JBemel

ophoping van problemen zorg voor depressie

ja, de titel zegt het al, ik ben depressief door een aantal problemen
ik zal proberen een aantal dingen te beschrijven

1.
ik heb een hekel aan mijn vader, hij is altijd erg kinderachtig. altijd schelden over de kleinste dingen, altijd vervelend doen (uit het niets slaan, idiote sarcastische opmerkingen maken), en mijn privacy verstoren (gewoon mijn slaapkamer binnen lopen, altijd precies willen weten wat ik aan het doen ben).

2.
Ik heb bijna geen vrienden, ik zit op school altijd alleen, ik heb nooit iemand om gezellig mee te praten.

3.
Ik praat vaak tegen mezelf, het is een lang verhaal maar ik zal het proberen zo kort mogelijk uit te leggen: ik denk zelf dat ik MPS heb, Multiple Personality Syndrome. alle "symptomen" daarvan kloppen bij mij. Als ik tegen mezelf praat heb ik dus alsnog het gevoel dat ik met iemand anders praat. het enige contact dat ik met andere mensen heb is via MSN, echt contact heb ik bijna niet meer.

ik hoop dat jullie een beetje begrijpen hoe mijn leven er uitziet, en ik hoop ook dat iemand me kan helpen om hier overheen te komen.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: ophoping van problemen zorg voor depressie

Over dat tegen jezelf praten zou ik me maar de minste zorgen maken. Er zijn heel veel mensen die dat doen. De vraag of je MPS hebt is moeilijk te beantwoorden. Je hebt het in een ander topic dat je gestart bent over gaten in je geheugen en een ander stemgebruik.
Ik zou op dit moment niet teveel van wat je over MPS onmiddellijk op jezelf betrekken.
Niemand is in staat om een goede zelfdiagnose te stellen.
* Liebe Macht Frei *
Mickey~

Re: ophoping van problemen zorg voor depressie

volhoudertje schreef: Niemand is in staat om een goede zelfdiagnose te stellen.
Mee eens, als je je zorgen maakt om je klachten kun je het best naar een eerstelijnspsycholoog of eerst naar je huisarts, gaan.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ophoping van problemen zorg voor depressie

Hoe oud ben je ?

En heb je over punt 3 al eens met een arts gesproken. Het klinkt in ieder geval naar dissociëren.. maar voor een diagnose zal je toch naar een arts/psychiater dienen te gaan. Dat is ook het meest betrouwbare.

Heb je al eens met je vader er over gesproken dat je het heel vervelend vindt als hij zich zo gedraagt ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Jongerenforum”