Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Waar ben jij trots op?

Onlangs kwam ik een gesprekskaartje tegen in een blad van Zorgbelang Gelderland. Er zaten allemaal kaartjes in met vragen om eens met een ander in gesprek te gaan. Ik vond deze vraag wel een leuke. Dus Waar ben jij trots op?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Waar ben jij trots op?

Minerva schreef:Waar ben jij trots op?
Nou ja, gewoon op het feit dat ik VH ben, natuurlijk! [027] Ik heb voldoende reden om trots op mezelf te zijn.
Ik kan het natuurlijk wel wat nader specificeren als je wilt, maar dan kom je op details, die eigenlijk voor mij meer betekenis hebben dan voor een buitenstaander.

Ik ben trots op mijn ouders, niet alleen vanwege de dingen die ze in de oorlog meegemaakt hebben, maar gewoon omdat het mijn ouders zijn. Ik heb het aan hen te danken dat ik besta en ik heb alle reden om daar bijzonder tevreden mee te zijn.
Het leven is goed en het is uitermate plezierig om VH te zijn. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Mooi om te lezen VH dat jij trots bent op je ouders en om VH te zijn :)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Waar ben jij trots op?

Hoi Minerva, godin der Kennis:

Er zijn wel een paar dingen waar ik trots op ben. Zoals:
- Dat ik beweeg en mijzelf sportief mag noemen (hoewel ik liever had dat ik wat meer ontwikkelde spieren had in mijn benen, maar daar kan ik iets aan doen)
- Mijn kennis van computers, van linux, van geschiedenis, mythologie, van vlindersoorten, etc.
- Dat ik een tuin heb genomen en daar lekker in kan banjeren.
- dat ik, ik ben, bewust ben van de keuzes die ik maak (niet altijd, maar wel vaak)
- dat ik geniet en weet wat genieten is (voor iedereen weer anders)

Zoiets.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Wat fijn Koen dat jij op meerdere dingen trots kan zijn en voelen. :)

Je hebt zo te lezen een brede interesse (veel verschillende dingen), je bent actief (sporten en tuin banjeren), je bent je heel bewust van welke verantwoordelijkheid jij naar jezelf toe hebt (keuzes maken) en je geniet er van.

Klinkt goed allemaal. [045]
Inzicht als Uitweg..
Fië

Re: Waar ben jij trots op?

Ik ben trots op mijn moeder dat ze ondanks alles nu eindelijk haar eigen weg heeft durven te kiezen. En ik ben trots op mijn zus die stappen maakt naar een normaal leven en sterk genoeg is om niet terug te vallen ondanks die andere wereld nog heel dichtbij staat.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Wat goed van je moeder en je zus. Ik mis hier alleen iets.. waar ben jij trots op?
Inzicht als Uitweg..
Fië

Re: Waar ben jij trots op?

Hm.. Ik weet dat niet zo goed?
Heb niet echt iets waar ik trots op kan wezen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Ik heb net een aantal stukjes in je topic zitten lezen bij Onder Ons en ik vind dat je heel goed kan schrijven, kan verwoorden waar je mee zit en hoe je je daar onder voelt. Dat is wel iets waar je trots op zou kunnen zijn..
Inzicht als Uitweg..
Fië

Re: Waar ben jij trots op?

Awh dank! Lief van je! Al ben ik daar nog vaak genoeg onzeker over. Je gevoel overbrengen in woorden is zo moeilijk, pijn en emotie omschrijven, de situatie duidelijk te maken en een lezer mee te slepen in een gebeurtenis alsof diegene het zelf meemaakt. Daarbij helpt mijn dislexie ook niet echt mee.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Als je dislexie hebt dan vind ik het nog veel knapper eigenlijk want wat je schrijft is heel goed omschreven en nagenoeg foutloos! Ik denk dat er veel kracht zit in jouw schrijven omdat jij juist zo puur uit jezelf schrijft wat je voelt, meemaakt en beleeft. Je kan een ander dan inderdaad mee nemen in jouw verhaal.. jouw gevoel.. jouw wereld.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Waar ik trots op ben?

Ik denk dat ik best trots kan zijn op het vermogen om iemand gerust te kunnen stellen, bij te kunnen staan en als het nodig is troost te kunnen bieden. Een soort van rust uit te stralen naar de ander en (meestal) het geduld te hebben met iemand als dat nodig is. Het vermogen hebbend om de ander ruimte te geven en om steunend te kunnen zijn. Om (meestal) helder te zijn in de berichtjes en de gesprekken. Om (meestal) duidelijk neer te kunnen zetten wat ik opmerk. Ik denk dat dat wel iets is om trots op te kunnen zijn, ook al voelt het voor mij als iets wat vanzelfsprekend is en zal ik niet zo heel gauw dit van mezelf zeggen, maar afgaande op anderen kan ik dat eigenlijk niet meer ontkennen en ben ik best blioj dat ik dat zo heb.

Waar ik ook wel trots op ben is dat ik steeds duidelijker wordt in wat ik nou eigenlijk er allemaal van vind, maar dat ik als het echt nodig is, ook wel afstand kan bewaren. Dat ik met een open blikveld en een open houding (meestal) ergens naar kan kijken of in kan gaan, maar dat ik ook heel strikt en fel kan zijn over zaken die mij niet aanstaan. En dat ik ook weet dat ik toch af en toe nog weleens een klein beetje last heb van een tunnelvisie en het dan als het aan de orde is, het ook kan herstellen. Dat gaat dus twee kanten op en dat is niet alleen fijn en prettig voor mezelf, dat kan het ook zijn voor een ander.

