nameless

niet meer slapen..

hey..
ik ben zo bang.., voor iets wat elke avond terug komt en zorgt dat ik niet meer kan slapen..
stemmen hoor ik elke avond weer, ook komt er elke avond een persoon op m'n kamer..
ik voel me knettergek :crybaby:
de stemmen hebben gewwoon controle over me..
ik snijd mezelf elke avond, omdt het goed voor me is.. :-s
maar vaak ook om mezelf te strafen omdat et moet..
als ik mezelf verwond, en krijg spijt troosten de stemmen me..
maar daarna zeggen ze weer dt ik mezlf moet verwonden en moedigen ze me aan..
slapen doe ik al 2 dagen niet meer omda het gwoon niet meer wil..
k heb al poging gedaan tot zm, maar helaas mislukt :crybaby:
ik ben zooo moe, maar kan geen rust krijgen..

wat kan ik toch nog doen :cry:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: niet meer slapen..

Ik denk dat de enige oplossing is om je ouders en je huisarts hiervan op de hoogte te stellen. Dit kan zo niet doorgaan, dat lijkt me voor de hand liggen...
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Re: niet meer slapen..

Ja Daphne, je kunt niet overweg met je huisarts, maar ga hierover toch alsjeblieft wél heel gauw met haar over praten. Er is medicatie waardoor je weer beter slapen zult, en verder zul je -denk ik, en vind ik- beslist psychologische hulp moeten krijgen.
Je bevindt je in een verschrikkelijke toestand thuis, en niet een aantal dagen, of weken of maanden, maar al jaren als ik het goed begrijp. Wat jij meemaakt is zeldzaam slecht voor de ontwikkeling van een jong mens. Er is al eens bjz-hulp ingeroepen en dat heeft niet gebaat. Vertel je huisarts ook daarover. Al deze dingen staan met mekaar in verband. Jouw zelfbeschadiging, je verlangen naar de dood, , de stemmen in je hoofd, je slapeloosheid, en de zeer slechte manier waarop jouw ouders met je omgaan vormt 1 samenhang. Jij kan en moet nu hulp krijgen voor jouw psychische problemen zoals medicatie en gesprekken met een psycholoog, EN er zal iets aan jouw situatie moeten gebeuren. Je MAG als dertienjarige niet zo behandeld worden door je ouders als at nu het geval is. Ieder jong opgroeiend mens die helemaal afhankelijk is van zijn ouders, die zou daar heel erg ziek van worden.
Je kunt erg goed voor jezelf opkomen Daphne. Je doet hier heel erg goed, hele erg duidelijk en gelukkig ook heel erg openhartig je verhaal. Dat is op dit moment van de vele talenten waarover je beschikt je allerbelangrijkste talent. Ga naar je huisarts en licht deze over jouw gehele situatie zo goed mogelijk in, en verzwijg alsjeblieft níet je zelfdodingspoging, je automutilatie, de stemmen in je hoofd, en je slapeloosheid, e ook zeker niet de omgang van jouw ouders met je, nu en in het verleden.

Wat zijn je eerdere ervaringen met die huisarts waardoor je zo'n hekel aan haar gekregen hebt overigens?

Groetjes, Klaas
-Judith-

Re: niet meer slapen..

Lieve Daphne, ik sluit me bij Klaas aan : ga aub hulp zoeken vooraleer e.e.a. uit de hand gaat lopen...wat je hebt, is niet niks...dus aub : zoek professionele hulp...

En blijf intussen maar lekker hier op het forum schrijven...we luisteren naar je !

Veel sterkte en een dikke knuffel,
Judith
nameless

Re: niet meer slapen..

mystica: met mijn ouders erover hebben is helaas niet mogelijk...

klaasP en -judith- : ik heb vandaag even met mijn maatschappelijkwerker gesproken... over alles..
eigenlijk zou dit mijn laatste gesprek met hem zijn, omdat ik 1 april naar de meerkanten zou.
maar ik heb hem verteld dat ik bang was dat ik geen maand zonder hulp kon..
dus krijg ik in die maand nog 2 gesprekken en dan ga ik naar de meerkanten..
medicijnen ofzo mag ik niet, mijn moeder zegt dat het niet nodig is en je dan raar gaat doen ofzo :-s

ik moet van mijn maatschappelijkwerker 1 x per week praten met mijn moeder over hoe ik me voel.. ja dikke vinger, dat doe ik dus niet :finger:

