Tess2

Forum-rangen?

25 aug 2009 16:10

Vraagjes aan het Mod-team en de beheerders... :)
-Zou hier op het forum een systeem gemaakt kunnen worden waarin iemand aan de hand van het aantal berichten dat hij post een rang krijgt?
-Zou deze rang ook verbonden kunnen worden aan bepaalde privilege's waardoor een 'Onder ons' topic niet meteen dag 1 gelezen kan worden?
-Zouden de beheerders (oke misschien veel werk) hierin posts als 'ik ben zo geil' enz... niet mee willen tellen of mensen die dergelijke dingen wensen te delen een waarschuwing willen geven?
-Kan er misschien ook een centraal berichtje komen dat er géén reacties door psychologen geplaatst worden (met uitzondering van Frank) zodat mensen dit ook niet verwachten ;) ?
Het zijn zomaar een paar ideetjes want het wordt druk op het forum en dat is ergends fijn maar een stukje veiligheid hierin zou wel op zijn plaats zijn. Als er dan een artikel geplaatst wordt over het forum moeten de concequenties ook gedragen worden en op deze manier weet iedereen waar ze aan toe zijn en met wie ze praten.

Leeuwtjuh

Re: Forum-rangen?

25 aug 2009 16:14

Wij hebben in het verleden al een tijdje met rangen gewerkt, maar dit werkt niet goed en er kwamen klachten over. Iedereen is hier gelijk, en mensen posten waarin ze willen posten. Aparte privileges werken niet goed.

Verder kun je met klachten of teksten waar je aanstoot aan neemt, altijd een melding maken of een moderator aanschrijven. Verder weet je op internet sowieso nooit zeker met wie je praat, dus het is een stuk veiligheid wat je voor jezelf moet creeeren en geen persoonlijke informatie waarvan jij niet wilt dat het openbaar gemaakt word, niet openbaar maken.

Tess2

25 aug 2009 16:35

Hey Leeuwtjuh,
Begrijp het ergends wel en ergends niet... waarom zou het niet werken om iemand bijvoorbeeld vijf dagen lid te laten zijn vóór dat deze persoon andere berichten kan lezen in 'Onder ons'? Weet niet hoor maar kan dan toch zo zijn dat die persoon desnoods wel gewoon al daar kan posten en zijn eigen topic kan lezen maar andere topics nog even niet?
Verder vind ik het niet aan de leden om te bepalen wat de richtlijnen zijn ik bedoel waar stopt het mag iemand dan wel een topic plaatsen over het wiebelen met zijn linker grote teen? Dat is volgends mij toch aan de mods om te bepalen of een bericht wel of niet binnen de richtlijn valt en hoewel topics wel goed herplaatst worden indien nodig blijft er soms erg veel herhaaldelijk geplaatste onzin (in de zin ik weet dat het onzin is en plaats het toch) staan en dat lijkt me niet positief voor het forum...

Leeuwtjuh

25 aug 2009 16:37

Dat is inderdaad aan de moderators, en niet aan de leden, heb je goed gezien :)

Faker

25 aug 2009 16:57

Er staat in de disclaimer dat mensen die hier de berichten plaatsen en/of beantwoorden al duidelijk aangegeven dat die mensen geen deskundigen en dus geen psycholoog zijn en als mensen deze berichten nou ook eens goed lezen weten zij dat ook dat ze geen antwoord van een pstcholoog hoeven te verwachten

In dit forum geven mensen elkaar adviezen bij diverse type problemen. Het is belangrijk om te beseffen dat deze adviezen gegeven worden zonder dat men de totale situatie en achtergronden van de vragensteller kent. De adviezen zijn afkomstig van mensen die iets menen te herkennen in de probleembeschrijvingen en niet van professionele hulpverleners.
We raden u bij vragen aan om contact op te nemen met de (huis)arts of een professionele hulpverlener.

http://www.psycholoog.net/forum/viewtop ... =25&t=1251

Tess2

25 aug 2009 17:03

Dank U weet je haal dit topic maar weg als er toch niets mee gedaan wordt...

Betty

25 aug 2009 17:12

ik vind tess wel een punt hebben zo kun je stalkers het toch moeilijker maken,lijkt mij.

