NT

Ban-melding

Ik zag dat er melding gedaan werd van een ban. Kan iemand mij uitleggen waarom het nodig is om hier een melding van te maken?
Kan dat niet wat discreter?
Leeuwtjuh

Re: Ban-melding?

Zodat mensen zich afvragen waar het lid gebleven is en daar topics over openen?
De bedoeling is om 1 centraal topic te houden, zodat het overzichtelijk is.
NT

Re: Ban-melding?

Leeuwtjuh schreef:Zodat mensen zich afvragen waar het lid gebleven is en daar topics over openen?
De bedoeling is om 1 centraal topic te houden, zodat het overzichtelijk is.
Jij denkt dat wanneer iemand zijn hoofd hier een week of langer niet laat zien mensen topics gaan openen om te vragen waar het betreffende lid blijft?
Lijkt me sterk, maar dan nog: gooi je die toch op slot?
Waarom iemand aan de schandpaal nagelen? Zo zinloos en al even makkelijk te vermijden...
Leeuwtjuh

Re: Ban-melding?

Dat denk ik zeer zeker ja...

Naar mijn menig nagel ik niemand aan de schandpaal, ik geef een overzicht zodat het duidelijk wordt waarom de persoon(en) in kwestie een paar dagen niet aanwezig is.
NT

Re: Ban-melding?

Leeuwtjuh schreef:Dat denk ik zeer zeker ja...

Naar mijn menig nagel ik niemand aan de schandpaal, ik geef een overzicht zodat het duidelijk wordt waarom de persoon(en) in kwestie een paar dagen niet aanwezig is.
Doe even normaal zeg....
Alsof je aan leden verantwoording schuldig bent waarom je enkele dagen niet op het forum aanwezig bent en dan ook nog die verantwoordelijjkheid over andere leden oppakken??
Kom op Leeuwtjuh, dit meen je toch niet serieus?
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

het gaat heel heel heel erg slecht met Firefree. Ik vind dit ontzettend jammer, en inderdaad een extra klap in zijn gezicht.
Leeuwtjuh

Re: Ban-melding?

Het gaat wel met meer leden slecht op dit forum...
Moet ik het dan maar laten toestaan dat er beledigende en aanstootgevende teksten op komen te staan? Ik dacht van niet! En we gaan heus niet zomaar klakkeloos mensen bannen. Wij geven eerst waarschuwingen en als daarna geen verandering is gebleken, dan nemen wij andere maatregelen. Het is onbegrijpelijk dat jullie mij als de kwaaie pier zien, terwijl ik de regels, die hier opgesteld en beschreven zijn, zo goed mogelijk probeer te verdedigen.
Don't do the crime if you can't do the time!
-Judith-

Re: Ban-melding?

Trek het je niet aan Leeuw, jij doet je werk....die regels zijn er niet voor niks....je leeft ze alleen maar na...jou treft zeker geen blaam in mijn ogen..
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Ban-melding?

-Judith- schreef:Trek het je niet aan Leeuw, jij doet je werk....die regels zijn er niet voor niks....je leeft ze alleen maar na...jou treft zeker geen blaam in mijn ogen..
hier ben ik het inderdaad wel mee eens..
zo is het nou eenmaal, en ik denk dat er echt wel duidelijke waarschuwingen zijn geweest..
Every passing minute is a chance to turn it all around
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

Leeuwtjuh schreef:Het gaat wel met meer leden slecht op dit forum...
Moet ik het dan maar laten toestaan dat er beledigende en aanstootgevende teksten op komen te staan? Ik dacht van niet! En we gaan heus niet zomaar klakkeloos mensen bannen. Wij geven eerst waarschuwingen en als daarna geen verandering is gebleken, dan nemen wij andere maatregelen. Het is onbegrijpelijk dat jullie mij als de kwaaie pier zien, terwijl ik de regels, die hier opgesteld en beschreven zijn, zo goed mogelijk probeer te verdedigen.
Don't do the crime if you can't do the time!
je kunt heel simpel die woorden waarvan jij vind dat ze niet door de beugel kunnen (welke woorden zijn dat tegenwoordig eigenlijk nog?) eventjes uit zijn tekst halen.
En verder ben ik het volledig met NT eens, je hoeft hem zeker niet zo espressievelijk in de hoek te zetten hier.

Ook ben ik het met Judith eens hoor, jullie doen doorgaans fantastisch goed werk, en ook nu zullen jullie natuurlijk alleen te goedertrouw gehandeld hebben. Het is niet om jullie te blameren, zoals Judith suggereert, dat NT dit topic hier plaatste.

