Sandhya

Even rust met Oxazepam.

De hele dag doordraaien van die zieke negatieve gedachten. Niets liever willen dan dood gaan omdat je vindt dat je alles heb verpest, te veel bent, mensen tot last bent, niets waard bent en je vooral schuldig voelen... Wat heeft het nou voor zin om nog door te leven...

Aangezien het veel te lang duurt voordat ik eindelijk in therapie kan, heb ik kalmeringspillen aangevraagd. Gelukkig kreeg ik ze direct. Slik 4 keer per dag om 10u, 14u, 18u en 22u twee pillen.

Het is niet de oplossing, maar het helpt mij wel de tijd te overbruggen tot ik mijn gesprek heb.

Er is hoop, echt waar... HET KOMT GOED! Dit kon ik pas beseffen toen ik rust in mijn hoofd kreeg van die pillen. En nu even nog die therapie doorzetten.

Ben zwaar suf nu, maar geniet ervan... Eindelijk even rust in mijn hoofje...

ZUCHT
Sunflower

Re: Even rust met Oxazepam.

Hoi Sandya,

Is toch helemaal geen schande! Die oxa's schijnen de meest voorgeschreven pillen te zijn heb ik me laten vertellen.

Ik ben in afwachting van het aanslaan van antidepressiva en slik ook minimaal 4x per dag een oxa (7, 12, 17 en om 22 uur). Op sommige dagen als het me teveel wordt neem ik er eentje extra. Mijn behandelend psychiater heeft daar ook geen enkel probleem mee.

En ik ook niet :)

Sterkte en hou je haaks,

Edith
tijgertje25

Re: Even rust met Oxazepam.

het is geen schande
soms kunnen medicijnen de pijn even verlichten
esje1973

Re: Even rust met Oxazepam.

tje zeg denk dat ik hier ook maar s aanmoet, lijkt me heerlijk ff geen zorgen, geen levensmoeheid, geen stress, geen gepieker, wat een wereldmiddel, ga t van de week gelijk aan mn huisarts vragen, daar moet k toch heen voor een verwijzing voor de ggz dus lijkt me dan niet zo'n rare vraag, toch??
Sunflower

Re: Even rust met Oxazepam.

Esje, het is absoluut geen rare vraag en zeker niet gezien de lange tijd dat jij nog moet wachten voordat je bij het GGZ aan de beurt bent.

Ik vind de oxazepam een wondermiddel momenteel. Ze helpen mij de dagen leefbaar maken totdat de antidepressiva werkt.

Mijn huisarts gaf me de eerste keer 30 pilletjes mee, daarna kreeg ik probleemloos 2x 120 pillen en vanmiddag vroeg mijn psychiater nog of ik nog nodig had. Ik had er nog zo'n 60 liggen, dus zei ik netjes nee, maar er is geen enkele terughoudendheid in het voorschrijven van die pillen :)

Groetjes,
Edith
saffier

Re: Even rust met Oxazepam.

Oxazepams zijn inderdaad geweldig.
Je wordt duf en je gaat je minder zorgen maken etc, gewoon even rust en ontspannen.
Ik heb overigens hekel aan medicatie dus heb Oxazepams beperkt tot een minimum, ik heb het zelfs weken niet geslikt, alleen in crises, maar nu moet ik van mijn psychiater verplicht elke avond een slikken ivm slaapproblemen.
Pone

Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Hallo, ik heb voor het eerst sinds gisteren geen oxazepam genomen en daarvoor voelde ik me in de ochtend altijd zwaar deppri. Nu voor het eerst niet meer.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: oxazepam depressieve gevoelens verhogen?

...mischien, omdat je dan helder.der bent, en minder versuft??
Megil

Re: oxazepam depressieve gevoelens verhogen?

ik moet zeggen dat mijn ervaringen met oxazepam ook niet geweldig zijn
het is heel verslavend

en ik kreeg het gevoel dat ik mijn gevoelens niet kon uiten..maar voor de mensen om me heen was ik rustig en handelbaar..

voor mijn gevoel drukte oxazepam mijn uitlaatklep dicht en kropte dus al die depressieve gevoelens zich op..
tot het in een keer er allemaal uitkomt..

ben je in overleg gestopt?
rose

Re: oxazepam depressieve gevoelens verhogen?

Oxazepam heeft ook een verdovende werking..
Je pikt alles wel op wat er om je heen gebeurd maar het lijkt net alsof er een soort deken over je heen ligt waardoor je niet meer helemaal met de buitenwereld kunt communiceren..
Tenminste dat is dan weer mijn ervaring..

Ik geloof best dat je van Oxazepam depressieve gevoelens kunt krijgen.. Nam je het in de avond? Voor het slapen?
Want dan herken ik het wel.. Ik had in de ochtend ook altijd vreselijk veel moeite om normaal te functioneren..

