Floortje96

Blowen

Hoi,

Waarschijnlijk hebben jullie geen idee wie ik ben, maar dat doet er niet toe.
Ik ben al heel lang niet op het forum geweest, omdat het eigenlijk heel goed ging thuis.
Maar sinds ik mijn vader heb verteld dat mijn moeder is vreemdgegaan is het echt verschrikkelijk thuis. Mijn vader is altijd afwezig en stil.

Een paar vriendinnen en ik wilden een keer blowen. Nou lachen, dat deden we. Na de 1e keer kwam de 2e keer en de 3e enzo verder.
De meiden hebben het nog maar een paar keer gedaan, maar ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen.

Ik heb een jongen leren kennen die vaak blowde en ik kon goed met hem opschieten. Nou we gingen vaak afspreken met wat vrienden van hem en dan gingen we blowe.

Ik heb het met moeder eerlijk verteld dat ik het een paar keer gedaan heb, omdat ik gewoon hou van eerlijkheid. Dat pakte dus niet zo goed uit want ze flipte helemaal. Volgens mij wil ze me naar een inrichting sturen of zo.

Eerst blowde ik gewoon voor de gein, maar ik betrap mezelf erop dat ik het steeds vaker wil. Ik dacht dat je niet verslaafd kon raken aan wiet.. Ik doe het heel vaak als er thuis ruzie is geweest en dan voel ik me weer wat beter.

Ik doe het nou zo'n 4x per week en dat valt nog best mee vergeleken bij sommige.
Ik schrik eigenlijk best wel van mezelf..

Ik weet natuurlijk ook dat jullie hier niks aan hebben, maar ik wou het even kwijt, want ik kan er niet van slapen.
Leeuwtjuh

Re: Blowen

Och meis, van dat spul wordt het niet beter hoor. Op het moment dat het is uitgewerkt, komen je problemen nét zo hard weer terug. Het is maar een tijdelijke verdoving, waarbij je ook nog het risico loopt om psychoses te krijgen en er permanente schade aan te ondervinden. Zou je niet liever nuchter zijn om je problemen op willen lossen?

Als je zegt dat je 'maar' 4 keer per week blowt, hoeveel jointjes gaan er dan doorheen op zo'n keer?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Blowen

Floortje96 schreef:Ik weet natuurlijk ook dat jullie hier niks aan hebben, maar ik wou het even kwijt, want ik kan er niet van slapen.
Waarom ga je er van uit dat we er niks aan zouden hebben?
Uit je verhaal is ook duidelijk op te maken waarom je regelmatig blowt. Je ouders hebben ruzie en als jij je verdooft voel jij je beter. Het valt te prijzen dat je eerlijk wilt zijn tegenover je ouders. Wees voorzichtig met wat je doet, verdoving is niet de beste en verstandigste manier om met een onprettige situatie om te gaan.
* Liebe Macht Frei *
Karin63

Re: Blowen

Hey Floortje96, ik kan best geloven dat je schrikt van jezelf want dit is echt niet goed voor je. Het enige wat ik kan aanraden is meteen stoppen met het gebruiken van wiet. Misschien kan je eens gaan praten met je huisarts?
Veel succes en hopelijkt lukt het om te stoppen met het gebruiken van wiet. ;)
Floortje96

Re: Blowen

Leeuwtjuh schreef: Als je zegt dat je 'maar' 4 keer per week blowt, hoeveel jointjes gaan er dan doorheen op zo'n keer?
Gewoon 1 stick per keer .. :unsure:
Karin63 schreef:Het enige wat ik kan aanraden is meteen stoppen met het gebruiken van wiet. Misschien kan je eens gaan praten met je huisarts?
Met de huisarts praten durf ik echt niet. Maar het probleem is dat mijn vrienden het ook doen. En ik vind het dan zo moeilijk om nee te zeggen als ze het aanbieden. Wat moet ik dan doen? Een tijd niet meer met hun omgaan ?? :unsure:
Net als gister. Een paar mensen smsden of ik kon komen om af te spreken. En dan zitten ze daar weer te blowen en kan ik weer geen nee zeggen. Echt zo zwak van mezelf.
En ook heel veel mensen zeggen tegen me als ik me er zorgen over maak: 'Ja, 1x per week blowen is net zo erg als jezelf lam zuipen in het weekend.'

