Rik

Re: Ban-melding?

Ik hield al eens een pleidooi voor openheid en transparantie, dus ik ben wel blij met de afweging die hier gemaakt is, en het resultaat daarvan.

En NT, denk jij nou niet, dat als Firefree weer van zich laat horen, de geinteresseerden eerder aan hem gaan vragen hoe het nu is, dan dat het vervelend voor hem zou zijn. Ik denk dat deze openheid voor hem ook gunstig is.

Elkaar openlijk, niet achter de schermen, aanspreken is gewoon een teken van volwassen communicatie en omgangsvormen.

Althans, dat vind ik.
NT

Re: Ban-melding?

Ey Amy Lee, je hebt gelijk, ben hierin te ver gegaan en vertel net aan Louise in een pb dat het me niet eens zo veel kan schelen hoe deze nu precies bij Firefree binnenkomt; ik was mijn ego aan het vullen (ten koste van de ego's van anderen).
Bij deze mijn excuus daarvoor.
Blijf van mening dat ik het erg ongepast vind om met dit soort informatie zo om te springen, maar de manier waarop ik mijn punt wilde maken ging allang niet meer over het punt dat ik wilde maken.
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

Nou ik ook toch nog maar ff. Er is hier volgens mij niemand die onwel wordt van een vloekterm ofzo, zeker niet wanneer die niet in zijn/haar richting geuit wordt. En om dan een jongen voor wie dit forum van heel groot belang is, en die het buitengewoon zwaar heeft, want tot het uiterste getergd is door de vreselijke omstandigheden waaronder hij verkeert (en waar iedereen hier van op de hoogte is notabene) de toegang tot dit forum te ontzeggen als strafmaatregel. Heel heel jammer. Maar natuurlijk leg ik me er verder ook gewoon bij neer. De mods beslissen hierover. Het enige wat ik doe is mijn spijt over deze beslissing betuigen. Bij dezen dus.
[anoniem]

Re: Ban-melding?

Ik moet toch ook nog even het vuur oplaaien, ik hou van discussies :P

Ik ben het wel met Klaas eens eigenlijk. Wat wil je precies bereiken met het verbieden van bepaalde woorden, scheldwoorden in dit geval?
Waar wil je users voor beschermen? Iedereen is toch volwassen hier? of zo goed als in ieder geval?
Daarnaast komen deze mensen ook in de grote boze buitenwereld en zullen ze toch voorzien moeten zijn van enige vorm van schild tegen dit soort termen.
Ik zal me er enkel aan irriteren wanneer er excessief gebruik gemaakt wordt van dat soort woorden, maar een keer wat vrouwelijk vlees of een ziekte langs mijn oren zal mij echt een zorg zijn, zoals gezegd, als je in deze maatschappij leeft moet je daar toch wel tegen kunnen? Of willen jullie hier een soort ideaal creëeren?
Louise

Re: Ban-melding?

Dat is eigenlijk ook wel weer zo Amy Lee, we zitten hier niet op een school.
En wat Rik zegt, vind ik eigenlijk ook wel opgaan.
Als ik er over nadenk, zegt het veel over mezelf. Mijn opmerking. Zou zelf niet graag zo gelijk in de belangstelling willen staan.
En daar kun je voor wegrennen, maar je kunt er ook open mee omgaan inderdaad.
Enne Remco, die opmerking floepte eruit, ook omdat jij juist zegt, dat je niet zo goed tegen te snel conclusies trekken kunt.
En zag gewoon dat er wel nagedacht was. ;)

Iedereen is volwassen --> volwassenen schelden en vloeken ok is zo --> maar los van Firefree zit ik niet graag in een omgeving met veel gevloek en gescheld.
Jij wel Chronicle? Laat je dat toe? Als je bv relax op de bank hangt, en een vriend komt binnen en begint wat te vloeken en te schelden.

Zo slapen gaan..
Mug

Re: Ban-melding?

Als ik heel eerlijk ben zijn er denk ik mensen op het forum die er ,juist door hun verleden, weldegelijk moeite mee hebben. Dan spreek ik voor mezelf :cry: Mug
-Judith-

Re: Ban-melding?

