Hopeless

Mijn lover woont in een ander continent!

Hallo! allereest wil ik zeggen dat deze site echt super is, het is het eerst dat ik echt mijn hart kan luchten!

Ik heb namelijk (nog) een probleempje.. ik ben in Belgie geboren, maar alé hoe zeg je dat.. mijn vader(en moeder)land is syrie...
Ik ben al vanaf ik ongever 10 jaar was verliefd op een jongen die daar woont, en ik denk hij ook op mij.. maar ik zi hem altijd om de zoveel jaar.. nu heb ik hem al 2 jaar niet meer gezien, en waarschijnlijk blijven we dit jaar in belgie dus zal het 3 jaar worden.. het doet echt zo een pijn om verliefd te zijn op iemand terwijl je weet dat die een heel CONTINENT van mij verwijdert is...
ik weet goed genoeg dat er geen oplossing is, en waarom ik dit vertel weet ik ook niet...
ik moet altijd lachen als mijn vriendinnen me zeggen da ze AL een paar dagen hun liefje niet meer hebben gezien... terwijl zij over dagen praten, praat ik over jaren... pff het is echt moeilijk om in twee culturen vast te zitten :roll:
Opa Black

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Weet die jongen wel van je verliefdheid en wat zou hij daarvan vinden????
Twee jaar hem niet meer gezien..... nou ja, lijkt mij meer op een mooie droom.
Beetje contact zoeken zal een hoop duidelijkheid brengen denk ik.
Hopeless

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Opa Black schreef:Weet die jongen wel van je verliefdheid en wat zou hij daarvan vinden????
Twee jaar hem niet meer gezien..... nou ja, lijkt mij meer op een mooie droom.
Beetje contact zoeken zal een hoop duidelijkheid brengen denk ik.
Ik weet jniet, maar ik had twee jaar geleden echt wel een duidelijk gevoel dat hij iets voor me voelde..
Dixie

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Je bent 15 toch? Ik zou zeggen vergeet hem, want de kans dat het uitgroeit tot iets moois is klein. Zie het maar gewoon als kalveren liefde. Het is meer een droom voor je als een realiteit. En aangezien jullie geen contact hebben kan hij net zo goed al een vriendin hebben daarachter. Het is dan ook beter en logischer om hier een vriendje te gaan zoeken.
Hopeless

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Dixie schreef:Je bent 15 toch? Ik zou zeggen vergeet hem, want de kans dat het uitgroeit tot iets moois is klein. Zie het maar gewoon als kalveren liefde. Het is meer een droom voor je als een realiteit. En aangezien jullie geen contact hebben kan hij net zo goed al een vriendin hebben daarachter. Het is dan ook beter en logischer om hier een vriendje te gaan zoeken.
Je hbet wss gelijk, ik zal mijn best doen
Arcadia

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Hey Hopeless;
2 jaar is een lange tijd; kun je contact met hem maken?
Of ga je binnenkort op vakantie daarheen?
Ik woon in NL en mijn vriend woonde in Vlaanderen , dat was al
moelijk zat..
Lijkt me een eenzame situatie voor jou, hoe ga je daar in 's hemlesnaam mee
om?
Zijn er hier jongens die je wel ziet zitten?
Heel veel sterkte 3some
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Je "denkt" dat hij wel verliefd is op jou.. twee jaar geleden.. maar meer weet je niet. Ik krijg sterk de indruk dat je verliefd bent op een ideaalbeeld van hoe een vriendje zou moeten zijn want er is weinig realiteit in het heden met hem. Jij hebt hem al een paar jaar niet meer gezien of gesproken en je weet niet eens zeker of het wederzijds is.

Het lijkt me echt iets wat je in je hoofd idealiseert tot iets wat het volgens jou zou moeten zijn. Probeer dat los te laten en te kijken wat er om je heen gebeurt. Als het echt "ment to be" is.. komt het nog wel eens als je ouder bent en meer gelegenheid hebt om in het echt een relatie aan te gaan.

