Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: de Chatbox

cheerqd5 Zal wel lukken! cheerqd5
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
EnterYourNameHere

chatten via een chat programma

Hoi

Kan ik de chat ook bereiken met een chat programma? Iets zoals mIrc? Zo ja , wat zijn dan de instellingen?
Wolf

Chatbox weer terug naar de hoofdpagina?

Chatbox weer terug naar de forumhoofdpagina?

Het is me opgevallen dat de forumchat minder populair is geworden.
Een jaar geleden was het nog een erg groot succes. De chatbox stond toen onder de forumhoofdpagina. Ik vermoed dat de verplaatsing tot die verminderde populariteit heeft geleid.
Zou het daarom misshien een goed idee zijn om de chatbox weer terug te plaatsen naar de forumhoofdpagina. Eventueel is het technisch mogelijk om de chat alleen bij forumleden die zijn ingelogd te laten verschijnen. Dit geeft een beetje privacy.
Audrey

Re: Chatbox weer terug naar de hoofdpagina?

Wolf schreef:Chatbox weer terug naar de forumhoofdpagina?

Het is me opgevallen dat de forumchat minder populair is geworden.
Een jaar geleden was het nog een erg groot succes. De chatbox stond toen onder de forumhoofdpagina. Ik vermoed dat de verplaatsing tot die verminderde populariteit heeft geleid.
Zou het daarom misshien een goed idee zijn om de chatbox weer terug te plaatsen naar de forumhoofdpagina. Eventueel is het technisch mogelijk om de chat alleen bij forumleden die zijn ingelogd te laten verschijnen. Dit geeft een beetje privacy.
Ik snap het niet helemaal... :lol: Je kan de chat toch alleen maar zien als je ben ingelogd? En hij staat toch al bij de hoofdpagina? Of was er iets anders voordat ik er was :oops:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Chatbox weer terug naar de hoofdpagina?

Voorheen hadden we onder het forum een shoutbox. Daar kon je gelijk meelezen en iets roepen. Nu is er op het forum een link naar een losse chatbox. Deze chatbox is alleen zichtbaar voor leden en enkel als je er inlogt.

Dus voorheen kon je ondertussen meelezen in de shoutbox onder het forum en nu niet... ik denk dat Wolf graag de shoutbox dus terug wilt.
Inzicht als Uitweg..
Audrey

Re: Chatbox weer terug naar de hoofdpagina?

Oooooh okee :shock: Dat wist ik helemaal niet! Dankje voor de uitleg, nou snap ik het weer :D. Kweet trouwens niet of een shoutbox wel een goed idee is, hij is toch niet voor niets weggehaalt? :oops:
Wolf

Re: Chatbox weer terug naar de hoofdpagina?

Shoutbox, chatbox alle twee hetzelfde, alle twee kletsdozen.

Ik vond die lampjes naast die forumledennamen ook zo koel. Als je wat intypte werd het groen voor je naam en al had je een paar minuten niets meer gekletst ging het naar oranje en vervolgens naar rood. Whaha, heel leuk
En die vorige chatbox reageerde ook veel sneller. Behalve als Wen aan de chat was, dan raakte het oververhit. :lol:

Hell, ik heb zelf nog niet gestemd. Snel even doen.
Tess2

Bezetting chat...

Hey mensen.... dus niet alleen moderators ;) het valt me op dat de chat erg stil is tegenwoordig.
Is het een idee dat er iedere avond van bijvoorbeeld 19.00 tot 22.00 uur iemand (lid of moderator) aanwezig is die gewoon een luisterend oor bied en zorgt dat mensen niet meteen weggaan omdat ze alleen in de chat zitten?
Daar wil ik zelf wel aan mee doen om het goede voorbeeld te geven. :nod:
Groetjes, Tess.
rose

Re: Bezetting chat..

Ik vind eigenlijk dat de chat een vrijblijvend iets moet blijven..
Niet dat er op speciale tijden perse gechat moet worden of dat er iemand van 19.00 tot 22.00 uur in de chat moet blijven etc..

Het is lekker weer buiten, ik denk dat veel leden andere dingen doen nu.. Het komt vanzelf wel weer.. :)

xxx
Rose
Tess2

Re: Bezetting chat..

Als je kijkt in de chat word hij genoeg bezocht maar lopen mensen elkaar continu mis... vind ik jammer maar goed hoe denkt derest er over?
Leeuwtjuh

Re: Bezetting chat..

Nog dertig stagedagen en ik kom weer als een zombie in de chat hangen, heb even geduld :nod:
Tess2

Re: Bezetting chat..

Yep Leeuw... als jij er bent is ie altijd gezellig ;) maar zou het niet verstandig zijn dit te verdelen over meerdere mensen? Het is jammer als het van één persoon af hangt en de chat net als nu in jou afwezigheid stil valt.
Leeuwtjuh

Re: Bezetting chat..