Ik persoonlijk vind 10 dagen dan wel een mooie tijd om ze in het ongewisse te laten. :badgrin:

rose

25 aug 2009 17:26

Ik weet niet eens of zoiets haalbaar is qua instellen voor Frank..
Maar dan alsnog denk ik niet dat het veel uitmaakt..
Mensen die kwaad willen of wat dan ook komen er dan toch wel op, beetje posten op de andere subfora, paar daagjes wachten en tada ze kunnen erop..
Dat gaat echt veel verschil maken..

xxx
Rose

Faker

25 aug 2009 17:46

Ik vind dat als mensen die het niks aangaat wat daar staat er ook niks moet staan wat niemand hoeft te weten, dus gewoon opletten wat je, ook in onder ons schrijft, dan weet niemand iets wat hij niet mag weten

nordin

25 aug 2009 17:51

wat betreft rangen en privileges: het stuitte mij bijzonder tegen de borst te zien dat een moderator gister op dit forum de vuile was buitenhing over haar levenspartner, waarbij geen detail ons bespaard werd: van de pisvlekken in zijn broek tot diens stinkende winden. Men moest op de forum weten wat een geweldige vieze kerel het hier betrof. Dit gaat ieder normaal fatsoen te buiten. Belachelijk om iemand publiekelijk ZO door het slijk te halen

Faker

25 aug 2009 17:53

Sjonge zeg.. ga jij dan nog even door zeg.. :evil:

Leeuwtjuh

25 aug 2009 17:56

nordin schreef:wat betreft rangen en privileges: het stuitte mij bijzonder tegen de borst te zien dat een moderator gister op dit forum de vuile was buitenhing over haar levenspartner, waarbij geen detail ons bespaard werd: van de pisvlekken in zijn broek tot diens stinkende winden. Men moest op de forum weten wat een geweldige vieze kerel het hier betrof. Dit gaat ieder normaal fatsoen te buiten. Belachelijk om iemand publiekelijk ZO door het slijk te halen
Dat topic is verwijderd. Daar hoeft verder geen discussie meer over gevoerd te worden. Als je nog op of aanmerkingen hebt, stuur een pb zou ik zeggen, en voor de rest mag het hier ontopic gaan.

Mier

26 aug 2009 00:13

Bedankt voor je feedback Tess :)

-Het idee van rangen hebben we hier inderdaad een tijdje gehad, maar dan vraag ik mij af, wat voegt dit toe aan het forum? Ik zie er persoonlijk de meerwaarde niet van? Graag hoor ik jouw visie.

-Het lezen van Onder Ons is wel een goeie en hebben we ook meerdere keren een discussie over gevoerd, van eerst toegang vragen tot een mod of eerst 100 postings hebben, maar wat ons het meest tegen de borst stuit is dat je dan een sfeer creeert van geheimzinnigheid. Ik neem ook aan dat voordat iemand 100 postings heeft hij het Onder Ons topic ook niet meer echt nodig gaat hebben, aangezien alles dan al op het forum besproken is lijkt mij? En 10 postins zijn zo gemaakt, dus dan is Onder Ons ook maar een schijnveiligheid.

-Je moest eens weten hoeveel we achter de schermen bezig zijn met leden die om aandacht of doormiddel van hun topic of eventuele reactie, hier gaat best wel wat werk in zitten, vooral omdat we hier op een forum zitten voor mensen met psychische klachten, dan moet je wel voorzichtig zijn met de manier van aanpak, sommige dingen lijken op het eerste oog heel vreemd, maar door een ziektebeeld of zelfs een roep om aandacht kan het wel verklaard worden. We hebben hier ook niet het beleid dat we zomaar de ene ban na de andere uitdelen zonder enig contact met die persoon, dat vind ik trouwens een groot goed en zeer sterk punt. Soms glippen dingen ook wel eens door de aandacht heen, door de vele postings en door andere bezigheden die we naast het forum hebben, hiervoor hebben we de knop bij elke posting die je kan indrukken om melding te maken van iets wat jou opvalt en waar je wil dat wij eens naar kijken, dit zullen we ook met alle liefde doen en daar ook een reactie op terug geven.

-We hebben hier een voorwaarden en disclaimer topic waar in vermeld wordt dat er "huis/tuin en keuken psychologen" reageren en geen beroepsmatige psychologen, mijn ervaring is inderdaad wel dat mensen zulke topics niet lezen, maar dan zou je onder elke subfora een melding neer moeten zetten met die mededeling?

