speadzz

Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Ik ben nieuw hier heb een account gemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen

Ik ben 16 over 2 maanden 17 mijn bijnaam is bobo ik zeg niet m'n echte naam sinds ik het liever anoniem doe

heb 2 zussen allebei van andere vader en wonen ze op zich zelf Jongste is een MCDD'er en de oudste is een nogal nuchter persoon ( en was ook vrijsnel samenwonend de zus in mijn verhaal gaat over de jongste )

Ik heb sinds we verhuist zijn van huurwoning naar vrijstaand huis met bedrijf ( toen ik 2/3 jaartjes oud was ) overgenomen van opa en oma waren M'n ouders altijd aan het werk dus nogal vrij leven niet al te veel regels altijd m'n ding kunnen doen maar mn ouders waren er eigenlijk nooit in de loop der tijd begonnen er problemen en ruzies tussen mn ouders en mn zus heb er altijd tussen gestaan niet wetend wat er aan de hand was behalve dat mn vader haar soms sloeg. sinds dien ben ik eigenlijk altijd wel bang voor hem geweest en ook nog eens de dood van velen huisdieren en omdat mn ouders vaak er niet waren had ik een hechte band met ze.

na mn 7e werd het alleen maar erger mn zus die wegliep mn pa die altijd maar liep te tieren en mijn ouders mij dwingen te werken omdat ze het zelf niet alleen konden doen. ik werd ook altijd gepest op school dag in dag uit omdat ik dik/mollig ben altijd uitgescholden worden voor pannekoek bobo, Cholestrol bol en nog 1000'en anderen pijnlijke woorden ik ben me op een gegeven moment niks meer van aan gaan trekken maar het ging tog in mn huid zitten, en om alles te verwerken ging ik eten en greep ik naar de computer zinds dien ben ik game verslaafd/ algemeen pc verslaafd geworden en heb toch wel mn plekje gevonden om me zelf te zijn

uiteindelijk gingen mn moeder en vader ook ruzie maken en we zaten in vette schulden ( 400.000 euro ) ik zat altijd zoals gewoonlijk tussen mn ruziemakende ouders en ze dreigde te gaan scheiden uiteindelijk waren de schulden betaald en gingen we weer verhuizen terug naar het dorp en nogsteeds mijn zus die problemen met mn ouders hadden uiteindelijk deed ze zelfmoord pogingen wat voor mij hard aankwam omdat naast alle huisdieren die wij hadden ook een hele hechte band met mn zus had zij was er altijd wel en corrigeerde mij altijd in mijn ogen werd ze een soort van moeder voor mij

in de zware jaren van Vmbo vol pesterijen en in elkaar geslagen worden en het uitgelachen worden omdat ik anders was, toen ik in het 1e zat kreeg mijn opa kanker en overleed hij, hij was nog maar 60 deed mij veel pijn omdat ik op de basis school bijna iedere dag daar in de middag at in het 4e net voor mijn examens mijn zus kanker wat een druppel dat mijn emmer liet overlopen ik viel in een totale depressie en daar boven op nog eens dat mn oma kanker kreeg en overleed op 64 jarige leeftijd, Gelukkig heeft mijn zus het wel overleefd en zit nu aan een 5 jaar lange controle ik heb mijn VMBO toch kunnen halen maar nooit tijd gehad om dingen te verwerken want of het ene probleem was nog niet over het andere kwam er weer boven op ik heb ook ruzie met mijn vader gehad hij heeft mij bij de keel gegrepen en tegen de muur vast gezet toen werd het zwart voor mijn ogen en zover ik heb gehoord van mijn moeder heb ik tegen hem gezegd Kom maar dood mij maar als dat is wat jij wilt doe maar ga je gang, uiteindelijk liet mijn vader mij los omdat ik hem een knietje tussen de benen moest geven ik rende mijn kamer in en hij rende achter me aan ik ging stil en huilend in een hoekje zitten waarna hij mij tegen mijn hoofd sloeg met de vuist waardoor ik met mijn hoofd tegen de muur aan kwam ik heb de hele nacht lopen huilen tot de dag van vandaag nog steeds Zelfmoord gedachtes en neigingen maar achteraf denk ik bij me zelf je bent sterker dan dat je staat daar boven op dat moment heb ik eventjes een up maar daarna weer een uber down

