inactieve gebruiker

vertel je droom (of dromen)

Misschien een leuk ideetje om een beetje over dromen te puzzelen. Bv eerst eens te kijken wat je je feitelijk herinnert van je droom, en dat anderen er dan een betekenis aan gaan proberen te geven, of dat je dat al zelf doet.

Kom hier eigenlijk toe omdat ik een droom van vannacht maar niet uit mijn kop kan krijgen. Heb dit zelden eigenlijk. Misschien helpt het die droom op te schrijven/in kaart te brengen zeg maar, zodat er niet steeds van die flarden opdoemen maar de hele droom effetjes bekeken wordt.

Ik was in een parkachtige omgeving en aaide een kat, die allengs een beetje boosardig werd en mij ineens in mijn duim beet (heb ik laatst echt meegemaakt). Terwijl hij zijn scherpe hoektandjes in mijn vlees zette pakte ik het dier bij zijn oor en trok het hardhandig van mijn duim los. Daarbij bleek ik het oor en een groot stuk vel van de kop losgescheurd te hebben, die nu heftig bloedde. Ik zag achter me de eigenaars van het dier. Twee broze oude mensjes. Wist niet of ze het gezien hadden en liep in gehaast tempo verder. Kwam op een soort dorpsplein terecht, waar veel geroezemoest werd, terwijl iedereen mij met vooral veel peinzende en meewarige blikken aanzag. Ze hadden het allemaal gehoord, van die kat wiens oor ik eraf getrokken had. Het dier werd momenteel geopereerd en men wachtte gespannen af of het dier de operatie doorstaan zou. Ook de oude mensjes kwamen in beeld, vooral zij had het er erg moeilijk mee, en huilde tranen met tuiten, voorzover oude mensjes dat nog kunnen natuurlijk. Niemand sprak mij rechtstreeks aan op mijn misdaad, maar iedereen wist het.
Zo werd ik wakker.

Kwam zopas tot de conclusie dat het gewoon een ongeluk was, dat dat oor losliet, en dat ik terecht had geprobeerd de tanden van dat dier uit mijn duim te halen. Maar, wat ik OOK had moeten doen, was natuurlijk onmiddelijk aan de eigenaars laten zien wat er voorgevallen was. En dát zulks een ongeluk was, wat ik niet had kunnen voorzien.
Oke, geen getob meer hierover dus. In een volgende droom doe ik het anders, en zal ik wat minder laf proberen te zijn. :?


Groetjes, Klaas
Boet

Toch wat wraakzuchtige gevoelens jegens het miauwbeest, maar enigszins beducht voor de gevolgen, mocht je die gevoelens uitleven?

Groet,

Robert

ps) zodra ik me een droom herinner, gooi ik hem op ;)
MischaHeijselaar

Ik slaap niet zo heel vaak, maar als ik slaap heb ik steeds dezelfde droom.

Hij gaat zo:
(Noot: in mijn dromen heb ik TOTAAL geen controle, zelfs niet over wat ikzelf denk of doe)

Ik loop door een gang, die ik niet herken. Hij is nogal donker, zonder ramen of lichten. Plotseling begin ik te rennen, maar ik weet niet waarom.

Een paar seconden later kom ik aan in een grote kamer, die op de vloer betegeld is met zwart en witte tegeltjes, en waarin een paar enorme marmeren zuilen staan.
Na ongeveer twee seconden hoor ik een schot, en dan zie ik iemand die ik dierbaar heb (wel steeds dezelfde) neervallen.
Dan stap ik naar die iemand toe, en ik kijk naar het gezicht, en dan zie ik de ogen van die persoon, maar dan helemaal leeg en doods.

Dan schrik ik zo erg dat ik direct weer wakker wordt, en dan ook niet meer kan slapen.

