Gtranquillity

@ Klaas: en heb jij er ook last van?

Probeer anders eens het volgende :

In IE: Extra > Internetopties > Tabblad Inhoud > Bij Persoonlijke gegevens op AutoAanvullen klikken en dan krijg je een scherm waar je je voorkeuren kunt instellen. Ik denk dat je nu misschien iets van "cookies na afsluiten automatisch verwijderen" aan hebt staan!

Edit: schiet me net te binnen... gezien de nieuwe maatregelen tegen spammers zou het misschien ook kunnen liggen aan de instellingen van de beveiligingsopties. Deze moet je dan gewoon even aanpassen!

Voor Internet Explorer 6 :
Kies Extra, Internetopties, selecteer het tabblad Privacy, Zet de schuifbalk op normaal.

Voor Internet Explorer 5
Kies Extra, Internetopties, Beveiliging, Aangepast niveau. Om cookies te accepteren zet je een vinkje in beide vakjes.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

KlaasP schreef:Bedankt voor je reactie Frank. Je schrijft echter over : "één van de getroffen maatregelen tegen spammers, die erop neerkomt dat men niet heel snel na het aanmelden een bericht kan posten."
Dat is hier niet in het geding hoor. Het overkomt mij in ieder geval alleen wanneer ik lang met een tekst bezig ben geweest. Zeg, na (minstens) een minuut of tien. Dan krijg ik dus de bovenstaand gekopieerde melding.
Als ik zoals nu, heel snel een berichtje plaats is er niets aan de hand.

Mystica's opmerking is dan ook heel begrijpelijk: "Misschien vindt ie dat ik teveel tekst typ of er te lang over doe ? " Zij zal het ook alleen bij de meer tijdrovende reacties hebben ervaren. Extra frustrerend dus, wanneer je dan ook niet terug kunt bladeren, maar meteen alles definitief weg is. (niet als verwijt bedoeld)

Groetjes, Klaas
Ja precies ! Het is helemaal niet vlak na het inloggen en het is inderdaad alleen bij berichten waar ik langer mee bezig ben dan normaal en inderdaad veel meer tekst typ dan normaliter. Prompt die berichten die geven een foutmelding en zijn extra frustrerend juist omdat je er zoveel moeite voor gedaan hebt...en ook niet meer zijn terug te halen.
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Ja, ik kan ook pisnijdig worden, zoals net dus.
Maar oke, NIET meer vergeten ff de handel op het klembord te zetten voordat we submitten een volgende keer he Mystica ;)

Liefs, Klaas
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Yep Klaas...kopieren elke keer dus voor dat ik op die Bevestig knop druk. Hopen dat ik het ook elke keer onthou.... :roll:
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Toch vind ik het erg jammer, als ik aan mensen denk die hier mogelijk voor het eerst komen en na lang beraad of juist in paniek misschien, voor het eerst hun (lange) verhaal durven doen, en dan....als ze hun bericht plaatsen willen, gewoon alles kwijt zijn.
Frank? Dit zal best wel eens (kunnen) gebeuren straks...Is het dan niet VEEL beter nog, de spam-mogelijkheid en overlast te verkiezen, boven een dergelijke ontmoediging van mensen die nieuw zijn hier en onbekend zijn met het feit dat een bericht waar je langer dan tien (?) minuten mee wacht om het te plaatsen, gewoon verloren is???


Groetjs, Klaas
vechter

ik heb het ook hoor na korte posts, wordt dan eruit geknald en ben het kwijt, kan dan ook niet meer de oranje vlakjes zien, maar dat kan ook aan de beveiliging op onze pc zitten.
Bianca
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken en de opmerkingen.
De anti-spammaatregel, die de problemen wellicht veroorzaakte, is er weer uit gehaald. Ik hoop dat het 'eruit geknikker' nu voorbij is.

Groeten van Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
inactieve gebruiker

Bedankt Frank!

Klaas
vechter

lets hope, ik probeer elke ochtend te controleren op spam dus .....
En vanmorgen zat er niks op.
Bianca
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Mooi dat er geen spamberichten waren...

Misschien werkt nu de gekozen oplossing: nieuwe users moeten eerst een e-mail ter bevestiging van de aanmaak van hun account beantwoorden. Pas dan kunnen ze een bericht plaatsen. Ik heb al gezien dat de meeste spammers een niet-bestaand e-mailadres gebruiken.

Gr. Frank.
There are no mistakes in life, only lessons
Gtranquillity

Zwerfbeertje schreef:Globaal je IE veiligheids instellingen aanpassen zonder te weten, of te vermelden, waarom lijkt me nu niet zo'n goed idee.
Als ik je goed begrijp vraag je waaróm je de IE veiligheids instellingen aan zou passen? Dit heeft te maken met het accepteren van cookies. Als je de beveiliging te hoog hebt staan, dan worden cookies niet geaccepteerd of om de zoveel tijd verwijderd, waardoor je steeds opnieuw moet inloggen. Door de beveiliging ietsjes lager te zetten worden de cookies wél geaccepteerd/niet verwijderd en hoef je dus ook niet steeds opnieuw in te loggen.
inactieve gebruiker

@ Klaas: en heb jij er ook last van?
nee Gtranquillity, gaf hierboven wel antwoord op je vraag maar dat had eigenlijk niets te maken met het zich hier voordoende probleem. Ben er nog niet 'uitgeflikkerd' :)


Liefs, Klaas
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Frank Ruiters schreef:Mooi dat er geen spamberichten waren...

