inactieve gebruiker

het systeem van een bericht niet wissen, maar gewoon bewerken, plus een paar woordjes eronder van de mod (die anders in de PB zouden staan)... En iedereen kan zien waarom en dat er wat is veranderd.
Zou ook in mijn ogen veel beter zijn Maarten. Het gaat hier om een aantal berichten van drie verschillende leden die op mekaar reageren in een topic (op een rustige manier, absoluut geen sprake van enige wrijving ofzo) die verwijderd zijn. Dat topic heette bovendien: Losse Flodders. Een topic dus ZONDER THREAD.
Nu zijn er drie leden (waaronder ik) volkomen in het ongewisse waarom die berichten verwijderd moesten worden, maar ook misschien enkele lezers die zich afgevraagd hebben of die reacties die we daar op mekaar gaven misschien soms zwaar uit de hand gelopen zijn..

Ik hou er helemaal niet van om op een forum te ouwehoeren over het reilen en zeilen van het forum, maar dit keer doe ik dat dus wel.
Ik vind het nog altijd behoorlijk zwak, dat Pop zo vaak haar vraag, de topicvraag heeft moeten herhalen en dat de mod in kwestie die de onderhavige brichten verwijderd heeft dat nog altijd niet heeft willen mededelen in dit topic. Helemaal niet zo erg dat dat gebeurd is. Wel heel erg dat het niet gewoon gezegd en toegegeven kan worden. En dat daar nog altijd omheen gedraaid wordt. Dat vind ik echt heel erg jammer.


Maar verder zoals al eerder vermeld : dit forum draait enorm goed, en dat in zeer hoge mate dankzij de snel en vrijwel steeds zeer adequaat optredende mods en admin . Hulde, zeker weten, alle hulde.
Hanne

ik weet het ook nog steeds niet, waarom.

ik had daar een stukje contact lopen, met pop. is dat nu weg?
Raindrop

Post wijzigen/edit knop

Als ik een post wil wijzigen krijg ik de melding Sorry, but you may not edit posts that have been replied to.

Blijft dit zo en moet het nu via een moderator?
Mier

Re: Post wijzigen

Raindrop schreef:Als ik een post wil wijzigen krijg ik de melding Sorry, but you may not edit posts that have been replied to.

Blijft dit zo en moet het nu via een moderator?
Nadat er iemand op je posting gereageerd hebt kun je deze niet meer veranderen. Dit is sinds kort ingesteld, omdat het problemen opleverde.
Je kan een moderator een PB sturen als je iets aangepast wil hebben.
Eleandra

Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat je een post dan niet meer kunt editen.
Soms blijken dingen achteraf toch te moeilijk te zijn om op het forum te delen.
Of schrijf je dingen in emotie, waar je achteraf gezien spijt van krijgt.
Of...
En om dan eerst een mod te gaan pb'en of hij/zij iets wil aanpassen... :?

Ik vind het een slechte zaak en heb graag de vrijheid om mijn berichten, waar en wanneer ik dat nodig acht, aan te passen.
Mier

Flowerchild schreef:Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat je een post dan niet meer kunt editen.
Soms blijken dingen achteraf toch te moeilijk te zijn om op het forum te delen.
Of schrijf je dingen in emotie, waar je achteraf gezien spijt van krijgt.
Of...
En om dan eerst een mod te gaan pb'en of hij/zij iets wil aanpassen... :?

Ik vind het een slechte zaak en heb graag de vrijheid om mijn berichten, waar en wanneer ik dat nodig acht, aan te passen.
De één vind het vervelend dat je het niet meer kan aanpassen en weer andere vinden het juist vervelend dat je dingen wel kan aanpassen ook als er mensen al gereageerd hebben. We hebben de keuze sinds kort gemaakt dat mensen dingen niet meer kunnen wijzigen, omdat het problemen opleverde die we op deze manier kunnen uitbannen.

