Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Kan jij je eigen "plekje van vrede" realiseren?

Kan jij je eigen "plekje van vrede/vol van vrede/met vrede" realiseren? Zo ja, hoe doe je dat en hoe zie jij dat? Zo nee, wat heb jij daar dan voor nodig, om het wel te kunnen realiseren?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan jij je eigen "plekje van vrede" realiseren?

Ik moet onwillekeurig denken aan het liedje 'Vluchten kan niet meer' met die schitterende tekst van Annie M.G. Schmidt. Dat liedje is al veertig jaar oud en nog zo ontzettend actueel ...
Niet dat je direct hoeft te vluchten om je eigen vredige plekje te kunnen vinden, maar er schuilt wel een kern van waarheid in de slotregels van Schmidt's tekst:

'Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar. Schuilen kan nog wel, heel dicht bij elkaar. We maken ons eigen alternatiefje.'

Zo lang ik nog kan schuilen en mijn eigen alternatiefje kan maken zal ik dat eigen plekje van vrede wel kunnen blijven vinden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Kan jij je eigen "plekje van vrede" realiseren?

Memories schreef:Kan jij je eigen "plekje van vrede/vol van vrede/met vrede" realiseren? Zo ja, hoe doe je dat en hoe zie jij dat? Zo nee, wat heb jij daar dan voor nodig, om het wel te kunnen realiseren?
Mijn plekje van vrede heb ik op plaatsen waar stilte is. Waar geen auto's zijn. Daar wordt ik altijd rustig van. De wind om je heen horen blazen en genieten van de natuur. Als ik zo'n gelegenheid niet heb doe ik mijn oordopjes in of ga ik naar een plekje waar ik even geen gepraat hoor. Ook helpt het om een paar keer goed te ademen en weer door te gaan.
Understand: you been understood

Terug naar “Vraag van de week”