Ik vind gewoon : of hij het nu moeilijk heeft of niet : regels zijn regels....die kende hij...en hij heeft drie keer een verwittiging gehad, dus is het niet meer dan normaal dat ze de ban dan even doorvoeren...en wat is nu een ban van een week ? Niks toch ? Dus waarom maakt iedereen zich weer zo druk daarover ? Het is niet dat hij met sommige mensen van het forum niet in contact kan komen nu hé, er is nog altijd msn....
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

Mug, heel goed dat je dit naar voren brengt. :thumbright: Ik zou menen dat wanneer iemand in zichzelf loopt te vloeken of zijn omstandigheden, zijn leven, zijn woonplaats, zijn omgeving vervloekt met allerlei krachttermen dat men daar koud noch warm van worden zal, maar als jij zegt dat jij daar wel degelijk niet tegen kunt en naar van wordt, dan ga ik meteen overstag, want dan is die mening die ik toegedaan was bewezen fout te zijn.
En dan valt er ook gelijk geen speld meer tussen te krijgen (voor mij) dat de mods gister gewoon een goed beslissing genomen hebben.

Komt met terugwerkende kracht het bezwaar waar ik in dit topic mee naar voren kwam geheel te vervallen dus.

Denk wel dat we allemaal weer wat wijzer worden van een topic als dit.

Wendy komt op een heel goeie manier met haar mening naar voren, jij Mug, spreekt je uit -heel goed en heel terecht!- Firefree kan lezen (hij heeft geen ip-ban) dat er op verschillende wijze tegen zijn ban en de reden daarvoor wordt aangekeken (en niet iedereen hem doodwenst, INTEGENDEEL beste Firefree :thumbright: ) en , we zijn allemaal zo op een goeie manier in gesprek met mekaar geweest denk ik, zonder dat er ergens iets te bespeuren valt van enige onmin, mekaar opzettelijk tegen de haren inwrijven, of van zeuren, zagen en drammen.

Prachtig! (zou ik denken)
Jive1

Re: Ban-melding?

Hey!

Deze diskussie is niet erg interessant, zelfs dom.....


Waarom zou men dan maar "alles tolereren?", waarom zou men geen beperkingen mogen stellen?

Het is een manier om iemand aan de schandpaal te zetten? So what! Dat woord "schandpaal" hoort hier echt niet thuis, hé! Het is een vermaning.

Bovendien.... Iedereen die wetten, van welke aard ook, overtreedt wordt terechtgewezen, en mag als voorbeeld gesteld worden voor toekomstige overtreders. Dat is een ongeschreven wet van de mensen. Ook als het mijn vriend was die een overtreding deed....
Men moet daar geen spijt over hebben, het is gewoon normaal, denk ik.

En... krachtwoorden en vloektermen zijn overal en altijd beneden de waardigheid van mensen, evenals scheldwoorden..... Iemand die zich daar niet aan houdt, verdient een vermaning, en dat kan op verschillende manieren gebeuren.

Greetz
Jive1
amy lee

Re: Ban-melding?

Er zijn op dit forum regels opgesteld. Daar dien je je aan te houden enben je mee akkoord gegaan tijdens registreren. als je je daar niet aan houdt, moet je daar de consequenties van dragen.

Blijkbaar heeft ff een paar keer een waarschuwing gehad en heeft hij zich daar niet veel van aangetrokken, om wat voor reden dan ook. Dan wordt er een grens getrokken, door het team. niet meer dan redelijk. Als dat niet gedaan wordt, waar blijven ze dan nog?
Het is heel erg wat ff doormaakt, maar dat betekent niet dat je heel zijn gedrag kan tolereren als hij daarmee regels overtreed die hier van toepassing zijn.
Waarom een ander wel een week een ban geven, en iemand die het zo zwaar heeft niet?
is het niet zo dat de ander het dan misschien wel net zo zwaar heeft? En kunnen wij dat bepalen van achter/ voor ons scherm?

