xElise

steeds huilen

Hallo.
Ik heb een probleem!
Ik ben veertien jaar en zit op de middelbare school.
Daar heb ik vriendinnen. Maar 1 vriendin is mijn beste vriendin.
Er zit nog een meisje bij mij in de klas en die mag mij niet omdat waarschijnlijk zij jaloers is dat ik beste vriendinnen met die vriendin ben. Ze roddelt over me zodat mensen uit mijn klas een verkeerde indruk van mij krijgen. Zoals ik heb 1x een slaapfeest van iemand verpest omdat ik zielig deed. en dat was 1 x! omdat ik toen niet goed in mijn vel zat. Maar sinds dien word ik niet meer op partys uitgenodigt enzo. Een meisje negeert nu mij ook omdat ik naar de mentor ben gegaan dat doe ik al twee jaar maar ze houd niet op met stoken. dat ene meisje negeert me en is boos op me maar ik weet de reden niet. ik word er gek van want ik word er alsmaar verdriet van en moet de heletijd huilen. Nu ook bijna! Ik denk steeds dat ik de enige ben.
En ik voel me snel gekwetst en kan niet tegen kritiek dan is me hele dag al naar de maan.
Dit is toch raar!
En dat terwijl ik sinds 2 jaar weet dat ik adhd heb.
ik zie er opzich normaal uit dus ik denk dat dat het niet zal zijn!
Ik ken ook geeneen meisje met adhd van veertien.
jaar waarschijnlijk mijn allerbeste vriendin maar die zit niet bij mij op school en woont een half uur van me vandaan en die zie ik maar 1x in de week.
Ik voel me heel rot en ik weet niet wat ik moet doen.
en denk dat ik de enige ben!
heeft iemand tips ?

reageer alsjeblieft ik heb het nodig.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: steeds huilen

Wat zou jou helpen xElise ? Wat moet er gebeuren voor jou om je beter te kunnen voelen ?
Inzicht als Uitweg..
Mier

Re: steeds huilen

Hoi Elise, welkom op het forum :)
Fijn dat je een goeie vriendin om je heen hebt en die ook nog eens bij je in de klas zit.
Met emoties uiten is niks in mijn ogen, dus om te zeggen dat je toen het feest verpest hebt vind ik niet het juiste woord, je zat niet lekker in je vel en hebt dat niet verborgen, dat is een logisch vervolg op elkaar.
Je bent ook zeker niet de enige met ADHD en ook zeker niet de enige veertienjarige met ADHD, misschien lijkt dat wel zo omdat mensen dat niet durven te vertellen omdat ze zich schamen? Heb jij het mensen wel verteld?

Het vervelende is wel dat er verhalen verteld worden die jou pijn doen, dat is wel iets om serieus te nemen, heb je ook wel eens gepraat met die meiden om eens te vragen waarom ze dat doen?
Hoe gaan je ouders om met de vragen waar jij mee zit?
xElise

Re: steeds huilen

Ik heb het verteld aan mijn klas en aan de leraren enzo.
Sommige gaan er goed mee om en sommige niet!
Maar ik kan ook niet er tegen als ik word genegeerd zoals nu dan voel ik me al meteen somber!
Ik zit al bij het riagg (voor mijn ADHD) en daar gaat het wel goed.
Maar mijn stemmingen kunnen zo wisselen!
Faker

Re: steeds huilen

Geef je leraar eens een folder of zo over adhd, misschien kan hij het dan nog eens uitleggen aan de klas, misschien snapt iedereen het dan beter?
xElise

Re: steeds huilen

ik heb er al eens een presentatie vorig jaar over gedaan.
maar mijn klasgenoten zijn het allang weer vergeten.
sommige die snappen me wel sommige niet.
toch bedankt!
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: steeds huilen

Hey Elise,
Ikzelf ben een 36-jarige jongeman die het nogal moeilijk heeft met zichzelf. Ik wil even proberen je situatie te begrijpen, maar als ik ernaast zit hoef je je daar niets van aan te trekken, dan denk je gewoon bij jezelf "Wat weet die ouwe daar nu van"? :-)

Als ik je berichtjes zo lees, zijn er dus 2 belangrijke mensen:
- je goeie vriendin waarmee je goed overeenkomt
- die stomme trut die je altijd negeert

Er is ook nog één belangrijk element:
- je wordt nooit uitgenodigd op feestjes omdat je je éénmaal zielig hebt gedragen

Ik zie daarin als eenvoudige oplossing:
- zeg eens tegen je goeie vriendin dat je eigenlijk ook wel eens graag naar een feestje zou gaan, en zie eens hoe ze daarop reageert. Als er geen enkele reactie is in de zin van "kom maar eens mee naar ...", dan betekent dit volgens mij dat je weliswaar sympathieke dingen tegen jou zegt, maar of ze daarom een goeie vriendin is, daar krijg ik dan twijfels bij.
- wat die stomme trut betreft die je altijd negeert, negeer die gewoon terug. Ik heb op mijn 20ste iemand gekend die me altijd uitscheldde, op zekere dag was hij weer bezig en ik heb hem aangekeken, gewoon simpelweg aangekeken, hij is nog harder beginnen schelden en ik bleef hem, als een stomme vis, gewoon ... aankijken. Hij is al scheldend gaan lopen (meer vluchten eigenlijk) en een vriend van mij stond ernaast en zei "Proficiat!!! Zo zou je altijd moeten reageren", en inderdaad die kerel is achteraf héél braafjes geworden. Waarom is die trut trouwens zo belangrijk volgens jou?
- wat mij ook opvalt, is dat je maar 2 mensen vermeldt in je ganse verhaal, sluit je eens aan bij een vereniging of zo, als tiener had ik daar ook een hekel aan maar als ik zie hoe mijn leven er nu uitziet, heb ik er spijt van dat ik dat niet gedaan heb.

Veel geluk ermee
xElise

Re: steeds huilen

aah nou ik heb hier eigenlijk wel wat aan!
dit moest ik eigenlijk horen.
bedankt!
inmiddels gaat het trouwens ook een stuk beter!
groetjes elise.
Almare

Re: steeds huilen

Gelukkig dat het nu beter gaat, Elise. Wat is er precies gebeurd dat het nu verbeterd is?

Terug naar “Jongerenforum”