Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Negatief tegenovergesteld

Ik daag jullie uit om hier te brainstormen over alles waar je slechter van wordt. Hoe krijg je jezelf zo snel mogelijk depressief, angstig, boos of de put in. Wat doe jij om het slechter te maken ? ;)


Ik begin:
De beste manier om mezelf ongelukkig te maken is door mezelf constant te vergelijken met anderen die iets beter kunnen dan ik.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Negatief tegenovergesteld

-Denken dat als ik een slechte dag heb en veel pijn dat het altijd zo zal zijn
-vergelijken hoe ik vroeger was en wat ik allemaal kon met nu
-in de spiegel kijken s morgens voor acht uur :badgrin:
-me laten raken door triggers bij anderen
-mijn rekeningen sorteren
-een mars eten en dan klagen dat ik niet in mijn broek kan
-nadenken over hoeveel tijd ik verspild heb door na te denken over dingen die gebeurd zijn
-onmacht
-onrecht
-niet kunnen slapen en daar druk over doen
-angst dat ik mijn dierbaren of honden ga kwijtgeraken
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Negatief tegenovergesteld

bellen met mijn opleidings toestand :P
werkt perfect, ik raad het iedereen aan :lol:
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Leeuwtjuh

Re: Negatief tegenovergesteld

Oh eigenlijk is dat wel heel simpel, dat zijn de volgende irrationele gedachtes waarvan ik zeker 85% DAGELIJKS in mijn hoofd hoor afspelen:

