jdarky

help

Ik kan niet slapen :( constant zwarte schimmen zie ik snapt iemand waarom dat is ik word er niet goed van +.+ die dingen zitten elke keer bij de trap en bij mijn deur
Leeuwtjuh

Re: help

Naar aanleiding van het gesprek in de chat:


1. Eet chocola
2. Drink limonadesiroop
3. Doe de lamp aan
4. Ga slapen
5. Morgen als je wakker wordt: STOP MET BLOWEN.

Als het niet lukt om te stoppen met blowen is het verstandig om met je ouders of de huisarts te gaan praten (het liefst allebei) om je hierbij te helpen. Zoals gezegd is in de chat kun je van blowen paranoide worden, last krijgen van angstaanvallen en psychoses krijgen. Ook wanneer je niet blowt. Jij bent overduidelijk heel gevoelig voor deze stof.

Ga sporten, zoek een meisje en ga naar de efteling. Blowen is niets en zeker niet voor jou. Je bent er niet extra stoer mee en je bezorgd jezelf alleen maar een hoop spanningen om niets. Je word er ziek van!
Leeuwtjuh

Re: help

Hoe is het nou?
jdarky

Re: help

ik ben nog steeds bezig met er van af komen
Hawk L.

Re: help

Je wordt er inderdaad ziek van én verslaafd! Veel mensen denken dat cannabis niet verslavend is, maar die denken verkeerd.

Natuurlijk word je niet meteen verslaafd. Het kan heel goed zijn dat het bij één keer blijft, of heel af en toe eens, maar als je echt van het gevoel geniet, het telkens opnieuw wilt en het gaat zo ver dat je er geestelijk afhankelijk van wordt... Dan is het niet goed en ben je je leven aan het vergooien. Het is niet alleen slecht voor je longen (TBC), maar ook je hersenen. (Informatie gelezen op internet en in de krant.)

Er is een goed voorbeeld.
Ik was een paar jaar geleden nog bevriend met een jongen die niet zonder kon. Voor de school begon, tijdens de middagpauze, na de school... altijd als hij kon wou hij blowen.
Ooit zei hij tegen mij dat het "moest".
Je kon het goed aan hem zien dat hij het deed. Hij zag er zowat altijd high uit en alsof hij niet besefte wat rondom hem gebeurde. Hij was ook érg lui en wist het van zichzelf, maar het deed hem precies niet veel.
Hij doet zijn zesde jaar nu al voor de derde keer opnieuw... Hoogst waarschijnlijk te lui om te werken en dat betreur ik.
Vorig jaar chatte ik nog eens met hem en blijkbaar rookte hij nog steeds zoveel jointjes.
Jammer genoeg voor deze jongeman speelt hij met zijn leven, maar dat heeft hij zelf in de hand natuurlijk.
Het cliché wordt ook weer eens bevestigd: hij luistert naar reggae en heeft sinds een paar jaar dreadlocks.
Hoe dan ook kan om het even wie veel en graag blowen natuurlijk.
Begin er niet mee als je niet wilt eindigen zoals deze jongen.
Hij is hét bewijs dat cannabis je leven, lichaam én brein kapot kan maken en je er verslaafd aan kan worden.

Zelfs af en toe blowen raad ik af. Niet dat ik ervaring heb, maar ik vind dat drugs vergif zijn voor je lichaam en probeer zoveel mogelijk mensen te overtuigen er vanaf te blijven. Ervaringen lezen over drugs vind ik dan wel interessant (vooral de psychedelische), maar zelf zou ik er nooit aan beginnen en vind ze dus erg gevaarlijk.

Terug naar “Jongerenforum”