Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 13 okt 2021 16:07 Pfff ik word daar zo onzeker van.
Ik vind het vooral heel erg als ik in mijn werkauto rijd door mijn eigen dorp/stad.
Ik had namelijk op de avond dat ik denk wat gedaan te hebben ook mijn werkkleding aan dus ik ben bang dat als iemand dus mij aankijkt als ik in mijn werkbus zit ik herkent word via de bedrijfsnaam.
Er is niets en er is niets gebeurd.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Het blijft me in de greep houden, ik zie steeds weer mensen die mij aankijken of als ze een gesprek houden kijken ze me ineens aan.
Vandaag gebeld met het ziekenhuis waar ik in behandeling ga, ik wilde weten hoe ver ik op de wachtlijst sta, dat kon ze niet zien.
Wel kon ze zien dat ik er sinds augustus op sta en er dus MINIMAAL 8 maanden wachttijd is🙄
Vandaag ben ik mijzelf eens af gaan vragen of ik nog wel zin heb in het leven althans in dit leven, en nee dat heb ik niet meer.
Ik vroeg aan de dame aan de telefoon wat ik moest doen omdat ik het dus niet meer lang ga volhouden zo.
Bel de huisarts en misschien kan die de crisisdienst benaderen.
Ik ben er helemaal klaar mee met dit leven, er moet wat gaan veranderen dit kan ik gewoon niet meer lang volhouden.
Vandaag begon ik mij af te vragen of een overdosis medicatie een oplossing zou wezen.
Het lijkt wel of ik geen andere uitweg meer kan zien.
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Dwanggedachte en angsten

Dat is een lange wachttijd als je zo op hulp zit te wachten zeg :(. Dat is echt zwaar. Ik snap dat je daar geen zin in hebt, maar dwang is wel goed te behandelen dus hou vol want het is het waard. Daar moet je in geloven. Blijf tegen jezelf helpende dingen zeggen en blijf geloven in je onschuld. Kun je in de tussentijd, na deze tijdelijke crisis, niet sneller eerst bij een andere professional terecht, bijv. een praktijkondersteuner huisarts of een maatschappelijk werker? Ik wens je veel sterkte, maar het gaat beter worden. Dat werkt zo bij dwang, de angst kan heel intens worden en lijken of die nooit meer voorbij gaat en steeds erger wordt, maar angst neemt ook altijd weer af en blijft niet toenemen. Altijd. Daar moet je in geloven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Helaas speelt het probleem in de zorg in heel Nederland. Gemiddeld is de wachttijd inderdaad zo'n drie kwart jaar. Dat is al een hele tijd zo en dat gaat ook niet zo gauw veranderen. Blijf in contact met de huisarts! En bespreek deze gedachten, dan kan er mogelijk worden ingegrepen als het echt te gevaarlijk gaat worden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Dwanggedachte en angsten

Hoe is het @annoniempje88?

Heb ook wel last van ocd.

Een hele bekende soortgelijke dwanggedachten is, dat iemand denkt dat hij/zij iemand aangereden heeft.

Maar je bent echt wat ik in je post lees een goed mens, dat mag je echt niet vergeten!
Kreeg natte ogen van je post omdat ik weet hoe het een hel kan zijn om dwanggedachten te hebben en controleren kan je hemaal slopen.

Ik hoop dat ik wat kan helpen.😄
Het is goed dat je hier wat van je af kunt schrijven. Kun je er goed met je vriendin over praten? Ik denk dat het wat verlicht.👍
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

112019 schreef: 18 nov 2021 01:43 Hoe is het @annoniempje88?

Heb ook wel last van ocd.

Een hele bekende soortgelijke dwanggedachten is, dat iemand denkt dat hij/zij iemand aangereden heeft.

Maar je bent echt wat ik in je post lees een goed mens, dat mag je echt niet vergeten!
Kreeg natte ogen van je post omdat ik weet hoe het een hel kan zijn om dwanggedachten te hebben en controleren kan je hemaal slopen.

