elgebak

ook even voorstellen (elgebak)

Hallo iedereen,

Voordat ik verder ga rondneuzen op het forum vind ik het wel zo netjes om me eerst even voor te stellen. Ik ben een 20-jarige studente uit het hoge noorden. Ik heb me aangemeld omdat ik een aantal interessante topics ben tegengekomen. Ook heb ik zelf zoals ik het noem 'een steekje los'

Ik zal mijn verhaal even zo kort mogelijk samenvatten. Toen ik van de basisschool kwam voelde ik me angstig in de 'grote boze wereld', omdat ik mijn eerste 11 levensjaren alleen maar in een veilige en vertrouwde omgeving heb doorgebracht. Het onbekende zag ik als onveilig. Wat ik nodig had om me veiliger te voelen, was iets waar ik me vertrouwd bij voelde en een sterk gevoel zodat ik de wereld beter aan zou kunnen. Om deze gevoelens te bereiken heb ik nogal wat onhandige keuzes gemaakt. Ik heb mezelf meerdere keren vastgezet in vaste patronen die me eigenlijk alleen maar belemmerden. Wel is het me elke keer gelukt om uiteindelijk die vaste patronen te doorbreken, maar elke keer kwam er weer iets anders voor in de plaats.

Toen ik voor mijn gevoel alles zo'n beetje had opgelost was ik moe van alles. Moe van mezelf slopen en moe van telkens de schade herstellen. Kort daarna ben ik wegens omstandigheden ruim 2 maanden uit huis geweest wat ook veel energie vroeg. Toen ook dat achter de rug was, had ik 2 weken rust en moest ik voor het eerst op stage. Voor mijn gevoel had ik nog onvoldoende de kans gehad om tot rust te komen en ik voelde me dan ook volledig gesloopt door de stage. Mijn hoofd had zoals ik het noem de stekker eruit getrokken, en mijn lichaam voelde vaak uitgeput. Ook kreeg ik vaak op willekeurige momenten een zenuwachtig gevoel in mijn lichaam, terwijl ik me in mijn hoofd niet zenuwachtig voelde. De hartslag was hierbij normaal. Na een week of 5 hebben mijn begeleiders me uit de stage bevrijd.