Betty

26 aug 2009 07:16

maar je kan toch een andere 'onder ons'maken,één voor leden die toestemming vragen na 100 berichten.

Dan blijft onder ons gewoon bestaan.

is er alleen een extra forum bij.

Liever een geheimzinnige sfeer dan wat er nu gebeurt,dat iedereen in kan loggen om dan onder ons kan zien.
Voor sommigen is die drempel niet zo hoog.

Tess2

26 aug 2009 14:52

Hallo Michel, bedankt voor je reactie ik was eigenlijk niet meer vanplan mijn mening te geven gezien ik het goed gezien had dat het aan de moderator(s?)was maar hier toch nog een keer mijn visie.

Die forumrang geeft een ander in één keer inzicht in hoe lang iemand al deel neemt aan het forum... dit kan handig zijn om een beeld te hebben wie je tegenover je hebt. Neemt niet weg dat iemand die al jaren lid is niet per definitie een goed advies zou geven en iemand die nog maar net lid is dit niet kan maar zegt wel wat over de 'binding' met het forum.

Ben het totaal met Betty eens het zou gewoon fijn zijn als de vaste club op het forum een plekje zou krijgen waar alleen mensen die wat langer en intensiever aan het forum deel nemen op zouden kunnen. Geeft iemand ook de gelegenheid dat als er iemand uit zijn naaste omgeving ineens op het forum verschijnt (kan ook per toeval hé) om zijn eigen bijdrage te verwijderen.

Geloof ook best dat er enorm veel werk verricht wordt maar in mijn ogen wordt er toch hier en daar wat eenzijdig gelezen wordt door mods (sorry als ik me hier in vergis... ) en een leugentje om bestwil is goed hoor maar een afgeschermd topic is iets anders als een verwijderd topic ;). Voor een verwijderd topic heb je geen premissie nodig om het te lezen en dit was in de betreffende situatie wel zo. Maar inderdaad het rode uitroepteken werkt goed ik zal hem gebruiken als het nodig is dan is het betreffende bericht in ieder geval onder de aandacht.

Tja het staat inderdaad onder Disclam dus is de verwachting van sommige mensen niet terecht toch zou het geen kwaad kunnen bijvoorbeeld op de startpagina een tekst te zetten waaruit blijkt dat het een forum is van mensen die geïnteresseerd zijn in psychologie en niet van psychologen. Het is niet iets dat mij zozeer stoorde maar als ik een topic zie verschijnen 'vraagje aan een psycholoog...' dan denk ik niet dat het voor iedereen duidelijk is en dat de berichtjes van lotgenoten en mensen die goed bedoelde adviezen geven verkeerd worden ingeschat.

Nja het zijn maar een paar ideetjes...
:knuffel:
Liefs, Tess.

Faker

26 aug 2009 15:21

Sorry tess ik ben het niet met je eens want waarom moet er verschil zijn tussen mensen, jij zou graag zien dat er een verschil is tussen de vaste kliek en ne nieuiwe leden, dat haal ik uit jje verhaal?
Waar ben jij mee bezig dan, juist, om te zorgen dat mensen moeten verdienen erbij te horen ofzo aan de hand van het verdienen van een rang aanhet aantal berichten of zoiets?
Dan zou ik dus het recht hebben jouw de mond te snoeren als ik get ergens niet mee eens ben ofzo?
Sorry tess ik vind dit onderwerp echt niet ten goede komen aan het forum want op dit forum zijn we gelukkig juist allemaal gelijk en dat zag ik graag gehandhaaft!
Dat alleen omdat men dan niet gelijk alles kan lezen in onder ons?
Het is aan de schrijver van de berichten wat men wel en niet mag lezen en zo is het dus ieders eigen verantwoordelijkheid op wat men van elkaar te weten komt en niet afhankelijk van iemands rang..
Er staat niet voor niks bij onder ons dat men echt vertrouwelijke informatie t best via pb uitwisselt..
Deze hele discussie vind ik vreemd en ik ben erg blij dat jij t hier niet voor t zeggen hebt want het hele forum zou z n openheid en laagdrempelige toegankelijkheid verliezen

rose

26 aug 2009 15:23

Hey Tess,

Die rangen, ik zie nog steeds geen meerwaarde als ik eerlijk ben.. Wat maakt het verschil als je ziet dat iemand 1000 posts heeft gemaakt of 10?
Wat maakt het qua helpen van anderen uit in hoeverre je 'binding' hebt met het forum?
Er zijn genoeg leden die heel goed advies geven aan andere leden, maar die niet veel posten verder..

