Druk_ventje

Even voorstellen. (Druk_ventje)

Ik ben (een) Druk_ventje :P

Ben 38 jaar en woonachtig in het zuiden des lands.
Mijn kenmerken c.q. eigenschappen:

- Veelvuldige emotionele stemmingswisselingen
- Chaotisch / Vergeetachtig
- Trek mezelf graag terug in mijn eigen veilige wereldje
- Kan ergens volledig in opgaan
- Grote passie bij interesse
- Een groot voostellingsvermogen
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
- Assertief maar onzeker over zich zelf
- Hou enorm van zwarte humor
- Laat alles wachten tot het laatste moment
- Altijd ver vooruit aan het denken
- Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig
- Probleem oplossend
- Snel afgeleid
- Concentratieproblemen, tenzij ik ergens echt in geinterreseerd ben
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
- Te veel gedachten
- Perfectionistisch
- Zit vaak te dagdromen
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
- Voelt zich regelmatig overspoelt
- Moeilijkheden bij het afwerken van details
- Problemen bij het luisteren / stilzitten
- Gaat opruim klusjes uit de weg
- Maak andermans zinnen af


Dit ben ik zo'n beetje. Ik ben al jaren op zoek naar wat er met mij mis is.
Ik heb al zolang als ik mezelf kan herinneren de bovenstaande eigenschappen, en tot dit jaar wist het GGZ niet wat er met mij aan de hand was.
8 jaar geleden zat ik het levensverhaal van iemand te lezen bij wie (toen zij volwassen was) de diagnose ADHD gesteld werdt. Tijdens het lezen van haar verhaal, zat ik spontaan te janken van herkenning achter de pc.
Ik heb toen mijn bovenstaande eigenschappen en mijn herkenning in haar verhaal doorgegeven aan mijn hulpverlening bij het toenmalige RIAGG, maar ik kon geen ADHD hebben omdat ik in mijn jeugd heel rustig was (niet dus, mijn ouders hebben een gesprek met het RIAGG gehad maar aangezien mijn ouders mij normaal vonden (zijn zelf ook enorm druk) is er niets uit dat gesprek gekomen).
Mijn ouders zeiden altijd tegen elkaar als ik thuis kwam (van school of werk b.v.) "ohjee, daar komt storm weer aan", zo gehaast, druk en nooit lang op een plek blijvend was/ben ik.

Ik liep/loop telkens met mijn hoofd tegen de spreekwoordelijke muur aan omdat ik niet het gevoel had/heb begrepen te worden.

De diagnose ADHD is dit jaar gesteld. Eindelijk voel ik mezelf begrepen.
Na een goed gesprek met mijn ouders begrijpen hun nu ook waarom ik vroeger "niet luisterde" e.d..
Ik heb hun verteld dat ik mezelf nooit begrepen voel (vooral in mijn jeugd), en dat begrijpen zij nu ook.
Dat op zich is voor mij al een enorme erkenning. Het is niet dat ik niet wil(de) luisteren, maar ik had/heb het te druk met mezelf om iets te onthouden e.d..
Ook de rottigheid en "criminele" dingen die ik tot op "latere leeftijd" uithaalde, zijn nu begrijpbaar voor hen en mezelf. Altijd maar op zoek naar die adrenalinekick. Ik heb ook jaren snelle motoren en auto's gehad, om maar een kick te kunnen krijgen van mijn onderhand suïcidiaal rijgedrag.
Regels waren/zijn (soms nog) niet aan mij besteed, ik volg(de) mijn eigen regels.

Gelukkig word ik nu eindelijk serieus genomen, en kan ik eindelijk onder begeleiding beginnen met het leren omgaan met mezelf.
Door mijn ADHD en het niet kunnen omgaan daarmee, ben ik meerdere malen depressief of overspannen thuis komen te zitten, en kan ik ook nooit lang een baan vasthouden. "Altijd onderweg" is dan ook mijn levensspreuk
Els_2

Wees welkom...
Leeuwtjuh

hooiii
vechter

join the club
Ferry

welkom!!!!

ene het is fijn om druk te zijn :)
Mier

Welkom op het forum!
Pietje Bel

Welkom,
als je zulke slechte ervaringen hebt met GGZ of Riagg, kan je dan niet naar een particuliere psych?
Ik heb het idee dat je daar serieuzer wordt behandeld.
Noise

Hey, welkom!

Ik ben hier zelf ook nog maar net eigenlijk, maar ja... Vervelend voor je dat je het idee hebt dat er iets mis met je is, maar je weet niet wat. Net wat Pietje zegt: kun je niet ergens anders geholpen worden dan?
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Welkom

Ik herken je grotendeels wel met die kenmerken.
Normaal een storm in mijn hoofd, maar op dit moment een tornado van windkracht 15!
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Druk_ventje

Pietje Bel schreef:Welkom,
als je zulke slechte ervaringen hebt met GGZ of Riagg, kan je dan niet naar een particuliere psych?
Ik heb het idee dat je daar serieuzer wordt behandeld.
Geld was het probleem.

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”