Ik hoop dat ik wat kan helpen.😄 Het is goed dat je hier wat van je af kunt schrijven. Kun je er goed met je vriendin over praten? Ik denk dat het wat verlicht.👍
Hallo,

Momenteel gaat het wel, maar zoals je waarschijnlijk zelf weet kan dat morgen weer heel anders zijn. Het stukje van denken iemand aangereden te hebben klinkt voor mij ook heel bekent, ik “had” hier ook vaak last van! Ik reed soms kilometers terug om te kijken of er niks was en dan was ik pas gerust gesteld.

Helaas werkt dat met de dwang waar ik nu mee rond loop niet zo makkelijk. Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik enorm last heb op zijn tijd van woede buien. En dan vooral gericht naar 1 persoon endat is de man die mijn vriendin heeft verleid tot vreemdgaan. Afgelopen zomer heb ik hem uit woede klappen gegeven op zijn gezicht, maar de opluchting is maar van korte tijd.

Omdat ik heel goed met mijn wijkagent om gaat ben ik 2 weken geleden naar hem geweest en hem gemeld dat ik hulp nodig heb ivm de woede. Hij heeft toen een zorgmelding gemaakt en nu sta ik op de wachtlijst voor een agressie cursus.

Nee ik ben van nature geen agressief persoon, maar in dit geval is er echt iets gekrenkt in mij, puur omdat de persoon een goede vriend was van ons, en hij wist dat onze relatie op dat moment niet goed liep, waar hij vreselijk misbruik van gemaakt heeft. Mijn wijkagent denkt dat hier dus ook een stukje dwang om de hoek komt kijken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 22 nov 2021 19:04 Omdat ik heel goed met mijn wijkagent om gaat ben ik 2 weken geleden naar hem geweest en hem gemeld dat ik hulp nodig heb ivm de woede. Hij heeft toen een zorgmelding gemaakt en nu sta ik op de wachtlijst voor een agressie cursus.
Wat een super wijkagent is dat, een echte topper! Ik wens je veel succes met de agressie cursus, als die over tijdje van start zal gaan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Gister was ik met mijn vriendin boodschappen doen, zoals jullie weten ben ik bang als (vrouwen) naar mij kijken endan iets te lang kijken.
Nu stonden we af te rekenen en stonden er 2 meiden, ik bleek dus hun helemaal aan te staren volgens mijn vriendin. Ze zei dat ik een soort van de wereld af was en dat ik nergens op reageerde.
Ik probeer dan op dat soort momenten te kijken of ik in de gaten gehouden word door in dit geval de 2 meiden.
Ze hadden in de gaten dat ik keek want de 1 zei iets tegen de ander en werd door beide daarna aangekeken.
Mijn vriendin zegt ik vind het niet gek dat mensen naar je kijken, dit was de eerste keer dat ik dit zag en dat vinden mensen heel vervelend en misschien nog wel eng ook.
Heeft me vriendin hier gelijk in?
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Dwanggedachte en angsten

