Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Bericht Memories en Volhoudertje

Beste forumleden,

Om nieuwe leden en oudgedienden van dit forum zich extra welkom te laten voelen even een algemeen topic in het gedeelte voorstellen. Wij zullen altijd alle leden welkom heetten, maar sommigen stellen zich niet voor of wij vergeten het per ongeluk. Wij als moderatorteam hopen dat jullie je op je gemak en veilig zullen voelen op het forum en hopen op een leuke en prettige deelname, waarin inhoud en interactie af en toe ook aanwezig is. Wij hopen dat mensen elkaar met begrip behandelen en zo nodig het gesprek met elkaar aangaan. Ook hopen wij op een redelijk actieve deelname waarbij de moderators voor jullie klaar staan. Wij als moderators zijn er niet om politieagent te spelen. Wij zijn er voor een groot deel ook voor ons plezier maar houden het forum wel overzichtelijk, behapbaar en netjes. Met voldoende ruimte voor ieders mening en genoeg ruimte om leden zich te laten ontplooien.

Wij hebben de afgelopen jaren als forumlid en als moderator veel voorbij zien komen. Graag herinneren we ons het meest aan de mooie ontwikkelingen van leden. Forumleden die zijn vertrokken of teruggekeerd. Maar ook de leden die nooit zijn weggegaan. Deze ontwikkelingen waren fijn om te zien. Wij hopen dat dit forum voor ieder forumlid een plek blijft waar ze graag willen zijn. Ook als het even heel moeilijk gaat. En we herinneren jullie er graag aan dat wij alles menselijk proberen te benaderen.

Samen maken wij het forum zoals het is. In het verleden, in het heden en in de toekomst. Daar hebben we elkaar voor nodig. Daar is geduld en interactie voor nodig. Daar is vertrouwen en inzicht voor nodig. Maar ik heb de overtuiging, dat het kan lukken met iedereen die hier is.



Wij wensen je een mooie en leerzame tijd op het forum!

Volhoudertje en Memories
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1276
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Ik weet niet of ik hier wel 'mag' reageren omdat het meer lijkt voor nieuwe leden maar ik wilde even zeggen dat ik hier eigenlijk altijd graag was, en nog steeds. Vaak weet ik niet zo goed wat te posten maar dat komt niet door het forum, maar meer omdat ik niet uit m'n woorden kom als ik graag wil schrijven over hoe ik me voel bijvoorbeeld.

Ik vind jullie, Memo en VH'tje, ook heel fijn als moderators. Bedankt dat jullie het willen doen, voor jullie geduld en vriendelijkheid altijd. Ik vond dat ik dat wel eens mocht zeggen.

:knuffel:
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Volhoudertje en Memories, mag ik jullie vragen hoe jullie op dit forum zijn terechtgekomen? Zaten jullie met bepaalde vragen of problemen, waren jullie werkzaam in de hulpverlening, waren jullie op eniger wijze betrokken bij de oprichting van deze site?
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Lena C. schreef: 26 mei 2020 14:46 Volhoudertje en Memories, mag ik jullie vragen hoe jullie op dit forum zijn terechtgekomen? Zaten jullie met bepaalde vragen of problemen, waren jullie werkzaam in de hulpverlening, waren jullie op eniger wijze betrokken bij de oprichting van deze site?
Als ik voor mezelf spreek zat ik met bepaalde vragen en problemen. Dat is nu meer dan tien jaar geleden, dat ik hier kwam. Ik ben en was niet betrokken bij de oprichting van deze site. In het verleden heb ik vrijwilligerswerk gedaan rondom vluchtelingen/asielzoekers/nieuwkomers.
En ik ben altijd geïnteresseerd geweest in de mens en alles daarom heen. Ik heb ook zelf het nodige meegemaakt en nog op geestelijk en lichamelijk vlak dus wat dat betreft kan ik ook daarin wel aardig wat betekenen. En ik heb korte tijd een opleiding gedaan in het verleden die te maken had met vormen van hulpverlening.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Lena C. schreef: 26 mei 2020 14:46 Volhoudertje en Memories, mag ik jullie vragen hoe jullie op dit forum zijn terechtgekomen? Zaten jullie met bepaalde vragen of problemen, waren jullie werkzaam in de hulpverlening, waren jullie op eniger wijze betrokken bij de oprichting van deze site?
Ik ben in 2006 lid geworden van het forum, in de beginjaren was ik nog niet erg actief, daar is gedeilijk aan verandering in gekomen. In 2013 is me gevraagd of ik eventueel moderator zou willen worden, na enig nadenken heb ik toegezegd.
Met bepaalde levensvraagstukken zit een mens natuurlijk altijd, wat in de periode van 2006 tot 2012 bij mij vooral speelde was de dood van mijn vader en de zorgen over mijn dementerende moeder. Ik ben niet betrokken geweest bij de oprichting van deze site. Ik ben de laatste jaren werkzaam als ambulant zorgmedewerker, ik werk voor mensen met een licht verstandelijke beperking.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Blues
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2022 20:43