Plus zoals Michel al gezegd heeft, we hebben al een keer rangen gehad, maar dat werd absoluut niet goed ontvangen omdat men toen juist vond dat het er niet toe doet hoeveel posts iemand al heeft of in hoeverre iemand hier aanwezig is..

Ik zie ook genoeg leden, waar ik er 1 van ben, die hier heel vaak aanwezig zijn maar die vooral veel posten bij het Grand Cafe.. En ik wil hier niemand mee tegen de schenen schoppen, maar dat zijn natuurlijk niet echt de meest nuttige posts meestal, maar dan zou er wel een hoge rang aan verbonden zijn?
Nee ik vind dat niet kloppen..

Dit forum draait op het helpen van mensen, het luisteren naar anderen, het hoort puur te blijven en niet verbonden te zijn met een bepaalde status..
Geloof ook best dat er enorm veel werk verricht wordt maar in mijn ogen wordt er toch hier en daar wat eenzijdig gelezen wordt door mods (sorry als ik me hier in vergis... ) en een leugentje om bestwil is goed hoor maar een afgeschermd topic is iets anders als een verwijderd topic ;).
Ik vind het eerlijk gezegd ook redelijk flauw dat je nu dit er weer bijhaalt.. Ik neem aan dat het over het topic van Leeuwtjuh gaat..
In dat geval snap ik niet helemaal precies wat je nu bedoelt met afgeschermd, want dat topic is wel gewoon verwijderd van het forum.. Het staat in het gesloten moderatorgedeelte, net als alle andere topics die niet goed zijn gegaan of waar ruzie is ontstaan.. Er zit dus verder helemaal niks achter en zoals ik al zei, ik vind het flauw om dit nu nog een keer naar boven te halen.. Ik geloof niet dat jouw ideetjes hierover gingen..

En over een afgeschermd deel voor leden die echt lang lid zijn, of zoals jij dat noemt, de vaste club, moet denk ik goed nagedacht worden.. Het klinkt heel makkelijk, maar het zal moeilijk te realiseren zijn..
Je moet je bedenken wie er dan wel mogen komen volgens jou.. Mensen met een bepaald aantal posts? Mensen met alleen nuttige posts in jouw ogen? De rest die niet 'nuttig' post word buitengesloten?
Ik vind het heel wat hoor, wat jullie vragen.. Dat gaat geheid problemen opleveren..

xxx
Rose

Faker

26 aug 2009 15:31

Ik vind dan ook dat t forum moet blijven zoals het nu is en als iemand vind dat ie t beter kan, een eigen forum is zo aangemaakt lijkt me dan ben je zelf de baas..

Tess2

26 aug 2009 15:55

Nee ik voel me niet verantwoord voor het 'er bij halen van Leeuwtjuh haar topic' gezien iemand anders dit hier ten sprake brengt en er openlijk gereageerd wordt. Het is prima dat een dergelijk topic voor mods beschikbaar blijft hoor maar dat is niet het standaard verwijderen want ik neem aan dat niet alle verwijdede topics bewaard blijven. Inderdaad laten we dit er verder buiten halen want dit zijn weer al iets te veel zinnen over een off-topic onderwerp.

Laten we nu dus zeggen dat het idee van een afgeschermd deel voor mensen die wat langer mee posten nog overblijft en door sommigen gedragen wordt. Natuurlijk weet ik niet of dit kan (ik kan het met andere forum's vergelijken maar die zijn misschien anders qua mogelijkheden) maar dat zou mooi zijn als daar naar gekeken wordt.

