lunula

al van te voren weten

Ik maak me vaak druk over dingen.

Nou maakte ik mij vaak druk over de hypoaanvallen van mijn vader...
Ik kon me een hele tijd niet druk maken en dan opeens uit het niets zat ik me dan te bedenken hoe ik zon situatie zou kunne oplossen, of ik dan zelf zou kunnen inspuiten en of ik de methode nog wist ed. Vaak had mijn vader dan een dag of een paar dagen erna een aanval. Ook werd ik vaak snachts wakker als hij een aanval had, niet dat hij dan herrie maakte oid maar ik voelde dan dat er wat mis was/ is. Om even een voorbeeld te geven: mijn ouders en ik wonen nu zon 350 km van elkaar vandaan... heb het nu al een paar keer gehad dat ik snachts wakker werd en dat ik de dag erna hoorde dat het weer zover was. Heb ook al een aantal keerd mijn moeder wakkeer moeten maken die naast hem lag om te vragen of zij even zijn suiker wou meten. Die dan meestal ergens onder de 2 lag...

Zo heb ik ook een aantal jaar geleden gehad dat ik een paar weken voor kerst konstant zat te bedenken hoe ik zou reageren als iemand in mijn omgeving een ongeluk zou krijgen. Ik ben toen een week voor kerst aangereden op de fiets met mijn broertje achterop...

Ik weet dat het allemaal heel ongeloofwaardig klinkt en het kost me ook moeite het te schrijven...

Wat is dit?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: al van te voren weten

Dat wat je met vader hebt noemen ze een soort van telepathische band. Veel mensen hebben dit met andere mensen waarom ze veel geven. Je ziet het vaker bij ouder/kind relaties maar ook bij tweelingen onderling. Ze voelen het aan als er iets met de ander is.

Als je dingen van te voren lijkt te weten of je voelt dingen aan of voorspelt onbewust dingen dan noemen ze dit voorschouw of met een moeilijker woord: precognitie. Ook dit komt vaak voor bij mensen. Ze voelen dingen van te voren aan of weten dat dingen gaan gebeuren, ze kunnen het soms ook zien gebeuren. Al dit soort fenomenen hebben te maken met helderziendheid of helder voelend of helder wetend.

Er zijn testjes voor om te kijken hoe gevoelig je hiervoor bent. Het zal ook zo zijn dat je bij het ene meer gevoelig bent dan bij het andere. Met name als het om banden tussen mensen onderling gaat, komen deze verschijnselen meer voor.
Inzicht als Uitweg..
lunula

Re: al van te voren weten

OOoh... hoe en waar kan ik dat testen?

Vind het nog steeds eeen beetje griezelig. Er hangt ook zoveel taboe aan...
lunula

Re: al van te voren weten

heb net zon test gedaan via internet en die zegt;

u heeft 278 punten, u bent behoorlijk sensitief...

wat kan ik daaruit koncluderen?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: al van te voren weten

Hoi Daph,

Dat kan betekenen dat je zeer gevoelig bent. Dat je veel prikkels opvangt. Dat je snel ergens met gevoel op reageert. Je kan ook dingen merken die anderen net ontgaan.

Wat je kan doen is de definitie van het woord even opzoeken. Wat ik hierboven heb beschreven zijn enkele voorbeelden / betekenissen van (hoog)sensitief zijn.

Overigens is hier helemaal niets mis mee. Soms werkt het zelfs in je voordeel.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
blokjes

Re: al van te voren weten

Het kan ook paranoia zijn en het leggen van verbanden die er niet zijn.
Leeuwtjuh

Re: al van te voren weten

Ah, de nuchtere zwartkijkers zijn alweer aanwezig zie ik :lol:

@Daph, doe mij die link anders even ;)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: al van te voren weten

Leeuwtjuh schreef:Ah, de nuchtere zwartkijkers zijn alweer aanwezig zie ik :lol:

@Daph, doe mij die link anders even ;)
Mensen kunnen inderdaad beter 'lichtkijkers' zijn in dit geval.
Met positiviteit bereik je veel meer en zeker op dit gebied.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: al van te voren weten

Leeuwtjuh schreef:Ah, de nuchtere zwartkijkers zijn alweer aanwezig zie ik :lol:

@Daph, doe mij die link anders even ;)
Hey! En ik was er nog niet eens. :tongue:
Trouwens, nuchter zijn wil niet per definitie zeggen dat je een negatieve instelling hebt hoor Memories. :nod:

Ik kan hier eventueel ook wel een rationele kansberekenende theorie tegenaan gooien, maar ik denk niet dat dat is waar het topic hier om draait.
Als jij werkelijk denkt dat jij dit soort dingen aan ziet/voelt komen op wat voor manier dan ook, dan kun je daar misschien je voordeel mee doen, Daph.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: al van te voren weten

Trouwens, nuchter zijn wil niet per definitie zeggen dat je een negatieve instelling hebt hoor Memories. :nod:

Nee dat weet ik, Matrix. Ik ben vaak genoeg ook nuchter. Ondanks dat ik best wel erg spiritueel ben ingesteld, en daarnaast ook nog dingen heb meegemaakt die ik nu nog niet kan verklaren.
Desondanks ben ik lekker nuchter af en toe. ( Al hoeft dat niet persee richting dit soort onderwerpen te gaan. :) )
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
blokjes

Re: al van te voren weten

Hoezo ben ik een zwartkijker als ik niet in sp(r)ookjes geloof? Hoezo is het 'beter' om 'lichtkijker' te zijn in dit geval?
Wat valt er meer mee te 'bereiken'?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: al van te voren weten

blokjes schreef:Hoezo ben ik een zwartkijker als ik niet in sp(r)ookjes geloof? Hoezo is het 'beter' om 'lichtkijker' te zijn in dit geval?
Wat valt er meer mee te 'bereiken'?
Dit gaat niet om 'sprookjes'. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: al van te voren weten

Dit gaat om ervaringen.. iemand die iets ervaart en er graag meer van wilt weten.

http://www.parapsy.nl/pm-precognitie/

Hier is de link van zo'n test site. Als je mee doet kan je meteen helpen aan het wetenschappelijk onderzoek hieromtrent.