Het team van dit forum draagt er zorg voor dat mensen hier hun verhaal kwijt kunnen en moeten er op letten dat de regels worden nageleefd. Wordt dit niet gedaan zullen zij daar iets aan moeten doen. En het is niet aan ons om te bepalen wat dan moet gebeuren.
als je dat wil bepalen moet je denk ik een eigen forum starten...
Franje

Re: Ban-melding?

Zo dat is nou mag slot die?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ban-melding?

Het hoeft niet op slot. Ik vind het wel goed dat mensen eerlijk en open hun mening kunnen geven over iets wat altijd weer een dilemma is. Ook voor ons hoor. Ik noch iemand anders van het modteam, zit er op te wachten om iemand een ban te geven of te waarschuwen maar soms kan het kennelijk niet anders en dan moet je wel handhaven wat je gesteld hebt.

Ik heb geen hekel aan FF. Ik haat hem niet en evenmin doet dat de rest van het modteam. Hij is gewoon te ver gegaan. De regels die we hier gesteld hebben, hebben alles te maken met een stuk orde hier op het forum. Er zijn inderdaad mensen die harde woorden heel erg raken. Die er bang van worden of flashbacks van krijgen. Eveneens zijn er mensen die bij ernstige ziektes hele nare herinneringen hebben en ook die hoeven daar niet telkens door grof taalgebruik op zo'n vervelende manier mee geconfronteerd te worden.

Na een aantal waarschuwingen mag je van iemand verwachten dat hij zich aanpast. En indien dat niet het geval is, dan zijn er consequenties en die waren ook van te voren medegedeeld.

Het forum is er voor iedereen...voor iedereen geldt ook dat er bepaalde regels gelden en die dienen echt gerespecteerd te worden.

FF is hier over een aantal dagen gewoon weer welkom maar ook dan geldt dat hij zich dient aan te passen aan alle andere mensen hier en de gevoelens van anderen dient te respecteren ook met zijn taalgebruik.

Het gaat hier ook niet om een schandpaal. Dan had de tekst hier heel anders geklonken. De reden waarom wij een banmelding deden hebben we hiervoor uitgelegd. Daar ga ik verder nu niet meer op in.
Inzicht als Uitweg..
Mug

Re: Ban-melding?

Is duidelijk Mystica ;) . Mug
Herdervriend

Re: Ban-melding?

Nu ik er weer recht op heb om te praten wil ik een ding zeggen.

Het is heel goed om te melden wie er gebanned is.
Alleen jammer dat iemand zo nodig een topic erover moet aanmaken.
Om alles nog een druppel erger te maken en me nog rotter te laten voelen.

Dus aub. Doe andere dit niet aan. Laat de Ban-meldtopic voor wat het is.
En ga niet een rare topic maken die alleen ruzie veroorzaakt.

Ik weet dat altijd als ik iets doe ik alles verziek, maar dan moet het niet erger gemaakt worden.

Bedankt en groetjes.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ban-melding?

Met bovenstaande wijze woorden van de bewuste persoon Firefree, lijkt het me het beste om deze discussie nu af te sluiten.
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Ban-meldtopic

Gebruiker Sarp voorlopig geband wegens het treiteren van forumleden...
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Enigma trouwens ook :thumbright:
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Marlies geband wegens grof taalgebruik
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Herdervriend is geband wegens het niet opvolgen van vele waarschuwingen en wangedrag.
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Elfje40 is geband wegens treiteren van leden.
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Cartouche is op eigen verzoek geband
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ban-meldtopic

Wegens het herhaaldelijk, ondanks waarschuwingen, blijven onrust stoken op dit forum heeft Hortensia nu een definitieve ban gekregen. (Had al eens eerder een week ban gehad).
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Ban-meldtopic

Gebruiker: Lightsprinkle geband.
Klonen zijn niet toegestaan.
rose

Re: Ban-meldtopic

Gebruiker NT en Epi op non-actief gezet..

xxx
Rose

Terug naar “Feedback en algemene informatie”