Ja, nouja, ik ben nou eenmaal geweldig, maar ik moet mijn capaciteiten even anders verdelen. Ook wil ik even kwijt dat het lijkt alsof er geen moderator aanwezig is, maar dat is wel zo ;) Verborgen. En dát kost al tijd genoeg.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Bezetting chat..

Het is lastig om een rooster van chatbezetters in te gaan stellen. Het is vrijblijvend zoals Rose al zegt. Als er geen behoefte toe is, dan is dat zo. Wij zijn ook enkel als vrijwilliger hier bezig buiten onze dagelijkse jobs en privelevens. Ik moet er niet aan denken om verplicht wekelijks hier 2 uur of meer de chat te moeten bezetten eigenlijk.

Degene die zich wel verplicht voelen zouden ook eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan of het wel zo gezond en verstandig is om jezelf zo vast te leggen en de ervaring leert dat het chatten, vaak niet echt goed voor je nachtrust, tot diep in de nacht door kan gaan terwijl iedereen daarna doodmoe is en zo..

Ik zou willen adviseren om vooral dan de chaturen tussen 19 en 22 uur te houden als men zo graag wilt chatten en tot die tijdstippen te beperken. De kans dat je elkaar tegenkomt is dan ook groter.
Inzicht als Uitweg..
Tess2

Re: Bezetting chat..

Tja het was maar een voorstel ik heb niet het idee dat tussen 19.00 uur en 22.00 uur achter de pc/laptop zitten een uitzondering is. Maar als het gezien word als verplicht en er geen behoefte aan is dat er een paar uurtjes per dag iemand (dus dat kan ook een lid zijn) de chat bezet houd zodat mensen in kunnen stromen en geen legen chat vinden dan houd het op. Gewoon jammer dat het op deze manier straks weer zo van één persoon afhangt... dan kun je het ook met een privé msn lijst af toch?
Mier

Re: Bezetting chat..

Ik vind je initiatief erg goed en hopelijk komen er nu meer mensen in de chat, maar ik denk dat een chat iets spontaans moet zijn, mocht je een lijstje met mensen voor elkaar krijgen die daar regelmatig willen buurten is het helemaal mooi, maar dat is haast niet te dien vrees ik. Ik kom zelf vrijwel nooit in de chat, omdat het mij meestal te snel gaat in en chat en dingen gaan door elkaar, ik kan daar niet zo goed tegen.
Leeuwtjuh

Re: Bezetting chat..

Wat let je, Tess? Niemand verbiedt het je? Ik kom je over dertig werkdagen bijstaan.
Tess2

Re: Bezetting chat..

Dat is zo Leeuw maar het zou gewoon best profecioneel over komen als er een afgewisselde bezetting zou zijn en als ik chat dienst zou hebben is mijn verhaal even niet aan de orde dan zou ik er zijn om gewoon naar de ander te luisteren. Lijkt me gewoon fijn vooral voor nieuwe mensen om sávonds een aanspreek punt in de chat te hebben.
Audrey

Re: Bezetting chat..

Tess2 schreef:Dat is zo Leeuw maar het zou gewoon best profecioneel over komen als er een afgewisselde bezetting zou zijn en als ik chat dienst zou hebben is mijn verhaal even niet aan de orde dan zou ik er zijn om gewoon naar de ander te luisteren. Lijkt me gewoon fijn vooral voor nieuwe mensen om sávonds een aanspreek punt in de chat te hebben.
Ik heb net even bijgelezen, en ik snap je punt, maar denk je dan niet dat het spontane er dan af is? Als je als mod een slechte dag hebt, en dan ook nog eens je avond in de chat moet hangen terwijl je daar helemaal geen zin in hebt, denk ik dat het nou niet bepaald gezellig wordt daarvan. Het is jammer dat je elkaar telkens mis loopt, maar dan zou ik zeggen: blijf wat langer hangen in de chat. Er komt dan vanzelf wel iemand langs. :nod:
EnterYourNameHere

Re: Bezetting chat..

We kunnen ook een chat afspraak maken op het forum.

voorbeeld: Wie komt er om elf uur chatten?
Audrey

Re: Bezetting chat..

:nod: Jeps, da's ook nog een mogelijkheid. En een stuk spontaner!
Siddartha

Re: Bezetting chat..

In principe is de chat altijd beschikbaar en is het geen verplichting dat mods er altijd moeten zijn met "wijze" raad. Moet er dan 24 uur per dag een mod aanwezig zijn die als hulpverlener of iets dergelijks optreedt?
Sidd

Terug naar “Feedback en algemene informatie”