Annn

Ik had vannacht weer een droom over een seriemoordenaar :lol:
Iertje

Het gebeurt bij mij vooral als ik nogal licht slaap, denk ik. Maar nog net niet zo licht dat ik er wakker van wordt.

Ik had het een paar dagen geleden nog zoiets:
Ik zat met mijn gezin op een boot ten midden van een mega-grote oceaan en we hadden al een hel tijd lang geen land meer gezien. We begonnen hevige honger te krijgen omdat we al een tijd geen eten meer hadden en het begon ook nog te stormen. Op een gegeven moment wist ik plotseling dat het niet echt was, terwijl ik nog verder door droomde. Best vreemd, maar het gaf me wel een gerust gevoel dat die nachtmerrie maar nep was :D
Alone

Annn schreef:Ik had vannacht weer een droom over een seriemoordenaar :lol:
Zag die seriemoordernaar d'r ook goed uit Ann?? :D
Iertje schreef:Het gebeurt bij mij vooral als ik nogal licht slaap, denk ik. Maar nog net niet zo licht dat ik er wakker van wordt.
Okay, dus licht slapen is de clue... :-k

Hmm, hoe doe je zoiets? !mm
Isa

Om lucide te dromen kun je jezelf ook de opdracht geven. Het kan echt werken. Voordat je gaat slapen jezelf te zeggen dat je je bewust wilt zijn dat je droomt. Is net zoiets dat je graag je dromen wilt onthouden. Als je dat elke avond voor het slapen gaat tegen jezelf zegt komt dat op de 1 of andere manier binnen in je onderbewustzijn, waardoor die opdracht wordt uitgevoerd. Tenminste... met een beetje oefening, is mijn ervaring.
Alone

Dus jou lukt het in grote lijnen om lucide te dromen als je graag wilt? :o Tof Isa. :)

Ik zal ook eens gaan experimenteren... :wink:
Iertje

Isa, kun je dat ook doen met iets dat je die nacht graag wilt dromen?
Isa

Dat weet ik niet Iertje, het proberen waard. ;)
Iertje

Dat ga ik vanavond uitproberen. Hopen dat het lukt! :D
Annn

Alone schreef:
Annn schreef:Ik had vannacht weer een droom over een seriemoordenaar :lol:
Zag die seriemoordernaar d'r ook goed uit Ann?? :D
kweeni hij was ergens in het gebouw maar we wisten niet precies wie hij was :D :lol:
Alone

Spooky. Mensen zijn vaak nog het meest bang voor wat zich niet concreet en tastbaar aandient.

Gelukkig kun je d'r mee lachen... :) ;)
Leeuwtjuh

Dat van die dromen dat werkt echt!!!

Al heeft het bij mij echt meer dan 2 jaar geduurd voordat ik er ook daadwerkelijk wat mee kon... Gelukkig word ik uit mezelf vaak wakker tijdens nachtmerrie's. Dan dwing ik mezelf om ergens anders over te gaan dromen! Dat is wel stoer als je dat kan 8)
inactieve gebruiker

Met een erg suf gevoel opgestaan, het dromen wilde niet. Het waren geen nachtmerries, maar het liep gewoon niet, er kwam geen vaart in en er viel geen enkele lijn in te ontdekken. Boevendien bleef het laatste stuk ook nog haken. Zeker een half uur hetzelfde verdwazende zinnetje in mijn kop horen herhalen : "je kunt het toch iets smaller maken" ...geen idee waar die vraag op sloeg trouwens. Stomme onzindromen. Bah.

Nu had ik dat met een zinnetje, heb het ook heel vaak met een melodietje, of een fragment van een melodietje, dat de naald in mijn hoofd overslaat ( van de pick-up An ;) ) en ik aan éen stuk door hetzelfde blijf horen. :x
Annn

KlaasP schreef:
Nu had ik dat met een zinnetje, heb het ook heel vaak met een melodietje, of een fragment van een melodietje, dat de naald in mijn hoofd overslaat ( van de pick-up An ;) ) en ik aan éen stuk door hetzelfde blijf horen. :x
:lol: :D

Ik heb dat ook al gehad, steeds hetzelfde geluid dat zich herhaalt of dezelfde zin.
Een keer kon ik daar niet van slapen, telkens ik in slaap ging vallen kwam dat harde geblader in mijn hoofd. Na 20 x werd het me te eng en ben ik maar bij mijn broer gaan slapen :D
inactieve gebruiker

leuk om dat te horen, dat jij dat ook wel eens hebt An. Grappig he. :)

en op zo'n moment zou ik dus heeeeeeeeeeeeeel erg graag eventjes lucide willen dromen, om die naald (van de pick-arm) een stukje verder te zetten :)

of een andere plaat op te zetten natuurlijk
Alone

Vraag aan de (lucide) dromers zoals Isa: slapen jullie op je rug in of anders? Volgens mij droom je meer, en ook meer lucide, als je op je rug inslaapt namelijk... :-k
Annn