Ik denk dat ik vanaf zaterdag ga proberen te stoppen. En ook niet af en toe, want 4x per week wordt 5x en 5x wordt 6 etc...

Alleen ik denk dat ik voor mezelf een andere manier moet vinden om te ontspannen of zo ...

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Karin63

Re: Blowen

Hey Floortje, hopelijk lukt het om vanaf zaterdag (morgen dus) te stoppen met blowen. Je kan het als je echt wil, je bepaalt toch zelf of je wiet rookt of niet, niemand kan je daartoe dwingen. Gewoon "neen" zeggen. Veel succes! 3some
Floortje96

Re: Blowen

Ja, dankjewel hoor karin63! Ik heb nu nog een 5je dus morgen probeer ik te stoppen....
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Blowen

Blowen of drinken of pillen slikken, het is allemaal chemische stoffen in je lichaam brengen om je "beter" te voelen. En ja tijdelijk voel je je ook beter. Dat is het verslavende deel er aan.

Het is echter chemische rotzooi die je in je lijf opneemt en dat richt hoe dan ook schade aan. Alcohol in grote hoeveelheden tast je hersenen aan, dat doet wiet ook (in het ergste geval krijg je psychoses). Pillen kunnen je een fijne avond geven waarin je heel lang door kan gaan maar ze kunnen je ook in een coma brengen als ze gevaarlijke stoffen bevatten die er eigenlijk niet in thuis horen.

Als je problemen hebt of je voelt je rot of je hebt dingen waar je telkens tegen aan loopt die je belemmeren, die je pijn doen of die moeilijk zijn, dan is de beste manier om daar mee om te gaan nog altijd door er over te praten. Met de personen die het betreft, met je ouders, je huisarts of iemand die je vertrouwt. Door er hulp voor te zoeken als je er heel erg last van hebt en dan kom je bij een psycholoog, coach of andere psychische hulpverlener uit.

Maar zoals Leeuwtjuh ook al zegt, deze (verdovende) middelen gaan je niet helpen om je problemen op te lossen. Het is eerder een middel als paracetamol, je haalt de pijn weg, maar de oorzaak blijft en komt even hard weer terug als je er niets aan doet verder. Daarom kan het juist zo verslavend worden omdat het een vlucht wordt van de pijn die je voelt.
Inzicht als Uitweg..
Karin63

Re: Blowen

Dag Floortje, ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk is het gelukt om te stoppen met blowen.
:knuffel:
finyouknowho

Re: Blowen

ik blow ook best veel in de vakantie gewoon elke dag in de tussenuren opschool.
nou denk je vast junkie, maar ik heb haal goede cijfers en ik kan me er zelfs
beter door concenteren in de lessen. maar als ik 1 ding heb geleerd is het wel
ga nooit maar dan ook nooit je gevoelens weg blowen! mijn ouders weten van nix
en dat wil ik ook zo houden. veroordeel me niet want ik vind het goed zo.
KuchikiByakuya6th

Re: Blowen

heej floortje, ik las je verhaal en ben benieuwd hoe het met je gaat nu.
ik heb vroeger veel geblowed en het is zoals je zegt.
4 keer wordt 5 keer enz.
daarnaast heb je ook nog het gevaar dat blowen saai kan worden en je nieuwsgierig wordt naar harddrugs ( ik reken tabak en drank daar ook onder )
klinkt cliché, veel ''stoners'' zullen het oneens met me zijn, maar het is wel zo.
ik blowde ook als afleiding en als je dat lang genoeg vol houd, kun je tijdens het roken alleen nog maar aan dat denken wat je dwars zit.
maar je bericht was uit 2011, ben benieuwd ernaar hoe je er nu mee omgaat.
vlam

Re: Blowen

Het klinkt misschien gek..
Ik blowde in mijn puberteit elke dag!
Maar als ik even de kans niet had, kwamen de vervelende gevoelens.
Ik ben gaan beseffen dat ik moest stoppen, maar niks hielp.
Ik had weer wiet of hasj nodig en ging weer naar de coffeeshop.
Ik heb die avond zoveel geblowd dat ik me ziek voelde. Toen bedacht ik me: 'Ik ga nog meer blowen'. Dat deed ik en ik belandde een paar keer in een 'bad trip'. Dat werd zo erg, dat ik daarna niks meer heb aangeraakt.
sfinx89

Re: Blowen

Mischien dat ik je kan helpen door wat over mezelf te vertellen.