Voor de één een vooruitgang, voor de ander niet, denk dat je nooit iedereen tevreden kan stellen wat dit betreft.
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hoi,

Je kunt je eigen bericht blijven wijzigen, zolang er nog geen antwoord op is gekomen. Dit houdt in dat je meestal voldoende tijd hebt om tikfoutjes er alsnog uit te halen en je tekst nog eens te lezen/veranderen, hoop ik.
Iemand die zijn of haar tekst toch wil veranderen nadat er een reactie is gekomen, mag een Pb sturen naar een moderator met het verzoek om de wijziging erin te brengen. Dat laatste is geen punt hoor.

Groetjes, Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
Yet

Hoe zit het met 'wanneer iemand in een opwelling pijnlijke persoonlijke info op het forum zet' ?

De pas om het zo vlot mogelijk weg te 'zappen' is dan afgesneden zodra iemand reageert.

Er moet dan wel erg regelmatig een mod online zijn...

Het is handiger om er netiquette van te maken om bij wijzigingen een
-edit: ... 'reden' ... -
aan te leren.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Er zijn meerdere keren per dag mods online. Als ik kijk zie ik er elk uur wel eentje online zijn.

Het is heel vervelend als iemand een posting doet en daar komen dan antwoorden op, en dan vervolgens gaat degene die de eerste posting heeft gedaan, de tekst zitten veranderen. Dit verplicht volgende posters om te gaan quoten (die kan je immers ook niet wijzigen).

Nog onlangs zag je dit regelmatig gebeuren hier. Het geeft hele rare wendingen aan een topic als men teksten gaat zitten wijzigen nadat er al reakties op zijn geweest. Je kan op die manier manipuleren met topics om anderen in een kwaad daglicht te zetten. Eerst iemand uitschelden bijv. dan die persoon laten reageren en dan later er een poeslieve posting er van maken zodat het lijkt dat de reagerende persoon onredelijk zit te doen.

Het is wel zo eerlijk en netjes om postings te laten voor wat ze zijn nadat er een reaktie op komt. Voor die tijd heb je de gelegenheid om je te bedenken.

Typfoutjes zijn geen ramp, daar lezen de meeste wel doorheen. En inderdaad als je echt ergens spijt van hebt of je wilt het toch anders dan kan het via een moderator. Die kan er dan bijzetten dat het op verzoek gewijzigd is zodat anderen die de topic later lezen er geen verkeerd idee van krijgen.

Het is ter bescherming van iedereen die reageert. Met name in topics die nog wel eens wat feller in discussie gaan, is het belangrijk dat helder blijft hoe iemand op iemand reageert, dit om latere lezers een reeël beeld te laten vormen van het geschrevene.
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Goh... :o
Dat wist ik nog niet.

Tnx
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Nou graag gedaan. :)
Inzicht als Uitweg..
Eleandra

Hoe vaak gebeurt het nou dat postings worden gemanipuleerd om een ander in een kwaad daglicht te stellen?
Volgens mij komt het vaker voor dat iemand een posting wil wijzigen of weghalen omdat hij/zij er achteraf gezien teveel moeite mee heeft om iets (té) persoonlijks op het forum te zetten.
Of omdat hij/zij vanuit emotie heeft gereageerd.

Kan hier niet over gestemd worden?
inactieve gebruiker

Je komt met goede argumenten Flowerchild
Alone

Ik sluit me aan bij de post van Flowerchild.
Raindrop

Mystica schreef:Nog onlangs zag je dit regelmatig gebeuren hier. Het geeft hele rare wendingen aan een topic als men teksten gaat zitten wijzigen nadat er al reakties op zijn geweest.
Ik had meer het idee dat het een incident was en zekere personen betrof (die niet? meer actief zijn).

In het subforum Eetproblemen vraagt Ann of een mod haar bericht aan kan passen i.v.m. mogelijke triggers. Een voorbeeld dat aangeeft dat ook dit niet helemaal werkt. Als de edit-functie weergeven geen optie is, waarom dan niet alle mods bevoegdheid geven over alle subforums?
Yet

Ik ben niet overtuigd door de bovenstaande argumenten/uitleg.

De mogelijkheid tot editten op een forum waar zulke gevoelige verhalen worden neergelegd lijkt me flink opwegen tegen de voordelen die het oplevert om de mogelijkheid tot editten te ontnemen.