Alone schreef:Vraag aan de (lucide) dromers zoals Isa: slapen jullie op je rug in of anders? Volgens mij droom je meer, en ook meer lucide, als je op je rug inslaapt namelijk... :-k
klopt niks van, mijn droomleven is zo intensief als het maar zijn kan :D incluus lucide dromen en ik slaap meestal in foetus positie of op mijn buik. op mijn rug slaap ik eigenlijk nooit.
Maar ik heb vreemde slaapposities, mijn armen en benen liggen altijd wel ergens anders :lol:
Isa

Ik droom de laatste nachten, als ik al kan slapen, behoorlijk veel. Ga hier niet alles vertellen, maar eentje van vanacht is me nog bijgebleven...


Ik had dorst, veel dorst. Ik vond een oud pak Bar le duc. Ik schudde het pak en voelde/hoorde dat er nog een deel water in zat. Ik deed de dop eraf en met dat ik een slok wil nemen voel ik pootjes tussen mijn lippen. Als ik in de opening van het pak kijk zie ik een dikke harige bruin/zwarte spin zitten. Ik slaak een gil (ben echt heel bang voor spinnen).
ik deed de dop weer op het pak en begon te schudden. Daarna goot ik al het water eruit in de gootsteen. (ik kan me niet herinneren of ik de spin daarna nou nog gezien heb). Voelde me wel enorm schuldig tegenover die spin. Daarna het pak weer helemaal met kraanwater gevuld en in de koelkast gezet.
Maffe droom als je het mij vraagt :roll:

Daarna nog doorgedroomd over dorst en water. Met beekjes en stroompjes en wandelen en verdwalen en lowlands etc. Maar dat is te vaag nu.
Isa

Alone schreef:Vraag aan de (lucide) dromers zoals Isa: slapen jullie op je rug in of anders? Volgens mij droom je meer, en ook meer lucide, als je op je rug inslaapt namelijk... :-k
Nee, ik slaap niet tot bijna nooit op mijn rug. Meestal op mijn buik en anders op mijn zij.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Water staat meestal voor het gevoelsleven/emoties..dorst voor behoefte m.b.t het gevoelsleven..en in jouw geval staat spin zo te lezen voor angst.

Het water in de ijskast zetten, zegt dan zoiets als afkoelen op emotioneel niveau. Tijdelijk wegzetten van het gevoelsleven om het later weer in te drinken (in je op te nemen..toe te laten).
Inzicht als Uitweg..
Isa

Helder en duidelijk mys. Ik dacht ook al zoiets.
Het kan ergens ook wel kloppen. Ben vandaag niet gevoelig/vol emoties. ;)
Marlies

Ik had vannacht een hele enge droom, en ben er eigenlijk ook bang door geworden. Ik droomde dat ik in de schoenen stond van Ted Bundy, de seriemoordenaar, toen hij werd geëxecuteerd.
Ik zat in een kamer met mijn vader, moeder, broer en nog een vent die ik probeerde over te halen om me niet te vermoorden. Er was ook een douche in de kamer, en er hingen posters op de deur. Ik weet het exacte gevoel nog, als ik eraan terug denk komt het weer boven. Het gevoel dat de regering je gaat vermoorden, dat je straks onder stroom gezet wordt in de elektrische stoel, ik wou helemaal niet weten hoe de dood is en wat er met me ging gebeuren. Ik riep ook tegen de mensen die me gingen executeren: Please! Give me another chance, I don't want to die!

Ik vond het heel erg eng, en vraag me echt af wat dit te betekenen heeft. Heeft iemand enig idee? Betekent dit misschien dat ik echt doodga ofzo?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Marlies ik denk dat je je beter even af kan vragen wat is er in jouw leven aan de hand waarvan je het gevoel hebt, dat het over jou beslist wordt. En niet door jou ?

Is er iets wat voor je erg bedreigend over komt en waar je geen vat op hebt. Iets wat maakt dat je misschien heel erg zal moeten of gaan veranderen ?

Tenzij je de reincarnatie bent van Ted Bundy...zal de droom toch iets anders te betekenen hebben.

De dood staat normaliter symbool voor verandering. Het oude afsluiten en het nieuwe beginnen. Een transformatie van het bewustzijn.
Een nieuwe levensfase in gaan. Dood en geboorte horen immers bij elkaar. En van de dood dromen betekent zelden een fysieke dood.
Inzicht als Uitweg..
Marlies

Mystica schreef:Marlies ik denk dat je je beter even af kan vragen wat is er in jouw leven aan de hand waarvan je het gevoel hebt, dat het over jou beslist wordt. En niet door jou ?

