anoniem5342
Contacteer: Website

Off topics: Kankerpatiënten valse hoop geven

30 okt 2014 09:07

Kun je dit doorsturen naar iedereen? Het gaat om een middel tegen kanker.
Do not be afraid of cancer. The cancer cure has been found.
Please forward this to ALL cancer patients!!!
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 31 okt 2014 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar website verwijerd

Radius

Re: anoniem5342's topic

30 okt 2014 12:32

Je presenteert het als een bewezen middel. Hoeveel mensen zijn hiermee al genezen? Als het bewijs niet overvloedig is, kan je het beter presenteren als iets dat patiënten zouden kunnen proberen. Bovendien, wat is de exacte dosering? "Take one sip and throw the rest away" zegt weinig over wat nu precies de juiste hoeveelheid is. Sommige mensen zullen 20 ml innemen, terwijl anderen een slok van 150 ml nemen. Moet deze dagelijks worden ingenomen?
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

volhoudertje
Moderator

30 okt 2014 12:55

anoniem5342 schreef:Kun je dit doorsturen naar iedereen? Het gaat om een middel tegen kanker.
Aha, we zijn weer terug bij het vermeende wondermiddel tegen kanker! Je vervalt in herhaling.
Je hebt pagina's lang over dat mislukte wondermiddel tegen kanker liggen zeuren, dat verhaal kennen we
al hoor, meneer de amateur oncoloog.
* Liebe Macht Frei *

Memories

30 okt 2014 13:19

Ik geloof zeker in de werking van Alternatieve Geneeswijzen.
Maar als het om de ziekte kanker gaat en daarover gesproken gaat worden rondom die sector, haak ik af.
Sorry Anoniem, ik ben er voorlopig helemaal klaar mee.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Memories

30 okt 2014 13:22

Ga alsjeblieft weg!!

Radius

30 okt 2014 17:29

Waarom zou hij weg moeten? Hij heeft duidelijk geen kwade bedoelingen, hij biedt zijn advies immers kostenloos aan kankerpatiënten (die er heus niet al hun hoop op zullen vestigen) en zal pas een sponsor krijgen als de methode blijkt te werken. Of die nu werkt of niet, dit forum is er toch voor bedoeld dat iedereen kan delen wat op zijn hart ligt?

Memories

30 okt 2014 17:56

Radius schreef:Waarom zou hij weg moeten? Hij heeft duidelijk geen kwade bedoelingen, hij biedt zijn advies immers kosteloos aan kankerpatiënten (die er heus niet al hun hoop op zullen vestigen) en zal pas een sponsor krijgen als de methode blijkt te werken. Of die nu werkt of niet, dit forum is er toch voor bedoeld dat iedereen kan delen wat op zijn hart ligt?
Ik bedoel weg met zijn praatjes over dat soort kankergeneespraatjes. Op dat soort manieren. Daar kan je mensen behoorlijk mee kwetsen. Mensen die bijvoorbeeld te horen hebben gekregen dat ze na (vele) mogelijkheden tot genezing terminaal zijn verklaard en niet meer lang zullen leven. Mensen die anderen kennen waarbij er niets meer mogelijk is. Mensen die anderen hebben verloren aan de ziekte kanker na wellicht ook veel behandelingen. Je kan op veel manieren mensen met dat soort praatjes kwetsen, verdriet doen, pijn doen.
Daarnaast heeft hij op zich geen resultaten die goed aantonen hoe het in elkaar steekt, niet echt resultaten die laten zien dat het werkelijk alleen door deze mogelijkheid komt dat iemand is genezen, hij is al jaren bezig met dit soort dingen en sponsoren heeft hij niet gevonden, niet hier.
Daarnaast kan hij hier mensen in een zeer kwetsbare tijd van hun leven mee raken, die soms zelfs alle hoop gericht hebben op deze methode die alles aangrijpen omdat ze wanhopig zijn.
Zonder duidelijkheid en alleen maar met geroep en aanprijzen opeens van zoiets vind ik dat je op deze manier mensen niet moet gaan bereiken. Deels is het zelfs dan valse hoop geven.
En van de manier waarop hij het aanprijst krijg ik een zeer, zeer vieze smaak van in mijn mond, zo van: geef het aan iedereen door! Te triest voor woorden vind ik het persoonlijk. Alsof het een wonderlijke iets zou zijn. Nou, echt niet dus.