Cis... ik snap dat het forum je aan het hart gaat en ik begrijp dat jij een andere mening hebt maar hey ik sluit niemand buiten wat zijn nu 100 posts als je deel wil blijven nemen? Dat jij het open wil houden is prima maar er zijn ook mensen (ik denk niet dat ik alleen ben) die het fijn vinden om te weten als iemand uit de real-life wereld mogelijk morgen zijn of haar topic kan lezen. Zoals het nu is kunnen we gewoon Onder Ons zonder registratie toegankelijk maken want zo veel extra informatie haal je niet uit een registrstie.

love3 Tess.

Tess2

26 aug 2009 15:58

Oh ja... die forum rangen zijn ook niet bedoeld om iemand de mond te snoeren en het kan gewoon grappig zijn als dit op een leuke manier gedaan wordt. Heb dit gezien op een ander forum en daar wordt niemand de mond gesnoerd hoor omdat ie 'Groentje' is :) !
Was maar een ideetje... ik hoor het wel of het gedragen wordt.
3some Tess.

rose

26 aug 2009 15:59

Tess2 schreef:Nee ik voel me niet verantwoord voor het 'er bij halen van Leeuwtjuh haar topic' gezien iemand anders dit hier ten sprake brengt en er openlijk gereageerd wordt. Het is prima dat een dergelijk topic voor mods beschikbaar blijft hoor maar dat is niet het standaard verwijderen want ik neem aan dat niet alle verwijdede topics bewaard blijven. Inderdaad laten we dit er verder buiten halen want dit zijn weer al iets te veel zinnen over een off-topic onderwerp.
Tess,

Als het zo moet dan ga ik niet meer op je reageren hoor.. Wat is dit flauw zeg..
Hoe weet jij nou wat er achter de schermen gebeurt? We hebben een vast subforum daar voor verwijderde onderwerpen of posts die daar standaard in terecht komen.. Dus ga me nu niet zeggen dat ik lieg of niet eerlijk ben..

Maar idd, dit zijn meer dan genoeg off-topic zinnen voor dit onderwerp..

Op de rest ga ik niet meer reageren, dat heb ik al gedaan door mijn mening erover te geven..

xxx
Rose

Leeuwtjuh

26 aug 2009 16:00

Tess2 schreef:ik hoor het wel of het gedragen wordt.
Schijnbaar niet; anders waren er wel positievere reacties ;)

Faker

26 aug 2009 16:03

Tess, JIJ bent verantwoordelijk voor wat een ander over jou leesr, niet het forum, als mensen uit real life daar niks van hoeven te lezen dan gebruik je dus de pb functie, die is nooit of te nemer toegankelijk, zelfs niet voor het forumbeheer
Dat gedoe over die 100 posts, Rose zei het al, iemand plakt 100 flauwekulposts, nieuwsberichten of zo en zou daarmee ee rang verdienen als zijnde iemand die kan helpen?
Ik vraag me af hoor hoe je dat wilt realiseren en dan heb ik nog een vraag?
Is het niet belangrijker om te kijken naar de inhoud van posts van mensen wat betreft het wel of niet iemand terzijde te kunnen staan als naar de hoeveelheid posts die iemand plaatste?
Nogmaals, ik vind dit topic echt onzin, het zou wat mij betreft zo dicht kunnen want het raakt kant noch wal

Tess2

26 aug 2009 16:07

Tjonge jonge... verwijder dit topic dan zoals ik gisteren zij als jullie het zo'n slecht idee vinden. Het lijkt wel of ik een dood zonde bega met hier wat ideetjes te opperen en is wel tekenend voor de zogenaamde openheid gezien er een vast clubje nu bovenop me zit.
Dus haal maar weg... en mijn excusses dat ik mee probeer te denken!

rose

26 aug 2009 16:11

Ik ga het niet verwijderen.. Ik heb het voor nu op slot gegooid..

Vind het niet echt nodig om weer door te gaan op Leeuw haar topic.. Dat heeft hier niks mee te maken en vind het jammer dat je er zo over valt dat het volgens jou niet verwijderd is.. Want dat is het wel.. En als je me dan vervolgens niet geloofd als ik zeg dat ALLE verwijderde topics naar de modcorner verplaatst worden, dan heb ik inderdaad niks meer te zeggen nee..

Ik zal dit topic aan Frank laten lezen zodat hij jouw ideetjes kan bepalen en dan komt hij er een concreet antwoord op geven (nadat het allemaal is besproken) over wat hij ervan vindt..

xxx
Rose

Terug naar “Feedback en algemene informatie”