in de vakantie na de examen heb ik een vriendin gehad wie mij compleet geestelijk verkracht en mishandelt heeft door te zeggen ik gooi me zelf voor de trein, ik heb kanker ( wat niet zo was ) en altijd maar op mij lopen te tieren en te schelden over dingen die zij zelf en liegen over vreemd gaan ze beweerde 3x vreemd gegaan te zijn achteraf zegt ze echter dat dit leugens waren maar nog steeds mij heel erg gekwetst heeft ze stampte me letterlijk de grond in ik hield ziels veel van haar maar zag dat ik het beter uit kon maken wat mij Heel veel pijn deed omdat zij mijn eerste vriendin en mijn eerste kwa sex was dit was allemaal in de zomer van Vorrig jaar voor dat ik mbo ging doen.

Ik heb in deze tijd nooit tijd voor me zelf gehad omdat ik altijd maar MOEST werken MOEST leren en MOEST dit en MOEST dat , ik moest altijd maar naar hun boekje leven.

Toen ik aan mijn mbo ICT niveau 3 begon ging het alleen maar nog erger en erger in mn achterhoofd zitten gedachtes schoten door mijn hoofd met 1000000'en tegelijk en supersnel ik kon niet meer leren en niet meer denken ik viel weer in een depressie dit keer ik begon te spijbelen, blowen, hevig te drinken. op een gegeven moment kreeg ik problemen met de leerplicht ambtenaar natuurlijk het hele verhaal uitgelegd maar zij begreep mij niet na ik vele keren heb gezegd ik weet dat ik naar school moet maar kan niet meer ik zit er door Ik kan het echt niet meer heen bleef zij maar zeggen maar je MOET naar school, uit eindelijk zij ze dan ga je werken ik ging daar mee akkoord ik dacht tja werken kheb bijna niks anders moetten doen maar ik had zelfs niet eens meer de ballen om te gaan solliciteren ik kon het gewoon niet in me krijgen om naarbinnen te stappen en te zeggen ik wil solliciteren ik had er geen puf meer voor de zin niet meer om Uberhaupt wat te doen ik ben zinds dit jaar januari gestopt met ICT en heb thuis gezeten en veel gepraat met mijn zus maar natuurlijk ik sta nogsteeds maar veel zwakker als vroeger dus Gooien we er nog maar wat extra shit bij zoals leerplicht ambtenaar die zegt dat ik heb verzuimt van januari tot juli Terwijl zij en ik akkoord zijn gegaan met dat ik mocht stoppen met school dus krijg ik binnen kort een proces verbaal waar ik een taakstraf en een geldboete mag neer leggen om niet voor de kinder rechter te hoeven komen maar sorry hoor dat klinkt bij mij als 1: ik word niet serieus genomen het lijkt alsof ze denken dat ik een grap maak ofzo 2: dat klinkt alsof ik geld moet betalen om niet voor de rechter hoef te komen oftewel een zoort van afpersing

ik ben naar Bureaujeugdzorg geweest die hebben mij door verwezen naar stichting de praktijk te Alkmaar ( Dat duurde al 2 maanden ) die hebben een intake gedaan en toen een brief gestuurd dat ik aangenomen was maar het was vakantie dus kon ik nog niet geholpen worden.

Vandaag had ik weer 1e dag school in ROC den helder Ben wel naar den helder geweest maar kon het niet in me krijgen om ook nog eens naar school te gaan ik stond jankend Af vragen waarom niet

ik heb aankomende maandag Gesprek met RVK ( raad van kinderbescherming ) en dinsdag Stichting de praktijk Ze hebben besloten dat ik een psycholoog krijg aangewezen en een maatschappelijk werkster (en een IOG-EV Traject wat nergens opslaat :S )

Oftewel mijn verhaal in het kort : 13 jaar Opeen volgende Shit/problemen wat mij super depri heeft gemaakt wat mij tot meerdere gefaalde zelfmoord pogingen hebben geleid en in een sleur hebben gebracht waar ik zelf niet meer uit kom

Wat moet ik doen?