hoe het kan dat ik een hekel heb aan mijn huisarts? hij heeft gezorgt dat mijn zus zowat dood was, en hij heeft gezecht tegen mijn opa van 83 dat hij geen zorg meer kreeg omdat hij toch dood ging :?
en dan ben ik zo dat ik hem dat nooit meer vergeef..
heb het er vandaag nog over gehad met mij mwer

k moest 3 kleuren kiezen, en dan een ''tekening'' maken van mij en mijn familie/kenissen.
ik had zwart, als lievelingskleur (is het echt)
rood als kleur die ik verschrikkelijk vind..
en paars als kleur die nog wel meeviel.
en dan moest ik een naam opschrijfen en dan met de kleur waarvan ik vond dat ik die persoon vond er een rondje om heen maken.
ik had mijn pony, de kat, mijn mentor, vriendin van m'n zus en ''soort vriendin'' zwart, dus goed.
en mijn ouders, zus, klasgenoten, en mensen waar ik ruzie mee heb gehad rood.
hij vroeg of ze nog paars konden worden, maar zo werkt dat niet bij mij..
eenmaal fout is altijd fout..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: niet meer slapen..

Eenmaal fout is altijd fout... dat is een heel radicaal standpunt en daarmee zeg je dus eigenlijk dat je niet in staat bent om ook maar iemand te vergeven die een fout maakt. Je trekt je conclusie en dat is het dan..

Zou je zelf zo door iemand behandelt willen worden als jijzelf een fout maakt ?

Ben je echt niet in staat om iemand te zien voor wie deze is ? Een mens van vlees en bloed die fouten maakt. Niemand is foutloos, niemand maakt geen fouten.. jij ook niet...
Dus indirect zeg je daarmee dat jij ook niet te vergeven bent dan....

Wat een harde wereld creeer jij om je heen.
Inzicht als Uitweg..
nameless

Re: niet meer slapen..

ik weet dat iedereen fouten maakt.. maar k vind het zoooo moeilijk om iemand te vergeven..
tis nie zo dat als ze een foutje maken, ik meteen niks meer met ze te maken wil hebben hoor..
maar k kan niet zo vreselijk veel hebben..
en ik weet niet of ik ze niet WIL vergeven of dat ik het niet KAN..

een tijdje geleden zei mijn mwer dat ik een muur om me heen had gebouwd, waar niks meer door heen komt..
vind ik niet zo raar.. k ben altijd de grond in getrapt door mensen.. alsnog..
dus nou begin ik soms mensen te haten, als ze me zeggen dat ik ook goed ben en dat soort dingen..
k geloof het gewoon NIET...

wat ben ik toch weet raar.. :-k
Liefya

Re: niet meer slapen..

Hoi Daphne,
Ikzelf kan ook niet zo veel hebben, Ik kijk geen tv en zeker het journaal niet. Is allemaal te heftig. Jij bent sterk en ik ben meer een softie. Ik lijd aan vermijdingsangst. Maar ik leer wél om goed voor mezelf te zorgen. Maakt niet uit hoe erg de anderen zijn.
Je kunt de anderen ook niet veranderen. Dat wil je misschien ook helemaal niet. Je kunt wél jezelf veranderen.

Misschien moet je eens echt egoïstisch worden. Bedenk of je nog wat leuk vind in het leven en wat dat is. En ga dat doen. Zorg ervoor dat je een beetje gelukkiger word. Hou je niet met de anderen bezig, ook niet negatief, laat ze maar. En misschien is het af en toe toch wel een beetje gezellig in je omgeving. Doe dan gezellig mee. Hoe meer jij jezelf vermaakt hoe meer leuke situaties er komen. Ik weet dat uit ervaring.

Dus probeer uit wat je leuk vind. Zorg voor jezelf. Maak de wereld leuker voor jouzelf. Laat die anderen maar even.

De volgende stap is waarschijnlijk nog een brug te ver: maar misschien moet je weten dat wat jij uitzendt-woorden-emoties-gedrag, dat komt bij jezelf terug. D'r is een heel oubollig gezegde: wie goed doet, goed ontmoet. Belachelijk ? Ja. Maar wat weet je ervan als je het niet zelf uitprobeert?

Oj en dan nog het haten als iemand aardig tegen je doet. Het kan zijn dat mensen wanhopig proberen om met je in contact te komen en dat jij precies aanvoelt dat het niet zuiver hartelijkheid is--maar het is wel zeker goed bedoeld, volgens mij. Je hoeft niet meteen van ze te houden, maar kun je niet proberen de haat te veranderen in een over je heen laten komen. Het is ook hun probleem.

