Louise

Houding van de forumgebruikers

Afgelopen maanden is herhaaldelijk aandacht besteed aan feedback geven en ontvangen.
Dit naar aanleiding van allerlei gediscussier, niet willen horen van opmerkingen naar elkaar.
Steeds weer gebeurd hetzelfde.
Ik start een topic rook, eigenlijk gewoon voor de leuk. En het draait weer uit in een strijd met Klaas lijkt het wel.
Klaas lokt iedere keer weer mensen uit de tent met zijn overtuigingen.
Ik vind het erg lachwekkend worden, maar ondertussen laat hij zien bepaalde mensen totaal niet serieus te nemen.
En het valt gewoon op, door die overdosis berichten.

Ik neig weer erop op hem te reageren in dat topic. Maar er zijn signalen als stop met geruzie. Het verziekt de sfeer.
Ook kan ik me voorstellen dat moderators er flink van kunnen zuchten.

-Kan dit gedrag eens stoppen?
-En hoe kan dit gestopt worden?
-Mag je vragen van iemand die intensief op bepaalde topics wilt reageren, dat een bepaalde houding een must is.
En als de motivatie eigen overtuigingen melden is, dat je mag vragen of iemand daar een eigen topic van maakt.

Mag dit gedrag gevraagd worden van volwassenen?

Hoe kan ik hier zelf mee omgaan. Welke houding kun je hier het beste in aannemen.
Ik kan kiezen voor negeren, maar dan negeer ik ook de rest van berichten.
En dan negeer ik ook signalen van anderen, die iets vervelend vinden.
Wil ik eigenlijk ook niet altijd.
Iemand tips?

En ja ik noem hier gewoon een naam.
We hebben hier toch niet met een peuterklasje te maken, mag ik hopen..
Maar ik geloof dat ik in deze peuters tekort doe.
Jive1

Re: Houding

Hey! Louise,

Ik voel me even aangesproken, ik denk wel dat ik jou goed en juist begrijp, en ik treed jouw mening over deze dan ook volledig bij.

Ik was één van de mensen die sterk betrokken was bij zo een diskussie, en dat spijt me erg, want ik ben zelf ook tegenstander van zulke diskussies. Maar als iemand over mij dingen zegt die niet juist zijn, dan probeer ik me te verdedigen. Misschien doe ik dat wat heftig, dat kan, maar ik moet me niet anders laten afschilderen dan ik echt ben, zelfs niet door een kunstenaar...

Sorry, nogmaals dus!

Greetz
Jive1
inactieve gebruiker

Re: Houding

nou, je zult van mij alleen maar zakelijke argumentatie kunnen aantreffen hoor. En als je boos wordt doordat je geen tegenargumenten kunt vinden, nou dat is echt mijn bedoeling niet. En ik ga mij daar ook echt niet voor excuseren. Als je vindt dat ik ergens gemene, kwetsende opmerkingen maak naar iemand toe, dan hoor ik dat graag, maar als je vindt dat ik mijn overtuigingen niet op het forum mag plaatsen, dan kan ik dat alleen maar raar onverdraagzaam vinden. Dit is een serieus wetenschappelijk georiënteerd psychologieforum. Niet een babbelkousenforum voor theetantes die het alleen maar 'gezellig' willen hebben met mekaar.
Siddartha

Re: Houding

Aangezien je de ander niet kunt veranderen moet je zelf wat doen. Negeren werkt prima.
inactieve gebruiker

Re: Houding

Klaas lokt iedere keer weer mensen uit de tent met zijn overtuigingen.
dit is toch een rare suggestieve formulering?

hoezo 'de tent uitlokken'?
amy lee

Re: Houding

Siddartha schreef:Aangezien je de ander niet kunt veranderen moet je zelf wat doen. Negeren werkt prima.
0ndanks dat ik mezelf schuldig gemaakt heb aan het meedoen aan de discussie, ben ik het helemaal met je eens!
Franje

