Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Hartenwensen

Het beantwoorden van deze vraag is een eerste stap om je leven meer naar eigen hand te zetten. Wat zijn je diepste verlangens, oftewel hartenwensen, en welke doelstellingen horen daarbij? Probeer dit zo uitgebreid nodig en duidelijk te verwoorden zonder aandacht proberen te geven aan bezwaren en bij-verlangens. Want dan is het helderder waar je naar verlangt en hoe je dat kunt bereiken. Je boort hierbij je onderbewuste aan, want dat is waar onze oer-verlangens verstopt zitten en vaak blijven. Succes en veel geluk.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Hartenwensen

Mooie vraag van de week, ik vul het alleen niet in. Ik houd het voor mezelf. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Hartenwensen

Haha ja ik hou ze denk ik ook voor mezelf. Het hoeft ook niet gedeeld te worden want het is voor jezelf al een leuke oefening.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Hartenwensen

Ik vind het ook wel een mooie oefening die ik wel eens op papier wil zetten.

Hoe kwam je erop, Melanoisa?
Understand: you been understood
Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Hartenwensen

Leuk dat jullie het ook willen doen :)

Het is de eerste oefening uit het zelfhulpboek "De geheime kracht van uw verlangens" van Prof. dr. Heinz Ryborz. In het boek wordt een methode uitgelegd en aangeboden met oefeningen, waardoor je zou leren om je echte wensen van je ingebeelde wensen te kunnen onderscheiden om doelgerichter te leven.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hartenwensen

Ik denk zeker dat het een goede oefening is om zonder omwegen te verwoorden wat je hartenwens is, ik zet er alleen wat vraagtekens bij of je hierdoor ook je ‘onderbewuste’ aanboort en toegang krijgt tot je ‘oer-verlangens’. Dat klinkt wel heel erg dramatisch.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Hartenwensen

volhoudertje schreef: 17 nov 2020 13:19 Ik denk zeker dat het een goede oefening is om zonder omwegen te verwoorden wat je hartenwens is, ik zet er alleen wat vraagtekens bij of je hierdoor ook je ‘onderbewuste’ aanboort en toegang krijgt tot je ‘oer-verlangens’. Dat klinkt wel heel erg dramatisch.
Haha ja je hebt gelijk. De dramatische woorden gingen eigenlijk over de hele methode en niet alleen die oefening. Maar dan nog weet ik niet of je je onderbewuste kunt aanboren. En ik weet eigenlijk niet eens wat oer-verlangens zijn, dat woord verzon ik zelf haha. Ik hou wel van drama blijkbaar :lol:.

Nee maar even serieus, je moet inderdaad oppassen dat je verwachtingen niet te groot zijn en dat je de lat voor jezelf te hoog legt. Want daar werk je jezelf mee tegen, juist bij het proberen te bereiken van dingen die goed voor jou zijn, want soms wil je zo graag maar weet je niet zo goed hoe. Ik heb het boek zelf alweer aan de kant gelegd omdat het te ambitieus bleek voor mij op dit moment, en blijven lezen werkt dan niet bemoedigend. Maar ik heb nu wel een aantal best duidelijke en reële doelen die ik in tussenstapjes kan opdelen en die ik eerder zal kunnen waarmaken dan de einddoelen. En er zal vast nog wel meer uit het boek te halen zijn, maar dat komt eventueel later wel want ik betwijfel of de methode uit het boek ook geschikt is voor die kleinere stapjes. Het boek zet heel hoog in, waarschijnlijk hoger dan realistisch ja. Haal eruit wat je eruit kunt halen maar trap niet in de te mooie praatjes.

Terug naar “Vraag van de week”