Maak het niet te erg he, we zijn niet allemaal Freud :D
Leeuwtjuh

ik heb vaak meer nachtmerries dan dromen...

mn nachtmerries zet ik hier ook niet op. dat zijn er zoveel en zo naar.
dan kan ik wel 32 berichten per maand posten :lol:

de goeie dromen die ik soms heb zijn echt super leuk. meestal droom ik dat mn oude pa nog leeft en we leuke dingen gaan doen... alleen het wakker worden is weer zo naar. in mn dromen ben ik er heilig van overtuigd dat hij nog leeft. als ik wakker word voelt het alsof ik hem weer opnieuw kwijt raak. dus wat mij betreft niet wakker worden :lol:

of over een berg met geld en wat ik allemaal niet ga kopen met dat geld.
soms droom ik over dingen die nog niet gebeurd zijn...(jah dat klinkt raar i know) dan heb ik een gesprek met iemand over iets en dan heb ik dat zelfde gesprek 2 weken later ofzo.... :roll:

ook droom ik over kinderen... 8) de mijne 8)
Eleandra

Ik droom regelmatig dat ik aan het autorijden ben en de auto totaal niet onder controle heb.
Kan de auto niet op de weg houden, dreig mensen aan te rijden...
Eén keer zat ik achter het stuur van een vrachtwagen en moest remmen omdat er iemand voor de vrachtwagen liep, terwijl ik hem werkelijk niet onder controle had.
Ik voel me altijd ontzettend gespannen en bang in zulke dromen.

Gek genoeg maak ik in m'n dromen nooit échte brokken :roll:
Noordzij

Vanacht heb ik niets gedroomd, aangezien ik de laatste paar nachten maar niet de slaap kan vatten. Waar ik nu na een aantal nachten toch wel erg chagarijnig over kan worden. Gelukkig ben ik momenteel wel goed wakker en voel ik me niet erg brak.

Ik kan wel een oude droom vertellen, inmiddels weet ik precies waarom ik die droom toen had en waar de bekende mensen voor staan.

In mijn droom sliep ik in mijn eigen bed. Mijn moeder kwam mijn kamer binnen en drukte mijn kussen in mijn gezicht. Ik werd ervan wakker en probeerde me te verzetten, ze wilde me namelijk laten stikken. Terwijl ik tegenwerkte zei mijn moeder rustig en vriendelijk: "Rustig maar, het doet geen pijn, het is zo gebeurd" (of iets in die trent). Het volgende moment wat ik losgekomen en rende ik in mijn pyama op blote voeten over de straat. Ik rende richting het clubgebouw van de roeivereniging waar ik toen vaak was. Mijn moeder rende achter me aan met een houweel. Eenmaal in het gebouw was mijn ploeggenoot er ook. (we trainden 6 dagen in de week samen, zij was degene die ik het meest zag in mijn leven toen.) In het gebouw hing een lugubere sfeer en er was bloed. Ik zei tegen mijn ploeggenoot dat ze niet bij me weg moest gaan, want mijn moeder kon me alleen vermoorden als ik alleen zou zijn. De deurbel ging en mijn ploeggenoot ging toch naar de deur, terwijl ik haar bij me wilde houden. Ik was doodsbang en schreeuwde "naam ploeggenoot". Daarvan werd ik wakker, aangezien ik het werkelijk schreeuwde.
Leeuwtjuh

vloedgolf... water... verdrinken!

meestal heb ik van dat soort nachtmeries...
ik woon te dicht bij al het water. als ik dan op het nieuws hoor dat de ij-tunnel voor de 4e keer in 1 maand afgesloten is vanwege een lek krijg ik helemaal de bibbers. vooral toen ik nog met de bus door de ijtunnel moest om naar mn werk te komen.

toen ik een andere route nam (schellingwouderbrug) kreeg ik helemaal de zenuwen.

als kind zijnde was ik al bang, ik ben ooit es bijna verdronken in een meertje toen ik 3 of 4 was ofzo... zwemmen kan ik niet :roll: ik lijk tijdens het zwemmen net op een hond/josti.