Is er iets wat voor je erg bedreigend over komt en waar je geen vat op hebt. Iets wat maakt dat je misschien heel erg zal moeten of gaan veranderen ?

Tenzij je de reincarnatie bent van Ted Bundy...zal de droom toch iets anders te betekenen hebben.

De dood staat normaliter symbool voor verandering. Het oude afsluiten en het nieuwe beginnen. Een transformatie van het bewustzijn.
Een nieuwe levensfase in gaan. Dood en geboorte horen immers bij elkaar. En van de dood dromen betekent zelden een fysieke dood.

Het is wel zo dat ik het gevoel heb dat ik mijn leven niet in eigen hand heb. Alles wordt namelijk voor me beslist, ik word gedwongen dingen te doen die ik helemaal niet wil. Ik heb ook veel problemen op school en zo, als ik mezelf niet verander word ik van school afgestuurd.
Dus dat klopt dan wel met die droom, maar ik vind het alsnog wel raar waarom ik dan droom dat ik Bundy ben.
Zou het kunnen dat ik zijn reïncarnatie ben? Ik heb eerlijk gezegd wel eerder met die gedachten gespeeld, en ik ben heel erg in hem geïnteresseerd sinds de eerste keer dat ik van hem hoorde. Ook als ik filmpjes zie van zijn executie, en als ik al die mensen zie die daar buiten stonden te juichen, dan begin ik te huilen... En dat om een seriemoordenaar...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Het is helemaal niet erg om te moeten huilen om de dood van een mens. Zelfs al is het een seriemoordenaar.

Ted Bundy is natuurlijk wel een fenomeen op zich en ik kan me voorstellen dat zoiets, zeker op jongere leeftijd, een flinke indruk maakt op je.

In de reincarnatie theorieën is het wel zo dat je je meestal niet veel herinnert van een vorig leven en dat is maar goed ook, want je zou er veel te veel door beinvloed worden. Van jonge kinderen is het wel bekend dat ze soms nog wel eens (zelfs controleerbare) herinneringen hebben. Daarna vervaagt het.

Ik denk dat je droomde van Ted Bundy in dit geval omdat het voor jou symbool staat voor iets heftigs als volledige onmacht voelen, geen keuze hebben in leven en dood. Het heeft een krachtige indruk achtergelaten in jouw geest. Je onderbewustzijn is het deel waar je dromen vandaan komen. Daar worden zaken verwerkt. Maar het onderbewustzijn werkt niet met logische voorstellingen maar met meer symbolische voorstellingen. In de verwerking van dingen die je bezig houden worden ze vertaald in een symbolisch drama.

Hoe heftiger de droom, hoe meer er speelt in je leven wat 's nachts verwerkt wordt.

Ik heb zelfs begrepen dat als mensen niet aan dromen toekomen dat men overdag gaat hallicuneren. Dus eigenlijk dromen in waaktoestand. Kennelijk is die verwerking zo hard nodig voor ons gezond functioneren in het dagelijks bestaan.
Inzicht als Uitweg..
Iertje

Mystica schreef:Het is helemaal niet erg om te moeten huilen om de dood van een mens. Zelfs al is het een seriemoordenaar.

Ted Bundy is natuurlijk wel een fenomeen op zich en ik kan me voorstellen dat zoiets, zeker op jongere leeftijd, een flinke indruk maakt op je.

In de reincarnatie theorieën is het wel zo dat je je meestal niet veel herinnert van een vorig leven en dat is maar goed ook, want je zou er veel te veel door beinvloed worden. Van jonge kinderen is het wel bekend dat ze soms nog wel eens (zelfs controleerbare) herinneringen hebben. Daarna vervaagt het.

Ik denk dat je droomde van Ted Bundy in dit geval omdat het voor jou symbool staat voor iets heftigs als volledige onmacht voelen, geen keuze hebben in leven en dood. Het heeft een krachtige indruk achtergelaten in
jouw geest. Je onderbewustzijn is het deel waar je dromen vandaan komen. Daar worden zaken verwerkt. Maar het onderbewustzijn werkt niet met logische voorstellingen maar met meer symbolische voorstellingen. In de verwerking van dingen die je bezig houden worden ze vertaald in een symbolisch drama.

Hoe heftiger de droom, hoe meer er speelt in je leven wat 's nachts verwerkt wordt.

Ik heb zelfs begrepen dat als mensen niet aan dromen toekomen dat men overdag gaat hallicuneren. Dus eigenlijk dromen in waaktoestand. Kennelijk is die verwerking zo hard nodig voor ons gezond functioneren in het dagelijks bestaan.
Interessant om te lezen, Mystica :) Jij weet er veel vanaf.

Terug naar “Spiritualiteit”