Re: Houding

KlaasP schreef:nou, je zult van mij alleen maar zakelijke argumentatie kunnen aantreffen hoor. En als je boos wordt doordat je geen tegenargumenten kunt vinden, nou dat is echt mijn bedoeling niet. En ik ga mij daar ook echt niet voor excuseren. Als je vindt dat ik ergens gemene, kwetsende opmerkingen maak naar iemand toe, dan hoor ik dat graag, maar als je vindt dat ik mijn overtuigingen niet op het forum mag plaatsen, dan kan ik dat alleen maar raar onverdraagzaam vinden. Dit is een serieus wetenschappelijk georiënteerd psychologieforum. Niet een babbelkousenforum voor theetantes die het alleen maar 'gezellig' willen hebben met mekaar.
Tegenargument niks je mee doet.... niet nog je luistert naar...
Kwesende woord....verdraait jij betekenis dan niet leest goed ik toch?
Je weet wilt?
10x vraagte van waanwijsheid.... antwoord niet jij
Nou graag je hoort wilt...
We graag wilt antwoord.... niet smoesje hoorte wilt....
Graag hoorte waarom je mij zegte dat....
Regels zegte: wetenschappelijk praat toegestaan alleen niet theetantepraat.... WAAR?
Dat regel JIJ maakt...
Wetenschap ook niet is kopieert boek andere iemand....
Franje

Re: Houding

Dan ook discussie bemoeit mee... klopt...
Niet leuk vind mensen onzin schrijfte dan ruzie maakte nog van wel is waarheid...
Schopt ook nog dan hij gaat....
Dan schopt terug ik... alleen dat wel is waarheid schrijfte ik...
Opmerking zegte shoutbox gister niet vergeet ik...
Niveau mij hoog net genoeg van begrijpt ik kan dat.....kwetsend/ gemeen is niet ook...toch?
Jaloers jij wat weet allemaal ik zoiets?
Ook niks kan doen niet boek hebt nodig weet iets... sorry...
Vraagte ook iets jou.... antwoord niet nee..
Moeilijks je doet moet... toegeeft maakte foutje.... niet van dood.... echt niet dat gebeurte...
inactieve gebruiker

Re: Houding

10x vraagte van waanwijsheid.... antwoord niet jij
Nou graag je hoort wilt...
We graag wilt antwoord.... niet smoesje hoorte wilt....
Graag hoorte waarom je mij zegte dat....
Regels zegte: wetenschappelijk praat toegestaan alleen niet theetantepraat.... WAAR?
Dat regel JIJ maakt...
Wetenschap ook niet is kopieert boek andere iemand....
ach Franje, wanneer je zegt dat er helemaal geen sprake is van opwarming van de aarde is, en de wetenschap met een zootje kletskoek komt omdat ze geleid wordt door de politiek die ons met bangmakerij over klimaatveranderingen geld uit de zak probeert te troggelen, dan is dat waanwijsheid. Dat was je allang duidelijk uit de context waarin ik die term gebruikte.

En ja, ik fundeer mijn mening op wetenschappelijke studie en onderzoek, waarbij ik een enkele keer meen te volstaan met het loutere kopiëren daarvan wanneer daar een mooi bondig stukje over te vinden valt op internet. Voor persoonlijke meningen koop je niks hoor, aan echte kennis heb je veel meer.

Groetjes, Klaas
inactieve gebruiker

Re: Houding

Nou Franje, je hebt ook maar heeeel weinig kennis van jezelf hoor. Echt verreweg het meest ervan komt uit boekjes of van wat ander mensen je verteld hebben. En dat is beslist geen schande, allerminst! Veel lezen, veel studeren, veel luisteren naar wat andere mensen onderzocht hebben, dat kan beslist geen kwaad.
Louise

Re: Houding

Hallo, contact.
Dit topic gaat over houding. Zie de tips over feedback geven en ontvangen een tijd terug hier geplaatst.
Zie mijn vragen.
inactieve gebruiker

Re: Houding

wat ik wel heel jammer vind is de stemmingmakerij en aanhoudende pogingen tot karaktermoord waar Louise mee bezig is. Dit is al het zoveelste topic waarmee ze mijn persoon probeert aan te vallen, zonder dat er een duidelijk aqrgument naar voren komt, of een citaat wordt gegeven dat duidelijk als voorbeeld dienst zou kunnen doen van al de aantijgingen die ook dit keer weer in haar bericht verpakt zitten.

