amy15

Verboden liefde en seksualiteit

Heee lezer of lezeres,
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik zit met een probleem of een klein probleem. Ik heb een vriend waar ik nu al halfjaar gelukkig mee ben maar het probleem is dat ik het niet mag van me ouders, een relatie. Daarom heb ik het geheim gehouden en waren ze er nog een keer achter gekomen maar nu moet ik het weer stil houden.

Het punt is , we gaan met elkaar naar bed en daar hebben we eerst over gepraat en samen besloten en dat is goed alleen is het probleem dat de condoom al 3 keer is gescheurd. Het probleem kunnen we niet vinden en nu heb ik een vraag aan jullie,
Hoe kom ik aan de pil zonder een recept te halen bij de dokter ? Want me ouders mogen het absoluut niet weten ):

Ik hoop dat je me kan helpen en als je misschien een oplossing heb, plaats een bericht of stuur me een pb.

Alvast bedankt Xxxx
Laatst gewijzigd door momo op 18 apr 2012 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mail verwijderd ivm privacy
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Wanneer is de condoom gescheurd? Voor of tijdens de daad?

Je zou ook aan de pil kunnen gaan om een normale reden die je ouders wel begrijpen, zoals bijvoorbeeld een onregelmatige menstruatie of langdurige menstruatie en alles wat erbij komt kijken, de pil kan je daarbij helpen en het zou me raar lijken als je ouders dat geen goede reden zouden vinden.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Je zult toch echt langs de huisarts moeten voor een recept voor de pil
De huisarts heeft echter geheimhoudingsplicht, dus hij mag het niet tegen je ouders zeggen.


Als het condoom al 3 keer gescheurd is, kun je beter overstappen op een ander merk condooms.
Als ik jou was zou ik (de eerste tijd) pil en condoom gebruiken. Als je ouders niet mogen weten
dat je een relatie hebt, mogen ze vast ook niet weten dat je sex hebt ;)
Dan kun je maar beter niet zwanger thuiskomen :-P
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Hawk L.

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Toch triestig dat er nog steeds ouders rondlopen die hun kinderen geen liefde willen gunnen. Hoe ging het dan als zij jong waren? Daar hebben ze het dan natuurlijk niet over.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Hawk L. schreef:Toch triestig dat er nog steeds ouders rondlopen die hun kinderen geen liefde willen gunnen. Hoe ging het dan als zij jong waren? Daar hebben ze het dan natuurlijk niet over.
Dat is op zich waar, maar ik snap best wel dat ouders er niet altijd enthousiast over zijn
dat hun 15 jarige dochter al seks heeft met haar vriendje. Jammer dat het dan stiekem moet,
dat is verre van ideaal.
* Liebe Macht Frei *
tommy9119

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Wat gebeurde er toen je ouders er voor het eerst achter kwamen? En wat denk je dat er gebeurd als ze er nu achter komen?
Leeuwtjuh

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Op het moment dat ik seksueel actief begon te worden heb ik ook aan mijn ouders de pil gevraagd. Inderdaad om dezelfde reden als die Lost Soul hierboven benoemd. Langdurige menstruatie, veel bloedverlies en erge buikpijn. Het is niet alsof je ouders dat gaan controleren. Als je minimaal 3-4 dagen per maand het voor elkaar krijgt om vrij te krijgen voor school en je daarbij als een monsterachtige puberdochter gedraagt, moet jij eens kijken hoe snel je aan de pil mag! Let maar op. Vaders zijn er in het bijzonder gevoelig voor. Gewoon SUPERvervelend doen en dan bedoel ik zo:

Afbeelding

Doe dat 2-3 maanden en dan ben je met succes verzekerd aan de pil!
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Hawk L. schreef:Toch triestig dat er nog steeds ouders rondlopen die hun kinderen geen liefde willen gunnen. Hoe ging het dan als zij jong waren? Daar hebben ze het dan natuurlijk niet over.
Daar hebben we het al over gehad, maar ze wilden niet dat mij iets overkwam, omdat het misschien een slechte jongen was, maar ze hebben ze 1 keer gezien en toen vonden ze hem er aardig uitzien. Dat snap ik dus niet waarom het dan niet mag. Ze zijn te bezorgd denk ik
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

tommy9119 schreef:Wat gebeurde er toen je ouders er voor het eerst achter kwamen? En wat denk je dat er gebeurd als ze er nu achter komen?
Ze waren natuurlijk hartstikke boos en verboden me om met die jongen om te gaan. Ik mocht zelfs niet eens meer met hem praten, maar dat gaat moeilijk als je o dezelfde school zit. Ik ben al best al lang met hem en het is ook serieus alleen ik hoopte dat me ouders het ook serieus konden nemen , maar dat is jammer
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

selfje schreef:Je zult toch echt langs de huisarts moeten voor een recept voor de pil
De huisarts heeft echter geheimhoudingsplicht, dus hij mag het niet tegen je ouders zeggen.