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Hoi iedereen,
Ik heb me net op dit forum ingeschreven. Ik hoop hier datgene te vinden wat ik op andere fora heb gemist : zonder vooroordeel worden gelezen, en geen betweterigheid, geen aanmaningen...

Ik heb de gebruikersnaam Blues gekozen omdat ik van deze muziek hou en zelf speel.
Ik zal mijn verhaal later vertellen, want ik heb een bewogen, en zeker niet "normale", leven gehad.
Ik ben bijna 73 jaar , met pensioen, wonend in Amsterdam.
Ik wens iedereen een mooi leven !

Blues
" Als God bestaat, dan zal Hij me moeten smeken om hem te vergeven " -Geschreven door een gevangene op een muur van Auschwitz
Gebruikersavatar
Blues
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2022 20:43

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Zo daar gaan we !
Ik ben in Vilnius in voormalige Sovjet Litouwen geboren. Mijn vader was een overlevende van Auschwitz.
Mijn beide ouders waren communisten, maar mijn vader kreeg snel ruzie met de partijleiding, We werden verplicht om naar het Westen te emigreren. We kwamen terecht in een overwegend katholieke buurt. De plaatselijke pastoor preekte tegen ons : we waren communisten en moordenaars van Jezus. De kinderen van de katholieke school gooide stenen naar me. Ik was zes jaar oud.
Mijn vader was- hoe kan het anders - een chagrijnige, nukkige man en een dwingenlandje, Mijn ouders hadden vaak ruzie. Ze gingen uit elkaar toen ik zestien jaar oud, maar gingen daarna weer samen. Het was maar tijdelijk, mijn moeder overleed aan kanker toen ik 19 jaar oud. Ik was nog thuis, studeerde, en bleef achter met mijn onaanspreekbare vader. Op mijn 20ste ging ik alleen wonen. Ook kort, ik verhuisde naar Israël. Maar door de oorlog en het harde leven kon ik me er niet aanpassen.
Op mijn 31ste verhuisde ik naar Amsterdam. Ik heb er langzaam een beter leven kunnen opbouwen, mede dankzij de goede vrienden die ik er heb gemaakt. Helaas mis ik een ding : ik heb nog nooit een relatie gehad. Misschien schrikken vrouwen voor mijn persoonlijkheid en mijn achtergrond.
Maar ik gooi de roer om. Ik ben kei en kei hard geworden door de lockdown periode, vooral omdat ik woedend werd toen ik die wappies met hun gele sterren zag lopen. Men vader overleed in 2005, moet men nu ook nog de gedachte aan hem beledigen ?
De bal is nu in de kamp van de vrouwen.
Ik ben sinds 2014 met pensioen. Ik woon in een gezellige volksbuurt met een markt. Ik heb veel hobbies : Ik vertaal de roman van Rik Launspach "1953" in het Frans en ben bezig een aantal verhalen in deze taal te schrijven. Ik organiseer, sinds ik met pensioen ben, gratis klassieke concerten in de Openbare Bibliotheek in de Hallen van West (iedere laatste zondag van de maand om 11.30 uur. We beginnen weer in september, kom allen ! ... ;-) ) Ik speel zelf muziek, de "bluesharp", maar na het uiteenvallen van mijn bandje "Santa Fe Express" treed ik nog maar in jam sessions. O ja, en ik ga twee keer per week op fitness trainen in een sportschool en ik volg tantra workshops !
Dat was het! Als je nog vragen heb...
" Als God bestaat, dan zal Hij me moeten smeken om hem te vergeven " -Geschreven door een gevangene op een muur van Auschwitz
Gebruikersavatar
RozeRegenBoogOlifant
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2022 23:19

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Ik ben Remco :)

Ik woon in mijn huis dat slechts mijn kunstwerken moet voorstellen, mijn hele leven draait om ervaringen, creaties maken en herbezien.