Ik weet ook niet of het allemaal klopt wat ik zeg. Maar toch wel het overdenken waard. :hug:
inactieve gebruiker

Re: niet meer slapen..

Dat lijkt me zeker het overdenken waard!

Daphne, ik kan dat ook niet makkelijk, mensen vergeven wanneer ze mij of iemand anders een gemene streek hebben geleverd. Het gaat dan vooral om 'gemeen' he, niet om 'dom', dat kan ook vreselijke gevolgen hebben, maar domheden kunnen wel vergeflijk zijn, of vind jij van niet? En als jij goed nadenkt over de dingen die jij andereen zoals je moeder en je huisarts niet kan vergeven, zouden we dan met duidelijk 'gemene' streken te maken hebben, of vooral met 'domheden' ?

De grond in getrapt worden, waar je het (en dat is heel goed natuurlijk!) al veel over gehad hebt hier, tja, dat kan bijna niet anders als 'gemeen' opgevat worden, maar toch...zouden je ouders daar mogelijk soms wél een positieve bedoeling bij gehad kunnen hebben? Soms zeg je iets lelijks tegen iemand in de hoop die persoon een positieve kant op te manoeuvreren. Dat is een geweldig domme taktiek natuurlijk, maar niet 'gemeen' bedoeld...

Heel veel sterkte :hug:
nameless

Re: niet meer slapen..

liefya: er is wel iets waar ik goed in bn en wat ik leuk vind, paarden trainen en uitbrengen op wedstrijden.
(ben normaal niet zo'n type wat gauw zegt dat ik goed ben, maar naar alle prijzen die ik heb gewonnen, zegt iedereen het..)


dat gezegde vind ik wel goed.. heb hem al vaker gezien maar vat hem nu pas :lol:

klaasP:
domme dingen.. ligt denk ik aan de graad van domheid :lol: srry moest he zegge ;)

de huisrts denk ik gewoon dom maar mijn ma gewoon dom.

kan me nit indenkn dat mijn oudrs het niet gemeen bedoelden..


sorrry vor de korte andworden..ik be bang voor de spelfoutn :oops: krjg er vaak commentaar over..
inactieve gebruiker

Re: niet meer slapen..

nou hier zal echt niemand over spelfouten vallen hoor Daphne, maar je daar maar niet ongerust over.

Ook ik heb het idee dat je moeder haar ernstig veroordelende opmerkingen ook beslist gemeen bedoeld zal hebben, maar laten we nou eens goed nadenken wat daar achter zou kunnen zitten. Daphne jij bent iemand die zich erg goed in anderen verplaatsen kan. Wat zou jouw moeder nu bezielen op het moment dat ze zo vreselijk negatief uithaald (met woorden) naar haar dochter, jij dus. Zou het kunnen zijn dat er dan achter die woorden, een woede en frustratie zit, die eigenlijk helemaal niets met jou te maken heeft? Zoals, wanneer iemand uit woede met zijn vuist een knal op de tafel geeft, die woede ook niets met die tafel te maken zal hebben? Dus...wat ik bedoel: zal het niet zo zijn dat jouw moeder haar kwaadheid en agressie naar jou uit laat gaan, maar dat die in feite heel ergens anders vandaan komt?
Dat zou absoluut geen excuus zijn voor het wangedrag van je moeder, maar laten we dat gedrag in ieder geval eens een klein beetje proberen te begrijpen...

Ben benieuwd naar je antwoord


Liefs, Klaas
nameless

Re: niet meer slapen..

ehm.. dat zou wel kunnen ja :nod:
vaak als ze mij afkaft is daarvoor iets gebeurd..
zoals een zoveelste boete, te weinig geld, of ze is ergens niet mee eens..
maar soms doet ze he ook, terwijl er helemaal niks gebeurd is :-k

daphne :)
-PlayeX-

Re: niet meer slapen..

Ik ben nu ook zoo moe..!
Maar ik heb nu al geen zin om te slapen, maar ik ben nergens aan verslaafd ofzo..
Als ik in bed lig, kom ik na anderhalf uur nog niet in slaap. Ik ga dan lezen, dan probeer ik het weer even. Mar dan ga ik in bed zweten en hoor ik zogenaamde voetstappen. Het maakt me bang en ik doe mijn lampje aan. Niks. Ik kijk om me heen, denk aan wat leuks maar niks lukt. Tips?
inactieve gebruiker

Re: niet meer slapen..

klinkt alsof je erg gestresst bent, klopt dat PlayeX?
-PlayeX-

Re: niet meer slapen..

Jah, nogal. Voor de dingen die morgen gebeuren.

Terug naar “Jongerenforum”