Ik denk dat je vriendin gelijk heeft. Jij trekt de aandacht op jou met dit gedrag, dus is het logisch dat mensen dan ook kijken. Hoe vervelend ze het vinden weet ik niet: dat ligt er ook aan hoe lang je kijkt en met welke blik en houding enzo. Over het algemeen wordt lang staren denk ik wel als een beetje dreigend gezien.
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Als ik terug denk aan gisteren weet ik dat ik ze de hele tijd bleef aankijken.
Zelfs toen de ene tegen de ander iets verluisterde en ze allebei mij aankeken bleef ik ook kijken, net of ik helemaal in trans ben.
Ik had me mondkapje op en mijn kapison dus ze konden alleen mijn ogen zien, en zelfs dan ben ik bang dat ik herkent word.
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 28 nov 2021 15:08 Als ik terug denk aan gisteren weet ik dat ik ze de hele tijd bleef aankijken.
Zelfs toen de ene tegen de ander iets verluisterde en ze allebei mij aankeken bleef ik ook kijken, net of ik helemaal in trans ben.
Ik had me mondkapje op en mijn kapison dus ze konden alleen mijn ogen zien, en zelfs dan ben ik bang dat ik herkent word.
Dat is een self-fulfilling prophecy. Omdat je bang bent dat je herkend wordt, ga je er extra op letten door hun aan te staren, waarna zij hun aandacht op jou richten en jouw angst denkt dat je herkend wordt. Hiermee voedt je jouw angst. Je moet dat gaan doorbreken door minder te controleren of ze jou herkennen. Het is moeilijk om daar in 1x mee te stoppen, dat moet in kleine stapjes. Hoe minder je gaat controleren, hoe minder de angst grip op jou zal krijgen.
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Dwanggedachte en angsten

Leuk om van je te horen. Praat je er met je vriendin over wat voor spanning je ervaart wat er gebeurd is? En weet ze van bepaalde dwanggedachten? Als iemand je zou moeten helpen en steunen die het dichtstbij je leeft is het wel je vriendin.

Ja, ik worstel ook met dwang en ik flip ook heel vaak. Ik kan mentaal niet veel aan.
Ik moet als ik opsta totdat ik slaap wel 2 of 3 keer niet te veel stilstaan en me knop omdraaien. Het gaat wel beter maar het leven voelt erg rauw. Ik ben ook al een paar keer zo gestrest geworden bij het checken vsn profielen op social media en kan dan allemaal verbanden leggen en eigen verhalen maken.
Ik was ook niet mezelf nu ik me authentieke zelf ben gaat het stukken beter. Maar over dwang oh man, zal er nooit helemaal vanaf komen.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Ik heb een vraag,

Ik bracht een bod uit op marktplaats, geen onzin bod nee een reeel bod op iets wat ik graag wilde hebben.

Ik kreeg antwoord terug: voor die prijs mag je de doos er om heen hebben.

Ik antwoorden daar op lik me reet.
Ja ik weet het het is NIET netjes en ook niet fatsoenlijk wat ik zei, maar ik had zoiets van jou antwoord slaat ook helemaal nergens op, en ik zei lik me reet in de zin van zoek het uit met je zooitje!

Ik kreeg als antwoord dat het abnormaal was wat ik zei en dat ik gerapporteerd zou worden bij marktplaats, naja ieder zijn goed recht om dat te doen.

Vervolgens kreeg ik een berichtje er achter aan, ja ik maakte een grapje, maar wat jij zei is seksuele intimidatie!

Ik zat een beetje perplex de op bank, ik wist gewoon even niet wat ik moest zeggen met zo beschuldiging.
Ik heb totaal geen blad voor mijn mond en ben ook echt wel wat gewend, maar zo beschuldiging…
Nu begon vandaag dus mijn dwang weer, want ja nu bleef ik de hele tijd er aan denken.
Nu ben ik weer de bange dat die gene aangifte gaat zoen wegens seksuele intimidatie, terwijl het met een hele andere context bedoelde?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Dwanggedachte en angsten

Nu ben ik weer de bange dat die gene aangifte gaat doen wegens seksuele intimidatie, terwijl het met een hele andere context bedoelde?
Je hoeft je geen zorgen te maken, we hebben het over Markplaats en niet The Voice en jij bent Annoniempje1988 en niet Jeroen Rietbergen. Met seksuele intimidatie heeft wat er gebeurd is helemaal niets te maken. "Lik mijn reet" tegen iemand zeggen is niet erg netjes, maar dat is alles. Het is te onbeduidend om een klacht over in te dienen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Vraagje over kijkende mensen.

Is het normaal menselijk gedrag dat je elkaar bijvoorbeeld aankijkt als de 1 de winkel uit loopt en de ander de winkel in?

