Gebruikersavatar
Peter123
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2020 17:58

Nog niet samen zien na 1.5 jaar

Goede avond,

Ik zit de laatste tijd met een dubbelzinnig gevoel. Misschien omdat ik nog niemand heb leren kennen die mij aanspreekt. Maar ik zie mij dus nog steeds na 1.5 j niet met iemand anders een relatie beginnen. Ik moet mijn ex nog steeds zien voor praktische zaken, waar maar geen eind aan lijkt te komen en ooit tot discussies leidt. Zij is sinds enige tijd terug samen, wat ik wel kan plaatsen maar denk vaak of er dan iets mis is met mij (gezien ik dat gevoel nog steeds niet heb na al die tijd). De relatie zelf was niet zo gezond en dat besef ik wel, en toch laaien er ooit nog dingen op tijdens de ontmoetingen & is er ruzie of stapt ze middenin een gesprek naar buiten.
Komt dat gevoel nog niet bij iemand anders te willen zijn echt voort omdat ik nog dingen bij haar moet afhandelen en daarom niet kan afsluiten?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nog niet samen zien na 1.5 jaar

Peter123 schreef: 07 jan 2022 19:22 Komt dat gevoel nog niet bij iemand anders te willen zijn echt voort omdat ik nog dingen bij haar moet afhandelen en daarom niet kan afsluiten?
Als ik je verhaal goed begrepen hebben de dingen die je nog moet afhandelen met je ex eerder een zakelijk en praktisch karakter. Dat het bij die gelegenheden ook wel eens botst lijkt me een teken dat er voldoende besef is dat jullie wat het onderhouden van een relatie betreft, niet bij elkaar passen.

Misschien geeft het voor jou een beter gevoel zaken helemaal afgehandeld te hebben, maar dat hoeft het verlangen naar het vinden van een nieuwe relatie bepaald niet in de weg te staan. Denken dat er 'iets mis' met je zou zijn is een valkuil waar je niet in moet stappen, daarmee doe je jezelf alleen maar tekort.

Nog een laatste kanttekening: soms duurt het wat langer voordat er op een topic gereageerd wordt, ook hier is geduld hebben een schone zaak.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”