lientje

wat er thuis gebeurd

hebben meer mensen dit?
mijn moeder wordt onderdrukt door haar man, en is helemaal afhankelijk van hem. ze kan niet weg want al haar geld heeft hij, ze wordt soms geslagen en soms wordt ze ook voor hoer enzo uitgeschelden en trut! en dan denk k wat ben jij dan allemaal wel niet! maar mijn broertjes worden geslagen en als ik bij mijn moeder ben, ik ook. ik weet niet hoe ik mijn moeder kan helpen.. en ik vind het zo naar voor mijn moeder
Siddartha

Re: wat er thuis gebeurd

Hoe oud ben je lientje? Is het je echte vader? Het is niet normaal dat hij dit doet. Volgens mij moeten jullie weg bij die man. Hoe denkt je moeder daarover?
inactieve gebruiker

Re: wat er thuis gebeurd

maar mijn broertjes worden geslagen en als ik bij mijn moeder ben, ik ook. ik weet niet hoe ik mijn moeder kan helpen.. en ik vind het zo naar voor mijn moeder
blij beslist it forum als uitlaatklep gebruiken Lientje, maar ga OOK naar de politie en wel zo snel mogelijk, om over deze situatie te praten. Niet om mensen te laten straffen maar om je broertjes, je moeder en jezelf te helpen.

Sterkte, Klaas
lientje

Re: wat er thuis gebeurd

dankjullie voor de reacties! maar ik durf gewoon niet, ik wil het wel gaan proberen, alleen het is niet mijn echte vader, het is mijn stiefvader die het allemaal doet
lientje

Re: wat er thuis gebeurd

ik ben bijna 14 jaar;)
inactieve gebruiker

Re: wat er thuis gebeurd

Lientje, zou je misschien willen praten op msn? Ik ben nu erg moe door een nogal drukke en lange dag, maar zou graag es wat met je willen kletsen, voel je daar wat voor?
storm

Re: wat er thuis gebeurd

Wat bij jou thuis gebeurt is niet normaal. Financiële afhankelijkheid is geen reden om bij die man te blijven. Als je moeder emotioneel afhankelijk is gemaakt door die man is er veel meer om zorgen over te maken! Ik heb zelf die ervaringen ondervonden en gezien dat iemand geen eigen wil en mening meer had maar een marionettepop is geworden.
Als dat bij jou moeder nog niet het geval is dan lijkt me het beste voor haar en jullie zo snel mogelijk de benen te nemen. Een dak boven je hoofd kun je overal krijgen met hulp. Die man is autoritair, overheersend en overschrijdt alle normen en waarden om met mensen om te gaan. Zo snel als mogelijk vertrekken voordat jullie leven naar de knoppen is gemaakt door die tiran.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat er thuis gebeurd

Lientje, de situatie die jij nu beschrijft, is een situatie wat men noemt "huiselijk geweld". Dit is niet goed en er zijn mogelijkheden om hier uit te komen. Dit betekent wel dat je daar iets voor moet doen. Je kan het AMK bellen als het om jou gaat (kindermishandeling en seksueel misbruik) http://www.amk-nederland.nl/

maar bij huiselijk geweld is het beter om naar de politie te gaan. Als je vader je moeder geestelijk en lichamelijk mishandelt dan moet hij daarmee gestopt worden. De politie kan je hiermee helpen samen met andere instanties. Je vader krijgt dan hulp doordat hij een aggressiebeheersingscursus zal moeten volgen en misschien een tijdje bij jullie uit huis moet gaan wonen. Je moeder krijgt dan ook hulp om beter tegen je vader op te kunnen en daarin eerder aktie in te ondernemen als het niet goed gaat zodat het niet elke keer zover hoeft te komen.

Waarschijnlijk is je moeder al zo aan de situatie gewend, schaamt ze zich en is ze bang dat ze niet meer goed weet dat het zo niet hoort te gaan of omdat ze zelf geen aktie meer durft of kan nemen omdat ze het al zolang verdraagt. Dit is echter nog steeds niet goed want de situatie blijft voortduren en het beschadigt haar en jou.. en hoe langer dat duurt hoe groter de schade, ook voor later om er over heen te komen.

Begrijp je dat ?

Hier heb ik nog wat sites voor je.. lees ze eens door: http://shginfo.nl/kind/

http://shginfo.nl/folders/nl/flyer_nl.pdf

http://www.stophuiselijkgeweld.nl/

Lieve Lientje.. het is echt beter als deze situatie stopt te bestaan zoals deze nu is. Mensen die andere mensen beschadigen, hetzij geestelijk, hetzij lichamelijk, die moeten gestopt worden daarmee. Het is een erg slechte situatie waarin je als mens kan zitten.
Inzicht als Uitweg..
lientje

Re: wat er thuis gebeurd

maaar ik woon niet bij mijn moeder ik er soms, en dan gebeurt het allemaal, mijn vader is wle ok, maar het is mijn stiefvader die het allemaal doet, maar ik zal even op die websites en alles kjken, i.i.g. heel veel bedankt :hug:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wat er thuis gebeurd

Ook al doet de term Huiselijk Geweld vermoeden, dat het enkel over mensen zou kunnen gaan die onder een dak wonen, in een huis wonen, is dit lang niet altijd het geval Lientje.
Huiselijk geweld gaat over geweld (fysiek of geestelijk) wat plaats vindt bij mensen die op een of andere manier een relatie met elkaar hebben (en dus niet noodzakelijk onder een dak leven). De relatie kan zijn vriend/vriendin, moeder/zoon (zelfs als moeder in een bejaardenwoning zit en zoon getrouwd is en elders woont), stiefvader/dochter.. is dus ook zo'n situatie.

Daarbij is de term nog niet eens zo belangrijk. Wat echt belangrijk is, is wat er gebeurd. Je moeder die geestelijk en lichamelijk wordt bedreigd, geintimideerd en wordt mishandeld. Jij die het slachtoffer is (geweest) van seksueel misbruik. Daar gaat het uiteindelijk allemaal om...en deze zaken zijn zo ernstig dat hier zo snel mogelijk een eind aan moet komen en dat er iemand zorgt dat het stopt.

Afbeelding

Afbeelding
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Jongerenforum”