Eerder moest ik al van Louise lezen dat ik me als een sekteleider opstel, en dat ik aan het proberen ben mensen afhankelijk te maken, dat ik teksten, waar ik gewoon citaten geef, aan het verdraaien ben, en ga zo maar door...

Doe es rustig Louise, relax eens een beetje zeg..

en probeer eens wat minder op de persoon te spelen. Als ik ergens mensen kwets, dan mag je me daar best op wijzen. En graag met een citaat ter verduidelijking. Je hebt het over je Rook-topic, nou daar staat geen onvertogen woord in dacht ik, noch vind je een bericht van me dat niet van a tot z duidelijke, zakelijk argumentatie bevat. Als dit niet waar is, wil je daar dan een voorbeeld van geven?

Hartelijke groet, Klaas
Franje

Re: Houding

klimaatveranderingen geld uit de zak probeert te troggelen, dan is dat waanwijsheid. Dat was je allang duidelijk uit de context waarin ik die term gebruikte.

Gelijk niet je krijgte mij.... niet gelijk jij hebt
Jij bepaalte mij wist allang dat.... nooit hou op jij...

En ja, ik fundeer mijn mening op wetenschappelijke studie en onderzoek, waarbij ik een enkele keer meen te volstaan met het loutere kopiëren daarvan wanneer daar een mooi bondig stukje over te vinden valt op internet. Voor persoonlijke meningen koop je niks hoor, aan echte kennis heb je veel meer.

Dan je niet mening hebt..
Kopieert boek alleen...... auteursrechte is erop.... wel jij weet?

Hebt mening zelf niet dan ook niemand je bent...
Wetenschappelijk brabbels niet hoeft...

Regels zegte: wetenschappelijk praat toegestaan alleen niet theetantepraat.... WAAR?
Dat regel JIJ maakt...
Wetenschap ook niet is kopieert boek andere iemand....


Antwoord nog wilt...
inactieve gebruiker

Re: Houding

Ik start een topic rook, eigenlijk gewoon voor de leuk
en ik ging daar met ernstige argumenten op in. Dat is dus eigenlijk het enige wat je me hier euvel duidt...
als je alleen maar grappige reacties wilde, dan had je dat beter moeten aangeven.
inactieve gebruiker

Re: Houding

Franje, meningen interesseren mij niets, alleen kennis vind ik interessant.
amy lee

Re: Houding

KlaasP schreef:Franje, meningen interesseren mij niets, alleen kennis vind ik interessant.
Meen je dat serieus?
amy lee

Re: Houding

never mind, anders gaan we weer zo off topic, denk dat de mods werk zat hebben de laatste dagen met ons ;)
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Houding

He Louise,

Als ik ga kijken, naar alle adviezen die ik van mensen krijg, dan ben ik juist heel blij me de argumenten die Klaas vaak aandraagt. Het probleem bij mij is, dat ik niet zoveel tijd heb om te lezen en juist erg blij ben met zijn adviezen en daar vaak ook veel aan heb.

Verder denk ik dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor hij of zij wel kan meenemen in een probleem en wat niet. Iedereen kan uit goedbedoelde adviezen, zelf halen wat hij of zij belangrijk vindt, dus ik vindt het wel wat ver gaan, zoals je je nu uitlaat over Klaas.