Ook ben ik trots op mijn doorzettingsvermogen. Toch doorgaan ondanks dat het soms ontzettend moeilijk is allemaal. Dat ik soms behoorlijk baal maar dat ik naar een langere of korte periode toch opnieuw het knopje vind om door te gaan. Dat ik ondanks dat het niet altijd allemaal mee zit, welke richting dan ook, dat ik toch weer opsta. Dat ik na wat passen achteruit weer voorwaarts ga of even stil ga staan en dan even om mij heen kijk voordat ik dan een beslissing neem. Ik denk dat ik daar blij mee mag zijn dat het mij meestal lukt het zo te doen en dat het mij ook wel lukt om, als het even echt helemaal niet gaat, in gesprek te gaan of het even aan wie dan ook voor te leggen.

Ik vind dat ik ook trots kan zijn op mezelf in het algemeen. Ondanks dat ik nog weleens twijfel of ik wel goed genoeg ben, of ik het allemaal wel goed doe en waar ik het eigenlijk allemaal voor doe. Soms denk ik dat ik héél anders denk dan een ander. Waarschijnlijk neemt niet iedereen mij daarmee serieus of vinden ze mij soms een apart type. Maar ik denk dat juist soms net even anders te zijn dan de meeste anderen, je ook best ver kan brengen. Dat het ook wel verheldering brengt of juist interessante discussies. Daarbij komt nog eens dat iedereen uniek is, dus misschien ben ik wel helemaal niet zo vreemd of apart. Ik ben ik en ik ben gewoon Memo. Dat zal ik altijd zijn en blijven. Als dat zou betekenen dat ik voor een ander misschien als een rare vogel uit de hoek kom, dan neem ik dat heel graag voor lief. Juist net dat hele klein bochtje in een andere richting soms, kan zorgen voor een heel andere kijk op iets. Voor een ander, waar een ander misschgien over nadenkt, maar ook voor mezelf. Want je leert altijd bij, zelfs soms van je eigen kijk op dingen.

Ja ... dit is het voor nu, denk ik. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Mooi omschreven Memo [applaus] Goed om te lezen dat ondanks dat je je anders voelt dan anderen in jouw denken je toch gewoon trots op jezelf kan zijn.. wie je bent, hoe je denkt en wat je doet. [045]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Toch maar even het boemerangeffect toepassen. Waar ben jij dan trots op, Minerva? :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Hmm even denken... ik ben trots op mijn vermogen om toch altijd weer terug te veren als er iets moeilijks op mijn pad komt. Het duurt soms wel even voordat ik er weg mee weet maar het lukt toch altijd weer om er iets positiefs uit op te pakken en door te gaan. Ik pas me uiteindelijk wel weer goed aan, aan veranderende omstandigheden en weet daar dan weer het beste van te maken.

Verder heb ik veel voor anderen over, ben ik in staat om met veel mensen een fijne verbinding aan te gaan die voor beiden prettig en leuk is. Ik vind mezelf ook wel een goede moeder eigenlijk ook al laat ik wel eens een steekje vallen in het proces;)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Ik vind mezelf ook wel een goede moeder eigenlijk ook al laat ik wel eens een steekje vallen in het proces;)
Wie niet? ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waar ben jij trots op?

Ja precies.. wie niet.. niemand is perfect en zeker bij je eerste kind gaat er nogal eens wat mis omdat alles nieuw is en je het soms ook niet meer weet ;)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Minerva schreef:Ja precies.. wie niet.. niemand is perfect en zeker bij je eerste kind gaat er nogal eens wat mis omdat alles nieuw is en je het soms ook niet meer weet ;)
Over het algemeen genomen, zie ik trouwens het maken van fouten en andere momenten waar misschien iets uit te halen valt, als leermomenten, als leerprocessen.

Natuurlijk zijn er extreme gevallen en zou je het soms in twijfel kunnen trekken, of de fouten die er dan worden gemaakt, echt leermomenten, leerprovessen zijn, maar over het algemeen denk ik dat je het wel zo kan beschouwen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

(En het lijkt mij vanzelfsprekend dat de meesten best extreme gevallen kunnen opnoemen, waarvan ik vind dat leerprocessen, leermomenten, niet meer kan en ook niet mag gelden.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1279
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Waar ben jij trots op?

Dat ik sinds vandaag na jaren eindelijk weer onder de 80kg zit cheerqd5
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Pams schreef: 15 nov 2021 22:58 Dat ik sinds vandaag na jaren eindelijk weer onder de 80kg zit cheerqd5
Super goed!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Waar ben jij trots op?

Knap! Goed gedaan.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Waar ben jij trots op?

Pams schreef: 15 nov 2021 22:58 Dat ik sinds vandaag na jaren eindelijk weer onder de 80kg zit cheerqd5
Super!! applaus.gif 045.gif
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1279
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Waar ben jij trots op?

Ik ben trots op mezelf omdat ik ondanks de moeilijkheden vandaag één week ben gestopt met blowen. Het is niet makkelijk maar ik kan het en ik doe het cheerqd5
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Waar ben jij trots op?

Pams schreef: 08 jul 2022 13:04 Ik ben trots op mezelf omdat ik ondanks de moeilijkheden vandaag één week ben gestopt met blowen. Het is niet makkelijk maar ik kan het en ik doe het cheerqd5
Super goed van jou, daar mag je heel trots op zijn!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Vraag van de week”