Voor meer info: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... rzoek.html
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: al van te voren weten

Hm, moet wel zeggen dat zo'n test moeilijk serieus te nemen is. Ten eerste is er niet van te voren vastgesteld (zoals te lezen is in de test zelf) welke afbeelding er getoond gaat worden, en ten tweede is daar heel makkelijk een kansberekening op los te laten zodat het uiteindelijk neer zal komen op toeval. Mogelijk zouden zuivere testresultaten ook beïnvloed kunnen worden. Is dat echt een officieel experiment?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: al van te voren weten

Uw score (P-waarde) is: 0.53 [027]
(De gemiddelde waarde ligt op 0,5.)

Nee, van deze test ben ik niet bepaald onder de indruk. Ik betwijfel het nut en de waarde er van.
* Liebe Macht Frei *
lunula

Re: al van te voren weten

blokjes schreef:Hoezo ben ik een zwartkijker als ik niet in sp(r)ookjes geloof? Hoezo is het 'beter' om 'lichtkijker' te zijn in dit geval?
Wat valt er meer mee te 'bereiken'?
Ik vind het vervelend dat je zo reageert, je doet alsof ik wat zeg om aandacht te trekken of waanideen heb... niet heel fijn. Dat je een eigen mening hebt is prima... maar om nou zo te reageren...
lunula

Re: al van te voren weten

bij de test van mystica kom ik op 0.44
niet echt bijzonder dus
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: al van te voren weten

Een test is niet emotioneel. Het is zakelijk, koel en objectief. Het is bekend dat juist die telepathische contacten, het aanvoelen van iemand of iets van iemand weten, voelen, juist meer voorkomt bij mensen waar je een intensieve of sterke band mee hebt. Juist dingen die weinig tot geen binding met je hebben zijn weinig tot niet aan te voelen. Het aanvoelen gaat meestal juist over mensen, dingen of dieren die je op gevoelsniveau binden of raken.
Inzicht als Uitweg..
viooltje

Re: al van te voren weten

zo vreemd vindt ik het niet en ben eigenlijk blij dat iemand ook zoiets waarneemd

zelf heb ik het met mijn vorige vriend die zwaar diabeth en blind was
ik voelde iets en telkens was het raak, na een tijd is het best eng,
maar daar mag je niet naar kijken, gewoon laten voor wat het is
het is of het een soort voorgevoel is, zelf kun je het niet verklaren
het breng je ergens naar toe, een soort intinct, heel vreemd
blijk ik mijn vriend al een paar keer zijn leven zo gered te hebben

ook bij collega's vroeger, bleek ik al een antwoord te geven juist voordat ze de vraag stelde

als kind kon ik er met niemand over hebben, maar er was een stem die me zei dat er iemand ging sterven en twee dagen laten kreeg ik het telkens te horen

zo heb ik het moment van mijn grootmoeder en mijn vriend, voelen sterven
ja ik ben een raar, maar ik probeert er niet stil bij te staan

laatst, kwam ik sowieso te laat voor bij de peut te komen, en belde me op je voor ik het bericht opstuurde dat hij later zal zijn
dat is al veel malen gebeurt, en ook een keer zei ik tegen hem, u gsm ga aan, en ineens kwam het bekende melodie, die keek me wel heel vreemd aan

zo dingen gebeuren allemaal zonder er echt weet van te hebben, zonder erover eerst te denken,
het is er ineens, zomaar

:confused:
Florien

Re: al van te voren weten

Ik ben zeer nuchter ingesteld, maar heb dezelfde ervaringen als jij. Pas had ik een heel raar gevoel over iemand die ik al een tijdje niet had gesproken en smstje diegene op het moment dat hij net slecht nieuws te horen had gekregen. Kan idd toeval zijn, maar misschien is er meer wat ons verbind. Ik laat graag alle mogelijkheden open.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: al van te voren weten

Ik heb ook dikwijls dingen die ik niet kan verklaren vb dat er iemand gaat bellen die ik al eeuwen niet gehoord en en het gebeurd dan ook en meer van dat.

Ik ben blij dat ik wel in sprookjes geloof en dat ik niet alles moet bewijzen en afga op enkel wat ik zie.

Toch beschouw ik mezelf niet als een zweverig type en kan vrij koel en nuchter situaties inschatten.
Misschien is het beste van twee werelden een goeie tussenweg ;)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
lunula

Re: al van te voren weten

Klinkt misschien stom, maar ik ben zo opgelucht dat ik niet de enige ben. Ik vraag me wel af hoe ik dit in iets positiefs kan draaien...
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: al van te voren weten

Dat je kan bellen als je een voorgevoel hebt , wie weet is het wel eens levensbelangrijk :nod: [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: al van te voren weten

daph-91 schreef:Ik vraag me wel af hoe ik dit in iets positiefs kan draaien...
Waarom maak je het zo zwaar? Dat lijkt me absoluut onnodig. Je hoeft aan sommige dingen ook helemaal
geen waardeoordeel te verbinden. Sommige dingen moet je gewoon nemen zoals ze zijn, lijkt me.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Spiritualiteit”