Timothy Lee

ADHD en Borderline,NPS & OPS trekken

Ik ben eigenlijk wel op zoek naar mensen met een soortgelijke diagnose als wat ik heb.
ADHD heb ik als hoofddiagnose en daarnaast zijn er Borderline, Narsitische en ontwijkende trekken bij mij geconstanteerd.
Nu ik al een jaar in intensieve therapie ben, kom ik steeds meer bepaalde trekken tegen in mijn gedrag. Op therapie voel ik mij hierin ook vaak onbegrepen of deels begrepen en dat is dan ook nog eens door een heel klein aantal. Het zou wel fijn zijn als ik hier met wat mensen over kan praten, puur uit herkening.

Tim

patsas

Re: ADHD en Borderline,NPS & OPS trekken

Je mag hier altijd praten, Timothy, dat weet je!
Ik heb niet zoveel ervaring met ADHD (wel als leerkracht, maar is toch anders) en ook ik heb te horen gekregen dat ik trekken heb van borderline, maar die herken ik ook wel bij mezelf!

Verder kan ik je niet zoveel vertellen, maar misschien zou je zelf kunnen aangeven hoe je je erbij voelt, wat je verwachtingen zijn, enz.

Loopt de therapie goed? Heb je het gevoel dat je er baat bij hebt?
Hoop in ieder geval dat je er bij gebaat bent, zodat je ook weer wat stapjes vooruit kunt doen!

Heel veel sterkte!

3some :knuffel: love3
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Miran36

Ik herken er ook wel wat in,alleen in Autistische en Borderlinetrekken,maar herkennen doe ik het zekers.
Jij bent niet de enige.

tracy89

Het is alweer een tijdje geleden dat je dit bericht hebt geplaatst maar ik denk ik reageer toch maar...

Ik ben 24 jaar en een aantal maanden geleden is bij mij ADHD en Borderline geconstateerd.
Even in het kort hoe ik daar bij ben gekomen: Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden in therapie gegaan wegens problemen op het gebied van school, werk en in mijn relatie (zowel met mijn partner, familieleden en vrienden). Toen werd al gauw duidelijk dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb en zijn we begonnen met schematherapie. Na een tijdje kreeg mijn psycholoog het idee dat ik wellicht ook ADD/ADHD kon hebben en ben ik naar The Busy People gegaan om dit dan ook daadwerkelijk vast te stellen. Daar gaven ze aan dat ik ADHD heb icm een persoonlijkheidsstoornis.
Je geeft aan dat je je vaak onbegrepen voelt, zelfs in therapie, wat ontzettend vervelend om te horen! Ik moet zeggen dat ik mij overal onbegrepen voel maar dat ik ergens het gevoel heb dat mijn psycholoog nog wel 'begrijpt' hoe het is en als ik iets uitleg dat ze ook echt snapt wat ik ermee bedoel en hoe dat voor mij voelt... Weinig mensen in mijn omgeving doen echt moeite om te begrijpen hoe een dag in mijn leven nou voelt en hoe ik bepaalde dingen ervaar en zie, dat vind ik dan toch wel weer heel jammer om te zien... het speelt voor mij namelijk wel een hele grote rol in mijn leven. Voor mijn gevoel wordt een persoonlijkheidsstoornis en/of adhd pas echt serieus genomen (in mijn omgeving dan) als het iets zou zijn dat je daadwerkelijk kan zien en niet alleen in je hoofd zit....

In ieder geval, mocht je willen praten over wat je hebt of wat dan ook.. stuur mij gewoon even een berichtje! ;)

Radix

Bedenk wel, dat jij één mens bent, en dat al die termen nodig zijn om een beetje aan te geven hoe jij bij de onderzoekers overkomt. Eigenlijk zouden al die termen bij elkaar geschraapt moeten worden; het is dus niet zo, dat jij allerlei afwijkingen hebt.

ADHD heeft waarschijnlijk te maken met de structuur in de hersenen. Dat bepaalde gebieden, die met de Executieve Functie te maken hebben, wat zijn achtergebleven in ontwikkelen. Met gerichte aandacht kun je dat trainen en veel verder komen. Het kost je dan gewoon meer moeite dan bij andere mensen het geval is. Dat is niet erg: iedereen is verschillend, en iedereen heeft sterke en zwakke kanten. Het heeft een naam, maar bijzonder is het niet.

Dat je je niet begrepen voelt, is ook niet erg. Dat valt werkelijk iedereen ten deel.
Het is zelfs onmogelijk, om een ander mens voor 100% te begrijpen. Het beste is, om dit feit gewoon te accepteren.
Hoe je hiermee kan omgaan is ook niet zo moeilijk: probeer jezelf steeds duidelijk te maken. Maar daar zal je OPS de kop op steken. Blijft trainen, til er niet te zwaar aan, en wees blij met elke gemaakte stap.

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”