Sterkte! 3some

xxx
Rose
Nindy

Re: oxazepam depressieve gevoelens verhogen?

ik heb net oxazepam voorgeschreven gekregn, had paniekaanval gehad en ben steeds erg onrustig...
sinds mn vriend niet meer bij mij woont is dat..
wou rust en beetje normaal functioneren weer..voel me wel rustiger, maar idd ook wel somberder, depri..ben onzeker over mezelf miss wel iets erger als eerder..
wil die onrust niet steeds voelen en er meer zijn voor de kids..
mis mn vriend...
yaval

oxazepam en diazepam samen !

Oxazepam en Diazepam. Kun je deze samen innemen of dit geen goed combi voor de nacht?
nordin

Re: oxazepam en diazepam samen !!!

het zijn beide benzodiazepines, die combi kan geen kwaad, maar pas heel goed op dat je niet te veel neemt. Lees goed de bijsluiter
Opa Black

Re: oxazepam en diazepam samen !!!

yaval schreef:Kun je deze samen innemen of dit geen goed combi voor de nacht?
Daar zou ik maar even met de husarts over bellen i.p.v. dit op een forum te vragen.
Ruud

Re: oxazepam en diazepam samen !!!

Waarom zou je die twee benzodiazepines tegelijk willen gebruiken?
Diazepam (Valium) is langwerkend en oxazepam (Seresta) is kortwerkend.
Ik zie niet in, waarom je beide zou gebruiken. Is het alleen voor het in slaap komen, of voor het dóórslapen? In het eerste geval kun je oxazepam pakken; in het tweede diazepam.

Nooit zélf gaan experimenteren met medicijnen in het algemeen en met psychofarmaca in dit geval!!!!
Altijd je huisarts en/of apotheker raadplegen!!!!



Drs. Ruud van Beijsterveldt
http://www.psymax.nl
http://www.edumax.nl
Leeuwtjuh

Re: oxazepam en diazepam samen !!!

Mijn ervaring: het kan wel, maar je word duf wakker.
B.Nikolik

Re: oxazepam en diazepam samen !!!

Ruud, de reden, lijkt mij, om een lang en kortwerkend slaapmiddel samen te nemen is om in eerste in stantie in slaap te komen mbv oxazepam en vervolgens niet wakker te worden als de werking daarvan minder wordt. Echter diazepam lijkt mij niet de goede oplossing aangezien het een telange werkingsduur heeft, daarom zal je wellicht `duf` wakker worden zoals leeuwtje had opgemerkt.
ikke36

Re: Ervaringen met Oxazepam / Seresta

Ik zit zelf weer ,sinds een week of 2 op eigen aanvraag ,weer aan de Oxazepam ...
Sinds een wek dubbele dosis ,puur om me eigen rustig te houden en de druk uit m'n hoofd weg te halen

2 jaar geleden heel lang aan dit spul gezetten ,was dus niet bepaald er echt happig op om het weer te nemen maar het werd voor mijn doen te erg
- niet slapen of slecht slapen (niet uitgerust)
- slecht eten
- niet agressief maar echt een korte lont hebben
- licht depressief

Het is voor mij puur omde snelheid uit m'n gedachten te halen (ben een echte denker die alles probeert te begrijpen) ,dus rust in m'n hoofd crearen
Na het nemen meer ik wel dat er in m'n achterhoofd een soort depri/denkbui hangt ,alleen dit word GELUKKIG door de medicijnen wat weggedrukt zodat ik nog enigzins normaal kan functioneren en ook helderder dnk
Volgend jaar willen ze mij een ander middel gaan geven op basis van Prozac

PS :
Insteek van de arts hiervan is het wegdrukken van angsten
Surreal

alprazolam samen met oxazepam?

hoi ik vroeg me af of je oxazepam tegelijk met alprazolam kunt gebruiken?
Pokemonk

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Raadpleeg een arts , zou zelf niet gaan rotzooien met medicatie .
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

nee. is hier iemand die hier een beetje verstand van heeft anders kun je beter niet antwoorden?
Pokemonk

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Je vraagt om advies dat krijg je en wijs je weer af .

Leek mij een prima advies
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Surreal,ik denk niet dat als hier al artsen zouden zijn,dat ze je advies op internet gaan geven over medicijnen gebruik...

Dus probeer het te bespreken met diegene die je de medicatie voorschrijft
(ik hoop dat dat wel het geval is)

3some
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Surreal

Re: alprazolam samen met oxazepam?

Monk schreef:Je vraagt om advies dat krijg je en wijs je weer af .

Leek mij een prima advies
ik kan het nu niet aan de dokter vragen, anders had ik het meteen wel aan de dokter gevraagd. Sorry ben een beetje prikkelig, ligt niet aan jou...

Terug naar “Medicatie”