Chris

Voel me vies

Een jaar terug had ik een vriendin, ze was echt zwaar depressief. En ik was voortdurend voor haar aan het zorgen en aan het ondersteunen. Soms tot laat in de avonden sloop ik uit huis ' ik was 17' om haar te helpen omdat ik me zo zorgen maakte. Ze ontweek alles dat met seksualiteit te maken had, en mijn volgende vriendin deed dat ook.
Dat terwijl mijn vrienden me ook uitlachte als ik zei dat ik maagd was. Ik ben ook topsporter en ik ben heel veel bezig met mijn lichaam. Het maakt me super onzeker om door ieder meisje tot nu toe zo afgewezen te worden en ik voel me lelijk en vies en het voelt alsof er iets mis met me is.
En ik ben heel veel gaan trainen om te compenseren. Soms tot het punt dat ik bijna flauw val tijdens de trainingen. En ook ben ik van school veranderd voor topsport, waar ik ook niet goed contact maak. Ik kan niet echt met iemand praten, mijn ouders zijn in scheiding en mijn vrienden weg.
Het is nogal pijnlijk en verstikkend.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Voel me vies

Niet ieder meisje zal in een vriendschap met een jongen ook meteen seks willen. Je eerste vriendin was zwaar depressief en het contact dat je met haar had werd, hoofdzakelijk bepaald door de zorg en ondersteuning die jij haar bood. Het is heel mooi dat jij er op die manier voor haar wilde zijn, maar een dergelijke relatie laat weinig ruimte open om ook seksualiteit en verlangens ter sprake te brengen.

Als je 'vrienden' je uitlachen omdat je nog maagd bent, dan zijn het geen echte vrienden, dat lijkt me duidelijk. Het is ook duidelijk dat je erg onzeker bent over je lichaam. Gaan sporten om aan je zelfvertrouwen te werken kan geen kwaad, maar je kan het ook overdrijven. Sporten tot dat je flauw valt? Wat is daar het nut van? Dat is bijzonder ongezond en schadelijk voor je lichaam.

Omdat je zelf aangeeft niet goed contact te kunnen maken op je nieuwe school en je deze situatie ook niet kunt bespreken met je ouders of vrienden, raad ik je aan om je problemen voor te leggen aan een vertrouwenspersoon op je nieuwe school. Dit kan een leraar, een decaan of een psycholoog zijn die aan je school verbonden is. Eventueel kun je ook naar je huisarts gaan voor hulp en advies. Het is duidelijk dat je hulp nodig hebt om door deze onzekere fase van je leven heen te komen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”