Leeuwtjuh

Discussie over het bestaan van God

Komt onder andere door het celibatair leven, Drake.
En voor de rest een verknipte geest 8)

Lees hier verder: http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/ ... seks_.html
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ze nemen de zin 'Laat de kinderen bij mij komen' (Marcus 10: 13-16 ) iets te letterlijk. :nod:
* Liebe Macht Frei *
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Robi schreef:Mag ik vannacht weer zo'n droom? love3 Alsjeblieeeeft?
Mijn gebed is gehoord! love3 Alweer!

God, u bent tof bezig :D Serieus!
Maxy

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

"Waarom kunnen vrouwen verliefd op je zijn, maar weken later ook verliefd zijn op iemand anders?"

Waarom werkt de natuur zo hard en gemeen, maar soms ook zo mooi.
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Wat heb ik dusdanig verkeerd gedaan dat ik deze buikpijn verdien? [crying]
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Monk schreef:Iets verkeerd gegeten [020] ?
Ja, maar het is een combinatie van stress, verkeerd eten en slaaptekort. Dat komt er op een gegeven moment allemaal uit. En ik had kunnen verwachten dat dat nu zou zijn: ik heb dit altijd als ik terugkomt van mijn pa...

Nieuwe vraag: Gaat mijn vader ooit wijzer worden, of is dat wat ik doe verspilde hoop en moeite?
Mickey~

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

waarom ben ik mijn oudste zusje niet..?

die is mooier, veel mooier, piekert niet, is gelukkiger.

ik ben vaak zo jaloers op haar!
zou dolgraag willen ruilen, en dan nog het meest met haar looks.
Als zij voorbij loopt, kijkt iedereen om, ze zou model kunnen worden.
Wat zou ik er graag uitzien zoals zij!
Mickey~

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

doe ik er wel goed aan om mezelf op te laten nemen?!
Magneet

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Afbeelding

Waarom laat je Viooltje zo ongelukkig zijn ... ?

't Is eerder een vraag in het wilde weg, aan niemand.
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Zoals sommige misschien weten, voor anderen komt het waarschijnlijk als een schok dus ga er maar even bij zitten, geloof ik ook niet in God maar I'll play :D
Mystica schreef:Als je God één vraag mocht stellen wat zou je dan vragen ?
Had je als Opperwezen en Schepper van het heelal die almachtig is echt geen beter manieren om je bestaan kenbaar te maken dan onzinnige tegenstrijdige boeken geschreven door woestijnzwervers zonder enige notie van moderne wetenschap waarin slavernij en genocide verdedigt wordt naast andere moreel verwerpelijke zaken waaronder pedofilie, incest en meer van dat fraais? Is het echt te veel gevraagd in deze tijd van internet, email en twitter duidelijkere aanwijzingen te krijgen dan voornoemde boeken en de beweringen van instituten van bewezen en consequente leugenaars. Vind je dat zelf nu echt een goed idee?
Mystica schreef:En wat denk je dat het antwoord zou zijn ?
Hangt ervan af wat voor God het dan uiteindelijk is. Als het een van de monotheïstische psychopaten betreft zal hij waarschijnlijk zeggen dat het mijn zaken niet zijn en direct overgaan tot geweld. Alle 'informatie' die we over hem hebben lijkt erop te wijzen dat hij een heel kleinzerig type is met een groot kwetsbaar ego die niet veel verdraagt en hard straft als je niet blind gehoorzaamt. Misschien zou het hier een beetje op lijken maar zoals gezegde ik denk dat hij agressiever zou zijn. Dat is hoe ik hem ken uit de verhalen.

Mystica schreef:Wat zou jij doen als je God was ?
Me kapot schamen :nod:


Ik probeer een goed en moreel persoon te zijn en de wereld beter achter te laten dan ik hem vond. Religie is daarbij een obstakel, geen hulp

Ik ben beter dan dat en jij ook
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Bestaat u?

