Reasons

Eindexamen / uitstelgedrag

Ik heb een probleem.
Ik heb maandag eindexamen Havo.
Alleen ik ben nog niet begonnen.
Ik maak me er niet druk om want zo moeilijk is het niet. Ik denk dat ik het opzich nog best wel zou kunnen halen.

Maar ik heb echt vreselijk uitstel gedrag en ik snap niet waarom.
Mijn vader is op vakantie, al een week, dus ik zit hier alleen. Maar ik heb sindsdien mezelf heel erg afgesloten van alles. Ik heb volgens mij een zwaar slaapte-tekort opgebouwd in de tussentijd.

Ik heb ook de afgelopen week echt uuuurren achter elkaar op de PS3 een spelletje gedaan.
Ik kan er echt niet bij waarom.
Ik heb al wat jaren ruzie thuis gehad en het gaat niet zo goed dus.

Maar qua dat schijn ik toch echt normaal te zijn, en lijkt het voor iedereen alsof ik er goed vanaf ga komen.
Nou mijn ouders weten laatste tijd wel beter, en ik heb gesprekjes bij een psycholoog.
Ik heb laatst een tijdje alleen gewoont en toen kreeg ik paniek aanvallen.
Maar mijn psycholoog is heel slecht voor mijn gevoel want ik heb al een hele lange tijd het gevoel alsof ik iets kwijt wil, en alsof me iets dwars zit. Maar ik krijg het bij haar gewoon niet gezegt.
En het is alsof ik toch iets mis heb zitten in mijn hoofd waardoor ik een aantal problemen heb. Terwijl zij tegen mij zegt oh heb je dit probleem? Nou doe het dan volgende keer anders.
Het is alsof je allerlei raren symptomen hebt van een ziekte, en dat zij dan bijvoorbeeld stuk voor stuk de symptomen gaat bestreiden. Door me bijvoorbeeld te zeggen dat ik ijs op mijn voorhoofd moet doen om de koorts te laten zakken.

Dit uitstel gedrag ook, ik heb een voorgevoel dat het ligt aan een stuk vertrouwen in hetgene wat ik wil gaan doen. Ik weet het niet zeker. Maar dit soort redenen zijn wel hetgene waar ik naar op zoek ben.

Weet iemand hier meer vanaf, en zijn er mischien tips voor mijn de situati psycholoog.
Of zijn er mischien ook mensen die zeggen nou het ligt maar aan de situatie waar je in zit, want soms moet je je gewoon niet zo aanstellen.
Want zo ja dan wil ik gewoon weten waardoor het komt. En zo ja, dan wil ik zelf ook kunnen in zien dat ik me inderdaad ook gewoon aan het aanstellen ben. En het snappen...
Reasons

Re: Eindexamen

*Bestrijden
(domme fout)

En nog even van dat computer spel.
Ik ben niet zo into de spelletjes maar het heeft me vroeger geholpen als een boek om gewoon even de tijd door te komen.
Laatste tijd doe ik het weer en daardoor is het ook wel interessant, want ik vraag me af wat het nou zo "aantrekkelijk maakt" blijkbaar.

Maar het lijkt gewoon alsof de uitdagingen daar gewoon logisch zijn. En dat het veel gerichter is allemaal dan de echte belangrijke dingen in het leven zoals studeren of wat dan ook.
Zoals ik al zei, ik denk dat het daarom een vertrouwen kwestie is.
Want ik weet bij een computer spel dat ik OF af ga of niet. En ik ga af wanneer ik het slecht heb gedaan en ik ga niet af wanneer ik het niet doe.
Je krijg 1 controller en tja het is dus gewoon te doen.

Maar dit is zo vaag van leren.. want je weet eigenlijk nooit of je het goed gaat doen of niet totdat het te laat is.

Terug naar “Jongerenforum”