Ik ben begonnen met blowen in de eerste van de middelbare school.
Ik werd heel erg gepest en eigelijk kreeg ik daardoor overal schijt aan.
Ik blowden vaak met andere mensen.
In het begin was het niet zoveel.
de eerste paar keer zat er best wel een lange tijd tussen maar langzamerhand sloop het er in.
binnen een half jaar blowden ik 4 of 5 keer per week.
Dat heb ik een paar maanden zo gedaan totdat ik na problemen thuis en op school steeds meer ging blowen.
Het kwam tot die tijd nog niet in mijn hoofd op dat het verslavend was en dat ik er mischien al niet meer van af kon komen.
binnen anderhalf jaar blowden ik elke dag en daarna meerdere keren per dag.
Ik verklote mijn school en het maakten me ook niet meer uit mede dankzij het blowen.
Ik ging spijbelen om te kunnen blowen en vaak had ik dan geen eens meer zin om naar school te gaan.
dat alles sloop er in, in een tijdsbestek van 2 jaar.
later begon ik met nog meer blowen, op den duur zat ik op 4 á 5 blowtjes per dag, alleen en samen met andere mensen.
Een jaar geleden besloot ik te minderen omdat ik eigelijk nooit meer iets deed en ondernam.
ik ben gestopt met mijn studie mede vanwegen het blowen.
Ik had geen zin om te werken vanwegen het blowen.
ik leerden geen mensen meer kennen omdat ik nergens zin in had dankzij het blowen.
op het eind blowden ik elke dag 2 blowtjes en had ik alleen nog maar zin om te hangen en niks te doen, super lui en ik ondernam niks meer.
ik besloot te minder ook omdat het leek alsof er een deken over mijn denken heen lag.
ik kon minder diep en ver over dingen nadenken en vaak alleen nog maar oppervlakkig.
mijn emoties werden vaak afgevlakt waardoor ik me nog minder dan normaal kon inleven in andermans zaken etc.
ik voelde me niet meer prettig bij het blowen.
op den duur werd ik mensenschuw en ging ik mensen ontwijken.
ik werd licht achterdochtig en voelde me onder invloed vaak onzeker over mezelf.
daarom heb ik in januari 2012 besloten helemaal te stoppen.
sindsdien ging alles in een lijn opwaart beter.
ik kreeg weer zin in dingen en ging weer langzamerhand dingen ondernemen.
maakte weer plannen en kreeg weer zicht op een toekomst persectief.
ik voelde me zekerder en kreeg langzamerhand weer meer zelfvertrouwen.
ik kon gevatter en dieper over dingen nadenken en kwam sneller en makkelijker tot oplossingen.
de effecten van het blowen slopen er in net als de verslaving zelf.
Ik heb zelfs een aantal keren psychose's gehad of bijna psychose's door het blowen.
bovendien werd de stap naar harddrugs kleiner en makkelijker.

Ik denk zelf dat blowen je niet gaat helpen en dat het op den duur zelfs een gevaar voor je gemoedstoestand en levenskwaliteit kan opleveren.
het probleem met blowen is dat het niets lijkt en dat het er zo insluipt.
Bekijk voor je zelf wat blowen met je doet en waarbij het je helpt of dat het gewoon nergens tegen helpt.
bekijk voor jezelf of je er mee door wil gaan of niet.
Joeriboy

Re: Blowen

Ik herken het wel. Eerst nam ik alleen maar een hijsje ooit van een vriend, heel af en toe. Dat deed ik steeds vaker en toen begon ik soms wel een halve joint te roken. Het engste vond ik dat je merkte dat - want ik deed het wel alleen in het weekend - zodra het vrijdag was ik dacht: yes, ik mag weer! Gelukkig wordt dat gevoel vanzelf minder als je het een tijdje niet doet dus zo kun je er ook vanaf komen, bij mij werkte het!!
Heel af en toe doe ik het nog wel, maar ik weet nu dat het link is en dat je er echt mee moet oppassen.

Terug naar “Jongerenforum”