Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden.

als `postvak in` vol is met pb`tjes worden de oudste automatisch verwijderd?
kan ik die op een of andere manier bewaren? want ; klinkt misschien sentimenteel ; die berichten betekenen wel wat voor me eigenlijk.
ik lees die ook nog regelmatig en tja , dat geeft me dan toch elke keer een warm gevoel.
dus mijn vraag : hoe kan ik alle (!!!) berichten bewaren? gelieve de uitleg wel simpel te houden , want ik ben (algemeen geweten) een ware computerleek.
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

katleen schreef:als `postvak in` vol is met pb`tjes worden de oudste automatisch verwijderd?
kan ik die op een of andere manier bewaren? want ; klinkt misschien sentimenteel ; die berichten betekenen wel wat voor me eigenlijk.
ik lees die ook nog regelmatig en tja , dat geeft me dan toch elke keer een warm gevoel.
dus mijn vraag : hoe kan ik alle (!!!) berichten bewaren? gelieve de uitleg wel simpel te houden , want ik ben (algemeen geweten) een ware computerleek.
Hoi Katleen,

Op je eerste vraag kan ik kort zijn. Ja, de oudste berichten worden verwijderd uit het postvak in wanneer deze vol is geraakt. Om je privé berichten op te slaan kun je het volgende doen:

Open een Word-document (of een gelijksoortig tekstverwerkingsdocument). Kopieer de berichten die je graag wilt bewaren uit je 'postvak in' en plak deze in dat document. Sla het document op een voor jou gemakkelijk bereikbare plaats op je eigen computer.

[045]
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden.

Leeuwtjuh schreef:Open een Word-document (of een gelijksoortig tekstverwerkingsdocument). Kopieer de berichten die je graag wilt bewaren uit je 'postvak in' en plak deze in dat document. Sla het document op een voor jou gemakkelijk bereikbare plaats op je eigen computer.

[045]
vloekerdevloekerdevloek!!! ik lees die uitleg en denk : ooohhh , dat is heeeeeel simpel!!!
:unsure: :unsure:
niet dus!!
zelfs bij dit toch makkelijk lijkende handeling doe ik `iets` fout , want het wil niet echt lukken. [zucht]
maar ... ik blijf proberen!!
en als het lukt , laat ik het graag weten. tot die tijd modder ik nog wat aan.
(maar ik denk dat het aan mijn laptop ligt!! toch?) hahaha.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Vragen van leden.

je kan ook nog meerdere archief mappen maken in je postbus en daar een aantal mails naartoe kopiëren
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

Je kunt ze ook uitprinten en op de koelkast plakken :nod:
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden.

Leeuwtjuh schreef:Je kunt ze ook uitprinten en op de koelkast plakken :nod:
deze optie hou ik zeker in mijn achterhoofd!!!! ;)
GeenPijn schreef:je kan ook nog meerdere archief mappen maken in je postbus en daar een aantal mails naartoe kopiëren
maar eerst dit eens proberen (ale , morgen of zo , want vandaag heb ik mijn portie proberen en falen wel gehad!)
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Vragen van leden.

Je kan ze ook uitprinten en de hele muur ermee behangen heeft je bezoek nog wat te lezen ook. Moet je alleen wel van wit behang houden.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
TheEmperor85

Re: Vragen van leden.

'


:knuffel: Lieve, lieve, prachtige mooie en erg aardige moderators :knuffel:

Zou het misschien, heel erg misschien toch niet een klein beetje een optie zijn om een edit-button mogelijk te maken?
Maak het dan moeilijk, dat je een goede reden moet opgeven voor een edit ofzo.

Please? 3some

Pretty Please? 3some

Pretty pretty-ik-zal-dan-nooit-meer-een-eindeloze-discussie-starten-waarin-gigantisch-gemodereert-moet-worden-please? 3some

It would give great peace of mind voor sommigen onder ons..

en ik zit bijna aan m'n 1000 berichten dus ik heb ook stemrecht :P
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

Liefste Emp,

Die discussie hebben we al zo vaak gehad. Met deze forumsoftware is een edit-knop niet mogelijk. Het spijt me, echt waar. We hebben het er vaak genoeg over gehad om een 'tijdelijke edit-knop' van ongeveer tien-vijftien minuten in te bouwen voor het editten, maar het gaat simpelweg niet.

Binnenkort krijgen we weer een forumupdate, wellicht dat er dan beperkte mogelijkheden zijn.

p.s. ieder actief lid heeft recht op spreken; of je nou 20 berichten hebt of 1000 ;)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vragen van leden.

Je mag wel 1000 berichten sturen voorlopig om iets aan te passen als je wil, zolang je de term allerlieve mooie en aardige mods niet meer gebruikt. :D Tenzij je de anderen bedoeld :lol:


van een 'kan niet posten zonder een overdenk en editknop'medelid
Dus ik snap je probleem wel :-P
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden

rare vraag misschien , maar kan je eigenlijk op een of andere manier `zien` wie er aan het chatten is zonder dat je effectief naar de chat gaat? soms wil je met een bepaald persoon praten , maar als die dan niet op chat zit , is dat zo lullig om zonder iets te zeggen toch weer weg te gaan.
ik zou dus eigenlijk graag `weten` wie er aan het chatten is , eer ik me aanmeld. en NIET omdat ik sommige mensen niet wil spreken , maar omdat ik sommige mensen juist wel wil spreken. snap je????
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden

Vaak kun je door vijf tot tien minuten naar de wie-is-online-lijst zien wie er in de chatbox zit doordat deze mensen gedurende lange periode op het forumoverzicht zitten. En je kunt natuurlijk altijd die persoon een privéberichtje sturen om te vragen of hij/zij er in zit (en of hij/zij dat wilt). Een aparte optie is er voor zover ik weet niet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden

Ik heb even een vraagje. Sinds vandaag gaan bij mij de berichten die ik al heb gelezen, niet gelijk op gelezen. Het word niet gelijk aangegeven, en soms blijft er een blaadje voor staan.