Op deze manier kan je namelijk niet van een relatie spreken enkel van een droombeeld.. wishfull thinking. Alhoewel ik me realiseer dat je vermoedelijk vanwege je Syrische afkomst sneller een klik zal hebben met Syrische jongens dan met West Europese. Immers is de herkenning en het cultuurverschil groter. En wat je herkent dat vind je fijn bij een ander. Vandaar dat je hem waarschijnlijk ook zo leuk vond. Hij gedraagt zich vertrouwt voor jou. Dat is de cultuur en de manier waarop jij ook groot gebracht bent (normen, waarden, gebruiken) en dat zal je hier bij andere jongens best wel missen.
Inzicht als Uitweg..
Hopeless

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Arcadia schreef:Hey Hopeless;
2 jaar is een lange tijd; kun je contact met hem maken?
Of ga je binnenkort op vakantie daarheen?
Ik woon in NL en mijn vriend woonde in Vlaanderen , dat was al
moelijk zat..
Lijkt me een eenzame situatie voor jou, hoe ga je daar in 's hemlesnaam mee
om?
Zijn er hier jongens die je wel ziet zitten?
Heel veel sterkte 3some
nee, ik kan hem niet echt contacteren, misschien gaan we dit jaar naar syrie maar het is niet zeker
love3
Hopeless

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Mystica schreef:Je "denkt" dat hij wel verliefd is op jou.. twee jaar geleden.. maar meer weet je niet. Ik krijg sterk de indruk dat je verliefd bent op een ideaalbeeld van hoe een vriendje zou moeten zijn want er is weinig realiteit in het heden met hem. Jij hebt hem al een paar jaar niet meer gezien of gesproken en je weet niet eens zeker of het wederzijds is.

Het lijkt me echt iets wat je in je hoofd idealiseert tot iets wat het volgens jou zou moeten zijn. Probeer dat los te laten en te kijken wat er om je heen gebeurt. Als het echt "ment to be" is.. komt het nog wel eens als je ouder bent en meer gelegenheid hebt om in het echt een relatie aan te gaan.

Op deze manier kan je namelijk niet van een relatie spreken enkel van een droombeeld.. wishfull thinking. Alhoewel ik me realiseer dat je vermoedelijk vanwege je Syrische afkomst sneller een klik zal hebben met Syrische jongens dan met West Europese. Immers is de herkenning en het cultuurverschil groter. En wat je herkent dat vind je fijn bij een ander. Vandaar dat je hem waarschijnlijk ook zo leuk vond. Hij gedraagt zich vertrouwt voor jou. Dat is de cultuur en de manier waarop jij ook groot gebracht bent (normen, waarden, gebruiken) en dat zal je hier bij andere jongens best wel missen.
Ja, je hebt gelijk eerlijk gezegd.. ik zal vanaf morgen beginnen met hem uit mijn kop te zetten :D
Je hebt altijd van die goede reacties heb ik opgemerkt, ben je zelf een psychiater ofzo?

xxBedankt
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Thx.. en nee ik ben geen psychiater. Gewoon een vrouw met wat meer levenservaring dan jou ;) That's all.

:knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Hopeless

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

Mystica schreef:Thx.. en nee ik ben geen psychiater. Gewoon een vrouw met wat meer levenservaring dan jou ;) That's all.

:knuffel:
Haha, Ja waarschijnlijk :D
finyouknowho

Re: Mijn lover woont in een ander continent!

ik had met een meisje uit Finland had haar nooit gezien en kende haar via een vriendin
die ik kende van een spelletje (sorry voor de onduidelijkheid) zij was mijn eerste
echte liefde, maar ik kwam erachter dat ze vreemd ging met een andere jongen uit
nederland. voor jaren lang was zij en misschien nogsteeds een beetje is ze mijn
ultieme meid maar ik probeer me er over heen te zetten. ik heb sinds gisteren uitgemaakt
met m'n vriendin voor mn ex. heel verhaal maar wat ik hiermee probeer te zeggen is
ga voor iemand in nederland die veel op hem lijkt.

Terug naar “Jongerenforum”