lillynargten

heeft iemand enig idee wat ik heb??

Oke ik begin bij het begin;

In juni heb ik onveilige seks gehad (in de buitenlucht). Ik was net een dag ongesteld, dus had een tampon in. Had nogal veel gedronken dus had er niet aan gedacht. Sinds die keer heb ik last gehad van een paar dingen. De volgende dag had ik een blaasontsteking, ben 3dagen daarna naar de dokter gegaan en heb antibiotica gehad.
Hielp niet dus een sterkere meegekregen, hielp wel. Het was een weekje over maar toen kreeg ik weer een klein beetje last van.. (als ik moest plassen voelde het alsof het in de urinebuis werd tegengehouden laat maar zeggen, als ik opstond voelde het alsof ik weer moest, en dan kwam er een klein straaltje uit). Daar heb ik nu soms ook nog last van, alleen niet als ik heel nodig moet plassen dan voel ik dat niet.
Ik heb een paar weken heel erge stress gehad omdat ik me druk maakte over mn gezondheid. ik dacht dat ik misschien wel iets had opgelopen door de onveilige seks.
Ik dacht dat ik misschien zwanger zou zijn.
Ik heb dus een test gedaan (ik wist niet hoe ik dit moest doen dus ik heb er maar gewoon op geplast laat maar zeggen)
er stond dathet negatief was
Maar ik was zo zenuwachtig dat ik niet naar de wc kon, dus ik weet niet of het uitmaakt dat het gwn uitgeplast water ofzo was?
want het was nml niet zo dat ik nodig naar de wc moest.
maakt dit uit?
ik zou toen iets van 2 maand zijn. dus het kan niet zijn dat het nog te vroeg was ofzo voor de test.
nu vraag ik me af of het uitmaakt of het gwn vocht of weet ik veel wat is dat ik heb uitgeplast dat de test daarom zegt dat het negatief is??
Ik ben nog maar 15 dus zwanger zijn is echt heel erg!!!
Het is geen soa vgm.

ab help me?
Florien

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

nu vraag ik me af of het uitmaakt of het gwn vocht of weet ik veel wat is dat ik heb uitgeplast dat de test daarom zegt dat het negatief is??

Nee hoor, maakt niet uit.
Maar ben je niet meer ongesteld geweest dan? Aangezien er 2 maanden tussen zitten... (kan ook uitblijven door stress). En anders gewoon nog even langs de huisarts als je klachten aanhouden. Sterkte!
Leeuwtjuh

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

Het is geen soa vgm.
Waarom niet? Jij krijgt geen soa's ofzo? Daar ben je te stoer voor? :lol:

Ik zou maar even naar de dokter gaan en dit verhaal bij hem neerleggen. Er zijn wel meer mensen die veels te lang blijven rondlopen met dit soort ongemakkelijke problemen, terwijl het misschien zo opgelost kan worden. Wij zijn én geen dokters, en kunnen vanaf hier niet zien wat jij hebt.

Oh, en gelieve niet voor ieder topic een ander account aan te maken. ;)
lillynargten

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

ik ben wel gewoon ongesteld geworden.. maar op internet stond dat je ook zwanger kan zijn én ongesteld kan worden, weet niet of dit waar is maar goed.
Leeuwtjuh

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

Als je ongesteld bent, stoot je lichaam baarmoederslijmvlies en de niet-bevruchte eicel af. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Dat kan op internet wel ergens staan, maar ik denk dat je dan eerder spreekt van een niet functionele bloeding dan van ongesteld zijn. Je kunt wel wat bloed verliezen, waarvan je misschien denkt dat het een menstruatie is ;) Een beetje bloedverlies aan het begin van een zwangerschap kan een innestelingsbloeding zijn.

Maar als je een test gedaan hebt, en je bent niet zwanger, en je blijft toch last houden, kun je beter naar de huisarts gaan en hem deze klachten voorleggen. Als je blijft rondlopen met een ontsteking of soa, brengt dit op de lange duur ernstige schade toe aan je lichaam. So go!
Mickey~

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

ben het compleet met leeuw eens.
ik zou me niet zo'n zorgen maken over of je misschien zwanger bent, want de test was negatief en het maakt niet uit hoe of wat je op die test plast, het is gewoon urine. Er komt nooit alleen maar vocht uit je blaas, maar vocht met afvalstoffen uit je lichaam erin en met stoffen waarop die test zou reageren als je zwanger zou zijn.

Waar ik me echter wel zorgen om zou maken is dat je last hebt van je blaas enzo. Daar zou ik een dokter mee consulteren.
En dan ook vertellen dat je onveilige seks hebt gehad en denkt dat het een soa zou kunnen zijn. Krijg je een brief mee en kun je een test afhalen bij het ziekenhuis. Die kun je dan daar op het toilet of thuis uitvoeren en de tests terugbrengen naar het laboratorium voor beoordeling. Misschien dat je ook bloed moet laten prikken. maar dan weet je het wel, zekere voor het onzekere zal ik maar zeggen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

De huisarts is inderdaad de aangewezen persoon bij klachten m.b.t. je blaas en vagina. Hoe langer je wacht hoe ernstiger de comlplicaties kunnen zijn. Blaasontsteking is goed te behandelen maar wacht je te lang dan kan er een nierbekkenontsteking ontstaan en dat is veel ernstiger en gevaarlijker.

Dus als je nog steeds erg twijfelt over of je iets hebt of niet en of je zwanger bent of niet, dan kan je maar het beste naar je huisarts gaan en gewoon even laten testen. Een beetje urine inleveren en klaar... meer is het niet en kan je enorm opluchten als blijkt dat er verder niets aan de hand is. Mocht er wel wat zijn, dan krijg je gelijk de juiste medicatie en dergelijke voorgeschreven.

Kom op.. als je groot genoeg bent voor seks, ben je ook groot genoeg om even langs de huisarts te gaan, lijkt me...
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

ben je al geweest?

dokters vinden je verstandiger als je gewoon met dit soort dingen langs komt dan dat je ermee wacht en als het al te laat is vanzelf bij ze terecht komt hoor... dus zou niet schromen.
Clau

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

Heb je niet misschien een nierbekkenontsteking?
Dat heb ik ook gehad en het zijn wel dezelfde symptomen.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: heeft iemand enig idee wat ik heb??

Ik denk niet dat die persoon ooit nog zal reageren :lol:
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Terug naar “Jongerenforum”