Zoeza

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

1. Waarom gaan mensen zo vaak offtopic ? Is het zo moeilijk om ontopic te blijven ?


JA! [zucht]
2. Nou Mystica dat zit zo: ze hebben geen forumdiscipline. Doorgaans leest 95% van die mensen de forumvoorwaarden niet eens als ze op Ik Accepteer klikken.
Guilty as charged! :oops:
3. Als ik nou God was.. wat zou ik er dan aan doen ? Hmmmm... maar nee helaas ..
Ik ben moderator.. Closest thing to heaven op een forum
Daarom houden we ook zoveel van onze modjes love3

dit is zeker ook niet on topic? 022
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Nou het was half ontopic.. love3 je beantwoordde tenminste de drie vragen das al beter dan volledig ins blaue hinein gaan zitten leuteren ;)

043U2
Inzicht als Uitweg..
Esterre

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik geloof er niet in, maar áls god zou bestaan zou ik vragen:

Wat DOE ik hier?

Het antwoord zal vast zijn: 'daar kom je vanzelf wel achter'

Als ik god was, zou ik met alles wat ik in me had ervoor zorgen dat er overal vrede is, ongeneeselijke ziektes weg zouden gaan en dat de natuur zijn groei en bloei behoudt :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Als het gaat over zingeving dan denk ik dat je die niet bij God moet gaan vragen maar bij jezelf moet gaan zoeken. Wat doe jij hier ? Is iets wat een actie impliceert, een actie van jezelf ? Een vraag die je dus beter aan jezelf kan stellen ;)

Als het om eeuwige vrede, groei en bloei zou gaan dan zie ik daar meer het beeld voor me dat men "het paradijs" noemt. Het nirvana of walhalla of welke naam men er ook aan geeft. De aarde is naar mijn idee meer een materieel wereldje waar je meer mogelijkheden hebt en meer moeite zal moeten doen om dingen goed te laten verlopen. Het is een soort van zandbak. Af en toe maken de kleuters ruzie en soms spelen ze lief samen. Uiteindelijk gaat het om de ervaring, het spelen zelf.

Ik stel even een nieuwe vraag: waarom vragen mensen dingen aan God die ze zelf zouden kunnen doen ?

Of als ik God was wat zou dan het antwoord zijn ?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik ben heel benieuwd hoe groot het universum nou eigenlijk is, dus dat zou ik god dan zeker vragen. :lol:

Wat Mystica zegt is zeker waar, men is verantwoordelijk voor het eigen geluk. Zelfs als god bestaat dan zou hij de mens met opzet gemaakt hebben om zelf keuzes te kunnen maken. Bovendien is 'eeuwig geluk' een utopie die we onszelf aanpraten. Het zou niet eens goed zijn, want juist de balans tussen positief en negatief zorgt ervoor dat we naar mijn idee genieten van het positieve in verhouding tot het negatieve.
TheEmperor85

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Esterre23 schreef: Als ik god was, zou ik met alles wat ik in me had ervoor zorgen dat er overal vrede is, ongeneeselijke ziektes weg zouden gaan en dat de natuur zijn groei en bloei behoudt :)
And that's why you're not God :) Als je die lijn zou volgen zou deze wereld allang niet meer bestaan hebben.
Opa Black

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Een vraagje....., Waarom dit allemaal.
Esterre

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

TheEmperor85 schreef:
Esterre23 schreef: Als ik god was, zou ik met alles wat ik in me had ervoor zorgen dat er overal vrede is, ongeneeselijke ziektes weg zouden gaan en dat de natuur zijn groei en bloei behoudt :)
And that's why you're not God :) Als je die lijn zou volgen zou deze wereld allang niet meer bestaan hebben.
I know, maar fantaseren is fijn :)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mystica schreef:Ik stel even een nieuwe vraag: waarom vragen mensen dingen aan God die ze zelf zouden kunnen doen?
Ik heb deze zin uit het nummer 'No religion' van Van Morrison altijd heel mooi gevonden:

And it's so cruel to expect the saviour to save the day

Legt het allemaal maar bij God neer, want Hij zal het wel even allemaal voor je oplossen. Tja, dat heeft weinig zin, want zo werkt dat natuurlijk niet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Op m'n knieën zou ik smeken : Oh God (of wie hij ook mag zijn, als hij maar kan toveren ;) ), geef mij een huisje waar ik geen last heb van lawaaierige buren met een klein tuintje...
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Bestaat U? :)
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

roos93 schreef:Bestaat U? :)
Hoe creepy is het als er antwoord komt ? :roll: :lol:

"Bestaat u"
*eindeloze stilte*

Gebulder vanuit de hemel: JAZEKER DE HYPOTHEKER!

