Eboss96

Kan je een relatie plannen?

Ik heb een vraag. Een vriend van mij is nu al iets meer dan een maand single. Hij zei laatst dat hij over twee weken een nieuwe vriendin heeft. Ik vroeg hem toen; 'Hoe weet je dat?' Hij antwoordde: 'Ik doe het rustig aan.' Hij plant het dus. Maar ik vraag me af of als je een relatie plant of dat werkt of dat dat eerder zal mislukken? Ik wil graag de mening van anderen weten, omdat ik het zelf heel raar vind.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan je een relatie plannen?

Naar je nickname te oordelen zijn jullie ongeveer 17 jaar? Dat verklaart een hoop.
Tja, het klinkt inderdaad heel raar om een 'relatie' te plannen. Maar ik denk dat je in dit geval niet eens kunt spreken van een 'relatie'. Het gaat hier geloof ik meer om op korte termijn een 'chickie te scoren'.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Kan je een relatie plannen?

Ja precies wat Vhtje zegt; een chickie hosselen is anders dan 'het hebben van een relatie'. Volgens mij moet jouw vriend eerder wat gaan gamen ofzo, gezien zijn speltechnieken :D Misschien heeft hij daar (meer) succes mee.
Eboss96

Re: Kan je een relatie plannen?

Ik zelf ben inderdaad 17, maar hij is negentien. Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt in dit geval. Ik weet wel dat hij (na een jaar single te zijn geweest) vorig jaar een vriendin had en daar heeft hij het drie maanden meegehad. Begin februari geloof ik ging het uit tussen hun en niet veel later had hij weer een nieuwe vriendin. Met die vriendin heeft hij het iets van een maand meegehad ofzo en ook dat ging uit en iets meer dan een week later had hij weer een nieuwe vriendin. En natuurlijk is dat drie à vier weken geleden uitgegaan. En nu heeft hij weer iemand op het oog waarover hij zegt dat hij over twee weken er verkering mee heeft. Over dit laatste kan ik snappen dat het om een 'chicky scoren' gaat. Maar het gedrag dat hij toont nadat het uitging met dat eerste meisje brengt vragen in me op.
Gebruikersavatar
Reinaart
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 mar 2013 04:40

Re: Kan je een relatie plannen?

Het klinkt inderdaad wat raar. Maar wat hij zegt en denkt hoeft niet hetzelfde te zijn. Misschien voelt hij zich juist behoorlijk onzeker over en in relaties (dat zou een verklaring kunnen zijn voor het patroon van zijn relaties, kortdurend en snel op elkaar) en doet hij zich wat 'stoer' en onverschillig voor om dat te compenseren, al dan niet onbewust. Of hij is echt gewoon wat oppervlakkig, dat kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan je een relatie plannen?

Wat voor vragen roept het bij je op? Waarom houdt het je bezig?
Er zijn jongens die heel snel een nieuw vriendinnetje hebben terwijl het nog maar net uit is met de ander.
Dat hoort vaak bij een bepaalde leeftijdsfase.
* Liebe Macht Frei *
Eboss96

Re: Kan je een relatie plannen?

Het houd me bezig omdat hij bij dat eerste meisje werkelijk verliefd leek en voor hij iets met haar kreeg al een jaar lang single was. Bij die ander twee leek hij weinig tot geen interesse te tonen. Die omslag van eerst lang (voor ons is een jaar lang, vraag me niet waarom het lijkt gewoon zo) geen relatie te hebben over naar van die korte periodes... ik vroeg me af waarom hij in een keer zo omslaat. We kunnen het heel goed vinden met elkaar en om een of andere onverklaarbare reden baart het me zorgen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan je een relatie plannen?

Eboss96 schreef:We kunnen het heel goed vinden met elkaar en om een of andere onverklaarbare reden baart het me zorgen.
Als jullie heel goede vrienden zijn en dit je zorgen baart, waarom vraag je het hem dan niet?
* Liebe Macht Frei *
Eboss96

Re: Kan je een relatie plannen?

Als jullie heel goede vrienden zijn en dit je zorgen baart, waarom vraag je het hem dan niet?
We kunnen het goed vinden met elkaar, maar praten nooit uitgebreid over dit soort dingen. Ik ben iedere keer bang dat als ik meer op dit onderwerp in zou gaan, hij de verkeerde dingen gaat denken. Ik heb daar al vaker mee te maken gehad en wil vooral niet verkeerd begrepen worden door hem.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan je een relatie plannen?

Ok, dat is duidelijk. Maar eerlijk gezegd zie ik niet hoe we je verder zouden kunnen helpen met je vraag.

Het enige wat je kunt doen is in de gaten houden of je vriend dingen blijft dingen doen waar je vraagtekens bij zet.
Maar aan de andere kant is het helemaal zijn eigen verantwoordelijkheid hoe hij met zijn vriendinnen omgaat.
Strikt gezien zijn dat privé zaken en heb je daar verder vrij weinig mee te maken.
* Liebe Macht Frei *
Eboss96

Re: Kan je een relatie plannen?

Dat snap ik wel. En zoals ik zei; om een of andere onverklaarbare reden houd het me bezig. Ach, ik snap mezelf soms gewoon niet meer. Ik heb altijd die drang om te willen begrijpen waarom mensen sommige dingen doen zoals ze ze doen. Ik vind het heel interessant zelfs. Ik dwaal af... ik moet me er gewoon niet zo mee bezig houden.

Terug naar “Jongerenforum”