Faker

Re: de Chatbox

Dat voelt een stuk veiliger Frank, ik ben er blij om, thnks
Mickey~

Re: moderatie meldt topic

vlinder* en ik hebben een probleem... wij willen privé chatten in de chatbox, maar als we een privéruimte binnengaan dan ziet vlinder* mijn berichten én haar antwoord, maar ik zie alleen die van mij en niet haar antwoord... ook niet in openbaar, en ik kan ook geen andere privéruimte in, dat ik in de verkeerde zit, heb het gecheckt.
wat kan dit zijn? doe ik iets fout?
Vlinder*

Re: moderatie meldt topic

Inderdaad, erg lastig en irritant!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: de Chatbox

Ik heb geen idee. Zal het onder de aandacht brengen van het modteam/de techneuten hier. Ik denk dat het met mogelijk instellingen te maken heeft ?
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: de Chatbox

Voortaan als jullie een priveruimte ingaan, probeer het met de pijltjestoets te doen, zodat je in je eigen privekanaal komt en dan elkaar uitnodigen via de volgende code:

/invite *gebruikersnaam*

Jullie zaten allebei in jullie eigen ruimte met elkaar te fluisteren. Dus vandaar dat je elkaar dan misloopt. :)
Mickey~

Re: de Chatbox

ik zal het straks eens proberen (eerst even eten) dank je wel leeuwtjuh en mystica!
Zoeza

Re: de Chatbox

Ik vind het niet prettig dat mensen die zich geregistreerd hebben maar geen enkele post hebben geplaatst, zich dus ook niet voorgesteld hebben, in de chatbox kunnen komen. Ik kan niet goed uitleggen waarom, voel me er gewoon niet prettig bij.
rose

Re: de Chatbox

Ja die discussie hebben we vaker gehad, maar wat voor ons doorslaggevend was (om wél geregistreerde leden zonder posts toe te laten) is omdat sommige mensen liever hun problemen bespreken in een chat en niet op het forum, en wij vinden dat die leden daar dan ook de kans voor moeten krijgen..
Niet iedereen praat graag door middel van posten, maar wel door middel van actuele gesprekken met mensen in de chat.. :)

Je hebt nooit zekerheid met wie je praat, daar kan ik mooie voorbeelden van gaan opnoemen, maar die kennen we allemaal wel denk ik.. ;)
Als iemand zich voorgesteld heeft, of al 1000 posts geplaatst heeft wil dat nog steeds niet zeggen dat je niet 'bedonderd' wordt, dus een garantie heb je nooit..

xxx
Rose
Zoeza

Re: de Chatbox

Iemand hoeft ook zijn probleem of iets anders te posten maar gewoon even voorstellen.
rose

Re: de Chatbox

Ja dat kun je toch ook in de chat vragen? Of iemand zich even voorstelt?
Dan is het probleem opgelost lijkt me toch.. ;)

xxx
Rose
enter

ben ik geband van de chat?

Ik krijg een melding dat ik geband van de chat op IP adres? Is dit juist?
Leeuwtjuh

Re: ben ik geband van de chat?

Nee, je kreeg een kick wegens te lang niets zeggen... Als je in de chat bent, is het de bedoeling dat je gaat praten en niet blijft hangen. Over tien minuten kun je er weer in. Dit staat overigens ook bij de forumvoorwaarden en dit zal binnen een paar dagen ook in de chat bovenin verschijnen.
enter

Re: ben ik geband van de chat?

Hoi Leeuwtje

Is het de bedoeling dat ik in mezelf praat of is het meer gewenst om tegen stilstaande regels aan te babbelen?
Leeuwtjuh

Re: ben ik geband van de chat?

Er zaten meerdere gebruikers in de chatbox, ook hun zijn eruit gegooid ;)
Misschien had je met één van hen kunnen praten.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ben ik geband van de chat?

Het lijkt me handig om dit even toe te lichten.

De reden dat we mensen soms kicken uit de chatbox als ze lang er in zitten maar niets zeggen, heeft te maken met zogenaamd "lurken". D.w.z. er waren mensen in de chatbox die niet actief deelnamen maar wel graag alles mee lazen. Andere gebruikers vonden dat niet fijn dat er iemand stilzwijgend zit mee te lezen met hun gesprek. Een chatbox is om te chatten niet om enkel te lezen. Daar is het forum evt. voor.

Daarbij waren er ook nog chatbox gebruikers die heel langdurig (soms urenlang of hele dagen/nachten) zich ingelogd lieten staan op de chatbox zodat ze op een later tijdstip alle converstaties terug konden lezen van een ieder. Ook dat is niet de bedoeling van een chatbox. Het is geen box waaruit je eindeloos alle chat gesprekken van anderen bij gaat zitten houden zonder er zelf aan deel te nemen of uberhaupt in aanwezig te zijn.

