alien

alien

Dag allemaal,

Laatste tijden, krijg ik steeds meer het gevoel dat ik een ‘alien’ een buitenaards wezen ben. En het is nu de juiste tijd om mijn missie/opdracht te vinden waarvoor ik op deze aarde geplaatst ben. Het lijkt of ik geen mens ben. Of misschien ben ik de enige mens, en al anderen onder de naam ‘mens’ geen mensen zijn.
Laatst droomde ik dat ik iemand zei dat ik de enige mens op de aarde was en de rest allemaal robots zijn. Ik voelde me verschrikkelijk eenzaam.

Wat nu?

alreadydead
Leeuwtjuh

Re: alien

Doe hetzelfde als de rest van de aliens op aarde met hetzelfde gevoel. Accepteer dat 'already dead'-gebeuren, neem dat aan en rouw er even om, maar grijp je zelf daarna weer bij elkaar en ga proberen te leven en het beste ervan te maken. Heel soms zal er iemand contact maken met je eigen denkwereldje, dan weet je dat je niet de enige bent. Want ja, waarom zou jij de enige zijn? Wat maakt jou zo bijzonder dat je vanuit een andere planeet komt, miljoenen lichtjaren hier vandaan, en dan in je uppie hier neer gezet word. Vind je dat niet heel erg vreemd? Nee, er zijn wel anderen hoor :nod: En dat zijn ook geen robots... Spreek er maar eens een paar aan, ze hebben totaal geen verstand van logica. Richt je vooral op de veertigplussers in de samenleving en ga logische vragen stellen, zoals verschillende soorten processors of videokaarten, welke beter is enzo, stelling van pythagoras, logaritmes, decrypten. Een beetje robot zou dat moeten weten, prototype van niets dus ;)

Ga je wel eens uit? Mensen ontmoeten e.d.? Heb je momenteel mentale hulpverlening?
moeilijkkarakter

Re: alien

Waarom krijg je de laatste tijd steeds meer het gevoel een alien te zijn, wat is de concrete aanleiding of aanleidingen? Wat houdt dat gevoel een alien te zijn precies in? Waar haal je het idee vandaan hoe een alien zich zou voelen of zelfs het concept alien? Als het begrip 'alien' volledig afwezig was in populaire media, niet uitvoerig beschreven in boeken, tvshows en films, als alien een woord was met andere woorden dat niemand kende, zou je je dan nog steeds een alien voelen of zou je dezelfde gevoelens die je nu hebt dan anders benoemen? Volgens mij allemaal vragen die je jezelf moet stellen
Ik vind het rot dat je je naar voelt en realiteit is vaak niet de meest aangename plaats maar wel waar elke mogelijke kans op een oplossing begint. In je andere post spreek je over je vrouw, je dochtertje, je depressie, negatieve gevoelens tov van jezelf en andere, allemaal zaken die zeer zwaar zijn om mee om te gaan, misschien zo zwaar dat het makkelijker is je te verliezen in dit verhaal? Ik zou dat alvast begrijpen en wil je problemen zeker niet minimaliseren. Integendeel, mensen vluchten niet zomaar uit de realiteit, je pijn, vervreemding en problemen zijn levensecht, dat is een plaats waar de meeste van ons het niet uit zouden houden.
Toch moet je jezelf de vraag stellen als je er klaar voor bent, waarom je deze alien ideeën hebt en je eraan vastklampt.
Sterkte

Terug naar “Spiritualiteit”