vorig jaar voor het eerst in de zee gezwommen... spanje, de woeste kust. het water was daar zo sterk dat ik binnen 3 minuten al moe was. in het zwembad kan ik uuuuuren liggen. als kind zijnde ging ik iedere dag zwemmen in het zwembad, dus das niet zo eng.

ik ben wel blij dat ik op tien hoog woon... mja das maar valse schijn, ik weet net zo goed dat ik zoveel meter beneden zeeniveau woon.

eergister de film ice age 2 gezien :roll: onschuldige kinderfilm.... echt vet grappig maar al dat water :roll:

een andere vaak voorkomende nachtmerrie:

vliegtuigen... ze vliegen te laag over hier. sinds mn oude buurman verteld heeft over hoe de bijlmerramp was... (hij woonde hier al) zie ik het helemaal voor me, de motoren die blijven draaien, de grond die gaat trillen. de dingen die uit de kast vielen.... snachts word ik maar als te vaak wakker van de vliegtuigen... savonds zie je de lampen van het vliegtuig vanaf het balkon zo je huiskamer binnenschijnen. brrrr
*An84*

Ik heb als kind zijnde al steeds een terugkomende droom
ik sta ergens en ik word zelf heel erg klein en de omgeving om mij heen wordt echt levensgroot, en alles wordt traag in bewegingen, en als ik iets wil aanraken/pakken kan ik er net niet bij..
*Larissa*

heb 1 droom die steeds terug komt, ben dan op curcus van de BCC :roll:
even later nadat ik naar buiten was gegaan om iets uit mn auto te pakken komen er mensen met maskers naar binnen rennen en die nemen alle mensen (van die curcus) mee naar buiten.
de mensen moeten naast elkaar langs de muur staan en dan word er een lang stuk visdraad gespannen langs hun keel,,
ik verstopte me bij mn auto en zie dat ze een hele snelle ruk aan dat visdraad geven..
iedereen valt op de grond waar ze dood liggen te bloeden..
ondertussen zag ik dat er 1 mijn kant op kwam en ik deed of ik dood was, hij/zij pakt mn hoofd op en geeft me een trap in mn buik om te kijken of ik reageer (pijn voelt dan heel echt enzo :oops: )
hij/zij geloofde het blijkbaar dak nie meer leefde
alle lijken werden in hun auto's gegooid
nog geen 2 min daarna vult de straat zich met weg sleep auto's.
die alle auto's van de cursisten weg sleept, waaronder ook die van mij..

elke keer op het moment dat we op de snelweg zitten en ik iemand bel om te zeggen dak ontvoerd ben omdat ze dachten dak dood was word ik wakker..
DELETED

VERWIJDERD
inactieve gebruiker

Boet schreef:Toch wat wraakzuchtige gevoelens jegens het miauwbeest, maar enigszins beducht voor de gevolgen, mocht je die gevoelens uitleven?
Dat denk ik Robert, ja zou best eens kunnen, dat ik in die droom van vannacht die kat die me een maandje geleden in het echt had gebeten nog ff betaald wilde zetten. :)
Wat een ontzettend interessante dromen zijn er in zo'n korte tijd opgeschreven.
Veel nachtmerries vooral. Wat natuurlijk nogal logisch is wanneer iemand met veel stress van doen heeft en/of nare herinneringen heeft die nog dagelijks doorwerken.
An, in die van jou herken ik iets dat ook in mijn dromen wel voorkomt, nl dat alle bewegingen soms trager worden. Maar gelukkig zonder dat alles daarbij me boven het hoofd begint te groeien.

Hoop dat er snel meer wonderlijke dromen bijkomen.

Groetjes, Klaas
Boet

Tja, over dromen en de uitleg/theorie daarachter kun je een hoop boeken vullen. Ik vind dat persoonlijk machtig interessant.

Jaren terug heb ik ooit eens gedroomd dat ik last had van een klasgenoot. Vrij normale droom als klein knulletje. Het verschil was die keer echter dat ik opeens besefte dat ik a) in een droom zat, b) dus dingen kon beïnvloeden.