- Ik zal nooit goed genoeg zijn
- Ik kan niet voldoen aan de eisen van de maatschappij
- Ik ben dom
- Iedereen kan altijd alles beter dan mij; zie je, zelfs L. die nog te stom is om dat ene woordje te spellen, en hij krijgt gewoon complimenten
- Waarom krijg ik niet zoveel complimenten?
- Is het omdat ik lelijk ben?
- Ik ben het niet waard
- Niemand houdt van mij, nobody cares
- Niemand geeft om mij, ze doen maar alsof
- Mensen vinden mij niet aardig, ze tolereren mij enkel
- Zelfs mijn katten vinden mij niet aardig (rond etenstijd doen ze superlief en daarna niet meer)
- Mensen doen alleen maar vriendelijk tegen mij omdat ze iets gedaan willen krijgen
- O MIJN GOD, dát was briljant... Waarom heb ik daar niet aan gedacht? Ohja, omdat mijn IQ vierhonderd meter onder Nieuw Amsterdam Peil ligt... Tskkkkkkk.
- Als je nu lief glimlacht en geen vragen stelt maar met je hoofd knikt op het gewenste moment, zijn ze er waarschijnlijk van overtuigd dat je enig idee hebt waar het over gaat
- Autosomaal, chromosaal en mitonchondriaal DNA, cellysis, haha ja nu weet ik nog waar ik het over heb, maar wacht maar totdat de herkansingen van Chemie en Statistiek komen
- Heb je nu verdikkiedorie nóg niet geleerd voor je herkansingen? Het is al over 3 weken!
- Je studiepuntennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, je studiepunten
- JA GA EERST NOG EVEN LEKKER OP HET FORUM ZITTEN KOEKELOEREN, alsof je niets beters te doen hebt
- Ik ga nu serieus aan mijn huiswerk, ik beloof het, ik doe het, ik klik nu echt alles weg en ga er aan beginn... oeoeoeoeoehhhhh facebook! Heb ik al aandacht? Heeft er al iemand op mij gereageerd?
- Oh god, mijn klasgenoot heeft het huiswerk al af, ohneeeeee, ik ben dom, ik ben dom, ik ben dom, doe net alsof je slim bent, misschien valt het niet op
- Je moet op je hoede zijn, het is allemaal een complot van de overheid
- Het is allemaal de schuld van paars, daar begon het mee!
- Tudududududu twilight zone, niemand zit in mijn dimensie
- Vertrouw niemand, ze zijn er alleen op uit om jou te kwetsen
- Niets zeggen, niemand wil naar je luisteren, niemand zit op jou te wachten
- Als niemand op jou reageert, vinden ze je gewoon niet belangrijk genoeg
- Als ik slank was geweest, zag iedereen mij wel zitten
- Mensen zouden heel anders tegen mij doen als ik ook daadwerkelijk mooi was
- Werk eens een beetje door met je dikke kont, luizak
- Eet niet zoveel, dikke, je weet dat je maar 1/3e dan de rest van de mensheid mag eten
- Oh, dus nu ben ik dik, lelijk, dom, ongeliefd én heb ik ook nog eens de trein gemist?
- God en ik hebben issues
- EN NU GA JE VOLDOEN AAN DE VEERTIENHONDERD EISEN DIE IK MEZELF GESTELD HEBT! (en dat uiteraard niet kunnen waarmaken)
- Oh Leeuw, ik ben zo teleurgesteld in jou, je kunt ook niets :angry:
- Ja het is kl*te, nu, morgen, overmorgen, gisteren, jaren geleden en het zal ook altijd wel zo blijven
- Get over it, boehoehoe, dus nou en dat je vroeger nooit een stepje gehad hebt of een aai over je bol? Denk je dat er serieus iemand ook maar 1 seconde bij stilstaat? Get real!
- Get a life
- Get a hobby
- Get some sex
- Tuuuuuuuurlijk, en ze heeft weer zin om te eten he? Alsof 3 boterhammen op een dag niet genoeg zijn. [zucht]
- Ruim je zooi op, ruim je zooi op, ruim je zooi op, ruim je zooi op *twee weken later* HEB JE NOG JE ZOOI NIET OPGERUIMD
- Ik ben echt een complete mega-faalhaas
- Zal ik een neuscorrectie laten doen? Nee Leeuw, het heeft geen zin, je kunt beter een full-body-correctie laten doehoen!
- Ik ben echt de grootste verschrikking van heel de wereld, a total abomination
- Ik moet blij zijn met iedereen die tegen mij praat, want als het aan de rest van de wereld had gelegen, hadden ze mij allang geaborteerd
- Serieus schat, blijf uit de buuuuuurt van de spiegel, heb medelijden met het ding
- Sta nou niet zo vaak op de weegschaal, je mishandelt hem! :angry:
- Van alle domme fouten die je gemaakt hebt in je leven, had ik op zijn minst verwacht dat je er al zo langzamerhand doorheen zou zijn... I WAS SO WRONG, YOU MORON! :evil:
- Welcome to the town full of people that care: population zerooooooo
- Oeh, doe er een vioolmuziekje onder en zwelg in zelfmedelijden
- Ik ga lekker met niemand praten als ik me rot voel, op die manier kunnen ze het er niet inwrijven of het erger maken! :D
- Zie je nou wel dat niemand met mij wil praten :unsure:
- Don't eat that, a minute on the lips is forever on the hips, honey
- Oh fijn, 34 kilo afgevallen, nog zeker 30 kilo te gaan en dan een ander hoofd, een ander lichaam, een hersentransplantie, plastische chirurgie, en dán kun je pas echt een fatsoenlijk mens zijn
- Oh, natuurlijk kotst de kat weer recht op de deurmat, ik bedoel; ik heb laminaat enzo wat heel gemakkelijk schoon te krijgen is, dus kots vooral op mijn ribbeltjesmat met diepe groeven
- Zie je nou wel dat iedereen tegen mij is?
- Aaahhh een zoenend stelletje, wat liefffff, ik wou dat ik daar ook recht op had; kon ik hem in elkaar beuken wegens overmatige onfatsoenlijke handtastelijkheden
- Oh please, get a room, het feit dat jullie zo dolgelukkig en succesvol zijn, wil niet zeggen dat je daarmee in het rond moet gaan lopen paraderen! Schaam je!
- YIIIIIIIIHAAAAAAAAAA Ik heb een voldoende! Iedereen moet het zien, iedereen moet er iets over zeggen, like my facebook-status, geef mij aandacht!
- Wat? Maar vier reacties? Van de 200 vrienden?
- Goh Leeuw, dat heb je goed gedaan, even your 'friends' aren't interested
- Heeft Mystica al gereageerd op mijn blog? *checkt* nee. *klikt weg* en nu dan? *checkt* nee. *klikt weg* En nu dan? *checkt* klikt weg. Ik snap er niets van, volgens mijn berekeningen zit ze al minstens tien tot twintig minuten achter de computer!
- Is Memories er al? Waar is Momo eigenlijk? Heeeeej you guys! Get over here
- Oh een pbtje van Memories, leueueueuek, eigenlijk heb ik geen tijd om te reageren *zuchttttttttt*
- Vind dat forumlid mij nou leuk of niet?
- Neuj, vast niet, wie wel? Eigenlijk moet ik hem bannen :p
- Niemand vind jou leuk, duh, ik zou mn hond er nog van af skuppe
- Waarom heb ik eigenlijk geen hond? :( Ik wil een hond!
- Could somebody give me a hug or something? I promise not to kill you
- HOLD ME, LOVE ME, SMUTHER ME WITH ETERNAL LOVE AND RAINBOWS AND SUNSHINE!!!
- Oh wacht; ik kan beter voor de trein springen, not going to háppennnnnn
- Forumportret, forumportret, forumportret
- Doe je essay! Je essay, je essay, je essay, herkansingeeeeeeeeeeen
- Faal faal faal faal faal
- Doe eens een boek open, jeweets, zo'n ding gemaakt van papier, vroeger perkament, papyrus, jeweetzelluf, dat heeft ook lettertjes
- Godzijdank kijk ik geen sbs 6, dan weet ik zeker dat je keihard faalt in je leven, oh wacht, dat doe ik sowieso wel.
- Vanavond ga ik op tijd naar bed!!!!!!!!!!!!
- Ach, het is pas half drie 's nachts, ik maak er drie uur van, slapen doe ik van het weekend wel
- In het weekend ga ik alllllllllllllll mijn huiswerk doen
- Ja zeg, ik heb nu weekend hoor, tjemig! :evil:
- Sorry, wait what? Wat deed dat endoplasmatisch recticulum ook als weer?
- Kindjes in Afrika hebben pas honger!
- Moge de wetenschappers van vroeger allemaal vroegtijdig zijn gestorven, dan had ik nu minder hoeven te leren
- Hoe moeilijk kan het zijn om een huishouden te runnen, een voltijd studie te volgen die net iets boven je niveau is, daarnaast te werken plus een forumverslaving te hebben en een chronisch aandachtstekort? Pipo de clown kon ook vijftien bordjes op een staf balanceren, dan kun jij dat ook!
- Je bent gewoon lui, het is onwil!
- Jaaahaahaaahaaaa, ik zal wel even serieus doen en verstandig volwassen zijn en al die sociaal geaccepteerde zooi waarmake... Ohhhhh glitters, cool, wacht, eerst nog even een spelletje doen
- That's not normal, be normal! BE A NORMAL PERSON, RIGHT NOW!
- I command you to be a normal human being!
- Ik vertrouw op het universum
- Het universum vertrouwt niet op mij, bastard
- Zelfs het universum heeft een hekel aan mij
- Stop deze onzin; ga wat nuttigs doen
- Doe iets nuuuhuuuhuuuttttiiiigssssss
- Please Lord, can you make me normal?
- Ik voel me net Pinokkio die bij de goede fee loopt te zeuren of ze asjeblieft een normaal mens mag worden, en dan de goede fee die zegt: neeeeeeeeeeej, sorry, u bent de zwakste schakel, tot ziens
- Tienduizend lepels, en geen enkele deksel die op me past