Vanaf 6 jarige leeftijd ''De donderwolk voor mijzelf periode 1988'' heeft het toverspreuk toch geleid tot het Klassieke beeld van autisme.

Met de jaren mee, heb ik nogal wat woedeaanvallen en jankbuien mee mogen maken, puur uit angst en wanhoop naar frisse wolken in een azuur blauwe hemel. De lucht moest vers zijn, want de lucht inademen van verrotting geheel veroorzaak door treiteren en pesten van de werkelijkheid waar ik absoluut geen grip op kon hebben: Kon ik niet verdragen!

Ik heb nooit mijn plek in de mensenwereld kunnen vinden waardoor ik de lijn van onplezierigheid moest recht trekken en alle etter uit de pooieren van deze lijn kwam. Glad en opnieuw vers gelijmd met de positieve gevolgen dat de omgeving waar ik alles mee deelden minder last van mij had, had de diagnose toch een minder heftig gekregen genaamd [PDD-NOS]

Maar met de jaren mee kwam toch conclusie dat er iets over het hoofd werd gezien: Namelijk het feit dat ik zelf behoorlijk last had van mijn autisme!

En dat etterende pukkel deed jarenlang zeer en kriebelde tot het moment dat ik het gewoon even niet meer aan kon!

Diagnose 2010.

Een robuuste vorm van klassiek autisme!

Nu, ben ik meer dan te vrede.
Dit omdat alles in mijzelf de complete ervaring mag zijn, een paradijs waar ik mag ontdekken maar ook flink moet oppassen dat ik mijzelf niet in de list of drogbeeld van het zwarte gat moet laten vallen.

Welke onaangename verassingen ik dan op mijn brood zal krijgen?

Een vacuüm dicht koffie pak met daarin een berg illusies, verkeerde interpretaties die slechts de denkende blinde vlek zal worden.
Een valse hoop alom Antikunsten en valse zelf afgoderij.

Een niet bestaande Doos van Pandora die opengemaakt wordt met zeer onprettige verassingen die mij paradoxaal genoeg een berg inspiratie zal geven.

uiteindelijk zal vanuit dit autisme spectrum beeld een geheel nieuw universum bestaan waar alles complete eenheid is.

''Een nieuw kunstwerk is geboren''
En dat kunstwerk is mijn hele leven.

Alles samenvallend in een hoop creaties en dynamisch alsook statische objecten en vormen.
Computerspelletjes die alle elementen van de realiteit in zich hebben.
De knikkers in een speelpaleis.
Muziek die de poorten va de hemel zal openen.
De verbeelding zal spreken!
Rare droomwezens die mij het geluk zullen brengen.
Elektrotechniek om de boel in werking te zetten.
De geest die het zal voortbrengen.
Dit alles vanuit een menselijk lichaam de de waarneming van het bewustzijn mag proeven.

Alles mag en zal een op zich zelf staande creatie zijn waar ik alle goddelijkheid van blijheid zal proeven.


Maar nu, moet ik weer oppassen dat ik niet te intelligent mijn woorden zal botvieren op dit kunstwerk.
Zelfs, als ik mij simpel voorstel en deze woorden typ moet ik oppassen dat ik niet verdwaal in een labyrint vol nietszeggende spam of troep, of iets wat daar op lijkt.

Lees dit fijn voor jullie wat ik hier neer typ?
Geef niet als dat niet zo is, want ik geef jullie ook mee dat mijn IQ ook ligt op het niveau van een licht verstandelijke beperking.




Ik heb mijzelf even op een artistieke manier voorgesteld :)
Wanhoop is maakbaar.
Maakbaarheid is wanhoop.

