keesb

Wat is er aan de hand met mij

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij hier iets over kunnen vertellen.

Sinds een jaar of 5 (denk ik) speelt dit.
Ik denk vaak na over het verleden als ik een momentje heb voor mij zelf.
Het gaat vaak over dingen die mensen hebben gezegd tegen mij, die dan in eens terug komen.
Verder denk ik er niet over na wat ik anders had willen zeggen of doen.
De situatie die voor bij komen zin soms weken/maanden/jaren geleden.

Ik heb dit minimaal 10 keer per dag
Soms schrik ik er van.

Herkend iemand dit?

groetjes Kees
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat is er aan de hand met mij

Waarom schrik je er van? Het lijkt me een normaal verschijnsel dat mensen af en toe terugdenken aan situaties of gesprekken die zich vroeger hebben afgespeeld. Dat gaat soms bewust, of onbewust, maar herinneringen ophalen als je even een momentje voor je zelf hebt lijkt me heel gezond en normaal.
* Liebe Macht Frei *
Roady

Re: Wat is er aan de hand met mij

Wat ik me afvraag is waarom je nu pas (na vijf jaar) er een "probleem" in lijkt te zien.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wat is er aan de hand met mij

Ik herken het. Sinds ik op mijzelf woon en alle vrije tijd heb voor mijzelf, denk ik ook geregeld na. Dat proces is versterkt door de psycholoog.

Ik zie mijzelf in de derde persoon, en zie mijzelf de fout of gebeurtenis gebeuren. Soms leid zo'n flashback tot nieuwe inzichten. Maar het is denk ik ook een manier om de dingen waarmee ik zit te verwerken.

Soms is het ook fijn als ik die gedachten niet heb. Het maakt het leven simpeler.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: Wat is er aan de hand met mij

Hoi Keesb,

Ik kan me goed voorstellen dat je er soms van schrikt als je er plotseling aan moet denken. Ik herken dat wel, soms heb je niet eens door dat je in je gedachten zinkt. Het is niet zo raar als dat het voelt, want misschien heb je al die gedachten de laatste jaren gewoon weggedrukt. Dat kan. Zodra je in de rust komt, of alleen bent, word je overspoeld door gedachten en dingen/ gebeurtenissen die terug komen. Dat kunnen positieve dingen zijn maar ook negatieve dingen, en dat laatste is inderdaad erg vervelend.

Wat hebben bepaalde mensen tegen jou gezegd, dat het nu ineens terug komt? Hebben ze jou gekwetst? Ik kan nu wel zeggen dat je daar ver boven moet staan, maar dat is moeilijk. Ik hoop dat je gauw wat rust vind, en dat het niet je leven overneemt. Wees er snel bij, nu je daar zelf nog een keuze in hebt. Ik weet hoe het is om dingen jaren lang op te kroppen. Alles wat ik daarover kan zeggen, is dat het alles behalve goed voor je is. Dat het je mentaal sloopt.

Sterkte.
It seems like nothing has changed, but everything is different now.
keesb

Re: Wat is er aan de hand met mij

Beste allen,

Bedankt voor de reacties,
Roady ik heb er nooit bij stil gestaan, het leven ging van zich zelf.
Toch is 9 van de 10 negatief.
Nogmaals bedankt en fijne feestdagen.

Kees
Roady

Re: Wat is er aan de hand met mij

Beste Keesb,

Zou het zo kunnen zijn dat bepaalde dingen nu als het ware aandacht vragen?

Negatieve dingen zijn dingen die niet leuk zijn. Maar die wel "iets" met je hebben gedaan. Blijkbaar ben je nu in een fase aangekomen dat je eraan toe bent om dingen te verwerken. Daar vraagt je lichaam blijkbaar om. Als je de mogelijkheid hebt, is het misschien verstandig om deze dingen met iemand anders te delen.

Ik wens je er veel sterkte bij.

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”