Und immer weiter :D Lang leve de innerlijke criticus :lol:
Leeuwtjuh

Re: Negatief tegenovergesteld

Snappen jullie nu waarom ik vaak melig ben? :lol:

Het is niet te doen met mij :D
Eefje

Re: Negatief tegenovergesteld

prachtig stuk Leeuw, ga toch proberen 'n uitgever voor je te zoeken.
Leeuwtjuh

Re: Negatief tegenovergesteld

Eefje schreef:prachtig stuk Leeuw, ga toch proberen 'n uitgever voor je te zoeken.
Nou, dit is echt wat er door mijn hoofd speelt, en nog niet eens alles... Maar kan er momenteel even niet op komen. Prop er later nog wel wat dingen tussen. Want ja, zo ben ik :badgrin: Altijd mijn posts editten :tongue: Altijd, want ik wil altijd wat toevoegen. Ben nooit uitgepraat. Terwijl iedereen allang zoiets heeft van: SHUT UP, PLEASE SHUT UP, SHUT ITTTTTTT UP! WHAAAAAAAAAAAAAA. *edit*

Love me, love me, say that you love me, tudududududu.

(my mind always works like this :D )
Leeuwtjuh

Re: Negatief tegenovergesteld

Vanaf het moment dat ik wakker word doe ik zo tegen mezelf:



Heul vermoeiend, maar oh god, aan het eind v/d dag ben ik compleeeet melig omdat ik totaal niet aan al mijn eisen heb voldaan, iedere dag niet, nooit. Heul frustrerend. Iedere dag weer, en het is gewoon te grappig.
Chopra

Re: Negatief tegenovergesteld

Die lijst is ook lang bij mij.

-vergelijken met anderen,dus hetzelfde willen bereiken als bv een directeur,iemand die meer ervaring heeft in een beroep en/of sport.Kijken naar mensen die wel een vrijstaand huis hebben/een snelle auto enz.