Dat heb ik gedaan...DESTRUCTION DERBY!! :lol: :lol:

Laat ik zeggen dat die klasgenoot zich pijn gedaan heeft ;)

Toch leuk. Als je beseft dat je droomt, kun je alles doen wat normaliter niet kan/mag/normaal is. Ik zou zeggen: leef je uit! :headbang: \:D/

Groet,

Robert
Leeuwtjuh

het zal wel aan mij liggen hoor maar op de 1 of andere reden bepaal ik niet wat ik droom...

ik sta machteloos. ik probeer tijdens iedere nachtmerrie wakker te worden... het lukt niet...
Boet

Nee hoor. Er wordt beweerd dat je je dromen kunt kiezen, maar dat is me nog nooit gelukt. Maar als je weet dat je droomt, zou je wel eens op het idee kunnen komen hele gekke dingen te gaan doen.

En waarom niet? Het is maar een droom ;)

Groet,

Robert
Basso

ik heb laatst gedroomd dat ik zelfmoord pleegde, dat is het enige wat is blijven hangen, hoe ik het deed etc. helaas niet.
*An84*

Wat ik ook vaak heb, je wordt vaak op ongelukkige momenten wakker..Dan komt eindelijk bij wijze van puntje bij paaltje, en dan wordt je wakker..Zo irritant..zit je de rest van de dag af te vragen hoe het nou afliep :lol:
Boet

...of drie keer achter elkaar dezelfde droom...en een week of zo later gebeurt het ook nog. Da's vrij bizar.

Groet,

Robert
*Larissa*

Boet schreef:...of drie keer achter elkaar dezelfde droom...en een week of zo later gebeurt het ook nog.
geen droom gehad toevallig over een virtuele trouwring??? :D


is ook irritant als je een droom hebt gehad die je echt wilt onthouden en als je dan eindelijk iemand hebt gevonden om het tegen te vertellen, je de halve droom niet meer weet :roll:
Leeuwtjuh

Boet schreef:...of drie keer achter elkaar dezelfde droom...en een week of zo later gebeurt het ook nog. Da's vrij bizar.
daar heb ik veel last van ja :roll:
mja, soms wel handig want dan weet je de ruzies te ontwijken...
Boet

Da's meer een gave Leeuwtjuh.

Vroeger deed ik dat soort dingen af als toeval. Tegenwoordig vermoed ik dat er wel degelijk een waarschuwing in zo'n repeterende droom zit. Soort tweede gezicht, zeg maar.

Vooral niet negeren dus.

Larissa, als ik over trouwringen begin te dromen, wordt het tijd een solotocht naar de Noordpool te ondernemen...kan nooit goed zijn :lol:

Groet,

Robert
Annn

ik droom elke dag en heel levendig waardoor ik dus meestal moe wakker wordt :P maarja dat ben ik inmiddels al gewoon

vandaag droomde ik dat ik met mensen die ik van vroeger ken, dat vroeger mijn vrienden waren, en mijn broer en neef op een heuvel/berg. Het was een weg waarop we liepen, die rond die berg ging. naast ons was een afgrond maar die was nog niet zo diep omdat we nog niet erg hoog zaten +-5 meter ofzo. het ging een klein beetje schuin en er stonden ook bomen. ohja de afgrond bevond zich langs de linkerkant. Er stond daar ook een oude fabriek of een of ander complex.
Opeens had mijn broer een granaat, hij liep voorop 10 meter voor me samen met nog 2 anderen en achter mij had ook iemand een granaat.
En opeens smeet hij die naar beneden en we konden niet terug (waarom weet ik niet) en eerst was niemand bang, er ontplofte nog niks en ik dacht het zal niet zo erg zijn. maar toen begon mijn neef paniekerig te doen en wij werden ook wel wat bang en ik drukte mezelf tegen de rotswand van de berg, maar dat voelde als niet voldoende. en ik keek naar de afgrond en ik zei : kom we springen hieraf en gaan naar die fabriek.IK zag een paar boompjes en ik zei tegen mijn neef of broer (ben tvergeten) : ga jij langs de boompjes dan kan je je vasthouden, ik ga wel langs hier. Ik kon me dan niet vasthouden maar dat gaf niet, het ging vlot. beneden gekomen liepen we allemaal naar rechts, om de fabrieksingang te zoeken.
Ik bedacht me net dat die granaat daar ergens moest liggen dus ik riep: haast jullie die granaat ligt daar nog!
we liepen verder en vonden een poort, die je open moest schuiven. Binnen liepen we rond en opeens zag ik mijn neef en broer en nog iemand in de verte en ze zeiden : terug!! er komen mensen aan!
en we liepen allemaal super snel terug.

