel goed en ben nu langzaam aan het afbouwen, nu 6 mg. naar nog minder. Ben er 10 kg van aangekomen, maar dat kon wel want ik woog daarvoor te weinig. Water drinken en sober eten helpt een beetje - veel volkorenbrood en mager beleg + weinig snoepen. Sommige mensen schakelen in zo'n geval een diëtiste in, het kan ook zijn dat een lagere dosis meer gepast is, of een medicijn dat beter bij je past - in overleg met de arts, natuurlijk.

Verder heb ik geen enkele bijwerking meer, hoewel ik wel het idee heb dat ik er in het begin wat somberder van word (kan toeval zijn)
Refusing

Re: Ervaringen met Risperdal

Ik had voornamelijk van Risperdal een kleine eetlust en seksuele bijwerkingen. Tevens was m'n prolactinespiegel te hoog doordat middel. Daarom ben ik overgeschakeld op Abilify en dat bevalt me super! :p
ikke36

Re: Ervaringen met Risperdal

Ook even ervaring delen

Heb sinds een paar maanden Risperdal ,gezien Flouxitine en Oxypam niet meer bij me werkte.
Eerst zat ik op 2* 0,5 mg en 1 mg per dag en dat is veranderd naar 3 * 1mg per dag

Moet zeggen ,kan nou niet bepaald weglopen met dit middel
Werkte het ?
Ja
Alleen je voelt je eigen geestelijk dood (okay ,ik vind dat dan een voordeel)
Je begint alleen erg veel te eten ,en dus verzwaren
Hoofdpijn is de regel en niet meer de uitzonderingen
Sporten ,fitness gaat maar hardlopen is echt niet te doen ,binnen no time ben je op

Ondanks dat het middel niet verslavend werkt ,wat word gezegt, is mijn ervaring dat ik meer last heb van het stoppen met Risperdal dan met Oxypam en Flouxitine
(Vertrouw het middel niet bepaald en daarom neem ik het zo weinig mogelijk in ,max 1 á 2 mg per dag als het niet anders ka)
Vorige week een hele week het middel namelijk niet in genomen en je voelt je nog slechter dan hoe je je eigen normaal voelt

Persoonlijk vind ik de voordelen van dit middel niet opwegen tegen de nadelen
Minded

Re: Ervaringen met Risperdal/Risperidon Accord

De ergste bijwerkingen bij mij dat is bewegingsdrang en onrustig gevoel in de benen. Tegen die bijwerkingen krijg ik atane voorgeschreven wat rust terug in het lichaam brengt.

Op dit moment slik ik 6 mg risperdal vanwege een mindere periode, bedoeling is om weer naar 4 mg te gaan in de toekomst en als het even meezit naar 2.

Heb nog depot gehad van risperdal. Depot beviel me helemaal niet. Iedere 2 weken een vol uur moeten wachten voor die spuit. Nieuwe arts heeft me gezegd dat ik best weer tabletten kon innnemen omdat ik medicatie-trouw ben.

Dan is er nog het beven maar dat kan dan aan een ander middel liggen. Moeilijk te zeggen dus.
Mickey~

Ervaringen met Risperdal

ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met risperdal.
ik heb zelf eerst zyprexa gehad in lage dosering (voor angststoornis ipv als antipsychotica) maar daar kwam ik erg snel van aan. Toen heb ik risperdal gekregen, maar gisteren had ik zulke heftige bijwerkingen dat ik een ander medicijn tegen de bijwerkingen had gekregen. nu moet ik het s avonds gaan slikken ipv overdag en kijken of het dan wel gaat. Werd namelijk heel duizelig, suf, slap, vermoeid, verward etc.
Hoop dat dit snel overgaat. Zijn er meer mensen met ervaringen met de bijwerkingen van dit middel?
Hoe lang hielden ze aan? kwam je er uberhaupt weer helemaal vanaf?
Als dit bij mij zo blijft moet ik namelijk wéér een ander medicijn gaan proberen, en ik ben het gerommel met medicijnen zó zat!

Terug naar “Medicatie”