Ps. Sorry als mijn verhaal vaag inelkaar zit maar ik kan niet helder denken aangezien mijn kop vol zit en niet leeg kan

Ps. Ps. Sorry voor het Lange Verhaal 001_tongue
speadzz

Re: Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Mmmmmh.. yeah kd8 al dat t temoeilijk zou zijn mja... kheb atm begeleider nu helpt me wel maar helpt me niet naar de source te zoeken =\ Kwil graag alle dingen verwerkt hebben ipv opgelost
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Heb je nu hulp ? Begeleiding ? En zo ja van wie ?

Als je dingen wilt verwerken, heb je daar voor psychische hulp gezocht ?
Inzicht als Uitweg..
speadzz

Re: Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Ik heb nu hulp ja, een ambulant medewerker die met mij de dingen op een rij zet, het helpt niet superveel maar ik mag ook niet te veel verwachten van Bureao Jeugd zorg ;) maarja, het gaat nu wel wat beter dingen worden opgelost maar nogsteeds niet verwerkt ik heb wel een begeleider aangewezen gekregen van Stichting de praktijk, maar heb volgens hun geen Psycholoog nodig dat neem ik dus nu maar gewoon aan, Boven dien is de wachtlijst van een psycholoog hier in de buurt 2 jaar en een kinderpsycholoog hier ongv 4 jaar
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Wat erg die wachtlijsten.. pfff.. ik vind dat echt een hele slechte zaak.
Inzicht als Uitweg..
speadzz

Re: Nieuw en more Depressed than ever..(speadzz)

Okee, Ambulant medewerker Was niks...
Heb nu uiteindelijk jeugd reclassering maar wat moet ik er mee? Er gebeurt niks...
Het enigste wat ze willen is dat ik naar "Novalis hoeve" ga Wat ik helemaal niet wil want als ik daar zou komen zou ik alleen maar ongelukkiger worden ( ik heb er al een week proef gedraait Na 4 dagen was ik al weer weg)...
Ik ben nu ondertussen 18, echt beter ben ik in de tussentijd niet geworden misschien zelfs slechter :( .
Met mijn Ict opleiding Ben ik nu 2 keer gezakt (niv1. en niv2.) en heb me weer laten overhalen voor nieuwe opleiding...
Waarvan ik nu al weet ( en voel ) dat dit niet gaat werken... :(
Ik heb het gevoel dat ik een kaarsje ben dat op gebrand is en mensen mij steeds opnieuw willen aansteken,
Ik heb nu wel sinds kort een psycholoog, omdat ik zelfmoord wou plegen :/ (krijgen mensen tegenwoordig alleen daarvoor een psycholoog?)
Ik voel mij gewoon nutteloos Tegenwoordig ik kan niks meer afmaken Net als mijn opleiding nu..
Ik Wou en Wil het zo graag maar ik kan het gewoon niet, ik zit vol er kan niks meer bij.
Ik krijg het gevoel dat ik uitgeleerd ben ofzo :( maar werken lukt me ook al niet.
Ik ga nu ondertussen al (stiekem) iets dan een week niet meer naar school ik durf het mijn ouders niet te vertellen omdat zij voor de opleiding betaald hebben en de gereedschappen en tja ze hebben niet zo veel geld, En ik durf het niet te vertellen omdat ZIJ mij zo graag naar school willen, Ik zelf ook Daar niet van maar ik kan het niet... Ik zit nu echt in de knoop... [crying]

Hoe kan ik mijn ouders vertellen dat ik het niet meer kan ? (Want met mn ouders praten kan ik ook al niet Al helemaal niet over gevoelens...)
Hoe kan ik ze vertellen dat ik eigenlijk alleen maar even rust moet hebben ? even me zelf vinden ? Zonder "Novalis hoeve"

Terug naar “Jongerenforum”