Toen gingen we naar de ingang van de berg...van hoe we op die berg geraakt waren. Dus toen opeens wist ik weer hoe we de berg opgekomen waren.
Het was een soort tunneltj door de muur met een ladder. Dat tunneltje was midden in een muur en was slechts een halve meter breed.
maar nu zag het er anders uit
ik zag een vierkante put in de grond, 2meter op 2 . met verschillende ladders aan de kant, die op iets vasthing wat naar omlaag zakte als je erop ging staan, of als je op de ladder kroop. Een meisje hing al vast aan zo'n ladder en een ander meisje stond links van de put. En ze vertelde me dat ze niet meer bij de uitgang konden. Ik probeerde op de ladder te gaan maar ik zag dat die zakte, dus moest ik erop gaan dan zakte ik gewoon de duisternis in en was ik misschien wel dood.
Het ene meisje op de ladder, zakte niet omdat de andere een touw vasthad waarmee ze ze vasthield (die ladder)
ik keek heel goed en pas na een tijd zag ik waar ze doorheen moest, ik zei : je moet je laten zakken,boven die 2de onderste ladder is een tunneltje en daar moet je door.
Opeens stond iedereen al bij me, en toen kweeni....was er iets raars. We hadden het over een film, en we gingen daar naar kijken en een jongen naast mij zei er nog wat van

verder weet ik het niet
Leeuwtjuh

vandaag moet ik echt ff bijkomen...

wat een rot droom.

ik schrok schreeuwend wakker.

iedereen waar ik een gruwelijke hekel aan heb was er.
en 1 voor 1 moest ik ze allemaal lens slaan.
twas óf ik of hun. anders zouden ze alles wat mij dierbaar was afpakken.
en ik heb het gedaan... every single one... dood op was ik
dacht ik...

totdat er iemand aan kwam waarvan ik dacht dat ik het wel goed zat en die ineens 1 van mn katten afmaakte met veel gekrijs... :roll: ik ging door het lint en heb dr afgemaakt.... mn eigen moedertje... neej das fijn... :roll:

ik werd gewoon ff psychotisch... kom net uit bed rollen trouwens.... mn ogen zitten nog half dicht en probeer met een fiks aantal jointjes maar wakker te blijven en dit te vergeten.... :? bah... nare dromen ook altijd.
Eleandra

Ik heb weer eens over school gedroomd :(
inactieve gebruiker

Maar wat precies dan of weet je dat niet meer Flowerchild?

Ik heb van een moestuin die ik aan het bewerken was gedroomd. Het was heel belangrijk dat ik daar snel allerlei producten zou telen. Omdat dat de allerbeste compost was die je maar bedenken bracht ik er een stapel kranten naartoe om in de grond te laten composteren.
Gewoon weer zo'n magnifieke onzin-droom waar je natuurlijk wel weer van alles in kunt gaan leggen. Dat dan weer wel. ;)

Liefs, Klaas
drijvendschaap

Annn schreef:ik droom elke dag en heel levendig waardoor ik dus meestal moe wakker wordt :P maarja dat ben ik inmiddels al gewoon
Ik heb dat pas tegen de ochtend na 5/6/7 uurt slaap het laatste gedeelte ben je zo druk bezig, dat je moe wakker word.

Ik ben er niet zo blij mee maar ach :)

Terug naar “Spiritualiteit”