Het maakt mij woedend, ziedend, furieus!! Ik heb er eigenlijk geen goed woord voor over.
En daarnaast vind ik dat hij aan zichzelf moet werken, want dat is ook nog een punt. Op deze manier mensen iets aanbieden met vaak een toestand van hem waar ik mijn vraagtekens bij zet, is ook nog niet eens uit te leggen en heel kwalijk op dat moment.

En ja, je kan het wel voor ieder op gaan nemen of in discussie gaan, maar dit gaat werkelijk te ver. (Mijn mening dan.)

Radius

31 okt 2014 00:30

Heb je dit gelezen?
The cancer cure has been found! You can cheaply get it at many stores. You don't need to pay us anything. Just send us a message that you were thankful.
Het is overduidelijk dat hij van zijn gelijk overtuigd is en niet probeert mensen op te lichten. Vind je dit nou niet het minste beetje schattig? Ik heb zelf meerdere naasten verloren aan deze ziekte, maar voel me niet gekwetst of beledigd.

Hij lijkt zelf in dit middel te geloven en hij biedt mensen gratis het advies om het voor weinig geld bij de drogist te kopen. Ook al zou het niets uithalen om de supplementen in te nemen, het is niet alsof mensen er al hun hoop op zullen vestigen. Het lijkt me ook geen kwaad te kunnen om het te proberen. Jaren terug is ene dokter Moerman bekend geworden met zijn vitamine C behandeling. Hij leek wel degelijk een aantal mensen genezen te hebben.

Maar ach, door al die kwakzalvers die schaamteloos hun patiënten uitmelken snap ik wel dat je negatieve associaties krijgt bij mensen die beweren een oplossing te hebben zonder het met bewijs te onderbouwen.
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 31 okt 2014 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat ingekort

volhoudertje
Moderator

31 okt 2014 00:50

Radius schreef:Vind je dit nou niet het minste beetje schattig?
Hij lijkt zelf in dit middel te geloven en hij biedt mensen gratis het advies om het voor weinig geld bij de drogist te kopen.

Ik vind het verre van ‘schattig’ als je mensen die aan kanker lijden valse hoop geeft.
* Liebe Macht Frei *

Radius

31 okt 2014 11:56

Als je het gehele citaat had laten staan hadden mensen zelf kunnen oordelen of het valse hoop geeft of niet.
Most of the research on [x] and cancer has been done in cell culture or animal studies. These types of studies can suggest possible helpful effects, but they do not provide proof that such effects can be achieved in humans. It is still unclear how well [x] is absorbed by the human body when taken by mouth. Controlled clinical trials are needed to show whether [x] has helpful properties in humans.

Studies done in cell cultures have shown that [x] has activity against some types of cancer cells. This may be due to its antioxidant or anti-inflammatory properties, or it may be due to other mechanisms. Recent studies suggest that [x] can slow the growth of cancer cells and can help foster apoptosis, a form of natural cell death that doesn't happen in most cancer cells. Some studies in animals have shown that [x] may help protect against certain types of cancer, particularly colon cancer.
Er is nog niet voldoende studie gedaan naar [x] als medicijn, maar als je het nazoekt zal je wetenschappelijk bewijs vinden dat het helpt bij de behandeling van kanker. Zoals ik al eerder zei behandelde ene dokter Moerman in de jaren '70 zijn patiënten met vitamine C, en niet zonder succes. De combinatie van deze twee hoeft helemaal niet zo'n gek idee te zijn. Ik denk dat je mensen tekort doet als je het ze niet laat proberen. Veel patiënten zijn namelijk al 'uitgedokterd' en bereid om alles te proberen (zonder dat ze genezing verwachten). Sommige van deze groep zijn destijds door Moerman genezen. Het komt op me over alsof kankerpatiënten worden neergezet als onredelijke mensen die niet zelf kunnen oordelen waar ze hun hoop vestigen. Dat vind ik eerder beledigend dan het gratis aanbieden van een onbewezen medicijn. Daarbij, anoniem mag dan problemen hebben, dat betekent niet dat al wat hij zegt afgekapt moet worden.

volhoudertje
Moderator

Re: Kankerpatiënten valse hoop geven

31 okt 2014 12:59

Radius schreef:Het komt op me over alsof kankerpatiënten worden neergezet als onredelijke mensen die niet zelf kunnen oordelen waar ze hun hoop vestigen. Dat vind ik eerder beledigend dan het gratis aanbieden van een onbewezen medicijn.
Daarbij, anoniem mag dan problemen hebben, dat betekent niet dat al wat hij zegt afgekapt moet worden.

