Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

School de pionier duivendrecht

Beste

Ik was leerling op school de pionier tussen de jaren 1994 tot 2004.
Aan deze school heb ik veel nare maar vage herinneringen.
Vaker krijg ik nog dromen over deze school en heb het idee dat ik veel trauma's daar heb gecreëerd.
Ik kan hier enkel situatie's neerzetten die ik daar heb meegemaakt, om het te laten begrijpen.
Ik hoop andere te vinden die leerling zijn geweest op dezelfde school zodat ik niet meer alleen sta in mijn verhaal.

Ik heb een aantal keer geprobeerd dit formulier te lezen:http://cms.qlictonline.nl/users/pionier ... er2012.pdf. Maar ik word er letterlijk misselijk van om persoonlijke redenen.
De termen als: veilige omgeving, afspraken over beloning en staf, goed voorbeeld geven etc

Ten eerste vond ik het geen veilige omgeving, zo herinner ik mij dat ik op de gang liep en twee leerlingen een TL-lamp op mij stuk sloegen, er was geen docent in de buurt. Maar ook op het school plein en en de routes van de dagbesteding naar de school waren onveilig. Zo kwam een klein jongetje terug op de dagbesteding met een bloedlip en een missende tand, omdat een veel oudere jongen hem een klap had gegeven.
Zo ben ik weer tot twee maal weggelopen van het school plein in de pauzes. omdat ik bedreigd werd in elkaar geslagen te worden.
Uiteindelijk werd ik gestraft, omdat ik was weggelopen.

Maar zo is er ook een voorval geweest dat het winter was, het water op het schoolplein was bevroren.
Een jongetje had een brok scherp ijs in zijn handen en dreigden het naar mijn hoofd te gooien, ik rende naar de leraar die op het plein stond.
De leraar zei dat ik het zelf had uitgelokt en liet het gewoon gebeuren dat ik het brok ijs tegen me hoofd kreeg.

Maar ook ben ik eens geslagen door een leraar die "Johan" heten omdat ik te druk was.

Dan gaat het van buiten lichamelijk geweld naar psychische, zo liep in leraar weg van het groepje leerlingen die hij naar Gymles zou begeleiden.
Een van de leerlingen pakten een informatie bordje en gooide die van de trap af, vervolgens kreeg ik de schuld toen de leraar terug kwam.

Maar het ergste vond ik dat er geen ruimte was voor een luisterend oor, telkens als er werd gehuild of boosheid geuit, werd je daarvoor gestraft.
Jou verhaald werd automatische als "onwaar" beschouwd, zo ben ik ook eens gestraft omdat ik aan het hikken was, omdat er niet geloofd werd dat ik daar niets aan kon doen.

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”