Als het condoom al 3 keer gescheurd is, kun je beter overstappen op een ander merk condooms.
Als ik jou was zou ik (de eerste tijd) pil en condoom gebruiken. Als je ouders niet mogen weten
dat je een relatie hebt, mogen ze vast ook niet weten dat je sex hebt ;)
Dan kun je maar beter niet zwanger thuiskomen :-P
Kan ik dan een afspraak maken bij de huisart zonder dat mijn ouders daarvan weten? want sinsdien ze erachter kwamen mag ik niet meer alleen naar de dokter omdat ze dat niet vertrouwen.
Leeuwtjuh

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Tuurlijk kun je een afspraak maken met de huisarts zonder dat je ouders dat weten. Bel gewoon met je mobieltje en plan een afspraak in als je vrij bent van school. Vraag anders of je vriendje mee wilt? Dan ga je gewoon naar de huisarts en vervolgens naar de apotheek en klaar... Als je niet na schooltijd kan, kun je overleggen met je mentor van school, hij helpt je door 'vrij' te geven bij de administratie. Ik mocht vroeger altijd tijdens mentoruur en het vak van mijn mentor weg om naar de huisarts e.a. instanties te gaan.
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Leeuwtjuh schreef:Tuurlijk kun je een afspraak maken met de huisarts zonder dat je ouders dat weten. Bel gewoon met je mobieltje en plan een afspraak in als je vrij bent van school. Vraag anders of je vriendje mee wilt? Dan ga je gewoon naar de huisarts en vervolgens naar de apotheek en klaar... Als je niet na schooltijd kan, kun je overleggen met je mentor van school, hij helpt je door 'vrij' te geven bij de administratie. Ik mocht vroeger altijd tijdens mentoruur en het vak van mijn mentor weg om naar de huisarts e.a. instanties te gaan.
Dankje, maar nog een vraagje , als je een afspraak maakt bij je huisarts, dan krijg je de rekening toch binnen van de afspraak? Zeg maar dat je het recept hebt gekregen enz, kan je dat ook contant betalen?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Dat hangt er een beetje vanaf. De meeste huisartsen declareren rechtstreeks aan de ziektekostenverzekering. Je dient dit dus aan je huisarts te vragen. Daarbij zal in de rekening niet staan waarvoor je kwam. Je kan dan altijd nog zeggen tegen je ouders dat je een oogontsteking had ofzo.

Bij de apotheek kan je ook contant afrekenen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Verboden liefde en seksualiteit

in Belgie (als je daar zou wonen) is alles contant betalen (ongeveer 20 euro). Je krijgt dan een briefje mee dat je zelfs naar het ziekenfonds moet sturen om (eventueel)een deel terug te krijgen. Dat kan je gewoon weggooien als het geheimhouden belangrijker is voor je.

Je kan gewoon tijdens spreekuur bij de huisarts of een arts terecht.

apotheek is ook gewoon contant betalen.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
tommy9119

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Het is allemaal leuk en spannend enzo, dingen verbergen voor je ouders. Maar, ze komen er echt wel een keer achter, hoe goed je het ook weet te verbergen. En dan gaan ze het echt niet leuk vinden, aangezien je en niet naar ze geluisterd hebt en hebt gelogen.

Ik weet niet hoe redelijk jouw ouders zijn en hoewel je als puber (ik ben er zelf ook nog een, so I know) graag jezelf verzet tegen je ouders, wil ik je toch aanraden om in ieder geval te overwegen gewoon de waarheid te vertellen, misschien niet perse over de seks, maar toch in ieder geval over de relatie.

Maarach, wie ben ik? Slechts een jongenman met goedbedoeld advies :).
Opa Black

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Dat je ouders bezorgd zijn is natuurlijk best positief.
Als je er echt niet met je ouders uit kunt komen, kun je (dacht ik) e.e.a. via een internet apotheek bestellen.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Verboden liefde en seksualiteit

klopt, je kunt de anticonceptiepil via een internet apotheek bestellen,
maar ze zijn wel receptplichtig, dus zonder recept, geen pil.

Is ook wel logisch, je moet wel weten welke pil voor jou geschikt is ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Dank jullie, ik heb wel een of andere oplossing gevonden en ik denk dat het ook wel zou werken, bedankt :D
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Verboden liefde en seksualiteit

amy15 schreef:Dank jullie, ik heb wel een of andere oplossing gevonden en ik denk dat het ook wel zou werken, bedankt :D
Geen seks meer? :lol:
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Verboden liefde en seksualiteit

amy15 schreef:Dank jullie, ik heb wel een of andere oplossing gevonden en ik denk dat het ook wel zou werken, bedankt :D
het is toch niet iets illegaals ofzo he? 011
je doet er zo geheimzinnig over :-P

Spoiler:
ga je nog met ons delen welke oplossing je hebt gevonden?
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

selfje schreef:
amy15 schreef:Dank jullie, ik heb wel een of andere oplossing gevonden en ik denk dat het ook wel zou werken, bedankt :D
het is toch niet iets illegaals ofzo he? 011
je doet er zo geheimzinnig over :-P

Spoiler:
ga je nog met ons delen welke oplossing je hebt gevonden?
Nee joh, alleen ik ga me huisart bedreigen om het me te geven , dat is alles :cool:
amy15

Re: Verboden liefde en seksualiteit

Geen seks meer? :lol:

Hahaha de beste oplossing die ik tot nu toe gehoord heb :lol:

Terug naar “Jongerenforum”