Ik laat de kromme uitspraak over kankerpatiënten graag voor jouw rekening, Radius. Het lijkt me niet dat we een 'amateur oncoloog' via dit forum de kans moeten bieden om een vermeend wondermiddel tegen kanker onder de aandacht te brengen. Dat er bij het desbetreffende forumlid sprake is van enige problematiek heeft daar weinig mee te maken.

Wat dr. Moerman betreft sla je de plank behoorlijk mis. Moerman was tot de conclusie gekomen dat er een verband zou kunnen bestaan tussen voeding en kanker. Zijn conclusies zijn hoofdzakelijk gebaseerd op onwetenschappelijk onderzoek op duiven, Moerman was naast huisarts namelijk een enthousiast duivenmelker. Van het naar hem vernoemde Moermandieet is echter nooit bewezen dat het een helende werking kon hebben. Het Moermandieet staat te boek als dubieus.

Moerman was een middelmatige plattelandsdokter die maar ternauwernood geslaagd was voor zijn studie medicijnen. Hij was bovendien antisemiet.
* Liebe Macht Frei *

Memories

Re: Off topics: Kankerpatiënten valse hoop geven

31 okt 2014 13:47

Maar ach, door al die kwakzalvers die schaamteloos hun patiënten uitmelken snap ik wel dat je negatieve associaties krijgt bij mensen die beweren een oplossing te hebben zonder het met bewijs te onderbouwen.
Daar gaat het maar voor een deel om. Er zijn geen middelen die kanker genezen bij een drogisterij verkrijgbaar. Er zijn geen middelen bij een drogisterij verkrijgbaar die mensen genezen in een vergevorderd stadium en uitbehandeld zijn. Terminaal zieken. Daar helpen geen vitamine pillen tegen. Deze mensen gaan gewoon dood.

Hoogleraren doen al jaren onderzoeken en er worden gelukkig positieve resultaten geboekt. Ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat er nog meer positieve berichten over komen.
Vandaar ook de acties voor onderzoek en leefbaarheid. Voor meer genezing. Maar als je goed hebt opgelet is daar veel meer voor nodig dan vitaminepillen. Hoogleraren zijn jaren bezig met onderzoeken en resultaten leveren, stukje bij beetje komen er punten waar men gelukkig mee verder kan. Vaak zijn het moeilijke studies. Het heeft tijd nodig om bepaalde dingten te ontdekken en gelukkig zie je dan ook dat ze vooruit komen. Maar je kan mij niet verkopen dat Anoniem the man is in dit systeem. Zeker niet op deze manier.
Hoogleraren zijn er al jaren mee bezig en geven dat het mogelijk zou kunnen zijn dat over wat jaren (bepaalde) kankersoorten chronisch kunnen worden. Dat zou kunnen. Hopelijk komen ze zover. Maar ik geloof dat ze er wel bij vermeldden, dat patiënten dan medicijnen moeten blijven slikken. Niet enkel vitamines dus, gecontroleerde, stabiele medicatie.

Dat mensen het willen proberen: prima. Maar daarmee hebben ze ook een risico. En ik vind het heel erg dat het op deze manier wordt verkondigd en het ook nog eens zo wordt aangegeven dat iedereen het maar moet doen en dat het doorgestuurd moet worden. En wees niet bang voor de ziekte kanker. Dat vind ik ontzettend naar en wel over de ruggen van mensen. Als het om volwassenen gaat, maar zeker ook als het om kinderen gaat. (Waarvan volwassenen vaak hopeloos zijn en wanhopig.) "Jij wordt niet beter, maar deze meneer zegt dat je dit moet nemen, dan is er nog hoop, ja, zelfs na alle behandelingen, zelfs na alle mogelijkheden." Kinderen nemen hewt in, merken na later in alle waarschijnlijkheid dat het niet gaat werken en zijn nog meer kapot. Nog meer kapot van verdriet. En hetzelfde zou gelden voor volwassenen. En nogmaals, dat vind ik over de ruggen van mensen. Hun verdriet, hun wanhoop.