-Het feit dat vrouwen meer rechten en vrijheden hebben bij ons in het westen dan mannen,en daar maar weer een balans in moeten zoeken[lukt ook enigszins gelukkig]

-Blij zijn met het feit dat ik een heterosexuele man ben die het een waanzinnig fenomeen vind dat ik verliefd kan worden op een vrouw,maar dat direkt weer nagatief kan ombuigen door de gedachte dat een vrouw macht over mij heeft,omdat ik die schoonheid nooit zal kunnen bereiken.

Ja er is nog genoeg huiswerk te doen :nod:
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Negatief tegenovergesteld

Mijn gedachten meerdere malen per week of iedere dag;

- Ik ben niet uniek.
- Ik ben minder waard dan een nul.
- Ik heb geen tijd voor al die onzin.
- Moet ik dit nu alweer beleven?
- Wat is het koud.
- Ik verlang naar de zomer.
- Zal ik haar binnenkort tegenkomen?
- Wat moet ik dan zeggen?
- Leuke lange mail van Leeuwtjuh.
- Goh, heb wel zin in de chat.
- Het is gewoon TE laat.
- Wat is het vroeg.
- Ik ben moe.
- Slaap heb ik niet.
- Ja, kijk maar! Goede opvoeding!
- Stomme auto.
- Ik wéét dat ik anders ben, dat hoef je mij níét zo te laten merken.
- Wat een drukte, ga aan de kant!!
- Aah, ontspanning!
- Stomme bril, zit eens goed!
- Ja, ik ben apart.
- Ik heb er geen zin meer in ik stop ermee.
- Ik kap!!
- Noemen ze dit nou mooi?
- Luister maar niet, dat zijn we gewend!!
- Ik ben NIET mooi.
- Ik ben onzichtbaar.
- Ik wéét dat ik er niet toe doe.
- Roddel en klets maar, dat weet ik toch wel!
- Waar zijn mijn rustgevers?!?
- Ik ben niet gek, jullie zijn allemaal maf!
- Ik ga hier weg.
- Ik weet het, ik ben het niet waard.
- Dat had je anders moeten doen.
- Ga weg...! Kom dichterbij...
- Happy Feet is er niets bij.
- Run Memo, Run!
- Ik houd ermee op!
- Waarom is alles zo lekker?
- Joepie, alweer zo laat.
- Hmm, ik kom vast van een andere planeet.
- Leeuwtjuh heeft het druk.
- Oh jemig, het alweer zo laat in de ochtend.
- Het bed is zo lekker warm.
- Laat me slapen!!
- Lekker een avondje voor mezelf.
- Goh... alweer niet.
- Daar zit ik dan.
- Het is me duidelijk, ik ga wel weer.
- Als je nou niet springt...als je nou niet springt, als je nou niet springt ben je een ho...oh, klopt ook nog!
- Ja, het zal allemaal wel.
- Luister eens meer naar jezelf!
- Dat kan je veel beter.
- YES! YES! YES! No.....
- Wat ben ik toch weer psychologisch aangelegd.
- Zijn anderen dommer, of ben ik gewoon slimmer, of is het soms ook anders om, haha.
- Ik ben wie ik ben.
- Haaaai wereld, wat luk dat je weer zo om de hoek komt kijken....! zucht.
- Wat een vreselijke maatschappij.
- Nu ik!
- Ik ben niet interessant.
- Juist, dat is apart...

En nog veel meer van dat soort zinnen. :D Maar als ik dat op ga schrijven ben ik over 10 jaar nog bezig ermee.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Negatief tegenovergesteld

Zo dan... [blink] :lol: Jullie hebben hele rijen..


Ik wil vandaag boodschappen doen, spullen naar de kringloop brengen en ik moet ook nog een kapotte laars naar de schoenmaker brengen, voor 17 uur want dan gaan de winkels alweer dicht. Kind naar de judo brengen, kind van de judo halen. Eten tussendoor. Man ziek op bed dus dat schiet ook niet op. De derde was alweer in de machine gestopt, nog twee wassen te gaan. Ik moet nog van alles van mezelf want anders is het niet schoon, af, goed genoeg, niet genoeg eten in huis whaaaa. ik ga achter de laptop zitten om me te ontspannen van al het gestress..dat schiet ook niet op dus.

Ik wil spelletjes doen op facebook, mijn mail nakijken, singstars zoeken op MP voor de PS2, eten koken dadelijk. Eigenlijk had ik ook nog voor mijn studie counseling een nieuw perspectief verder willen lezen.

En ik klap mjn laptop maar weer dicht.. want die laars van mijn dochter repareert zichzelf niet en het is koud dus ze moet goede laarzen hebben.....doei 022
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Spiritualiteit”