Misschien werkt nu de gekozen oplossing: nieuwe users moeten eerst een e-mail ter bevestiging van de aanmaak van hun account beantwoorden. Pas dan kunnen ze een bericht plaatsen. Ik heb al gezien dat de meeste spammers een niet-bestaand e-mailadres gebruiken.

Gr. Frank.
Dat vind ik een veel betere oplossing. Als het hiermee verholpen is dan worden de serieuze forummers er niet mee benadeeld. :thumbright:
Inzicht als Uitweg..
Gtranquillity

Zwerfbeertje schreef:
Gtranquillity schreef:Als je de beveiliging te hoog hebt staan,
Niet te hoog, daarmee wordt het een waardeoordeel.
... Door de beveiliging ietsjes lager te zetten worden de cookies wél geaccepteerd/niet verwijderd en hoef je dus ook niet steeds opnieuw in te loggen.
En dat is dus dom, want je laat cookies nu misschien wel toe, maar daarmee worden ook een aantal andere, belangrijkere veiligheidsinstelling verandert. Je advies is dus, hoe goedbedoeld ook, verkeerd.
Mijn visie:
Iemand omschrijft een probleem (of in ieder geval iets wat irritaties oproept) waar ze, naar ik aan mag nemen, graag een oplossing voor vindt. Ik kan (als ex helpdesk medewerkster) twee oorzaken bedenken en geef aan hoe e.e.a. mogelijk op te lossen. Vervolgens staat het iedereen vrij om te doen of te laten wat hij met dit advies wil doen. Ik zie het probleem dus niet!?
En voor wat het waard is: sinds ik mijn PC heb (nu ruim 9 jaar) heb ik, om hem surf vriendelijk te maken en houden, de beveiliging op 'midden' staan en ik heb nooit, maar dan ook nóóit problemen gehad: geen virus, geen hack, en ik heb óók geen inlog problemen ;)
Lau23

je zou ook kunnen overstappen op firefox, die werkt wat slimmer dan internet explorer. verder hetzelfde.
er komt iig veel minder rommel binnen, en hij onthoud je paswoord voor je.
Maeve

Inloggen

Als ik me inlog op de normale wijze, dan komt er na een seconde gewoon de index van het forum te staan, zónder dat ik ingelogd ben.. :?
Beetje apart..:oops:
Dus moet ik het steeds via een andere site doen, en krijg ik alsmaar reclame van de KPN enzo..
Niet normaal eej? (=

Groetjes M
inactieve gebruiker

Zelf geen last mee, wel dat ik om de haverklap opnieuw moet inloggen, en das nergens anders...
bianca65

misschien even je cookies opnieuw instellen meave, had er ook steeds last van maar sinds opschonen niet meer.
Bianca
Leeuwtjuh

jups, gewoon je cookies wissen ;)
Maeve

Jullie zijn slim :D
20jane20

niet meer kunnen inloggen

Heey,

mijn account deed het opeens een paar dagen lang niet. Het was heel raar; ik ging inloggen en dat deed ie ook. Maar dan opende hij de nieuwe pagina en was ik alweer uitgelogd. Hoe vaak ik het ook probeerde en op alle mogelijke manieren!
Ik heb ook mijn wachtwoord proberen te wijzigen (dus mail gestuurd). Daar reageerde de site ook niet op, toen ik ging inloggen met mijn nieuwe wachtwoord.

Ik vraag me af of dit vaker gebeurt of kan gebeuren en of het aan de site ligt of aan mijn pc?

Liefs.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Ik had deze problemen ook . De laatste updat van Norton was hier voor verantwoordelijk. Kennelijk is er nu een Norton update in omloop die problemen veroorzaakt. Mijn man heeft heel Norton er opnieuw op moeten zetten..Nu is het weer normaal.
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Wil je iets voor me proberen?

Open je internet explorer, klik op extra ---> internetopties ---> browsegeschiedenis verwijderen en dan je cookies wissen.

Daar kan het namelijk ook aan liggen :)
20jane20

Oké bedankt :) Zal het gelijk proberen!
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Hoi Jane,

En als de tip van Leeuwtjuh niet werkt, kun je ook altijd nog een alternatieve browser installeren die misschien minder problemen oplevert: Mozilla Firefox. Bij mij werkt die tenminste altijd goed.

Succes! Frank
There are no mistakes in life, only lessons

Terug naar “Feedback en algemene informatie”