Wat ik al eerder aangaf ik geloof in Alternatieve Geneeswijzen, ik geloof ook dat er vormen helpend kunnen zijn, absoluut. Maar dat van Anoniem rondom kanker op die manier genezen gaat mij te ver.

Memories

31 okt 2014 13:51

En laat ik duidelijk zijn Radius: Nooit zou ik kankerpatiënten neerzetten als mensen die onredelijk zouden zijn. Natuurlijk hebben ze eigen keuzes. Gelukkig wel. Maar ik zet wel grote vraagtekens bij het vermelden van Anoniem. En dat is iets heel anders. Daarnaast geef ik een mening over hoe ik het zie en er tegenaan kijk.

volhoudertje
Moderator

31 okt 2014 16:03

Radius schreef:Daarbij, anoniem mag dan problemen hebben, dat betekent niet dat al wat hij zegt afgekapt moet worden.
Ik wil hier aan toevoegen dat Anoniem5342 al jaren in de weer is om zijn zelf verzonnen wondermiddel tegen kanker via diverse websites en fora te promoten. Hij krijgt regelmatig zware kritiek van deskundigen, maar laat zich hier door niet uit het veld slaan en volhardt in zijn veronderstelling dat hij het wondermiddel tegen kanker gevonden heeft.

Het lijkt me voldoende reden om Anoniem’ s pogingen dit ‘wondermiddel’ via deze site te promoten af te kappen.
* Liebe Macht Frei *

Radius

31 okt 2014 17:41

Dat zal allemaal wel zo zijn. Ik heb een boek gelezen over Moerman waarin verklaringen staan van genezen patiënten. Als ik jou mag geloven zijn dat allemaal leugens. Ik ben me bewust van de reacties van 'experts' op anoniems uitingen. Die mensen hebben stuk voor stuk een goede opleiding gevolgd, doch elke arts zal erkennen dat op het gebied van geneeskunde slechts een fractie van al wat mogelijk is ook bekend is. Ik vermoed dat niet een van deze 'critici' de moeite genomen heeft om het middel nader te onderzoeken en dat de kritiek voornamelijk gebaseerd is op "het staat niet in mijn boekje". Natuurlijk zal een patiënt niet blindelings stoppen met zijn reguliere behandeling voor een onbewezen methode, dat soort stappen neem je als alle hoop op genezing verloren is. Het is overigens wel aangetoond dat bepaalde antioxydanten helpen bij het voorkomen van kanker.

Memories

31 okt 2014 17:47

Zeg nu eens eerlijk Radius: Jij weet toch zelf ook wel dat er geen middelen tegen kanker in een drogisterij te vinden zijn?

Dat bijvoorbeeld gezonde voeding zou kunnen helpen om geen kanker te krijgen of wellicht wat minder kans, daar kan ik nog inkomen.
(Gezonde voeding is voor iedereen belangrijk.) Maar ook dat wil echt lang nog niet zeggen dat mensen die een gezonde levensstijl hebben, geen kanker krijgen.
-En dit is nog maar een heel klein puntje.

volhoudertje
Moderator

31 okt 2014 19:33

Radius schreef:Ik heb een boek gelezen over Moerman waarin verklaringen staan van genezen patiënten. Als ik jou mag geloven zijn dat allemaal leugens.
De bevindingen van Moerman zijn omstreden en totaal niet wetenschappelijk onderbouwd. Moerman geldt als
één van de grootste kwakzalvers van de vorige eeuw. Bovendien was het een antisemiet en die deugen per definitie niet.
Maar het staat je uiteraard vrij om onvoorwaardelijk in deze man te geloven.

We kunnen er echter gevoegelijk van uitgaan dat de kans uiterst gering is dat Anoniem5342 het ultieme middel tegen kanker heeft gevonden. Er is ook geen enkele reden om hem wat dat betreft het voordeel van de twijfel te gunnen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Geneeswijzen”