Gebruikersavatar
Justme
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2021 08:46

Niet de makkelijkste weg.

Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil toch even mijn hart luchten.

Dit jaar zou ik twintig jaar getrouwd zijn. Was het niet dat onze zaak ons uit elkaar deed groeien en de gevoelens voor mijn vrouw al geruime tijd verdwenen zijn. Oktober 2020 heb ik dan de stap gezet om een punt achter ons huwelijk te zetten.
De dagelijkse ruzies en stress werden me te veel. Al lange tijd heb ik het steeds geprobeerd om ons huwelijk nog maar eens een kans te geven. We hebben tenslotte drie kinderen samen.

Maar als je je steeds meer ongelukkig gaat voelen kan je dit niet blijven volhouden en praten met elkaar lukt niet meer.
Dan moet er een knoop doorgehakt worden. Dus na de zoveelste ruzie is het genoeg geweest. We gaan scheiden. Alleen had zij het ondanks de waarschuwingen niet zien aankomen. Zij dacht dat het altijd maar bij woorden zou blijven. Ik ben voorlopig terug bij mijn ouders gaan wonen, zij woont nog in ons huis. Maar concrete plannen zijn er nog niet wat betreft de scheiding. We zijn wel overeengekomen hoe en wat maar naar de notaris gaan is nog net iets vroeg volgens haar.

Ondertussen heb ik iemand leren kennen. We kenden elkaar al langer, maar nooit echt gepraat met elkaar. Maar elke keer als ze bij ons in de zaak kwam bleven we net iets langer naar elkaar kijken. We voelden ons al vijf jaar tot elkaar aangetrokken, maar nooit durfde een van ons iets zeggen. Bovendien is zij ook getrouwd en ik ook nog. We dachten eerst dat het om een flirt ging gaan en dat het snel voorbij zou zijn. Maar niet is minder waar. Al heel snel voelden wij dat ongewoon was dat wij voelen. We werden smoorverliefd op elkaar en hebben geen van beide ooit als zo sterke gevoelens gehad bij onze vorige relaties.

Ook zij begint te spreken over scheiden en stilletjes beginnen we aan een toekomst te denken. Gevoelens voor haar man zijn weg. En haar huwelijk is meer een gewoonte geworden zonder passie.

We nemen enkele mensen in vertrouwen en vertellen hoe gelukkig we zijn, over onze dromen. Het klikt immers op alle vlakken goed. We sturen elkaar constant berichtjes en kunnen niet zonder elkaar. Wat moeilijk is omdat ze nog steeds bij haar man en twee kinderen woont.

Maar nu komt het. Zij is van vreemde origine. Ze heeft een familielid in vertrouwen genomen. Iemand die ze echt vertrouwde. Alleen heeft die persoon iedereen ingelicht van haar familie buiten haar man. Die weet nog van niks.
Ondertussen heeft haar mama en haar broer mij aangesproken, of beter gedreigd, haar met rust te laten of er gaan problemen met mij en mijn familie komen. Haar nonkel is komen praten met mij. En staat achter de keuze van zijn nichtje, als ze voor mij kiest zal hij de familie kunnen bedaren.

We houden van elkaar maar heel dit maakt het wel moeilijk.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Niet de makkelijkste weg.

Justme schreef: 29 jan 2021 10:43 We houden van elkaar maar heel dit maakt het wel moeilijk.
Dat is inderdaad een vervelende situatie. Je hebt na je scheiding nieuw geluk gevonden, maar de familie van je nieuwe liefde is er op tegen en uit zelfs bedreigingen. Wat is wijsheid in zo'n geval? Het is zoals je zegt niet de makkelijkste weg om onder deze omstandigheden voor elkaar te kiezen en de liefde te laten winnen.

Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”