Het is een beetje een inbreuk op de privacy van anderen om op die manier gebruik te maken van onze chatbox.

Op de chatbox.. hoor je gewoon te chatten.. meer niet eigenlijk ;)
Inzicht als Uitweg..
Zoeza

Re: ben ik geband van de chat?

[027] je brengt me op een idee Mystica
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ben ik geband van de chat?

You better not eusa_hand
Inzicht als Uitweg..
Zoeza

Re: ben ik geband van de chat?

Ik bedoelde dat je me op het idee bracht om even naar de chat te gaan.
Maar over dat bannen, ik ben soms op de chat en dan gewoon even afgeleid 022 . Dat gebeurt iedereen wel eens denk ik. Maar ik vind het geen probleem om dan even opnieuw in te loggen.
verhapstukkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2010 14:48
Locatie: Amsterdam

Ik ben gebanned

[zucht] Geen flauw idee waarom maar ik heb een bann voor de chat.
Kan iemand mij laten weten hoe ik in kontakt kom me de moderator of diegene die zich voelt onrecht toegedaan zich melden aub.
3some
Groetjes

Sander

http://www.youtube.com/watch?v=Q7Vb5y3RLUE
Gestopt met zypexa last van emotie overflow
Zoeza

Re: Ik ben gebanned

Ik denk dat je te lang in de chat was zonder iets te zeggen. Na 10 minuten kan je gewoon weer opnieuw inloggen.
Pokemonk

Re: de Chatbox

Even over het taal gebruik in de chat .

Snap best dat er regels zijn aan het taalgebruik daar , alleen zijn sommige woorden gewoon spreektaal bij sommige .

Bedoel het is geen hier geen 'Bloemendaal ' zegmaar waer iedereen ABN spreekt :nod:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

Ik weet niet wat je nou weer te nuilen hebt Monk, maar hun in Bloemendaal spreken echt geen ABN. Ze kennen daar geen Algemeen Beschaafd Nimweegs. [027]
* Liebe Macht Frei *
rose

Re: de Chatbox

Nee dat snappen wij ook wel Monk.. ;) 8)
Maar de mate waarin er de laatste tijd scheldwoorden gebruikt werden ging veel te ver, dat kan ik niet meer 'zomaar eens een scheldwoordje noemen'..
De hele chat stond er vol mee op een gegeven moment, en er werd ook niet geluisterd als wij vroegen of de personen in kwestie ermee wilden ophouden..

Dat is wel even wat anders dan van frustratie een krachtterm eruit gooien als je enorm boos/verdrietig bent, dat kan ons allemaal wel eens gebeuren en dan zul je ons ook echt niet horen, maar de krachttermen die er nu uit werden gegooid kwamen niet voort uit dat soort emoties, het werd gewoon leuk gevonden oid..
En dan moeten we dat een keer een halt toeroepen, de chat is geen puberale kleuterspeelplaats waar maar gedaan en gezegd kan worden wat men wil, zonder stil te staan bij de negatieve consequenties.. Zoals dat anderen de chat niet meer in willen of dat nieuwe leden gelijk afgeschrikt kunnen worden van zoveel 'verbaal geweld'..
Dat is gewoon niet de bedoeling.. ;)

En ik weet niet wat jij verstaat onder spreektaal trouwens? Geef eens voorbeelden, want de krachttermen die in de chat gebruikt werden noem ik geen 'spreektaal' hoor.. Die zijn gewoon echt niet gewenst..
Dus ik ben wel benieuwd wat jij ermee bedoelt..

xxx
Rose
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: de Chatbox

Vloektermen en alles waar de ordinaire geslachtsdelen (de zogenaamde k-woorden en l-woorden) in voorkomen, vloektermen of ziektes die als scheldwoord gebruikt worden zijn sowieso offlimit. En verder gaat het ook om woorden die als beledigend kunnen worden ervaren als ze in de verkeerde zinsconstructie gebruikt worden zoals bijv. vieze homo of stomme debiel ofzo.

Bij twijfel niet inhalen.. oftewel.. als je twijfelt of iets wel of niet kan..dan moet je het gewoon al niet doen. Zo moeilijk is het niet om normaal te schrijven zonder meteen te vervallen in allerlei vloeken, scheldwoorden of schuttingtaal. We zitten hier niet in een achterbuurt en je hoeft er ook niet voor in Bloemendaal te wonen.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Feedback en algemene informatie”