Maar hij zal ook aanvoelen hoe dit voor Firefree moet zijn
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

Wen schreef:
-Judith- schreef:Trek het je niet aan Leeuw, jij doet je werk....die regels zijn er niet voor niks....je leeft ze alleen maar na...jou treft zeker geen blaam in mijn ogen..
hier ben ik het inderdaad wel mee eens..
zo is het nou eenmaal, en ik denk dat er echt wel duidelijke waarschuwingen zijn geweest..

Firefree is zichzelf niet op dit moment. Hij heeft zichzelf niet volledig meer in de hand. Met onwil heeft dat, en dat garandeer ik iedereen hier, niets te maken.
Het gaat zeer slecht met hem
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Ban-melding?

ik kan best begrijpen dat het niet goed gaat met firefree, maar hij weet dondersgoed dat hij niet mag vloeken en wat dan ook op het forum, want daarna zegt hij altijd dat hij toch van het forum word verwijderd.
Hij weet wat wel en niet mag, je kan je ook in gewone woorden je woede/gevoelens/irritaties uitdrukken. Firefree is slim genoeg om dat ook gewoon te kunnen.

Ik geef toe, soms floept er bij mij ook wat uit, maar je kan er toch op proberen te letten..

maargoed, de meningen zijn er over verdeeld, maar er is hier gewoon een regel hoe alles gaat en dat is op deze manier, dus daar moeten we allemaal maar gewoon te vreden mee zijn.
Om bij elk ding telkens zo'n drama te maken heeft na mijn idee ook niet echt veel zin..
Every passing minute is a chance to turn it all around
NT

Re: Ban-melding?

maargoed, de meningen zijn er over verdeeld, maar er is hier gewoon een regel hoe alles gaat en dat is op deze manier, dus daar moeten we allemaal maar gewoon te vreden mee zijn.
Om bij elk ding telkens zo'n drama te maken heeft na mijn idee ook niet echt veel zin..
Het gaat hier helemaal niet om de vraag of een ban terecht is; het gaat er om dat het volstrekt onnodig is om het op zo'n lompe manier in de wereld te brengen.
Directeur via intercom:
"beste scholieren en medewerkers, om te voorkomen dat jullie je gaan afvragen waar Pietje Boon deze week zal zijn wil ik jullie meedelen dat hij deze week geschorst is; we hebben hem achter de gymzaal betrapt met wiet roken. In alle klassen zullen in de loop van de middag briefjes worden uitgedeeld waarin ook jullie ouders/voogden op de hoogte worden gebracht want we willen niet hebben dat er onnodig vragen komen van ouders die Pietje deze week s' morgens niet langs huis zien fietsen met zijn schooltas op zijn fiets gebonden. Bij deze dus... PIETJE BOON HEEFT WIET GEROOKT!!!!"
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Ban-melding?

ja nou goed dan gaat het daarom, maar het is hier gewoon zo dat het word aangekondigd als er een ban is of niet.. dan kan je daar eventueel rekening mee houden, als je iets post naar die persoon toe of wat dan ook.
en ik vind je voorbeeld een beetje overdreven, het enigste wat hier nou gewoon even verteld word dat na 3 waarschuwingen hij een weekje geband is.
Ik persoonlijk vind dat wel fijn om te weten, we gaan toch niet als hij straks terug is meteen bot tegen hem doen of wat dan ook, dat zou dan pas kinderachtig zijn.

Maargoed het gebeurd gewoon zo, en dat zal niet veranderd worden, gewooon accepteren dat het zo is, is toch niet zo moeilijk of wel?
Every passing minute is a chance to turn it all around
inactieve gebruiker

Re: Ban-melding?

zelf kan ik me in deze tijd geen 'woorden' voorstellen, bedenken, die dusdanig 'erg' zijn dat je daar als lezer hinder van ondervindt, maar ja dat is een smaak-kwestie
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Ban-melding?

over het algemeen stoor ik me daar ook niet altijd aan, maar er zijn ook gewoon regels dat er niet gevloekt word hier op het forum, dan kan je er toch wel rekening mee houden of niet?
Every passing minute is a chance to turn it all around
NT

Re: Ban-melding?

Wen schreef:ja nou goed dan gaat het daarom, maar het is hier gewoon zo dat het word aangekondigd als er een ban is of niet..
I know, maar het slaat nergens op dus stel ik het bij deze ter discussie.
Het is een beetje makkelijk om het maar bij dingen te laten om dat ze nu eenmaal zo zijn; als het goed is liggen hier argumenten achter.
Het argument dat ik nu hoor is waardeloos aangzien ik ook wel eens een weekje en vaak veel langer weg ben; ook dan verschijnen er niet overal topics waar ik nu uithang. En al zou dat zo zijn dan bestaan daar slotjes voor wanneer dat niet openbaar afgevraagd mag worden.
en ik vind je voorbeeld een beetje overdreven, het enigste wat hier nou gewoon even verteld word dat na 3 waarschuwingen hij een weekje geband is.
Het is exact hetzelfde.
Ik persoonlijk vind dat wel fijn om te weten, we gaan toch niet als hij straks terug is meteen bot tegen hem doen of wat dan ook, dat zou dan pas kinderachtig zijn.
ik vind het ook wel fijn om te weten wat voor kleur onderbroek jij aan hebt; Leeuwtje wil je daar ook een melding van maken?
Leeuwtjuh schreef:Wen heeft een blauwe onderbroek aan-melding!!
Zal daar op het forum verder niet bot of lullig om doen!
Maargoed het gebeurd gewoon zo, en dat zal niet veranderd worden, gewooon accepteren dat het zo is, is toch niet zo moeilijk of wel?
Ja zeker wel...
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Ban-melding?