Als alles maakbaarheid was dan kon de ruimte niet versierd worden.
Maak van maakbaarheid een slagroomtaart.
Wanhoop maar, alles is zelf maakbaar
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Welkom op het forum Remco :) Ik heb je achternaam weggehaald, omdat mij dat verstandiger leek. Voorderest is het in ieder geval voor mij redelijk te volgen. Dus je kunt gewoon de teksten schrijven zoals jij die op dat moment voelt.

Hopelijk voel jij je hier snel thuis. Zoals je ziet zijn er genoeg onderwerpen waar je aan kan deelnemen. En je kan ook een dagboekje maken.

Als je vragen hebt stel ze gerust.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Hallo Remco, welkom op 't forum! :-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
RozeRegenBoogOlifant
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2022 23:19

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Memories schreef: 01 sep 2022 00:34 Welkom op het forum Remco :) Ik heb je achternaam weggehaald, omdat mij dat verstandiger leek. Voorderest is het in ieder geval voor mij redelijk te volgen. Dus je kunt gewoon de teksten schrijven zoals jij die op dat moment voelt.

Hopelijk voel jij je hier snel thuis. Zoals je ziet zijn er genoeg onderwerpen waar je aan kan deelnemen. En je kan ook een dagboekje maken.

Als je vragen hebt stel ze gerust.


Oeps, dat ik mijn achternaam gebruikte :)

Dankjewel voor het weghalen van mijn achternaam,
Wanhoop is maakbaar.
Maakbaarheid is wanhoop.

Als alles maakbaarheid was dan kon de ruimte niet versierd worden.
Maak van maakbaarheid een slagroomtaart.
Wanhoop maar, alles is zelf maakbaar
Gebruikersavatar
RozeRegenBoogOlifant
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2022 23:19

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Ik zal mijn weg hier wel kunnen vinden.
Door mijn autisme vindt ik het verstandiger om wat zwaarder beladen onderwerpen of onderwerpen waar diepgang in zit niet op Social media te posten.

Ik heb belangen bij iets waar ik mijn eigen gevoelens, mooie verhalen, diepzinnige tafereeltjes kan posten zonder dat er irritaties ontstaan.

Wat mij betreft ga ik er iets moois van maken.


Trouwens bedankt voor de tips.

Een dagboekje bijhouden is een prima plan.
Gedichten maken vindt ik overigens ook heel erg fijn.
Wanhoop is maakbaar.
Maakbaarheid is wanhoop.

Als alles maakbaarheid was dan kon de ruimte niet versierd worden.
Maak van maakbaarheid een slagroomtaart.
Wanhoop maar, alles is zelf maakbaar
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

RozeRegenBoogOlifant schreef: 01 sep 2022 21:41 Ik zal mijn weg hier wel kunnen vinden.
Door mijn autisme vindt ik het verstandiger om wat zwaarder beladen onderwerpen of onderwerpen waar diepgang in zit niet op Social media te posten.

Ik heb belangen bij iets waar ik mijn eigen gevoelens, mooie verhalen, diepzinnige tafereeltjes kan posten zonder dat er irritaties ontstaan.

Wat mij betreft ga ik er iets moois van maken.


Trouwens bedankt voor de tips.

Een dagboekje bijhouden is een prima plan.
Gedichten maken vindt ik overigens ook heel erg fijn.
We zien het allemaal wel tegemoet, ik ben benieuwd.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Superstick55
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2023 18:04

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Hallo allemaal. Ik dus ook nieuw hier. Ik woon in Noord-Holland, ben begin 40 en heb twee kinderen en een vriendin. Over het algemeen ben ik een vrolijke, enthousiaste en positieve man. Helaas is dat door ontwikkelingen de laatste tijd wat minder. Daar ga ik zo ook een vraag over stellen in de daarvoor bestemde sectie.
Aangenaam!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Bericht Memories en Volhoudertje

Superstick55 schreef: 21 sep 2023 18:07 Hallo allemaal. Ik dus ook nieuw hier. Ik woon in Noord-Holland, ben begin 40 en heb twee kinderen en een vriendin. Over het algemeen ben ik een vrolijke, enthousiaste en positieve man. Helaas is dat door ontwikkelingen de laatste tijd wat minder. Daar ga ik zo ook een vraag over stellen in de daarvoor bestemde sectie.
Aangenaam!
Hartelijk welkom op het forum! :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Voorstellen”