Ik had van de week ook een meisje die keek me aan toen ik met mijn auto langs haar ree, en ik zag in de spiegel dat ze me helemaal na stond te kijken, daar word ik zelf wel erg zenuwachtig van.
Gebruikersavatar
Lena C.
Berichten: 668
Lid geworden op: 07 jan 2019 15:44

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 30 jan 2022 21:36 Vraagje over kijkende mensen.

Is het normaal menselijk gedrag dat je elkaar bijvoorbeeld aankijkt als de 1 de winkel uit loopt en de ander de winkel in?

Ik had van de week ook een meisje die keek me aan toen ik met mijn auto langs haar ree, en ik zag in de spiegel dat ze me helemaal na stond te kijken, daar word ik zelf wel erg zenuwachtig van.
Ja, het is normaal om even oogcontact te maken als je elkaar passeert. En waarschijnlijk keek die andere persoon je na omdat je zelf ook bleef kijken.

Ik weet hoe het kan gaan wanneer je erg angstig bent. Ik heb ook van die periodes dat ik geen enkele blik aankan. Dan blijf ik liever thuis. Sterkte. En probeer te onthouden dat het je eigen angst is die je geprojecteerd ziet in de vorm van andere mensen.
Demons run when a good man goes to war
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Hallo allemaal.

Als ik eerst wil ik laten weten dat ik nu na 3 jaar therapien en diversen medicatie wat mij niet geholpen heeft met betrekking de gedachte dat ik een onbekende vrouw zomaar verkracht heb terwijl ik dronken was. Nu eindelijk na een jaar op de wachtlijst gestaan te hebben mag ik 11 maart op intake bij het amc ziekenhuis in amsterdam, die hebben een afdeling op de psychiatrie voor mensen met een dwangstoornis.
Aangezien ik ook in het verleden ook enorm last heb gehad van dwang in de zin van controle van gasfornuis sloten en ook enorm van het terug moeten rijden of ik geen ongeluk veroorzaakt had.

Waar ik nu vooral last van heb is nog steeds van vrouwen als ze me aankijken. Of het nou een seconde is of 10 seconden, ik word enorm ongemakkelijk van kijkende vrouwen, steeds ben ik weer bang van onee zal ze me herkennen als de verkrachter, zal zei het slachtoffer zijn?
Ik heb er echt enorm veel last van, ik was net bijvoorbeeld bij een aannemer bedrijf hier in de stad, er kwam nog een jongen aan met zijn vriendin, dan word ik zo zenuwachtig, ik ben al op voorhand bang dat ze me aankijkt, wat dus ook gebeurde? Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Nu eindelijk na een jaar op de wachtlijst gestaan te hebben mag ik 11 maart op intake bij het amc ziekenhuis in amsterdam, die hebben een afdeling op de psychiatrie voor mensen met een dwangstoornis.
Aangezien ik ook in het verleden ook enorm last heb gehad van dwang in de zin van controle van gasfornuis sloten en ook enorm van het terug moeten rijden of ik geen ongeluk veroorzaakt had.
Goed nieuws!
Waar ik nu vooral last van heb is nog steeds van vrouwen als ze me aankijken. Of het nou een seconde is of 10 seconden, ik word enorm ongemakkelijk van kijkende vrouwen, steeds ben ik weer bang van onee zal ze me herkennen als de verkrachter, zal zei het slachtoffer zijn?
Ik heb er echt enorm veel last van, ik was net bijvoorbeeld bij een aannemer bedrijf hier in de stad, er kwam nog een jongen aan met zijn vriendin, dan word ik zo zenuwachtig, ik ben al op voorhand bang dat ze me aankijkt, wat dus ook gebeurde? Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Jij hebt jezelf er al wat over verteld. Het is je dwangstoornis en je angst. En ook al eerder: Het is normaal dat mensen je aankijken.
Bedenk jezelf dat het te herleiden is naar angst en dwangstoornis.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Hoi memories dankje voor je antwoord,