Nu heb ik op de computer automatische updates. Sinds vandaag is de zijkant van mijn scherm (met die pijltjes rechts) lichtgrijs en de pijltjes wat groter. Kan het ook daar aan liggen dat omdat er updates zijn geweest, dit nu ook anders werkt op het forum?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden

weer een vraagje van mij : als ik NIET ben ingelogd is de tijdsaanduiding correct , maar log ik in dan staat alles op een uur eerder.
wat moet ik doen??????
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden

katleen schreef:weer een vraagje van mij : als ik NIET ben ingelogd is de tijdsaanduiding correct , maar log ik in dan staat alles op een uur eerder.
wat moet ik doen??????
Dat heb ik ook. Maar dat komt omdat ik de vorige layout heb van het forum. De blauw achtige in plaats van de rode.
(Daar ligt het dus bij mij aan, je kan niet allebei de layouts gelijk stellen, lijkt mij, aangezien je maar één gebruikt als je bent ingelogd.)
Ik weet niet het dat zou kunnen zijn? ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden

Ik heb het even voor je nagekeken, ik had er namelijk eerst ook last van, maar bij staat alles nu gelijk.
Misschien weet iemand anders (of één van de moderators) wat het nog meer zou kunnen zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden

Memories schreef: Dat heb ik ook. Maar dat komt omdat ik de vorige layout heb van het forum. De blauw achtige in plaats van de rode.
(Daar ligt het dus bij mij aan, je kan niet allebei de layouts gelijk stellen, lijkt mij, aangezien je maar één gebruikt als je bent ingelogd.)
Ik weet niet het dat zou kunnen zijn? ;)
ik heb echt geen idee!!!!
maar ,ja ik heb ook die blauwe achtergrond (vorige layout???)
ach ja , een of andere pientere moderator zal wel het antwoord hebben zeker?
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden

Zomertijd is in gebruik: JA.

Je moet het zelf eventjes verstellen in het profiel, GMT+1 en zomertijd: ja; afgelopen weekend is namelijk de klok een uur *denkt even diep na hoe vaak Kevz mij al heeft moeten verbeteren omdat ik het verkeerde zei en hoopt het dit keer goed te zeggen - op hoop van zegen* naar voren gezet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden

Ja dat dus. :D En ja inderdaad; naar voren.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden

Leeuwtjuh schreef:Zomertijd is in gebruik: JA.

Je moet het zelf eventjes verstellen in het profiel, GMT+1 en zomertijd: ja;
dat heb ik gedaan , echt waar!!! maar dan klik ik op `ja` en dan op ... tja , nu weet ik het niet meer natuurlijk .... op `knopje`(ja sorry , weet het echt nie) maar als het scherm dan `terug` komt , geeft het toch weer `nee`!!!
hoe kan da????
wat doe ik fout????
quodpersortem

Re: Vragen van leden

katleen schreef:
Leeuwtjuh schreef:Zomertijd is in gebruik: JA.

Je moet het zelf eventjes verstellen in het profiel, GMT+1 en zomertijd: ja;
dat heb ik gedaan , echt waar!!! maar dan klik ik op `ja` en dan op ... tja , nu weet ik het niet meer natuurlijk .... op `knopje`(ja sorry , weet het echt nie) maar als het scherm dan `terug` komt , geeft het toch weer `nee`!!!
hoe kan da????
wat doe ik fout????
Heb je onderaan de pagina wel op "bevestigen" geklikt?
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Vragen van leden

met rode wangen van schaamte .... het werkt!! ik heb weer het goede uur. ik hoop niet dat het komend weekend weer uur verzetten is :shock: :lol:
ik heb geen idee wat ik fout deed , maar nu werkt het. dank jullie!!!
elgebak

Re: Vragen van leden

gelukkig heb ik het een stuk makkelijker. Bij mij is het gewoon altijd zomertijd. Alle klokken die niet automatisch verzet worden leven bij mij eeuwig in de zomer, en dat bevalt me prima. Dan heb ik altijd een deeltje van de zomer bij me :D . En het scheelt ook nog gepruts met verzetten.
TheEmperor85

Re: Vragen van leden

elgebak schreef:gelukkig heb ik het een stuk makkelijker. Bij mij is het gewoon altijd zomertijd. Alle klokken die niet automatisch verzet worden leven bij mij eeuwig in de zomer, en dat bevalt me prima. Dan heb ik altijd een deeltje van de zomer bij me :D . En het scheelt ook nog gepruts met verzetten.
Grappig :P Wintertijd is eigenlijk de echte tijd. Zomertijd is een commercieel verzinsel.
elgebak

Re: Vragen van leden

TheEmperor85 schreef:
elgebak schreef:gelukkig heb ik het een stuk makkelijker. Bij mij is het gewoon altijd zomertijd. Alle klokken die niet automatisch verzet worden leven bij mij eeuwig in de zomer, en dat bevalt me prima. Dan heb ik altijd een deeltje van de zomer bij me :D . En het scheelt ook nog gepruts met verzetten.
Grappig :P Wintertijd is eigenlijk de echte tijd. Zomertijd is een commercieel verzinsel.
Dat wist ik niet. Toch vind ik zomertijd een veel betere tijd dan de wintertijd :)

Terug naar “Feedback en algemene informatie”