(Zo simpel kan het zijn)
Zoeza

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Zijn wij beesten? Dat zou ik vragen op dit moment. Maar ik vraag dat niet want ik geloof niet in god dus ik kan hem of haar ook niks vragen. ben ik vaag?
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Zoeza schreef:Zijn wij beesten? Dat zou ik vragen op dit moment. Maar ik vraag dat niet want ik geloof niet in god dus ik kan hem of haar ook niks vragen. ben ik vaag?
Dat hangt er maar net vanaf welke definitie je hangt aan het woord "beesten" :D Ja, wij zijn in feite een diersoort, maar omdat we onszelf belangrijker vinden noemen we onszelf "mens", een apart ras. Als je bedoelt dat wij bruut en meedogenloos zijn, dan is mijn antwoord: ja, sommige van ons zijn beesten.
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Zoeza schreef:Zijn wij beesten? Dat zou ik vragen op dit moment. Maar ik vraag dat niet want ik geloof niet in god dus ik kan hem of haar ook niks vragen. ben ik vaag?
Wat denk je zelf zoeza? Zijn we beesten? Beter wat vaag dan concreet maar niet wat je bedoelt, denk ik. Taal is beperkt. Misschien is wat je wilt zeggen of vragen niet precies te verwoorden en dan is vaag zijn een goede keuze

Is er iets gebeurd dat deze vraag oproept? Kan misschien meer ligt schijnen
Zoeza

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

moeilijkkarakter schreef:
Zoeza schreef:Zijn wij beesten? Dat zou ik vragen op dit moment. Maar ik vraag dat niet want ik geloof niet in god dus ik kan hem of haar ook niks vragen. ben ik vaag?
Wat denk je zelf zoeza? Zijn we beesten? Beter wat vaag dan concreet maar niet wat je bedoelt, denk ik. Taal is beperkt. Misschien is wat je wilt zeggen of vragen niet precies te verwoorden en dan is vaag zijn een goede keuze

Is er iets gebeurd dat deze vraag oproept? Kan misschien meer ligt schijnen
Maxy was degene die het licht heeft gezien, ik niet.
Nee er is niets gebeurd. Ik stelde gewoon een vraag die ik zou stellen als ik in god zou geloven maar dat doe ik niet dus er is niets aan de hand. occasion14
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Zoeza schreef:
moeilijkkarakter schreef:
Zoeza schreef:Zijn wij beesten? Dat zou ik vragen op dit moment. Maar ik vraag dat niet want ik geloof niet in god dus ik kan hem of haar ook niks vragen. ben ik vaag?
Wat denk je zelf zoeza? Zijn we beesten? Beter wat vaag dan concreet maar niet wat je bedoelt, denk ik. Taal is beperkt. Misschien is wat je wilt zeggen of vragen niet precies te verwoorden en dan is vaag zijn een goede keuze

Is er iets gebeurd dat deze vraag oproept? Kan misschien meer ligt schijnen
Maxy was degene die het licht heeft gezien, ik niet.
Nee er is niets gebeurd. Ik stelde gewoon een vraag die ik zou stellen als ik in god zou geloven maar dat doe ik niet dus er is niets aan de hand. occasion14
Vond het wel een goede vraag, Robi's antwoord was interessant, zelf weet ik het ook niet, sluit me bij haar aan denk ik
Melizzy

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Eefje schreef:kunt U me alsjeblieft helpen?
Ik stel God aan de lopende band vragen.. :P
Maar nu is het: Kunt U Eefje alsublieft helpen?
Thundersheep*

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Kan U ervoor zorgen dat mijn mama een vredig einde krijgt?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

1. Waarom gaan mensen zo vaak offtopic ? Is het zo moeilijk om ontopic te blijven ? [zucht]

2. Nou Mystica dat zit zo: ze hebben geen forumdiscipline. Doorgaans leest 95% van die mensen de forumvoorwaarden niet eens als ze op Ik Accepteer klikken. Je kan ze net zo goed gelijk hun ziel laten verkopen want ze accepteren het toch wel... Dus maak je vooral geen illusie en ga lekker weer een half uur zitten splitsen, verplaatsen en samenvoegen.. je had vast niets zinnigers te doen.

3. Als ik nou God was.. wat zou ik er dan aan doen ? Hmmmm... :twisted: maar nee helaas ..
Ik ben moderator.. [angel] Closest thing to heaven op een forum

"ontopic" Graag ... Thank You
Inzicht als Uitweg..
Melizzy

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mystica! 1 vraag! ;)

1) Heb ik de forumvoorwaarden wel gelezen? - antwoord: Vast niet, daar heb ik God niet voor nodig


OT: Heer, wilt U er zijn voor..
(Ik hoef niet te zeggen voor wie, dat weet Hij wel)

Terug naar “Spiritualiteit”