Ik zou me echt een rolberoerte schrikken.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

:lol:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Haha, ik heb nog niets gehoord hoor.. :tongue:
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
essaid

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

But you never know Roos keep listening very carefully whahahahha...

Ik zou hem vragen: Waarom moet ik toch in U geloven, als ik niet in U geloof?
Opa Black

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

essaid schreef:But you never know Roos keep listening very carefully whahahahha...

Ik zou hem vragen: Waarom moet ik toch in U geloven, als ik niet in U geloof?
Dan kun je maar beter helemaal niets vragen...... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cece

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Waarom had me leven niet makkelijker gekund?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

'kunnen wij eens geen deal gaan maken?'

:D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Mickey~

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik zou hem vragen om alle ziektes en handicaps uit te bannen. Dat iedereen gezond en compleet zou mogen zijn.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik vraag me dan gelijk af waarom God die ziektes en handicaps er laat zijn.. als God daar al verantwoordelijk voor te houden is. Is het wel "de hand van God" die dat doet of is het gewoon iets wat mensen zelf doen ? Het lot ? Een vrije keuze vanuit een hoger plan bezien vanuit het reïncarnatie principe ? Of is het gewoon domme pech en heeft iedereen wel wat waar hij maar mee om moet leren gaan ?

Vandaag hoorde ik iets moois: pas toen ik ziek werd, besefte ik pas hoe kostbaar het leven is. Pas toen ik ziek werd, besefte ik hoeveel ik moest inleveren wat ik anders voor vanzelfsprekend had gehouden. Pas toen ik ziek werd, leerde ik wat het is om gezond te zijn en hoe fijn het is om een dag pijnloos te zijn. Als je dan geneest, leef je anders, bewuster en met veel meer positiviteit, dankbaarheid, liefde en plezier.
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Daar hoef je niet eerst ziek voor te zijn, om dat te leren waarderen. Als je ziekte van heel dichtbij mee maakt, en er continu mee geconfronteerd wordt, krijg je dat besef ook verdraaid goed!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mickey~ schreef:Ik zou hem vragen om alle ziektes en handicaps uit te bannen. Dat iedereen gezond en compleet zou mogen zijn.
Mensen met een handicap zijn compleet, hoor. Daarbij kan niemand perfect zijn en is het een uitdaging, lijkt me. Vaak is het zo dat een persoon met een handicap het niet als handicap ziet maar juist laat weten dat het is zoals het is, ondanks moeilijke omstandigheden.

Er zijn genoeg mensen met een beperking die eigenlijk niet meer zonder willen. Ze zijn het niet anders gewend, en toch zijn ze voor hun doen en hun gedachte perfect. Het ligt eraan hoe je ermee omgaat. Het ligt eraan hoe je met alles in het algemeen omgaat. :) Hoe je je voelt, bepaal je toch voor een deel ook zelf en ben je zelf bij.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Mickey~ schreef:Ik zou hem vragen om alle ziektes en handicaps uit te bannen. Dat iedereen gezond en compleet zou mogen zijn.
Nou, liever niet zeg! Dan heb ik geen werk meer als begeleider van verstandelijk gehandicapten. [027]

Maar even serieus, ik heb vorige week heel veel lachende gehandicapte kinderen gezien. Ik heb ze vol trots horen vertellen welke opleidingen ze gaan doen, op welke school ze zitten, wat ze in hun vrije tijd het liefste doen etc. etc. Sommigen zijn lichamelijk helemaal niet gezond, maar toch kunnen ze van hun leven maken wat binnen hun mogelijkheden ligt. Dat laatste, dat is de kunst van het leven, denk ik.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Black Rose schreef:Op m'n knieën zou ik smeken : Oh God (of wie hij ook mag zijn, als hij maar kan toveren ;) ), geef mij een huisje waar ik geen last heb van lawaaierige buren met een klein tuintje...
Nu pas valt mijnen euro :D
Ik had die vraag hier gepost... en we hebben ons huisje gevonden cheerqd5
Toeval of niet, wie zal het zeggen???
Wel vreemd nu ik m'n vraag hier terug ontdek...
Zou ik me nog aan een vraag wagen???
Oh God, (of wie me van hierboven ook kan helpen) zorg er aub voor dat m'n ergotherapeute contact met mij blijft houden als ik stop met de therapie, dat alle mooie herinneringen die we delen enkel een begin mochten zijn van een blijvende vriendschap.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik weet niet of het: u vraagt Wij draaien is..daarboven maar vragen kan je altijd ;)

Ik denk alleen dat die ergotherapeute ook nog wensen zou kunnen hebben, die misschien niet altijd zullen stroken met jouwe ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Spiritualiteit”