Sporter

Schizotypische persoonlijkheisstoornis, hulp bij zoekn werk

Hallo,

Twee jaar geleden is deze diagnose bij me gesteld. Ik ben nu 43. Ik heb reeds jarenlang hulpverlening gehad. Ik ben hoger opgeleid, maar kon maar geen werk op eigen niveau krijgen, reden hiervoor totaal gebrek aan zelfvertrouwen. Begonnen bij maatschappelijk werk. Zes jaar onder behandeling geweest, mede door gebeurtenis in mijn leven net nadat ik begonnen was (verliefdheid). Alles kwam hierdoor naar boven wat er gespeeld heeft in mijn leven en wat al die tijd vastgezeten had plus coming-out kwam er nog eens bij, ik was toen 34. Hier veel aan gehad, maar er was toch iets waar ik en maatschappelijk werkster geen grip op kon krijgen. Zelf naar 1e-lijns psychollog gegaan. De eerste hield me aan lijntje, dus gestopt. De tweede stopte met hulpverlening aan particulieren. De derde heeft diagnose gesteld. Was opluchting en verklaarde veel.

Nu ben ik echter weer werkloos (nu sinds 15 maanden) en is lastig om werk te vinden. In de tussentijd wel nog hulp gezocht bij iemand die begeleiding geeft naar werk op basis van je persoonlijkheid. Wel iets aan gehad, maar niet geleid tot werk. Deze persoon was een bekende van vrouwelijke oud-collega die nauw betrokken was bij verliefdheid. Toch zeer sterke aanwijzing dat de persoon toch iets besproken heeft met die oud-collega, ben er van overtuigd dat het geen details zijn, maar dat het globale info is, hoe ik op dat moment in ontwikkeling sta. Maakte me toch huiverig, daarna ook even geen behoefte meer aan hulp daar. Ook recent bij sociaal psychotherapeut hulp gezocht, daar edhter alleen 4 intro-gesprekken gevoerd en nog geen vervolg vanuit zijn kant. Momnenteel is psychologische hulp zoeken ook lastig i.v.m. financiële situatie.

Hopelijk dat ik via deze weg hulp/advies kan krijgen om hulp bij zoeken naar werk, wel of niet vertellen in deze tijd dat ik deze stoornis heb. Via UWV geen mogelijkheid of hulp. Weet iemand een adres voor hulp of evt. een soort hulp waar ik nog iets aan zou kunnen hebben. Ik woon in Midden-Limburg en zoek liefst iets in regio Limburg of Zuid-Oost Brabant.

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”