Vin

Mandela speech

Deze vond ik wel mooi om hier te plaatsen.. let op, het is mijn eigen vertaling, de originele Engelse versie is overal op internet te vinden ;)
Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn. Onze diepste angst is dat we oneindig krachtig zijn.

Het is ons licht, niet onze duisternis, die ons het meest beangstigd. We vragen onzelf af, wie ben ik om brilliant, aantrekkelijk, getalenteerd, geweldig te zijn? In feite, wie ben jij om dat niet te zijn?

Je bent een kind van God. Jezelf kleiner maken dan je bent dient de wereld niet. Er is niets verlichtends aan jezelf klein maken, opdat anderen zich niet onzeker voelen om je heen.

We zijn allen bedoelt om te schitteren, zoals kinderen dat doen. We zijn geboren om de glorie van God die we in ons hebben naar buiten te brengen. Het is niet in sommigen van ons, het is in ons allen.

En terwijl we ons licht laten schijnen, geven we onbewust de mensen om ons heen toestemming om hetzelfde te doen. Terwijl we onszelf bevrijden van onze angst, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mandela speech

Prachtig.. ik kende het al wel ;), het wordt vaak aan Mandela toegeschreven. Het is echter niet van Mandela zelf. Het is wel gebruikt op zijn inauguratie rede. Het is van Marianne Williamson uit A Return To Love.
Inzicht als Uitweg..
-Judith-

Re: Mandela speech

Komt dat niet uit A course in miracles ? Het is heel mooi maar niet makkelijk...elke keer als ik de moed had om te schitteren, waren er altijd anderen die me terug naar beneden haalden...en ik was niet sterk genoeg om me daartegen te verzetten...té onzeker waarschijnlijk..
Vin

Re: Mandela speech

Mystica schreef:Het is van Marianne Williamson uit A Return To Love.
Ow, dat wist ik niet! Dank je :)
Iertje

Re: Mandela speech

Prachtige tekst :) Echt mooi... Die ga ik bewaren.

Terug naar “Spiritualiteit”