sorry hoor, maar misschien zie ik dat nou echt helemaal verkeerd eh, maar er is alleen gezegd dat firefree geband is voor een week.
Nou de mensen die dat handig vinden om te weten, die zijn er blij mee. En de mensen die het niet hoefde te weten, moeten ze zich er maar niks van aantrekken.

Ik snap niet echt waarom er zo'n groot drama van gemaakt word, en dit word anders toch een eindeloze discussie, dus ik denk niet dat het daar beter op word..
Every passing minute is a chance to turn it all around
Mier

Re: Ban-melding?

Als er iets geedit wordt maken we ook melding hiervan in Feedback, aangezien mensen graag willen weten hoe en wat en wij daar openheid over willen geven.
Er wordt juist heel erg discreet mee omgegaan in dit geval aangezien er niks wordt verteld over het hoe en wat, dus om dat voorbeeld van die schooldirecteur erbij te halen slaat nergens op.
Het is jammer dat we uiteindelijk een ban uitdelen, maar na tig van waarschuwen vonden we dit een goeie maatregel.

Het is een melding die bedoeld is voor mensen die bijvoorbeeld contact hebben met Firefree en via PB berichten uitwisselen en op deze manier weten waarom er geen reactie komt. Dit vind ik wel netjes om even te melden, want anders weet ik 100% zeker dat als er nu niks gemeld was er een topic was gekomen met uitleg waarom er niks gemeld is.
Nomen Nescio

Re: Ban-melding?

Vind het persoonlijk wel netjes dat er melding gedaan word van een ban .
Is dat ook weer duidelijk voor iedereen .
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ban-melding?

Het is inderdaad zo dat mensen wel vaker zich zorgen maken omdat iemand een tijdje niet reageert. Met name als men weet dat het slecht met ze gaat en hier door de aard van dit forum toch best mensen schrijven die het moeilijk hebben.

Om misverstanden te voorkomen kan je beter even zeggen dat die persoon dus even niet in staat is om nu op het forum te komen..
PB's en topics zullen dus daarom onbeantwoord blijven.

Soms maak je als forumbeheer afwegingen, over het hoe en wat. Daarin moet je soms kiezen tussen twee kwaden.. Dit is zo'n keuze waarin we altijd kritiek zullen krijgen.. Maar het niet melden en mensen in ongewis laten en daarmee mogelijk ongerust..is ook niet fijn. Discussies ontstaan altijd over impopulaire beslissingen.
Inzicht als Uitweg..
Louise

Re: Ban-melding?

Tja, het is een keus die je maakt he.
Bij een dillemma maak je een keus, en is er niet van een oplossing sprake.
Welke belangen gaan je voor.
De belangen van mensen die eventueel ongerust zijn, of de belangen van Firefree.
Wie doe je eventueel meer schade?
Ik had in deze voor de belangen van Firefree gekozen, maar kan me deze keus wel goed voorstellen.
Ook al sta ik er zelf ook niet achter.

Er is hier wel over nagedacht door de mods, zo te lezen.
Dat de uitkomst niet hetzelfde is, als iemand zelf vind, daaruit vind ik het wat arrogant geconcludeert NT dat mods niet hebben nagedacht.
NT

Re: Ban-melding?

Louise schreef: Dat de uitkomst niet hetzelfde is, als iemand zelf vind, daaruit vind ik het wat arrogant geconcludeert NT dat mods niet hebben nagedacht.
Wauw... Lieve Lowiesje heeft een moker gevonden.
Kaboem.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ban-melding?

S.v.p. on topic blijven en niet op de persoon gaan "spelen".
Inzicht als Uitweg..
amy lee

Re: Ban-melding?

ik vind dat het team een goede keuze heeft gemaakt om een melding te maken van een ban en de reden van de ban.
We zitten hier niet op een school maar op een forum. in een bedrijf gelden ook weer andere regels.

En NT, ik vind persoonlijk dat je met iets meer respect kan reageren. Dat je het niet eens bent met het team oke, maar dat kun je ook op een andere manier brengen.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”