private

onrust

Soms op een dag en dat is niet elke dag zo heb ik meerdere malen per dag een onrustig gevoel en dat is ineens plotseling. Ik wil dan het liefst opstaan en keihard gaan schreeuwen of dingen kapot gaan maken om mijn rust te vinden. Het gekke is dat ik op die dag/moment niet echt met dingen zit of dat ik mij aan het druk maken ben. Het gebeurt gewoon en het gaat ook wel weg VAAK na enkele minuten en zelden blijft het veel langer aanwezig tot uren. Om die angst/onrustig gevoel te vermijden ging ik blowen, want geloof me dat is niet leuk als je dat krijgt. Maar ik blow niet meer.

Herkent iemand dit? Iemand tips hoe ermee om te gaan of wat het is?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: onrust

Wellicht is het een optie om bij onrust eens wat aan lichaamsbeweging te doen. Even de spanning er uit lopen of fietsen ? Afleiding zoeken of met iemand praten om jezelf tot rust te brengen ?
Inzicht als Uitweg..
elgebak

Re: onrust

Dat heb ik ook een hele tijd gehad, maar inmiddels heb ik er geen last meer van.
Ook ik wist soms niet meer waar ik de rust moest vinden en kreeg daardoor vaak de neiging mezelf pijn te doen om de rust te vinden. Gelukkig kon ik mezelf wel inhouden, op wat knijpen en krabben na. Wat mij het beste door die momenten heen heeft geholpen, was om het gevoel er gewoon te laten zijn. Dat ik accepteerde dat de onrust er was, wetende dat het geen kwaad kon om me zo te voelen en dat het ook weer over zou gaan. Als het echt heftig werd vond ik wel eens wat rust door in een arm of been te knijpen. Zo kon ik een deel van het gevoel in mijn lichaam verplaatsen naar het knijpen, zonder mezelf echt schade aan te richten. Of ik concentreerde me op de zonnestralen die op mijn huid schenen, maar aangezien er nu nooit meer zon is heb je daar niet zo veel aan. Maar het idee is dus accepteren en daarna het gevoel verplaatsen.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”