In geval van twijfel (en daar komt het naar mijn idee toch dicht bij) zou ik idd een poll inrichten voor gebruikers om te stemmen.
Eleandra

En zó vaak is er kennelijk geen mod online, aangezien er na de laatste reeks postings geen meer heeft gereageerd ;)
lostsoul

Ik stem ook op ja.
Hoe kan ik anders typefouten of rare zinnen verbeteren. Af en toe als ik iets teruglees kan ik er zelf geeneens wijs meer uit. Laat staan anderen. Dan kun je het iig nog begrijpbaar aanpassen.
Yet

Ik heb 'ja' gestemd.

Maar eigenlijk meer als indicatie voor de mods om er eens een overlegje aan te wijden.

Verder heb ik tuurlijk respect voor de taak die ze hier hebben en de weloverwogen beslissing die ze nemen.

Mijn argumentatie kan je HIER lezen.
groetjes
-Judith-

Siddartha schreef:Ik heb nee gestemd omdat discussies niet te volgen zijn als een bericht wordt gewijzigd.
Mee eens, anders wordt het een rommeltje...
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hallo allemaal,

Nog even zet ik op een rij om welke reden het wijzigen van berichten niet zondermeer mogelijk is, nadat er antwoord op is gekomen.

Veranderen kan, dus het weghalen van tikfouten etc., tot het moment dat een andere gebruiker van het forum de vraag heeft beantwoord of een opmerking heeft geplaatst. Daarna kan alleen een moderator iets veranderen. Hiervoor is gekozen om te verwarring en vervelende discussies te voorkomen. De moderatorgroep heeft hiervoor gekozen in gezamenlijk overleg. We hebben het besluit genomen om goede redenen, die al door o.a. Mystica zijn uitgelegd.

We hebben er begrip voor dat het in jullie ogen benauwd kan voelen dat een bericht niet zomaar veranderd kan worden, als er antwoord op is gekomen. Echter, een goed beheer van het forum is alleen mogelijk als lezers weten dat posts niet zomaar veranderd kunnen worden na hun antwoord. Als dit alsnog veranderen na een antwoord toch gedaan kan worden, geeft het voer voor vervelende discussies en voedt het wantrouwen. Dit wordt voorkomen door het iets moeilijker te maken een bericht te wijzigen nàdat er antwoord is gegeven. Nogmaals, je kunt een bericht blijven veranderen tot het moment dat iemand antwoordt.

Jullie kunnen altijd aan ons (moderators) vragen of we iets willen wijzigen. Ik neem ook aan dat er geen moderator is, die dat niet zou willen doen, Dan zetten we er ook bij dat iets op verzoek is gewijzigd en weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Dan weet ook iedereen gelijk dat andere dingen dus echt niet gewijzigd zijn.
Voor de duidelijkheid: hoewel ik de visie van ja-stemmers snap, brengt de poll geen verandering in dit besluit dat het goed en oprecht gebruik van dit forum alleen maar ten goede komt.

Groeten van Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
lostsoul

Oew brandend verzoek. Kan bij het topic: Wie vindt jij een lekker ding? Op pagina 26 onderaan bij de post van lostsoul de naam van die persoon weggehaald worden. (alleen een J is prima) Heb met m'n domme kop iemands volledige naam neergezet, ik weet niet of hij of bekenden van hem hier zitten maar het is niet goed. Please kan een moderator dat veranderen!

Bij voorbaat dank

groetjes lostsoul
Isa

En dan dus ook in mijn berichtjes... de reaktie op de berichtjes van lostsoul.
lostsoul

Isa schreef:En dan dus ook in mijn berichtjes... de reaktie op de berichtjes van lostsoul.
Volgens mij heb jij zijn naam niet getikt. Moment even nakijken.............
(ja ik reageer misschien overdreven maar ik zou het zelf niet leuk vinden als mijn volledige naam er staat)

Nope je hebt z'n naam niet gebruikt :)
pop

wel grappig om dat verzoek juist in dit topic te zetten

Terug naar “Feedback en algemene informatie”