Even wat ander, het denken van dat je iemand verkracht heb wat je zelf niet meer weet, heeft zo gedachte wel met een dwangstoornis te maken…????
Zou dat ook wat anders kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 26 feb 2022 16:55 Hoi memories dankje voor je antwoord,

Even wat ander, het denken van dat je iemand verkracht heb wat je zelf niet meer weet, heeft zo gedachte wel met een dwangstoornis te maken…????
Zou dat ook wat anders kunnen zijn?
Het suggereert in ieder geval niet dat je het hebt gedaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Sorry wat bedoel je?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 26 feb 2022 17:54 Sorry wat bedoel je?
Het zou wat anders kunnen zijn maar NIET dat je het hebt gedaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Ow op die manier ja.

Hopelijk gaan we er bij het amc meer informatie van krijgen, intake duurt ook 3 uur met diversen onderzoeken.
Het is in iederegeval slopend zo.
Gebruikersavatar
Anoniempje1988
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 jan 2021 18:15

Re: Dwanggedachte en angsten

Als ik een spanning ervaar merk ik toch dat ik snel dat dit forum grijp.

Ik was net naar de bouwmarkt met mijn vriendin, er liep een jongen en meisje (rond 25/30) ook daar en dat meisje keek me in de bouwmarkt al een keer aan.
Naja opzich een snelle blik kan ik nog wel begrijpen en lijden.

Eenmaal buiten kwamen zij ook naar buiten, ik voelde gewoon dat ze naar me keek dus ik keek haar richting op en ja hoor ze keek naar me.
Ik zei tegen mijn vriendin, let maar eens op die kijkt de hele tijd naar me!
Me vriendin zette onze dochter in de stoel achterin en ik dee wat in de kofferbak, mijn drang was zo groot dat ik een keer moest kijken of ze me nog steeds aan keek, en JA ze stond me dus gewoon echt aan te kijken op het moment dat ik keek. Me vriendin zag dit dus ook maar die zegt altijd weer je heb niks gedaan.
Maar deze situatie was wel echt heel confronterend voor mij. Hier kan ik dus echt aankomende dagen/weken over gaan na denken. Waarom zou iemand je steeds zo aan zitten staren? Ow wat word ik hier onzeker van!!!! En nee ik zag er niet bepaald super uit ofzo.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dwanggedachte en angsten

Anoniempje1988 schreef: 06 mar 2022 16:34 Als ik een spanning ervaar merk ik toch dat ik snel dat dit forum grijp.

Ik was net naar de bouwmarkt met mijn vriendin, er liep een jongen en meisje (rond 25/30) ook daar en dat meisje keek me in de bouwmarkt al een keer aan.
Naja opzich een snelle blik kan ik nog wel begrijpen en lijden.

Eenmaal buiten kwamen zij ook naar buiten, ik voelde gewoon dat ze naar me keek dus ik keek haar richting op en ja hoor ze keek naar me.
Ik zei tegen mijn vriendin, let maar eens op die kijkt de hele tijd naar me!
Me vriendin zette onze dochter in de stoel achterin en ik dee wat in de kofferbak, mijn drang was zo groot dat ik een keer moest kijken of ze me nog steeds aan keek, en JA ze stond me dus gewoon echt aan te kijken op het moment dat ik keek. Me vriendin zag dit dus ook maar die zegt altijd weer je heb niks gedaan.
Maar deze situatie was wel echt heel confronterend voor mij. Hier kan ik dus echt aankomende dagen/weken over gaan na denken. Waarom zou iemand je steeds zo aan zitten staren? Ow wat word ik hier onzeker van!!!! En nee ik zag er niet bepaald super uit ofzo.
Misschien moet je je gaan afvragen hoe lang je vriendin dit nog volhoud. Telkens je dwanggedachten, telkens hetzelfde.
Sterkte. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”