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Franje

Re: Houding

KlaasP schreef:Nou Franje, je hebt ook maar heeeel weinig kennis van jezelf hoor. Echt verreweg het meest ervan komt uit boekjes of van wat ander mensen je verteld hebben. En dat is beslist geen schande, allerminst! Veel lezen, veel studeren, veel luisteren naar wat andere mensen onderzocht hebben, dat kan beslist geen kwaad.
Nog je opschepte wat allemaal ik weet nou schrijfte geks zoiets?
Mening dat hebt mening zelf mij
Niet mening opzoekt boekje DAAR we over hebt
Niet goed je leest...
Nou voeten heet niet speelt persoon... :lol:
Jij wel mag persoon speelt woord verdraait nog keertje....
Dat steeds je doet..
Steeds je kronkelt onderuit komt zegte je.... vergist hebt...
Dat moeilijk zo erg niet toch?
inactieve gebruiker

Re: Houding

amy lee schreef:
KlaasP schreef:Franje, meningen interesseren mij niets, alleen kennis vind ik interessant.
Meen je dat serieus?
ja natuurlijk, wat is nu een mening op zichzelf genomen? Het enige wat en mening interessant kan maken als je het bv over de opwarming van de aarde hebt dan is dat de mate waarop iemand echt kennis beschikt over dat onderwerp. Ingelezen is, artikelen, de laatste studies en metingen en noem maar op, gevolgd heeft.
inactieve gebruiker

Re: Houding

Nog je opschepte wat allemaal ik weet nou schrijfte geks zoiets?
Mening dat hebt mening zelf mij
Niet mening opzoekt boekje DAAR we over hebt
Niet goed je leest...
Nou voeten heet niet speelt persoon...
Jij wel mag persoon speelt woord verdraait nog keertje....
Dat steeds je doet..
Steeds je kronkelt onderuit komt zegte je.... vergist hebt...
Dat moeilijk zo erg niet toch?
ook dit is in feite alleen maar een soort gescheld en loze zwartmakerij beste Franje. Zo'n bericht bevat werkelijk geen enkel reëel argument...
inactieve gebruiker

Re: Houding

maar oke, Louise heeft het weer voor mekaar. Ik trek me terug hier.
amy lee

Re: Houding

maar als je nou kijkt. Het topic over roken. Jij leest je in en komt met wetenschappelijkheden.

Oke, iedereen weet dat roken slecht is. Dat het een verslaving is.
Dat is wetenschappelijk onderzocht en bewezen.

Toch bestaan er verschillende meningen over het wel of niet verbieden in openbare gelegenheden, dat kun je uiteraard niet beargumenteren met wetenschap.
Jij wil niet in een rokerig cafe je pintje drinken, mij maak het niet uit.

Nu wil ik hier niet de dicussie over het roken oplaaien, maar meer een voorbeeld geven. Weet niet goed of dat gelukt is.

En dit is ook niet uit ergernis of irritatie, maar gewoon een gesprek wat ik aan wil gaan.
amy lee

Re: Houding

KlaasP schreef:maar oke, Louise heeft het weer voor mekaar. Ik trek me terug hier.
uit dit topic of helemaal?
Franje

Re: Houding

He Louise,

Als ik ga kijken, naar alle adviezen die ik van mensen krijg, dan ben ik juist heel blij me de argumenten die Klaas vaak aandraagt. Het probleem bij mij is, dat ik niet zoveel tijd heb om te lezen en juist erg blij ben met zijn adviezen en daar vaak ook veel aan heb.

Verder denk ik dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor hij of zij wel kan meenemen in een probleem en wat niet. Iedereen kan uit goedbedoelde adviezen, zelf halen wat hij of zij belangrijk vindt, dus ik vindt het wel wat ver gaan, zoals je je nu uitlaat over Klaas.

Liefs,
Patsas


Als nodig niet meer hem dat hij schopt net doe mij...
Goed leest maar zegte steeds mij...
Aviezen niet doet mee niks meer dan pas dat begint...
Louise gelijk hebt doet hij...
Mening hem wilt is mening ons...
Bepaalt forum deze wetenschappelijke forum...
Onderwerp veranderte hij dat beter hem uitkomte gelijk hebt...
Forum voorbeeld van vol....
Niet alleen adviezen goede geefte hij ook deze ding hij doet...

Terug naar “Feedback en algemene informatie”